מקודם

נשות עסקים מבטיחות 2020

מוגש מטעם שוש רוטנברג

88 שיתופים | 132 צפיות

מורן שרף בלאו

נשואה + חמישה, רואת חשבון, מייסדת ומנכ"לית חברת טוטאל פינאנס בע"מ. סמנכ"ל כספים של חברת קנזון ישראל בע"מ

מורן שרף בלאו. צילום: בנימין אדם
מורן שרף בלאו. צילום: בנימין אדם

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום זה?

"את חיידק היצירה ינקתי בבית הוריי, וכנערה השתתפתי בתכנית 'יזמים צעירים', שם נחשפתי לחשיבות הדרך בה מוקמים ופועלים עסקים, והחשיבות הטמונה בהבנת הסביבות הכלכליות השונות. בעיקר קסם לי ההיבט של זיהוי צרכי שוק ומימוש החזון, באמצעות הפיכת הזדמנות למודל פיננסי, וזהו המניע המרכזי שהוביל אותי לתחום ראיית החשבון".

מה מאפיין את קהל היעד שמגיע אלייך?

"מנעד קהל היעד שלנו מורכב מחברות בתחילת דרכם, חברות בשלות וכן חברות ציבוריות וממשלתיות. בדרך כלל מדובר בגופים עם צרכים משתנים הדורשים יחס אישי וליווי ארוך טווח. ישנם לא מעט חברות וותיקות משגשגות אותן ליווינו מתחילת הדרך וחלק ניכר מהלקוחות פונים אלינו בעקבות המלצה שקבלו משותפים עסקיים הנמנים על לקוחותינו".

הישג שאת גאה בו במיוחד

"במישור המקצועי אני גאה ביכולת שלנו ב'טוטאל פינאנס' לשלב לצד השירות המקצועי, מעורבות בתרומה לקהילה וקידום ערכים חברתיים. במקרים רבים גם הלקוחות שלנו נרתמים ליוזמות אלו, מה שמחזק את הקשרים הבינאישיים בין הגורמים המעורבים. בתחום האישי, אני שואבת את האנרגיות מבן זוגי התומך, ומכל אחד מילדיי. אני שמחה שהצלחתי להוכיח לעצמי שניתן לנהל קריירה מבלי לוותר על נוכחות ומעורבות פעילה בחיי היום יום של הילדים, ולא רק בסופי השבוע".

מה ההחלטה הכי טובה שעשית כאשת עסקים?

"ללא ספק הבחירה בהקמת חברה למתן שירותים מקצועיים, חלף שותפות בפירמה גדולה. היצירה של סביבת עבודה משפחתית שאינה היררכית ביסודה, תורמת לתחושת השייכות של כל עובד, תחושה המתורגמת באיכות השירות ללקוחותינו".

מה ה'אני מאמין' שלך להצלחה בקריירה?

"מאמינה שאחריותנו הינה ראשית כל, באיכות השירות ללקוחותינו. המוטו שלנו המתנוסס במשרדי החברה הינו אימרתו של וולט דיסני: '!If you can dream it, you can do it'. אנו מקפידים לגייס עובדים בעלי חלומות ושאיפות, הרואים במקום העבודה פלטפורמה להתפתחות אישית.עובדים שקורצו מחומר זה, מהווים את המנוע לצמיחה וגדילה, תוך שמירה על איכות ללא פשרות".

האם להיות אשת קריירה בא לדעתך על חשבון משהו אחר? יש משהו שאת מרגישה שפספסת בבחירתך להתמקד בקריירה מצליחה?

"בשנים הראשונות להקמת החברה, דילגתי בין הילדים לעבודה, וכמעט ולא מצאתי לעצמי זמן פנאי אישי, בתקופה זו, שינה הפכה לפריבילגיה. עם זאת מעולם לא הרגשתי שהעבודה באה על חשבון זמן איכות משפחתי, ולהיפך. מאז ומעולם הקפדתי לאסוף את ילדיי מהמסגרות החינוכיות במרבית ימי השבוע, וכן שלא לעסוק בענייני עבודה במהלך סוף השבוע. בשנים האחרונות חזרתי לעסוק בספורט, ריקוד ונגינה".

תני לנו 3 טיפים להתנהלות נכונה בזמן הקורונה:

"בראש ובראשונה, בכל החלטה, על הארגון להביא בחשבון את בריאות העובדים ומשפחותיהם. בנוסף, על הארגון להתאים עצמו לעבודה מרחוק, ולאפשר שעות עבודה גמישות. המשבר הנוכחי מלמד כי לעסקים שיצרו מודל עבודה גמיש לרווחת העובדים כדבר שבשגרה, קל יותר להסתגל למציאות הנוכחית. ולבסוף, חשוב שתהיה יכולת מדידת ביצועים מהימנה ואובייקטיבית לניהול אפקטיבי במציאות של עבודה מרחוק. כל אלו ועוד, הינם הזדמנות לזיקוק התובנות העסקיות, שיפור האפקטיביות ויישום שיטות עבודה וניהול חדשניות".

טוטאל פינאנס בע"מ | טלפון: 08-8526010 | סניף אשקלון – רחוב הגבורה 1 | סניף רעננה – רחוב הפנינה 8 | אתר

סימה דהן

עיצוב ואדריכלות פנים

סימה דהן. צילום: יהודית הופמן
סימה דהן. צילום: יהודית הופמן

במה משרדך עוסק ואילו שירותים מעניק?  

"משרדי עוסק בתחום עיצוב ואדריכלות פנים לבתים פרטיים ודירות יוקרה. ליווי תהליך שיפוץ ובנייה, ופיקוח על ליקויי בנייה".

מה לדעתך היתרונות הבולטים של העסק שלך? הסבירי גם על קהל היעד המגיע אלייך

"היתרון הבולט שלי הינו היכולת להוביל ולנהל כל פרויקט בצורה אינטימית ואישית לכל לקוח, כמו טביעת אצבע לבית הפרטי שלו. ביתו של האדם הוא מבצרו. כך שההתייחסות שלי לכל פרויקט, כאילו הוא שלי. יתרון נוסף, הידע שלי בליקויי בנייה, שהינו ערך מוסף ללקוח, שהבית שלו לא רק ייראה יפה, אלא גם יחסוך לו הרבה כסף ועוגמת נפש, בקבלת גמר איכותי".

הישג שאת גאה בו במיוחד

"אני אוהבת את כל הפרויקטים שעשיתי. בכל פרויקט יש משהו שמייחד אותו. מה שיפה בכל פרויקט זה התהליך שעוברים בדרך: משלב הדמיון והחלומות ועד התוצאה הסופית, תוך כדי המורכבות של כל המגבלות בדרך. (תקציב, מגבלות בנייה, להגיע לעמק השווה בין בני הזוג, כאשר כל אחד מהם רוצה משהו אחר)".

מה ההחלטה הכי טובה שעשית כאשת עסקים?

"לאורך הדרך היו  2 החלטות קריטיות ומשמעותיות. החלטה אחת: בגיל 30, לוותר על קריירה של רו"ח. אחרי מסלול מפרך של 7 שנים, בחינות מועצת רו"ח, סטאז' לטובת עסק משפחתי. במשך עשור ליוויתי את אב ילדיי, בניהול אולם אירועים שהיה בבעלותנו, שילוב הכוחות של שנינו יחד היה מושלם, ותרם להצלחתו של העסק. זה היה עשור של בניה וצמיחה כלכלית משמעותית. החלטה שניה: בגיל 40 לשים את עצמי במרכז. בהיותי בת 20 התלבטתי האם ללמוד ראיית חשבון או אדריכלות. מסיבות שאיני זוכרת, בחרתי בראיית חשבון. בימים שעבדתי כרו"ח במשרדו של משה לאון, אחד התיקים שטיפלתי בהם היה, מלון שרתון מוריה. בכל ביקור שלי, בכל רבעון, הדבר הראשון שמשך את תשומת ליבי היה עיצוב המלון. בחנתי חומרים, טקסטורות, שילובי צבעים, גופי תאורה מעניינים, סידורי פרחים העמדות ריהוט וכו'.עיצוב היה תמיד חלק בלתי ניפרד ממני וכך בגיל 40 החלטתי שהגיע הזמן לעשות מה שאני באמת אוהבת – עיצוב ואדריכלות פנים".

מהי הצלחה לדעתך ומה האני מאמין שלך להצלחה בקריירה?

"הצלחה לדעתי, כאשר עושים מה שאוהבים באמת, היכן שהתשוקה האמיתית נמצאת, ללא פחד, בכל גיל ובכל שלב בחיים, מתוך אמונה שאני ראויה לטוב ביותר. הסיפוק מהצלחה, מוביל להגשמה עצמית, זהו אושר אמיתי, זוהי מנוחה ונחלה".

האם להיות אשת קריירה בא לדעתך על חשבון משהו אחר? יש משהו שאת מרגישה שפספסת בבחירתך להתמקד בקריירה מצליחה?

"לא מרגישה שפספסתי שום דבר. אך עבדתי קשה בכדי לא לפספס. מתוך מודעות עצמית לכך שאני בן אדם של שליטה, פרפקציוניסטית וממוקדת מטרה ולמרות הרצון שלי להצליח, תמרנתי בין כל העולמות:  בניית בית יציב, גידול ילדים מחונכים ועצמאים, ומאידך, קריירה מצליחה ומשגשגת. למזלנו, אנחנו בנות המין הנשי, בורכנו על ידי בורא עולם, בבינה יתרה ויכולת יעילות לעשות מספר דברים במקביל. וכך לאורך כל הדרך הייתי והנני עמוד התווך, בחיי ילדיי ובני משפחתי. חשוב לי מאוד לא לפספס חוויות ורגעים חשובים ומשמעותיים, כי משפחה הינה ערך עליון".

"מה שיפה בכל פרויקט זה התהליך שעוברים בדרך: משלב הדמיון והחלומות ועד התוצאה הסופית, תוך כדי המורכבות של כל המגבלות בדרך".

050-8380227 | אתר | פייסבוק

עו״ד חוה קליין

מומחית לדיני משפחה וירושה, מייסדת "המכון לטובת הילד".

עו"ד חוה קליין. צילום: חיה גולד
עו"ד חוה קליין. צילום: חיה גולד

העיסוק האינטנסיבי בדיני משפחה וירושה, שנים רבות, חשף אותה להמון אירועים לא צפויים בחיים, כך עו״ד קליין מייעצת ומובילה באחריות ורגישות את לקוחותיה להגנה משפטית, שבעתיים בתוך דיני המשפחה המערבבים שיח משפטי ושיח ריגשי, כשהיא ערה ומזהה כשהשניים מתערבבים.

"אני מתרגשת ממחוות רומנטיות ויודעת כמה הן רגעיות וכמה החיים אכזריים לפעמים, אבל בימינו אני מצפה כבר למודעות גבוהה מצד כל אחד שבוחר להתקשר בקשר ריגשי, גם כלפי עצמו, וגם כלפי הצד השני, כי מלחמות פוצעות את כולם ובפרט כשיש ילדים קטנים באמצע. מי שאינו נכנס להליך טיפולי ריגשי – פוגע בילדים בזמן הגירושין פגיעה ודאית. אין דרך לברוח מזה. ילד צריך לחיות את ילדותו באשליה המקסימלית שהוריו הינם גיבורי על. אם נכשלתם אתם ביצירת האשליה הזו לילד דווקא כלפי ההורה השני, ניפצתם בו את התמימות שהוא כל כך זקוק לה בשנות ילדותו".

בואי נפתח בטיפ הכי חשוב, מניסיונך, בתחום דיני המשפחה והירושה

"לא תכננו את בואנו ובדרך כלל איננו יודעים לצפות את לכתנו ולכן, מלבד לחיות את ההווה בטוב ולמזער מלחמות, המלצתי לדאוג גם ל"יום שאחרי" ולכתוב צוואה ויפוי כח מתמשך, היום, אל תשאירו למחר, כך יכבדו את רצונכם ותחסכו מתחים ומלחמות מיותרות".

מהי רמת ההשפעה שיש לעוה״ד המייצג על איפיון סכסוך הגירושין, אם למלחמה ואם לשלום?

"עורך הדין הינו הגורם העיקרי המשפיע על אופן ניהול ההליך, למרות שגם לי יצא להתפטר מתיקים בגלל חילוקי דיעות עם לקוחות ואי הסכמה להיסחף לטירוף וחוסר היגיון מכל מיני סוגים".

כיצד ניתן למזער את הפוטנציאל ההרסני הקיים בהליכי גירושין?

"מי שמגיע לגירושין, מרצונו או שלא, צריך לקחת אחריות על הצד שלו במה שקרה עד כה ובמה שיקרה מעכשיו. מיזעור ההרס לעצמכם ולילדיכם נמצא בבחירת עוה״ד שלכם ובחירת הדרך הנכונה שתביא אתכם לפתרון שהכי מתאים לכם ולתא המשפחתי הייחודי שלכם. כשרוצים להגיע להסכם – מגיעים להסכם, יושבים יחד כולם והופכים והופכים, וכן, מתפשרים. המצב היחידי שבו לא מגיעים להסכם, הוא כשצד אחד לא באמת רוצה הסכם".

את מחזיקה במומחיות בתחום הניכור ההורי, עד כמה לדעתך ההורים מתחשבים באמת בטובת ילדיהם בניהול הליך הגירושין?

"הורים הנמצאים בהליך גירושין, על אחת כמה וכמה אם הוא קשה ומורכב, מעבירים מסרים לילדים שלהם כנגד ההורה השני, והם עושים זאת במודע או שלא במודע. זה מצב שכמעט ואי אפשר למנעו. כל מסר, כל כינוי גנאי וכל קללת הורה אחד נגד ההורה השני, חורט ושורף בנפש הילד כוויות, שלא ניתן באמת לרפאם, אף פעם. ילד צריך לחיות את ילדותו באשליה המקסימלית שהוריו הינם גיבורי על ואם נכשלתם אתם ביצירת האשליה הזו לילד דווקא כלפי ההורה השני, ניפצתם בו את התמימות שהוא כל כך זקוק לה בשנות ילדותו. אם אתם רוצים לוודא שאתם באמת דואגים לשלום ילדיכם – המלצתי היא ללכת לטיפול נפשי אצל פסיכולוג/ית בתקופת הגירושין, לקבל כלים מקצועיים אמיתיים לטובת הילדים ולא לחשוב שאתם יודעים ויכולים לבד".

מה תמליצי לזוג בפני גירושין, לעשות בשלב הראשון, על מנת להגביר את הסיכוי שלהם להתגרש יפה?

"בשלב הראשון לוודא שאתם סומכים ומחוברים היטב לעורך הדין שלעצותיו אתם מקשיבים. בשלב השני, לנסות גישור. לבוא פתוחים באמת לתהליך שמטרתו לייצר לכם את השקט והאפשרות להמשיך בחיים, לבנות, להנות ולא לשרוף שנים במלחמות משפטיות על כל העלויות הנפשיות והכספיות הכרוכות בכך. עם זאת, צריך לזכור, שכאשר מדובר בקשר חולני ומסוכן, ויתורים הם לא אלו שיפחיתו את הסכנה".

איך לדעתך נגיע להפסקת האלימות כנגד נשים? 

"מודעות, העצמה והבנה שויתורים כלכליים על זכויות וכספים הם לא אלו שיפתרו בעיות נפשיות. ואם יש צד בעייתי בקשר, קנאי, אובססיבי, זה דורש התערבות, מודעות והתרחקות פיזית מיידית מהזוגיות המסוכנת וכן הקשבה לבטן והכרה במצב. התכחשות אינה מעצימה אותנו, הבנה שהמצב מסוכן, טיפול מיידי והתערבות מיידית של משפחה, של משטרה ושל רווחה, הם שיבטיחו ביטחון אמיתי, כי הרחקת אלימות הינה באמצעות כלא, ולא באמצעות התנצלויות, הבטחות וכניעה".

לתחזק עסק מצליח זו משימה לא פשוטה. מה הסוד שלך?

"מלבד שאיפתי למצוינות מקצועית מעצמי ומהצוות במשרד בלמידה מתמדת, הקשר האישי והמסירות ללקוחותיי, יוצרת חברויות עמוקות ביננו, כך שהלקוחות נשארים נאמנים לי ובידיעה מוחלטת שאני דואגת להם מעל לכל, תמיד. מיזעור ההרס לעצמכם ולילדיכם, נמצא בבחירת עוה״ד שלכם, ובחירת הדרך הנכונה שתביאכם לפתרון שהכי מתאים לכם ולתא המשפחתי הייחודי שלכם. כשרוצים להגיע להסכם – מגיעים להסכם".

לתיאום פגישת ייעוץ: 03-9662-662 | אתר | מגדלי הארבעה, הארבעה 28, ת״א

אינה פארי וסילבי פרידמן

אינה פארי, מאמנת הורים וילדים, מנחה הרצאות, סנדאות וקורסים בשיטת החינוך המונטסורי. סילבי פרידמן, מאמנת אמהות להיות אנוכיות, מנחה הרצאות וקורסים בגישת אמאנוכית

אינה וסילבי. צילום: איגור ויינרמן
אינה וסילבי. צילום: איגור ויינרמן

"אנחנו מדברות לאמהות שהן גם וגם- גם אמהות וגם נשות קריירה, גם בנות זוג וגם חברות, הן צמאות לכלים ופתרונות לג'ינגול הזה"

במה אתן עוסקות ואילו שירותים אתן מעניקות?

"אנחנו עוזרות לאמהות להשיג מטרות בהורות שלהן בגישת 'אמא מאמנת' ובחיים שלהן- בין אם מדובר בקריירה, דימוי גוף ומערכות יחסים. אנחנו מלוות אותן בתהליך אימוני שבו הן לומדות כלים מעשיים אשר יכולים להוביל לשינוי. בעבודתנו בקליניקה ועם קבוצות, אנו משלבות כלים מעולם האימון המנטאלי, הפסיכולוגיה החיובית ושיטת החינוך המונטסורי. האמהות מסיימות תהליך כשהן מחוברות לעצמן, יודעות לנהל את זמנן ואת חייהן, מה שהופך אותן לבטוחות בעצמן".

מה לדעתך היתרונות הבולטים של העסק שלך?  

"אנחנו מדברות בגובה העיניים, חוות על בשרנו את מה שהאמהות עוברות. אנחנו מדברות לאמהות שהן גם וגם- גם אמהות וגם נשות קריירה, גם בנות זוג וגם חברות, כולן צמאות לכלים ופתרונות לג'ינגול הזה. אנחנו מדברות לאמהות שהן גם וגם- גם אמהות וגם נשות קריירה, גם בנות זוג וגם חברות, הן צמאות לכלים ופתרונות לג'ינגול הזה".

הישג שאתן גאות בו במיוחד

"כל ערב אנחנו עולות ללייב באינסטגרם ומשתפות מתוך החיים והקליניקה. גם נשים שאינן אמהות כבר מיישמות את הכלים האימוניים. מה שיכול למנוע את הטעויות הנפוצות בעתיד. כי בסוף, מדובר בדרך חיים".

מה ההחלטה הכי טובה שעשיתן כנשות עסקים?

"בחרנו להקיף את עצמנו בנשים עצמאיות מעוררות השראה, שמאתגרות את דרכי החשיבה והיצירתיות שלנו, מה שבהכרח גורם לנו להיות טובות יותר במה שאנחנו עושות.  להיות עצמאית יכול להרגיש מאוד בודד והאתגרים אינם נגמרים אף פעם- כמו שכל אמא זקוקה לתמיכה אמהית ב"חופשת הלידה" שנחשבת לתקופה מאוד בודדה, כך גם אנחנו זקוקה לקהילה שתבין ותרים אותנו במידת הצורך".

מה ה'אני מאמין' שלכן להצלחה בקריירה?

"תבחרי עבודה שאת אוהבת ולעולם לא תצטרכי לעבוד יום בחייך"- מכירות? אז כזה.אנחנו מרגישות שזו השליחות שלנו, אוהבות את העבודה שלנו ובוחרות בה כל יום מחדש. כך שגם המחירים שמגיעים איתה, ותאמינו לנו – הם מגיעים – שווים זאת. כדי להצליח, לצד ידע וניסיון, חשוב לנו להיות נחושות, אותנטיות, אמיצות ולהאמין בדרך שלנו".

"האמהות מסיימות תהליך כשהן מחוברות לעצמן, יודעות לנהל את זמנן ואת חייהן, מה שהופך אותן לבטוחות בעצמן"

האם להיות אשת קריירה בא לדעתכן על חשבון משהו אחר? יש משהו שאתן חשות שפספסתן בבחירתכן להתמקד בקריירה מצליחה?

"ברור. המחירים לא פשוטים. העבודה שלנו הרבה פעמים באה על חשבון חיי חברה או זמן משפחה. זה העניין בבחירה יש ויתורים מסוימים, אבל בו בזמן אנחנו לא מרגישות שאנחנו מפספסות כל עוד בחרנו. זו בחירה מאוד מודעת, שנובעת מתחושת שליחות עמוקה שיש לנו מה לתת לאמהות ואנחנו יכולות לעזור להן להרגיש שלמות ומאושרות. האמהות מסיימות תהליך כשהן מחוברות לעצמן, יודעות לנהל את זמנן ואת חייהן, מה שהופך אותן לבטוחות בעצמן".

אינה פארי: 054-2550455 | אינסטגרם | אתר | הורותכלס בפייסבוק | סילבי פרידמן: 054-3252172 | אינסטגרם | אמא אנוכית בפייסבוק

מיכל גפני

מרצה, מנחה ומלווה תהליכי טרנספורמציה ואבולוציה של הנפש

מיכל גפני. צילום: ענבל בר-אור
מיכל גפני. צילום: ענבל בר-אור

במה חברתך עוסקת ואילו שירותים היא מעניקה?

"במסגרת פעילותי, אני מלווה באופן פרטני את כל מי שחפץ בכך, במסגרת תהליכים אישיים שנעשים בקליניקה. בנוסף, אני מכשירה מנחים ומטפלים בשיטת NLP, ומעבירה הרצאות, קורסים וסדנאות בנושאים של התפתחות עצמית, מודעות ותודעה, העצמה ומימוש".

מה לדעתך היתרונות הבולטים של העסק שלך?

"איני מגדירה את עצמי כ'עסק'. אני חושבת שזה גם מה שמייחד את עשייתי ופעילותי מול גופים אחרים אשר נותנים שירות דומה. אני רואה עצמי קודם כל כאדם שרוצה להשפיע ולהעביר את המתנות שיש לי לתת, למי שירצה לקבל. מבחינתי האיכות, הקשר המיוחד שאני יוצרת עם כל אדם שמגיע אליי, ולא משנה באיזה אופן, זו הייחודיות שלי. זו השליחות שלי, וזה מה שמנחה אותי בכל פעילות שאני בוחרת לקיים. אני תמיד מבררת עם עצמי את ה"מה" שלי: מה רוצה להעביר הלאה כדי להשפיע ולסייע לסביבה, וכך אני בוחרת את ה"איך":
אם זה קורס, סדנה וכדומה. אני מאמינה מאוד בהקשבה והתחדשות מתמדת של העשייה שלי. בנוסף, איני רק מדברת על הדברים, אלא גם עוברת אותם בעצמי, מה שנקרא: 'practice what you preach'".

הישג שאת גאה בו במיוחד?

"אני גאה בכך שאני מאתגרת את עצמי, ועל אף כל מיני קולות בולמים, הן פנימיים והן חיצוניים, אני בוחרת להתנסות ולהתחדש, לעשות דברים אחרת ולא לתת לכל מיני מגבלות חיצוניות להשפיע עליי. אני יודעת שברגע שברור לי למה אני רוצה לקיים עשייה מסוימת, מה משמעותה של אותה עשייה עבורי ועבור הכלל, 'האיך' כבר יקרה מעצמו, ופתרונות שאפילו לא חשבתי עליהם, יגיעו אליי.
זה דורש הרבה אומץ ואמונה, ואני תמיד לוקחת אותם איתי, לכל מקום".

מה ההחלטה הכי טובה שעשית כאשת עסקים?

"להיות אני. להביא את עצמי בצורה אותנטית, ולא להיצמד לשום הגדרה על 'איך' עסק צריך להתנהל, להיראות וכו'. יש הרבה אמונות ותפישות רווחות על מה צריך לעשות כדי שעסק יצליח. אם זה מבחינה שיווקית, כלכלית וכו'. מעולם לא התחברתי לדרכים האלה ונשארתי נאמנה לדרך שלי: דרך של פשטות, הקשבה, והתמקדות במשמעות של הדברים שאני בוחרת לקיים, לפני 'מה ייצא לי מזה'. מבחינה עסקית, אני הכי לא 'לפי הספר'. כבתהליכים שבהם אני מלווה אנשים, חוקרת ועוברת בעצמי, חשוב לומר שאני לא רואה עצמי כלל כאשת עסקים. אני אשת אנשים״.

מהי הצלחה לדעתך? 

"מעולם לא חיפשתי 'הצלחה' בקריירה. מה שחיפשתי זה את היכולת לממש את עצמי, להתפתח, להשפיע כמה שיותר, ובכמה שיותר דרכים. בעיניי הצלחה לא נמדדת בכסף, הישגים, וקריירה הם מושגים שכדאי להחליפם במימוש והתפתחות. כל מה שעשיתי כדי לפרוץ את תקרת הזכוכית, זה לאפשר לי להבין מי אני, מה חשוב לי לקיים ולמה. לנוע מתוך מהות ומשמעות, ולא מתוך רצון להוכיח משהו למישהו, הישגיות, צבירת כח, ממון, או עמדה מסוימת. ובעיקר, בכל פעם שחשבתי שמשהו גדול עליי, אפשרתי לעצמי להתנסות, מבלי להאמין לקולות הבולמים, וגם אם לא ידעתי בדיוק איך זה יקרה, ולהתמקד בלמידה ובהתפתחות שלי מהעשייה והתנועה שבחרתי, בלי לקטלג אותם כהצלחה או כשלון".

להיות אשת קריירה בא על חשבון משהו אחר? יש משהו שאת מרגישה שפספסת בבחירתך להתמקד בקריירה מצליחה?  

"אני מאמינה שכאשר בוחרים לעשות משהו בחיים מתוך המקומות הנכונים, מבלי להיות תלויים בתוצאה, דבר לא בא על חשבון דבר, זו רק תפישה. זה בהחלט דורש הקשבה מתמדת, בקרה עצמית על הכוחות הפנימיים והחיצוניים, שמשפיעים על התנועה והבחירות שלי, לאו דווקא בנושא המימוש העצמי. בעיניי, כאשר אני מממשת את עצמי מתוך משמעות פנימית עמוקה, זה מעצים את סביבתי. אם הייתי חשה שפספסתי משהו בגלל עשייתי, הייתי יודעת שבחרתי בצורה לא מאוזנת ולא מדוייקת".

איך את רואה את עצמך?

"אני רואה עצמי קודם כל כאדם שרוצה להשפיע ולהעביר את המתנות שיש לי לתת, למי שירצה לקבל. מבחינתי האיכות, הקשר המיוחד שאני יוצרת עם כל אדם שמגיע אליי, ולא משנה באיזה אופן, זו הייחודיות שלי אני לא רואה עצמי כאשת עסקים. אני אשת אנשים".

054-8823441 | michal18380@gmail.com |פייסבוק

ורד אילוז

מנכ"לית ובעלת המותג המוביל להסרת שיער בישראל ROSE LASER

ורד אילוז. צילום: בנימין אדם
ורד אילוז. צילום: בנימין אדם

ספרי לנו על הלקוחות שלך

"הלקוחות שלי הן קוסמטיקאיות מובילות וחכמות שהבינו שמה שהן צריכות ע"מ להזניק את העסק שלהן להישגים גבוהים זה להכניס את המותג שלי לקליניקות שלהן ושתחום הסרת השיער בלייזר הוא תחום משגשג מאד ומתבקש ע"י גברים, נשים, בני נוער ואף צעירים יותר. מכשירי הלייזר שלי פזורים ברחבי הארץ, הלקוחות שלי מרוצות מאד, היקף העבודה והכנסה שלהן התעצם עד מאד".

מהם יתרונותיו הבולטים של העסק שלך?

"היתרון הבולט של העסק שלי הוא שלהבדיל מאיש עסקים המשווק מכשירי לייזר להסרת שיער, אני הגעתי מעולם הקוסמטיקה ואני מודעת לצרכי הקוסמטיקאיות, יודעת בדיוק איך העסק מתנהל מבפנים, מסייעת גם בשיווק ופרסום נכון ומלווה אותן לאורך כל הדרך ולא רק בזמן המכירה. יתרון נוסף הוא זמינות, גם בהיותי ביבשת אחרת ובהבדלי שעות אני תמיד, תמיד נותנת מענה מיידי לעומת חברות אחרות ששעות העבודה שם מוגבלות".

הישג שאת גאה בו במיוחד

"אני מאד גאה במותג שלי כמו אם הגאה בבייבי שלה. המכשיר הזה נבחר בקפידה לאחר מחקרים רבים, בדיקות, השוואות ולימודים בחו"ל והותאם לשוק הישראלי ולדרישות מכון התקנים שלנו. כמובן שלמכשיר יש גם את האישורים של ה -FDA, CE, TUV, ISO13485".

"התכוונתי ליצור מכשיר שיהיה אמין ובטיחותי, סופר יעיל בהסרת שיער, טכנולוגיה חדשנית ומובילה (בחרתי בעצמי את החלקים המרכיבים אותו שלב אחרי שלב), ידידותי למטפל ולמטופל, שיהיה כלכלי מאד לקליניקה בו הוא נמצא, שיהיה עם החזר השקעה מהיר מאד, שיהיה מותג, שיהיה חתיך והצלחתי בכל!".

מה ההחלטה הטובה ביותר שעשית כאשת עסקים?

"אני יבואנית ראשונה, אשה, בעלת מותג כזה בתחום מאד גברי. הגעתי מעולם הקוסמטיקה, הקמתי קליניקה משגשגת לפני שני עשורים ובאיזה שהוא שלב רציתי משהו מרענן. כשפזלתי לתחום הלייזרים והתחלתי ללמוד את הנושא לעומק, אנשים בתחום הרימו גבה ואמרו כי אין לי סיכוי להצליח בעולם של עסקנים גברים. אני שמחה כי למרות כל הקשיים שעברתי, הייתי קשובה לתחושת הבטן שלי ותראו אותי היום! זו ללא ספק ההחלטה הטובה ביותר שעשיתי כאשת עסקים".

מה ה"אני מאמין" שלך להצלחה בקריירה?

"להציב מטרה ולהסתער עליה. להישמע לתחושת הבטן, לתת את כל כולך לפרוייקט, להקיף עצמך באנשים הנכונים, להיות הוגנת, לעמוד על שלך ואז…שום דבר לא יעצור בעדך. מי שמאמין לא מפחד".

האם להיות אשת קריירה בא לדעתך על חשבון משהו אחר? יש משהו שאת מרגישה שפספסת בבחירתך להתמקד בקריירה מצליחה?

"למרות היותי אשת קריירה עסוקה מאד, איני מוותרת על דבר: יש לי ארבעה ילדים, שני כלבלבים, משפחה גדולה ולכל אחד שמור מקומו. מארחת המון, נוסעת המון בעולם, עושה קורס סקיפרים בימים אלה ומוצאת את הזמן לספורט, תחביבים, בילויים וכו'. הכל תלוי איך את מתכננת את הלו"ז שלך, בכמה את פרודוקטיבית ומתי את מתחילה את היום. בסופו של דבר אני יבואנית ראשונה, אשה, בעלת מותג כזה בתחום מאד גברי.הגעתי מעולם הקוסמטיקה, הקמתי קליניקה משגשגת לפני שני עשורים ובאיזה שהוא שלב רציתי משהו מרענן".

050-3305361 | אתר | פייסבוק | אינסטגרם | veredil567@gmail.com

מורן מזור

עיצוב גבות, מומחית למיקרובליידינג

מורן מזור. צילום: פרטי
מורן מזור. צילום: פרטי

במה חברתך עוסקת ואילו שירותים מעניקה?

"אני אמנית, מומחית לעיצוב גבות בשיטת המיקרובליידינג: שיטה ידנית מהפכנית ומתקדמת, לעיצוב ועיבוי גבות טבעיות, אשר באמצעותה ניתן לעבות, למלא חורים, לעצב מחדש, ואפילו לבנות גבות מלאות, במראה של שיער אמיתי לחלוטין. בבעלותי 'בית הספר לאמנות הגבות', המציע מגוון נרחב של קורסי הכשרה מקצועיים וייחודיים, למי שמעוניינת ללמוד ולהשתלב במקצוע, ובנוסף, השתלמויות והעשרה למעצבות גבות, שחשוב להן לשמור על רמת ידע גבוהה, להתקדם ולהשתדרג מבחינה מקצועית. הקורסים שלי נערכים בקבוצות קטנות ואינטימיות, עם ליווי מלא והכוונה מלאה".

מה לדעתך היתרונות הבולטים של העסק שלך?

"מעבר לשיטה עצמה שהינה שיטה מאוד טבעית ומאוד עדינה, ומעבר לכך שאני מביאה את עצמי ואת היצירתיות והאמנותיות שבי, היתרונות הבולטים של העסק שלי הינם, שאני יודעת להעניק שירות מצוין ולהיות קשובה ללקוחותיי ולרצונותיהן. חשוב לי מאוד לנסוך בהן תחושת שקט ובטחון, בתוצאות ובעצמן, כך גם עם תלמידותיי".

בבית הספר לאמנות הגבות, לא לומדים רק כיצד לעצב גבות טבעיות בצורה מושלמת, אלא מקבלים מעטפת שלמה של לימודי ניהול עסק מצליח ומשגשג, אשר ממקסם רווחים ומעניק שירות יוצא דופן ללקוחותיו.

"קהל היעד שמגיע אליי לסטודיו, מגוון מאוד. רוב לקוחותיי נשים גילאי 20-60, שחלקן אינן מרגישות בנח עם מראה הגבות שלהן, סובלות ממראה א-סימטרי, גבות דלילות וגבות נפולות, והחליטו לעשות שינוי. חלקן נשים הרוצות לשדרג את המראה שלהן. לבית הספר מגיעות תלמידות חדשות, בדרך כלל עם רקע מתחום היופי, האסתטיקה והקוסמטיקה, העיצוב והאמנות, אבל לא רק. בנוסף, מגיעות כמובן באופן שוטף להשתלמויות והעשרה, מעצבות גבות בכל הרמות".

הישג שאת גאה בו במיוחד?

"הצלחתי תוך שלוש שנים, בכוחות עצמי, להרים ולנהל עסק משגשג, לעצב אלפי גבות לנשים, שהיום אוהבות את עצמן ואת המראה שלהן קצת יותר, חשות טוב וזוכות לקבל אינספור מחמאות. הספקתי ללמד תלמידות, שהיום מביאות את האמנותיות שלהן לידי ביטוי, וזוכות לעצמאות כלכלית ואישית. אני גאה מאוד בהישגיי, במיוחד גאה שרוב הלקוחות והתלמידות שלי מגיעות אליי מפה לאוזן ודרך המלצה. מבחינתי זה אומר הכל".

מה ההחלטה הכי טובה שעשית כאשת עסקים?

"ההחלטה ללמד. זו החלטה שגרמה לי לקפיצת מדרגה משמעותית מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית".

מה ה"אני מאמין" שלך להצלחה בקריירה?

"הצלחה לדעתי זה עניין סובייקטיבי, אני מאמינה בלחלום ולהגשים. אף פעם לא חששתי מכשלונות ולא פחדתי מהם, כדי להצליח צריך לנסות. ואז זה או שאת מצליחה או שאת לומדת. גם ללמוד זו הצלחה גדולה בפני עצמה. בעיניי, אמונה עצמית ואמונה בכלל, יחד עם מחשבה חיובית, השקעה ועבודה, הם המתכון להצלחה".

האם להיות אשת קריירה בא לדעתך על חשבון משהו אחר? יש משהו שאת מרגישה שפספסת בבחירתך להתמקד בקריירה מצליחה?

"חד משמעית לא. עם הבעל הנכון ומשפחה תומכת זו הצלחה כפולה. לעסוק במה שאת אוהבת, לפתח עצמאות כלכלית ועצמאות בכלל, להשפיע על הרבה נשים ולנהל חברה מצליחה כל כך, זה אושר וסיפוק גדול מבחינתי. זה לגמרי מאפשר לשלב חיי משפחה וגם מתגמל מאוד, כך שיש לי את האפשרות לעשות בשעות הפנאי שלי את מה שעושה לי טוב".

מה היתרונות הבולטים בעסק שלך?

"אני יודעת להעניק שירות מצוין ולהיות קשובה ללקוחותיי ולרצונותיהן. חשוב לי מאוד לנסוך בהן תחושת שקט ובטחון – בתוצאות ובעצמן, כך גם עם תלמידותיי".

טלפון: 052-7915755 | אתר | אינסטגרם | פייסבוק

ביאנה גמבורג

קוסמטיקאית קלינית

ביאנה גמבורג. צילום: אישי
ביאנה גמבורג. צילום: אישי

במה חברתך עוסקת ואיזה שירותים היא מציעה?

"בבעלותי קליניקת בוטיק המציעה טיפולים לבריאות ונראות העור.בקליניקה מתבצעים טיפולים לשיפור ושיקום מראה העור, באמצעות טכנולוגיות מובילות, תכשירים פעילים שמטפלים וממגרים כל בעית עור באופן ממוקד. אל הקליניקה שלי מגיעות נשים המודעות לבעיה ורוצות לפתור אותה, כשהמטרה תמיד תהיה עור מדהים, מוצק ובריא, שמעלה למטופלות חיוך, כל בוקר במראה".

מה לדעתך היתרונות הבולטים של העסק שלך?

"קודם כל, איבחון מצב העור במדוייק והתאמת תכשירים וטיפול לפתרון מלא בבעיה. לא פעם אני נפגשת עם נשים שהותאמו להן תכשירים או טיפולים עפ״י סוג העור וזה לא פתר להן את הבעיה ולעיתים היא החמירה. הסיבה לכך  שלא היתה התייחסות למצב העור הנתון. לעיתים בעיה הנראית לעין, כגון: עור מיובש, פצעים ופצעונים, יכולה לנבוע מבעיות עמוקות יותר, כמו: דלקת תת עורית, מצב סטרס יומיומי קשה, או אפילו לפעמים היסטוריה רפואית, אשר מתסיסה את הבעיה. לכן, מאוד חשוב להתאים את הטיפול בהתאם לאורח החיים הספציפי לכל מטופלת ולא בהכרח בהתאם לסימפטומים הכלליים. מה שמתאים לאחת, לא בהכרח יתאים לאחרת, גם אם יש להן אותו סוג עור. בקליניקה אני מאבחנת את המטופלת באמצעות שאלון רפואי מעמיק, מכשור מיוחד למדידת דלקת ושאלון אישי ורק לאחר מכן אני ניגשת לטיפול עצמו".

"שנית, כמטפלת מקצועית, חשוב לי להיות תמיד הכי מעודכנת בכל הקשור למחקרים ולטכנולוגיות חדשות בעולם. לעיתים זה נראה מהצד, שהתחום הזה עסוק במריחת קרמים, אך, למעשה קוסמטיקה הינה מדע בפני עצמו. ממש כמו ברפואה, כל תרופה  או משחה שאנו מכניסים לגוף משפיעה על התנהלות הגוף שלנו. כדי להבין ולהביא למטופלות שלי את הטכנולוגיות הכי חדשניות ויעילות, אני מקפידה להתעדכן במחקרים העדכניים ביותר בצורה שוטפת, וכמובן להשתתף בכנסים בינלאומיים בארץ ובעולם, על מנת להתעדכן ולהביא תמיד – את הדבר הבא".

הישג שאת גאה בו במיוחד:

"אין רק הישג אחד שאני גאה בו, כל מטופלת שעוברת אצלי תהליך ממצב של 'לא מאמינה שמשהו יעזור לי', למצב שהיא מאמינה בתהליך, מתמידה בו באמצעות שימוש בתכשירים והגעה לטיפולים, ובסופו של דבר מסתכלת במראה והלב שלה מחייך, מבחינתי זו הגאווה הכי גדולה שלי".

מה ה׳אני מאמין׳ שלך להצלחה בקריירה?

"מאמינה שכדי להצליח בקריירה, צריך קודם כל להיות מחוברים לשליחות שלנו. ברגע שאני פועלת ממקום של לעזור לאנשים, להביא להם את הכי טוב ולהיות הכי טובה בתחום ואני עובדת ממקום של שמחה והנאה, ואלו מועברים הלאה, ומדייקים את האנשים שמגיעים אליי, מאמינים בי ובתהליך, בעיניים עצומות, ובסופו של דבר, כל אלו הם המביאים לתוצאות.  אותן תוצאות, המדברות בעד עצמן, ומביאות אליי עוד ועוד מטופלות".

האם להיות אשת קריירה בא לדעתך על חשבון משהו אחר? יש משהו שאת מרגישה שפיספסת בבחירתך להתמקד בקריירה מצליחה?

"הכל עניין של תיאום ציפיות בינינו לבין עצמנו. כשהתחלתי את הקריירה שלי, ידעתי בדיוק לאן אני רוצה להגיע, ועל מה אני רוצה לשמור ברמה האישית, אם זאת כאמא, בת זוג, וכאדם שאוהב את החיים. המטרות הללו עומדות לנגד עיניי תמיד, ואני מקפידה לבדוק עם עצמי שאני באיזון, בכל החלקים. נכון שיש תקופות עמוסות יותר בפיתוח הקריירה שלי, אך  זו בדיוק הסיבה שאני דואגת בכל תקופה לקבוע עם עצמי, 'זמן אני',  לא משנה מה,  בשביל לשמור על המוטיבציה ואהבתי הרבה למקצוע".

מי מגיעה לקליניקה שלך?

"לקליניקה שלי מגיעות נשים שמודעות לבעיה ורוצות לפתור אותה, כשהמטרה תמיד תהיה עור מדהים, מוצק ובריא, שמעלה למטופלות חיוך, כל בוקר במראה".

פייסבוק | אינסטגרם

טלי ווינברג

בעלים של "מנטאלי" – המרכז להתפתחות אישית משמעותית ולקידום הצלחות

טלי וינברג. צילום: אתי פריד
טלי וינברג. צילום: אתי פריד

במה חברתך עוסקת ואילו שירותים מעניקה?

"העסק שלי עוסק בהתפתחות אישית ובקידום הצלחות, המטרה לסייע לאנשים לחיות את החיים שהם רוצים בעבור עצמם, באמצעות  כלים, השראה, ליווי ותכניות פעולה. השירותים שלנו כוללים הרצאות וסדנאות לחברות וארגונים בנושאים, כגון: ההזדמנות בשינוי, wellBEING, אג'יליות, חשיבה חיובית, לחץ ושחיקה, העצמת עובדים, קבלת החלטות, חשיבה יצירתית, תכניות עבודה, תהליכי ליווי מנטאליים למנהלים וליווי פורשי צה"ל.

בנוסף אנחנו מקיימים פעילות במרכז. עם אימונים אישיים, תהליכי NLP, אימון ילדים, תוכנית ליווי לעצמאיות בתחילת דרכן, קורסים להעצמה אישית, ביניהם פרקטיקות NLP לחיים, קייטנות וקורסי מיומנויות לילדים, סופרוויז'ן למאמנים והתמחויות באימון. יש לי גם ליין  מוצרים שפיתחתי להעצמה ושינוי פרספקטיבה תודעתית".

מהו תהליך אימון אישי שעובר המתאמן?

"תהליך אימון אישי, הינו מתנה לחיים. המתאמנים שלי מכנים זאת מסאג' לנשמה. זה המקום בו המתאמן פוגש את עצמו באמצעותי, ועובר תהליך משמעותי:  משנה חיים. מדובר בסדרה של מפגשים בהם המתאמן במרכז, על הצלחותיו, חוזקותיו, ערכיו וכדומה. אנו עובדים על האמונות המגבילות שלו, החסמים, דפוסי החשיבה וההרגלים. המתאמן עובר טרנספורמציה חשיבתית ויוצר לעצמו תכנית פעולה למימוש. בהכשרתי אני מנטורית באימון, סופרוויז׳ן ומאסטר NLP".

באיזו שיטה את עובדת?

"כיום אני מאמנת באמצעות מודל פריסקופ שפיתחתי. אני ידועה כמאמנת תוצאתית המדייקת סיטואציות ולא מפחדת לגעת בכאב, מזהה את בעיית הלב של המתאמן באמצעות הדברים שהוא בוחר להביא לקליניקה. האימון מייצר בחירה בין חלופות, בדיקת תועלות מול מחירים, ויוצר שבילי חשיבה חדשים במוח ופריצות דרך".

מהם היתרונות הבולטים של העסק שלך?

״אין דבר כזה חשיבה מחוץ לקופסא. הקופסא מייצרת סוג של קבעון מחשבתי. כולם מחפשים בידול ונישה, הייחוד שלי זה מולטי. מולטי – טלי – מולטי – טאלנט מולטי – טאסקין. ניסיוני הרב בעמידה מול קהל, הכישורים שרכשתי ב-25 שנות שרותי בחיל הים, באים לידי ביטוי בעסק. אנו מתאימים את ההרצאות והסדנאות על פי מידה וצורך, ובצד תאוריות מעבירים פרקטיקה ודוגמאות מהחיים:  WALK THE TALK בהרבה הומור. המרכז אינטימי, חדשני ורב תחומי באותה דיספלינה. אני פצצת אנרגיה, עובדת מהלב עם כל הנשמה, ויש לי את שחקן החיזוק הכי טוב שיכול להיות, בעלי זיו".

הישג שאת גאה בו במיוחד?

"כשיצאתי לדרכי לפני שנתיים וחצי היו לי שני חלומות. האחד, לעמוד על במות מול מאות אנשים ולאפשר להם נקודת מבט שונה על חייהם, על זוגיותם, הקריירה שלהם ובכל תחומי החיים. כשכולם אמרו שאין לי סיכוי למכור כרטיסים משום שאני אנונימית, התעקשתי, ואני גאה בי על כך. כי מאז הסמינר שלי FREE YOUR MIND מכר כ-2,000, כרטיסים ורץ ברחבי הארץ. השני, היה לפתוח את המרכז שלי, שעד לאחרונה הפעילויות שלו הועברו בכיתות מושכרות ובקליניקה קטנה. על אף ההסברים של אי אפשר, לא כדאי, בלתי אפשרי, מצאתי את הדרך לפתוח מקום חדשני ומלא באנרגיה חיובית, המכיל כיתת לימוד ושתי קליניקות. ההישג הבא יהיה פתיחת בית ספר משלי".

מה ה'אני מאמין' שלך להצלחה בקריירה?

"אני מאמינה שבכל אחד מאיתנו פוטנציאל עצום. כדי להצליח חשוב שהכשרון שלנו יפגוש את התשוקה האמיתית שלנו. הצלחה מתחברת לי לערך, למשמעות, כשאני בייעוד שלי, כל מי שסביבי מרוויח. על מנת להצליח בקריירה מומלץ להביא את עצמכם כפי שאתם באמת, בלי פילטרים. האותנטיות והכנות שוות ערך לאמינות. אנשים מנהלים מערכות יחסים עם אנשים. מבחינתי הצלחה בקריירה משמעותה לעשות הרבה מעבר ליכולתי, לשמש דוגמא  ולהיות הוגנת. התפתחות אישית משמעותית שלי מובילה להצלחה עסקית. הצלחה עסקית היא גם להרוויח הרבה כסף – אנחנו ראויות לו. חשוב להקשיב לקול הפנימי שלנו, ומעת לעת ללגום מ"מיץ האומץ" ולתת ליצירתיות שלנו דרור. והכי חשוב – לפרגן לקולגות, לעשות מודלינג ולהכיר תודה על היש והקיים".

ספרי לנו איך ניתן לצאת ממצבי חרדה ולמצוא את המסלול הנכון לחיים?

"פחד וחרדה פוגשים אנשים רבים בחייהם. אנשים תקועים בדפוסים ישנים שאינם משרתים אותם ומפחדים ממה יאמרו עליהם, מפחדים מהלא נודע, מהיציאה מאזור הנוחות, מפחדים להיכשל ובנוסף, מפחדים להצליח. עם לקוחות מסוג זה אנו עושים תהליך ממוקד וקצר. ניתן ללמד את הגוף ואת הנפש שיטות להרגעה ולהגברת השליטה העצמית, אשר יפחיתו את החשש מפני התקף, ובכך גם יפחיתו את ההסתברות להתרחשות התקף.

נהוג לומר שאפשר להגדיר את הפחד במשהו ממשי, לעומת חרדה, שמורכב יותר להגדיר את מקורה. כעקרון באמצעות כלים ממוקדים אנו מקטינים את התגובה הפיזיולוגית שנוצרת בעקבות החרדה ועובדים עם הלא מודע. אני מרבה להשתמש בדימיון מודרך. אנשים מודעים, שעובדים על פחדיהם, עוברים שינוי משמעותי: איכות חייהם משתפרת, מעגל ההצלחות גדל והביטחון העצמי עולה. אם מתגברים על הפחד, צוברים חוויות משמעותיות. לגבי חרדה: חשוב שהמטפל יהיה מקצועי והגון, משום שיש חרדות הדורשות התייחסות וטיפול של בעלי מקצוע אחרים".

טלפון: 052-9255566 | אתר | פייסבוק