מקודם

יועץ שיווק לעסקים קטנים

צילום: UNSPLASH
צילום: UNSPLASH
88 שיתופים | 132 צפיות

איזה בעל עסק אינו צריך לעשות מידי פעם סדר בין שלל הנתונים הנוחתים עליו, בין אם אלו פעולות בירוקרטיות, תשלומים עבור ספקים, שיווק דיגיטלי ועד אל ניהול עובדים ומשאבים כספיים אחרים. ובין שלל ההתחייבויות והפעולות ההכרחיות לעסק, כמו למשל תשלום משכורת לעובדים או לספקים, רבים מבעלי העסק אינם מצליחים לבצע "קפיצה" אל מחזורי הכנסה גבוהים יותר. הסיבות לכך עלולות לנבוע ממגוון רחב של סיבות, אך מה שבטוח הוא שעל מנת להכיר את הסיבות לכישלון או לכל היותר להכיר את העסק דרך פריזמה שונה, מומלץ לחפש איש מקצוע אשר יועל להעניק ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים  כמו לדוגמא החבר'ה ב-https://minufiski.com/

להכין את הקרקע בצורה מדויקת

כאשר מדובר בשיווק דיגיטלי עבור עסקים קטנים, חשוב לדעת כי בדומה אל שיווק של עסקים גדולים וגם בינוניים, חשוב להכין את האסטרטגיה שתהיה הכי מתאימה ורלוונטית עבור העסק. כך שאם יועץ שיווק מגיע אליכם ומבקש לצבע פעולות מידיות, זכרו כי ככל הנראה שמדובר בבזבוז של כסף. אך כאשר ניתקל ביועץ שיווק המציע להכין אסטרטגיה, לנתח איתנו את כל המידע הרלוונטי לעסוק שלנו, החל ניתוח שווקים קיימים ועד אל שיתופי פעולה אפשריים, ככל הנראה שהגענו אל האיש הנכון. 

אסטרטגיה כזו תישען ברוב רובה על הנתונים של העסק, בה יתבקש בעל העסק והיועץ השיווקי להכיר את המאפיינים המבדילים את העסק משאר העסקים שבאותו הסקטור. לאחר שלבי ההיבדלות אפשר להתקדם אל פילוח השוק והכרה של סוגי הלקוחות הקיימים, בין אם מדובר במוצר המיועד עבור תינוקות וגם עבור בני הגיל השלישי ועד אל הכרה של שווקים פוטנציאליים. נתונים אלו ועוד נתונים אחרים יוכלו לעזור ולשרטט את האסטרטגיה המתאימה ביותר לעסק, כאשר החל מרגע זה ניתן להוסיף ולהוציא כלי שיווק שונים. 

כלים לשיווק עבור עסקים קטנים

כיום כאשר מדובר בסוכנות לשיווק או ביועץ לשיווק עבור עסקים קטנים, אי אפשר להתעלם מהמנעד העצום של הכלים המשמשים כיום לפרסום ולשיווק. מבין האופציות הרבות ניתן לבחור בין השקעה על פי פרמטרים של גיל ומיקום בעזרת הרשתות החברתיות, יחד עם הקמה של פרופילים ברשתות השונות ועד אל הקמה של אתרים מושקעים שימשכו לקוחות חדשים. כל פעולה שנבחר תוליד עימה מגוון רחב של כלים שונים, בין אם מדובר בדפי נחיתה, שיפור שימוש האתר שיש ברשותנו ועד אל קידום אורגני בפייסבוק ובמנוע החיפוש של גוגל. קידום אורגני על פי https://digiguidance.com/ הוא הערוץ שיווק שיכול להביא את הלידים האיכותיים ביותר. זו הסיבה שאם מתאים לכם קידום אורגני לאתר אז כדאי לכם לשקול זאת.

כמו כן קידום שכזה יכלול במרבית המקרים גם חשיבה של בעל העסק מחוץ לקופסה יחד עם היועץ או בנפרד החל מהכנה של מבצעים לקראת חודשי החגים, הכנת סרטונים ועד אל פוסטים ובלוגים שיוכלו להעניק הנחות עבור לקוחות חדשים או מבצעים במהלך היום. עם זאת בכדי שהעסק אכן יוכל לעשות את הקפיצה בכל הקשור לשיווק במאה העשרים ואחת, עליו גם לשתף פעולה חל מצוות העובדים ועד אל בעלי העסק. 

למתי מתאים יועץ שיווק לעסקים קטנים

כמו שאין פרסום רע כך גם אין עסק שלא צריך פרסום, אך כאשר מדובר ברכישה של ייעוץ שיווקי וקבלת כלים לשיווק, חושב כי בעל העסק גם יקבל את הייעוץ המתאים. לכן חשוב לפנות אל ייעוץ מתאים עבור החברה, בין אם מדובר בחברה בהקמה, עסקים משפחתיים ועד אל עסקים המבקשים לבצע את השדרוג המתאים להם. עם זאת וכמו שציינו מעל, חשוב כי שיתוף הפעולה יהיה גורף על מנת לקבל תוצאות, החל מסקירת הנתונים ועד אל יישום הפעולות והכלים שנתקבלו מהיועץ.