ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION
ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION

מגיע הרגע הזה שבו כבר אין לכן צורך בבית גדול, אחרי שהילדים עזבו את הקן. קונספט מגורים חדשני שממוקם על חוף הים של ראשון לציון יאפשר לכן לנצל את התקופה היפה בחייכן כדי להנות ממה שרק אפשר – במסגרת קהילה של אנשים כמוכן (וגם לנכדים יהיה הרבה יותר כיף לבקר)

88 שיתופים | 132 צפיות

בימים אלה הולך ומתהווה קונספט חדשני של מגורי יוקרה לבני 60+, ORANIM CLUB SIXTY FIVE מבית קבוצת אורנים. SEA ONE פרויקט הדגל, קו ראשון על חוף הים של ראשון לציון שמטרתו להעניק לבני ה-60+ את החיים כמו שהם חולמים בקהילה חמה ותוססת.  

ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION
ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION

"אנחנו כחברה בנינו במשך שנים פרויקטים יוקרתיים על חוף הים", מספרת שירה אורן נחמיאס, משנה למנכ"ל קבוצת אורנים. "ובפרויקטים האלה, הלקוחות שלנו היו ברובם בני 60+. זה גרם לנו לחשוב. ראינו שיש היום מגמה במסגרתה בני ה-60+עושים שינוי. הם כבר לא צריכים את הבית הגדול כי הילדים עזבו, הם  בשלב בחיים שבו הם  יכולים להרשות לעצמם להשקיע קצת יותר בחיים שלהם  – בבריאות הפיזית והנפשית וב־Well Being שלהם באופן כללי. כעת, כאשר אנחנו יודעים שתוחלת החיים היום מתארכת משמעותית נכון לעשות את השינויים בגיל כמה שיותר צעיר ולהתחיל לחיות נכון וטוב יותר, ולחיות את החלום. 

הפרויקט, שיאוכלס בקיץ 2024, נמצא קו ראשון לים על חוף ראשון לציון. הוא כולל מתחם מגורי יוקרה עם מגוון של מעל 30 טיפוסי דירה שונים. מתחתיו ממוקם מתחם מסחרי שוקק חיים הכולל: מסעדות שף, חנות סופר גדולה, חנויות נוחות, חנויות אופטיקה וכן הלאה. בפרויקט עצמו, יש הרבה מעבר לבריכה והשומר הסטנדרטיים שקיימים היום ברוב המגדלים החדשים. "התחזוקה של הדירה והניקיון שלה נעשים באופן קבוע ולא צריך לחכות יום שלם לטכנאי או לדאוג בעצמך למנקה", מסבירה אורן נחמיאס. "יש חדר כושר, שיעורי יוגה ופילאטיס מכשירים, אירועי תרבות, חדרי חוגים, אולם אירועים וכנסים, מרחב עבודה וטרקלין עסקים. המטרה היא להפוך את הכל לנגיש וקרוב – וגם לייצר קהילה".

ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION
ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION

"כשבני המשפחה מגיעים לבקר – מי שרוצה יכול לבשל, אבל אם לא מתחשק באותו הרגע יש כמה וכמה סוגים של מסעדות במתחם הדיור ובמתחם המסחרי שאפשר לקחת אליהן את הילדים והנכדים – ממקדונלדס ועד מסעדת פיין דיינינג כשרה שתפעל בתוך המתחם. המטרה היא לייצר חוויה  כמו בריזורט – הילדים והנכדים באים לבקר את סבא או סבתא, אוכלים במסעדה, אחר כך הולכים לבריכה או לים. 

בשלב הזה בחיים אנשים צריכים ללמוד להגיד לעצמם 'כל החיים עבדתי קשה, דאגתי לכולם, עכשיו אני רוצה להוריד ממני כמה שיותר, לעבוד בקצב שטוב לי ולעשות את הדברים שנכונים לי. ולא פחות חשובה היא הסביבה שמעודדת את זה".

ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION
ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION

לחשוב על איכות החיים שלנו

אתן מכירות אותנו, הישראלים והישראליות. אנחנו לא מרשים לעצמנו להשקיע בעצמנו. את הכסף אנחנו חוסכות לילדים, את הזמן הפנוי אנחנו מקדישות לנכדים, את הדירה אנחנו מייעדות לירושה. יש כאן שינוי קונספטואלי מתרבות של השקעה בנדל"ן לתרבות של השקעה בעצמנו ובחיים שלנו, ועל מנת שחווית המגורים תתרום ברמה החברתית, תרבותית ואינטלקטואלית לפלח השוק הרלוונטי.
"זו התקופה הכי יפה בחיים שלנו. זה הזמן שלנו להנות ולהשקיע בעצמנו, ועם זאת זה שינוי שקשה לאנשים לעשות".

.המודל הכלכלי של הפרויקט חדש ושונה  ממה שאנחנו מכירות: "המודל הוא של פיקדון", מסבירה אורן נחמיאס. "את מפקידה סכום שמייצג את מחיר הדירה (שמתחיל משני מיליון שקלים), וכל שנה שגרים בפרויקט מופרשים מהפיקדון כ-4 אחוזים, כאשר הפיקדון מוחזר בעת שעוזבים את הדירה בתוספת הצמדה למדד יוקר המחיה. 

בנוסף לפיקדון יש דמי אחזקה שכוללים את התפעול של כל הפסיליטיז – בריכות פנימית, חיצונית ובריכת ילדים צופות ים, חדר כושר, חוגים, הרצאות, מרחב עבודה משותף, תחזוקה שוטפת ועוד".

ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION
ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION

תפיסת הקלאב היא שהדירה מותאמת ללקוח כמו חליפה מושלמת לפי צרכיו, הן מבחינת הדירה והן מבחינת התקציב לכן בפרויקט מעל ל-30 טיפוסי דירות שונים ומגוונים החל מ-60 מ"ר כולל מרפסת, ויש ביניהן דירות עם חדר שינה מאסטר או אפילו שניים . "אנחנו רואים הרבה סוגי לקוחות שמגיעים אלינו. לא רק זוגות או אנשים בודדים, אלה יכולות להיות שתי אחיות שאינן בזוגיות, למשל, שמחליטות בשלב הזה של חייהן לחלוק דירה אחת כשלכל אחת חדר משלה. יש זוגות ששומרים על הבית הקודם שלהם כשאחד מבני הזוג חי באופן שוטף בדירה החדשה והשני מצטרף אליו לסופי שבוע. יש אפילו זוגות פרודים או גרושים בעלי ילדים משותפים, שמחליטים לקחת שתי דירות במתחם, גם אם כל אחד מהם נמצא כבר בזוגיות חדשה. יש 2 מגדלים וכל אחד יכול לגור במגדל אחר. זה מקל משמעותית על הביקורים של הילדים והנכדים – וגם כשהסבא והסבתא מתבקשים לעזור עם הנכדים – הם יכולים לחלוק את הנטל ביניהם, כי כולנו יודעות שלא מדובר במשימה פשוטה".

ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION
ORANIM CLUB SIXTY FIVE | צילום הדמייה: 3DVISION

הכניסה לדירות היא אמנם רק לבני 60 ומעלה, אבל אורן נחמיאס מציינת שבגלל שאין שום מטרה לבודד את הדיירים מאנשים בגילים נוספים – יפעל במקביל מועדון חברים אקסקלוסיבי שיקבל אל שורותיו חברים בכל גיל, שישהו במתחם וישתתפו בשלל הפעילויות שהוא מציע. המטרה היא לייצר חברה תוססת ורלוונטית ללא קשר לגיל ולכן חשוב שהקהילה לא תהיה מוטת גיל אלא בנויה על בהתמקדות הקהילה בתכנים וערכים משותפים. 

בהמשך, כך מספרת אורן נחמיאס, אמורים לקום מתחמי מגורים כאלה גם ברמת השרון והרצליה, ובעתיד בשאיפה במקומות נוספים. "החלום הוא שנלמד להשקיע בעצמנו. לחיות את החלום, ולהבין שזה שינוי שככל שנעשה אותו יותר מוקדם – כך נחיה בצורה טובה ובריאה יותר".
>> לפרטים נוספים לחצי כאן