קודם מתאפרים - עכשיו מתנקים. צילום: אלכס פרגמנט
קודם מתאפרים - עכשיו מתנקים. צילום: אלכס פרגמנט

בילינו, נהנינו, והשתוללנו עם הצבעים והנצנצים כמו שרק בפורים אפשר, אבל עכשיו מגיע גם החלק של עור הפנים להיפרד מהאיפור הכבד, ולא רק מפני שהכרית שלכן תישאר מלוכלכת. רונית גילר, מנהלת קוסמטיקה בסופר־פארם מציעה ארבע דרכים להזין את העור ולשמור עליו בריא וקורן. מקצרות בזמן ועד למשקיעניות במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

אחרי שהמאפרים והמאפרות שלנו לימדו אתכן איך להתאפר לפורים ולהתכונן ליום רצוף מסיבות, הגיע גם הזמן לטפל בעור הפנים שלכן ולהסיר ממנו את האיפור ביסודיות – לא רק כדי שלא תתעוררו עם לוק של האנג אובר נוקשה ולא מחמיא במיוחד, אלא בעיקר כי פורים ייגמר, אבל העור שלכן עדיין כאן כדי להישאר.

במהלך הלילה ובזמן שאתן כבר פורשות לשנת לילה חלומית, עור הפנים מקבל הזדמנות להשתקם ולהתחדש. כדי לממש את חלון ההזדמנויות הוא חייב לעבור ניקוי אינטנסיבי ויסודי, בעיקר אחרי האיפור הפורימי שאולי כיפי יותר, אך גם כבד ועמיד עד לכדי עקשנות. כך שהפעם אתן מוכרחות להקפיד ויתר מבדרך כלל, ולא רק כדי להותיר אותו נקי וקורן אלא גם כדי שתוכלי לסייע לו לקלוט טוב יותר את חומרי הלחות והטיפוח הקבועים שלכן.

בקיצור, התייעצנו עם רונית גילר, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה בסניף סופר־פארם דיזנגוף סנטר, ויש לנו כמה טיפים והמלצות על מוצרים שלא ישאירו עליכן טיפת איפור מיותרת. וכן, גם לקצרות בזמן לא השארנו תירוצים:

לניקוי עדין

1. נגבו את הפנים ביסודיות באמצעות המגבונים ההיפו אלרגניים של מילוקה. המגבונים הוורודים נטולי אלכוהול ולכן מתאימים להסרת השכבה הראשונית של האיפור גם מאזור העיניים. שימוש במגבונים לרוב לא יספיק ועל כן חשוב לשטוף בהמשך את הפנים בסבון או לרענן אותם עם מי פנים.

2. הרטיבו פד או צמר גפן מתאים במסיר איפור העיניים של דיאדרמין והסירו את שאריות האיפור שנותרו מאזור הריסים העדין מבלי להותיר תחושה שומנית. חשוב לשמור על עיניים עצומות תוך כדי.

3. באופו דומה לתהליך שעשיתן באזור העיניים, נקו את עור הפנים ואזור הצוואר במי הפנים קלרינס וואן־סטפ, בעזרת פד או צמר גפן.

4. במקרים של איפור כבד יותר חשוב להשלים את הניקיון עם פילינג שיעמיק את התהליך ויטהר את העור. אבקת הפילינג הקסומה של יובנה תותיר את הפנים שלכן רעננות ובוהקות, עם זאת אין צורך להשתמש בתכשיר יותר מפעמיים בשבוע.

5. תהליך ניקיון עמוק מייבש את העור, כך שחשוב לסיים אותו עם קרם הלחות של פאיו שמתאים לעור חסר לחות ועייף.

 

בעדינות. צילום: יח"צ
בעדינות. צילום: יח"צ

לקלילות אך יעילות

1. במקום מגבונים אפשר להתחיל את הניקוי עם מסיר האיפור לעיניים הדו פאזי של לייף שמתאים לאיפור עמיד במיוחד. את השאריות שנותרו נקו עם מגבונים להסרת איפור.

2. שטפו את הפנים ביסודיות עם ג'ל הניקוי של קליניק שמכיל חומצות אמינו, ממריץ את העור ומעודד התחדשות.

3. גם הפעם חשוב לסיים את הניקיון בלחות ולעסות את העור עם קרם הלחות של דיארדמין שיזין את העור ויותיר אותו רענן ורווי. הקרם מתאים לכל סוג עור.

קליל אבל עושה את העבודה. צילום: יח"צ
קליל אבל עושה את העבודה. צילום: יח"צ

למעמיקות

1. אחרי המגבונים השתמשו בנוזל לניקוי העיניים של דיאדרמין ונקו את שאריות האיפור שנותרו מאזור הריסים והעפעפיים.

2. מנקות פדנטיות במיוחד יבחרו בג'ל באלם של Glam Glow שהופך לחלב ניקוי במגע עם מים חמימים אך גם מעשיר את העור בלחות ועל כן מקצר את התהליך ומכין אתכן לשלב האחרון.

3. סיימו את הניקיון עם קרם הלחות ID של קליניק שמתאים גם לנשים צעירות יותר שפחות מקפידות על אנטי אייג'ינג אך לא מתפשרות על הזנה. אם חגגתן עד אור הבוקר, דעו שהוא מצטיין בטשטוש סימני עייפות.

לא משאירות סיכוי ללכלוך. צילום: יח"צ
לא משאירות סיכוי ללכלוך. צילום: יח"צ

למנקות היסודיות

1. מי שלא מסתפקת במגבונים יכולה להתחיל את תהליך ניקוי העור עם המים המיסלריים של סימפל, שהם נטולי בישום, צבע מלאכותי או כימיקלים חזקים ולכן יתאימו גם לאזור השפתיים ולעור רגיש וחסר לחות.

2. אחרי הטיהור הראשוני העמיקו את התהליך עם ג'ל הניקוי על בסיס פחם של גרנייה, שגם מנקה, גם מבצע פעולת פילינג עדינה ובזכות הגרגרים מתפקד גם כמסכה לכל דבר. הסבון מצטיין בצמצום הופעת פצעונים, שיופיעו לרוב אחרי מריחת שכבות מרובות של איפור. בקיצור, מתאים לחסרות פשרות.

3. את הסשן האינטנסיבי חשוב לסיים עם הזנה עוצמתית יותר כדי לא לייבש את העור למוות. לכן חשוב למרוח על אזור הפנים, הצוור ואפילו המחשוף מסכה לשיקום והרגעה שלGlam Glow ולעסות את העודפים אל תוך העור.

הכי עמוק שיש. צילום: יח"צ
הכי עמוק שיש. צילום: יח"צ

עדיין לא נסגרת על תחפושת לפורים? יש לנו כמה מדריכים של הרגע האחרון עם מוצרים שיש לך בבית או בסניף סופר־פארם הקרוב לביתך

>> המדריך של מאיה למוקיון גותי

>> המדריך של טל ללוק אייטיז

>> המדריך של עידו לפיראט

>> המדריך של אלין לקליאופטרה