מקודם

המבטיחות לשנת 2021

עורכת הפרויקט: שוש רוטנברג

88 שיתופים | 132 צפיות

ד"ר רויטל בראלי

נוירוכירורגית, בעלת קליניקה לרפואה אסתטית

ד"ר רויטל בראלי. צילום: אמיר יהל
ד"ר רויטל בראלי. צילום: אמיר יהל

ספרי לנו מעט עלייך ועל הכשרתך המקצועית

״אני בת 44 נשואה לגדי ואמא ל-4 ילדים מהממים, יהונתן, איתמר, דניאל ואמיליה. מאז שאני זוכרת את עצמי רציתי להיות רופאה. התחלתי את לימודי הרפואה בידיעה שאתמחה בנוירוכירורגיה וכך היה. סיימתי את התמחותי בבי"ח סורוקה. תקופה מאתגרת ומעניינת ללא ספק. במהלך חמש השנים האחרונות אני עוסקת ברפואה אסתטית תוך כדי שילוב של הידע והמיומנויות מתחום הנוירוכירורגיה בתחום האסתטיקה״.

מהן שיטות הטיפול בקליניקה?  

״בקליניקה אני משלבת שיטות טיפול שונות, הכוללות: הזרקות של חומרי מילוי, הזרקות בוטוליניום טוקסין, בהתוויות שונות, כגון: הזעת יתר, מיגרנה, ולצורך העלמת קמטים. מתיחת פנים על ידי חוטים, הרמת עפעפיים, מיצוק הפנים והגוף על ידי מכשור המשלב גלי רדיו ואולטרא סאונד ועוד. לעיתים אני ממציאה את השיטה בהתאם למטופל/ת היושבים מולי. מאמינה ב- less is more, בטיפול הדרגתי לצורך קבלת תוצאה טבעית, צעירה ויפה, ולא מתפשרת על פחות ממושלם. יש לזכור כי בתחום הכירורגי אין ניתוח אחד שזהה לאחר, וכך גם ראייתי על הרפואה האסתטית. שיטות עבודתי הינן משולבות, ומשתנות בהתאם למקרה״.

אלו טיפולים את ממליצה ובאיזה גיל להתחיל?

״התשובה תלויה בגיל ומתי מתחילים. אני אישית לא דוגלת בהזרקות בלבד. כאשר מנסים למתוח ולהרים רקמה מאד נפולה ע"י הזרקות של חומצה היאלורונית או כל חומר מילוי אחר, התוצאה שמתקבלת הינה לא טבעית, ולעיתים אף משרה מראה נפוח, אז 'הורדנו את הגיל' אבל 'העלנו במשקל'. הטיפול הנכון הוא שילוב של שיטות עבודה ולמי שיש סבלנות – אז גם לא בטיפול אחד. אם מדובר במטופלת בשנות ה-30-40 לחייה, לרוב בוטוקס עם שילוב של גלי רדיו ואולטרא-סאונד משיגים תוצאה זוהרת מתוחה, וטבעית והערך המוסף ע"י שימוש תדיר במכשור גלי הרדיו הינו האטת תהליך ההזדקנות. כאשר מדובר במטופלת בשנות ה-55-65 לחייה ואף יותר, המציגה צניחת רקמה בדרגה שונה הטיפול האידיאלי לקבלת תוצאה מורמת וטבעית הינו השילוב של הזרקת חומרי מילוי רק היכן שצריך, טיפול מתיחת פנים ללא ניתוח ע"י חוטים ושיפור מרקם העור והידוק הרקמה עם גלי רדיו״.

כיצד פועל הטיפול בגלי הרדיו?

״החל משנות העשרים לחיינו מתחיל תהליך 'ההזדקנות'. משמע, כמות החלבון המצוי בעורנו, הקולגן, פוחתת וזו אחת הסיבות להיווצרות קמטים ולצניחה של עור הפנים והצוואר. טיפול בגלי רדיו גורם לחימום עמוק של הרקמה עם יצירה חדשה של סיבי קולגן וכווץ הרקמה. משמש כטיפול להרמת עור הפנים, לשיפור בקימטוטים, לשיפור בצלקות אקנה, לטיפול במרקם העור ועוד. כמובן שזה תקף לאזורים אחרים בגוף לרבות איזור המחשוף, בטן, ירכיים, זרועות ברכיים וכיד הדמיון. ישנם בנוסף מכשירים המשלבים טיפול באולטרא-סאונד, אותם גלי קול יודעים להרעיד תאי שומן ובכך לגרום להתפרקותן, יעיל ביותר באזור קו הלסת וצוואר, פנים בטן וירכיים״.

למי מתאים הטיפול וכמה טיפולים צריך כדי להשיג תוצאות?

״הטיפול מתאים לכל סוגי העור ולכל הגילאים ובעיקר למי שיש סבלנות. סדרת טיפולים מונה בדר״כ כ 6-9 טיפולים, כאשר כל טיפול מוצע במרווח של כשבוע עד 10 ימים. שימור התוצאה מצריך בין טיפול אחד או שניים כל 6 חודשים״.

לאחר כמה זמן רואים תוצאות?

״בדרך כלל ניתן לראות תוצאות לאחר 2-3 טיפולים״.

רגע מכונן שזכור לך במיוחד, במהלך הקריירה שלך? 

״לפני כשנה וחצי במהלך חופשה משפחתית בחו"ל, חבר שלנו התקשר וסיפר לי ולבעלי, כי בנו, בשנות העשרים, נחבל קשות בראשו ונכנס לחדר ניתוח, לצורך ניקוז דימום חריף, שנוצר במוחו כתוצאה מהחבלה. ליוויתי אותו טלפונית עד חזרתנו ארצה. לאחר תקופת שיקום חזר לתפקוד מלא, אך עקב הניתוח בראשו נוצר חסר עצם בחלקו הצידי של המצח, שמאוד הפריע לו באספקט הוויזואלי. הציעו לו ניתוח לשחזור, אך הוא סירב מסיבות אישיות ונפשיות. לאחר כשנה מביצוע הניתוח הגיע אליי, בדקתי את בדיקות ההדמייה ומצאתי לנכון לבצע שחזור של העצם באופן שלא מצריך התערבות ניתוחית, עם השיטות המקובלות, דווקא בתחום האסתטיקה. התוצאה הייתה טבעית ויפה, והחשוב מכל, ללא אישפוז, ניתוח וזמן החלמה. אותו מקרה שינה אצלי את התפיסה המקובלת לגבי הרפואה האסתטית״.

לתחזק קליניקה מצליחה זאת לא משימה פשוטה. מהו סודך?

״אני מטפלת בלקוחותיי באופן אישי ופרטני. הרפואה האסתטית הינה רפואה מכל המשתמע מכך, משלב האבחון וכלה בשלב הטיפול והמעקב אחרי. כל המטופלות שלי יודעות שאני זמינה בשבילן לכל שאלה, לפני ואחרי הטיפול, ולעולם לא אציע טיפול שאיני מאמינה בו, לא הייתי מעוניינת שיבוצע עליי, או שאינו מתאים למטופלת״.

טיפים לשמירה על עור יפה ובריא:

1. עור בריא ויפה, הינו שילוב של גנטיקה, תזונה, בריאות הנפש ואורח חיים.

2. הקפידו על תזונה נכונה ופעילות גופנית.

3. המנעו משמש והקפידו על קרם לחות, המכיל פפטידים אוחומרי הזנה לעור, עם מקדם הגנה.

4. מרחו קרם לחות וסרום, באזור העיניים והצוואר. מאחר והעור באיזורים אלו, דק יותר בהשוואה לשאר הפנים.

5. עשו בוטוקס באיזור המצח ויפה שעה אחת קודם.

6. לא להחפז ולהתחיל בהזרקות חומצה היאלורונית, ואם כן אז במידה ורק כשצריך.

7. הכי חשוב היי מאושרת ושמחה, זה היופי האמיתי.

הכרמל 20, גני תקווה – מרכז הבמה | טל׳: 054-7334366 | 073-7548003 | אינסטגרם | אתר

 

מיכל מלומד

מנכ"לית ד"ר מלומד פרופשיונל, מהנדסת כימיה (B.Sc) ומפתחת תכשירים מדעיים מנצחים. מומחית ברגולציה קוסמטית ומרצה בתחומה

מיכל מלומד. צילום: תומר קצב
מיכל מלומד. צילום: תומר קצב

קצת עלייך ועל הכשרתך המקצועית

״מגיל צעיר אני חלק מתעשיית הקוסמטיקה. תמיד הייתי יד ימינו של אבי בכל הקשור למחקר ולפיתוח. היום אני מתמחה בחקר מבנה העור, חקר מנגנוני פעילות של חומרים פעילים ובהשפעתם על העור. באמצעות הידע הזה אני מפתחת פורמולות מתקדמות, שמביאות לתוצאות מנצחות. בין היתר אני גם מרצה ויועצת של משרד העבודה והרווחה בכל הקשור לתכשירים, לחומרים ולרגולציה קוסמטית. בימים אלו אני מעבירה למורות לקוסמטיקה קורס מטעם משרד העבודה והרווחה בנושא כימיה קוסמטית מתקדמת במאה ה-21. יש לי ידע רב וניסיון בתחומים רבים, יחד עם האיכויות שקיימות אצלנו במשפחה, החל בגאונות של אבי, דרך יושר ועשיה מתוך ערכים: כל אלו מציבים אותי ברף הגבוה יותר בתעשייה".

את מפתחת תכשירים מדעיים מנצחים, אלו מבין המוצרים נמכרים ביותר בשוק הקוסמטיקה בישראל?

״כל מוצר שמביא לתוצאות יוצאות דופן, ללא גירויי עור וללא תחושת חוסר נוחות בעור יגיע למכר גבוה. ליין האנטי אייגי'נג נותן מענה ממוקד ויעיל ללמעלה מ-10 סימני גיל שונים, ומסייע גם למניעת היווצרות סימני גיל נוספים. לקוחות שמשתמשות, מתעקשות להמשיך, כי הן רואות את התוצאות ומרגישות בשינוי המדהים״.

הסבירי מה מבדל את חברתך מחברות קוסמטיקה אחרות?

״הידע. המומחיות. הניסיון. המצוינות. האיכות. האנושיות. השרות ומעבר לכל: תוצאות יוצאות דופן. אנו מאוד משקיענים עד רמת הדיוק בפרטים הכי קטנים. הידע עליו נשען תחום הקוסמטיקה המקצועית בארץ, מגיע מאבי: ד"ר דוד מלומד. העובדה שיש בבעלותנו מחלקת מחקר ופיתוח, ומפעל יצרני, מבדלת אותנו מיתר החברות שעוסקות בעיקר בשיווק של מוצרים. יש לנו את כל הידע ואת היכולת להביא לשוק מוצרי מפתח עם תוצאות wow. אנו מייצרים את המוצרים בעבור עצמנו. לנו יש את כל השיטות והיכולות להביא את הטוב ביותר שניתן. הצלחה מבחינתנו זה התוצאה. אבי, שהוא רוקח וד"ר לכימיה קוסמטית עובד ברף הגבוה של הדיוק המרבי. אם זה לא 100% זה לא יוכל לשאת בשום אופן את השם "ד"ר מלומד". מוצר שלא עומד בקריטריון של 100% מצוינות – מסולק החוצה. אנו שמים דגש על בטיחות המשתמש וגם על סטנדרטים בינלאומיים מחמירים, אפילו מעל הצורך״.

הישג שאת גאה בו במיוחד

״להצליח להביא את החברה בחזרה לחוד חנית המדע, בתחום המקצועי, ולקצור תוצאות. אני משקיעה את הלב והנשמה, ולדעת שהצלחתי זו הרגשה נפלאה. עוד אני גאה בעובדה שאני יודעת לזהות ולתעדף נכון אילו פרויקטים לבחור ומה לשחרר. ההישג שאני הכי גאה בו, זה שלמדתי להעריך ברמות אחרות את העשייה המשמעותית של אבי, את עצמי ואותנו כמותג מנצח. ומעל לכל אלו אני הכי גאה בתוצאות טיפוליות יוצאות דופן של מוצרי המותג. תוצאות המדברות בעד עצמן".

עצת זהב לקוראות:

“לטפל בעור מגיל צעיר במוצרים איכותיים כמו המותג שלנו, כדי למנוע את הצורך בטיפולים אסתטיים כניתוחים והזרקות. אין כמו טיפול בתכשיר קוסמטי חכם, שגורם לשפעול המנגנון הטבעי של העור”.

תכשירי אנטי אייג׳ינג מדעיים בטכנולוגיות מתקדמות עם התוצאות הנראות לעין: The Fountain of Youth

סדרת מעין הנעורים מהווה פריצת דרך מדעית בתחום הצערת מראה העור. הסדרה הינה פרי פיתוח מדעי של למעלה משני עשורים. הסדרה מבוססת על חומרים פעילים יוקרתיים בטכנולוגיות מתקדמות. בין חומרי המפתח בסדרה: חומצה היאלורונית בגדלים שונים, מגוון ביופפטידים עצמתיים וחומרים מיערות הגשם לחידוש העור ולהצערתו.

צילום מוצרים:  הסטודיו של מעבדות ד"ר מלומד
צילום מוצרים:  הסטודיו של מעבדות ד"ר מלומד

בין מוצרי הסדרה:

מכשיר ה-F.O.Y  – להמרצה, להעלמת קמטים ולחיזוק סיבי האלסטין והקולגן.

מים מיצלריים – להסרת איפור עיקש בצורה מהירה, על בסיס מיצלות עדינות ורכיבים מיערות הגשם.

פילינג מי המעיין – תכשיר ייחודי להבהרת העור, הסרת פגמים, האצת חידוש העור ומראהו.

בוסטר טיפות הנעורים – טיפות עומק להמרצת הפעילות ולטיפול אנטי אייג'ינג כולל, על בסיס פעילות ביוממטית.

קרם לחות מגן – להגנה על העור, הוספת לחות והעלאת רמת החומצה ההיאלורונית בתא.

קרם לילה מחדש – לחידוש ושיקום העור על בסיס ביופפטידים עצמתיים.

החברה נוסדה ב 1979, כחברה פרטית בבעלות משפחתית, ע״י ד"ר דוד מלומד, רוקח ומומחה בכימיה קוסמטית ומייסד מדעי הקוסמטיקה, ביחד עם אשתו ציפי. עד היום החברה פועלת באותה הבעלות, כאשר כיום, בתם מנהלת את המותג – ד"ר מלומד פרושיונל, וד"ר מלומד מנהל את פעילות החברה בחו״ל, את מערך המחקר והפיתוח, ואת מערך הרגולציה של החברה בחו״ל.

08-8505099, 053-623-7984 | פייסבוק | אינסטגרם | אתר

ד"ר רונן מנדי

כירופרקט. מטפל בהצלחה רבה בילדים ותינוקות על הרצף האוטיסטי. בעל המרכז הישראלי לכירופרקטיקה ושדרן ברדיו החברתי הראשון מדי מוצ"ש

ד"ר רונן מנדי. צילום: פרטי
ד"ר רונן מנדי. צילום: פרטי

למי מתאים טיפול כירופרקטי?

״טיפול כירופרקטי מחזק את עמוד השדרה והבריאות. מתאים לתינוקות, ילדים ואנשים עם עמוד שידרה, מתבגרים, נערות, נשים בהריון ולאחר לידה, אימהות, בוגרים, ספורטאים, מבוגרים, גיל שלישי״.

האם טיפול כירופרקטי יכול למנוע ניתוח?

״בהחלט – דוגמאות רבות, לסוגי מקרים רבים ומגוונים״.

כמה טיפולים אצטרך? לאיזו מטרה?

״מרבית האנשים בימינו, מגיעים בהתחלה כי כואב להם, או שיש להם בעיה רפואית מטרידה שהרפואה לא הצליחה לעזור לה. לרוב האנשים מספיקה סדרת טיפולים מרוכזת של חודש עד 6 חודשים, בהתאמה אישית לכל אחד. בחודש הראשון בעיקר נרגעים הסימפטומים, משתחררים לחצים, וחוזרת תנועה לעמוד השידרה ולחיים. לחצים מצטברים בעמוד השידרה מידי יום, כתגובה ללחצי החיים. עמוד השידרה בנוי מ-33 חוליות, שכל אחת מהן אחראית על איזורים ותיפקודים ספציפיים. הצטברות לחצים מפריעה לתקשורת בין המוח והגוף, מחלישה את הגוף ומפריעה לתנועת החוליות ולתנועת עמוד השידרה.ככל שהצטברות הלחצים נשארת יותר בגוף, הגוף נחלש ומתחיל להתפרק, נפגעת לו התנועה, מתחילים להיווצר סימפטומים, מחלות. כיוונון (תנועה/טיפול מדוייקת) כירופרקטי, מחזיר תנועה לחוליות, לעמוד השידרה, משפר את התקשורת בין המוח והגוף, דרך עמוד השידרה. דבר שמחזיר את העברת הוראות ההפעלה מהמוח לגוף, מפעיל ומחזק את הבריאות״.

כיצד עובד הטיפול הכירופרקטי?

״בהתחלה, הכירופרקט מתשאל את המטופל על בעיית הבריאות שהביאה אותו לטיפול. אח"כ המטופל (בדר"כ) נשכב על המיטה, והכירופרקט ממשש בצורה מדוייקת את החוליות בעמוד השידרה של המטופל. חלק מהחוליות עלולות לא לזוז (הצטברות לחצים, שגורמת לתת תנועה של החוליה). תת תנועה של חוליות יכולה לגרום לתחושה לא נעימה. אם לא אדע היכן הצטברו הלחצים וגרמו לתת תנועה, לא אדע איפה הגורם לבעיה, שממנה הלקוח/ה סובל/ת״.

האם כירופרקט הוא רופא?

״כירופרקט הוא ד"ר לכירופרקטיקה, שבע שנות לימוד אוניברסיטאיות, שונות ממסלול הלימודים של דוקטורים לרפואה (רופאים), (שבע שנים אוניברסיטאיות במסלול לימודים שונה). ההבדל העיקרי הינו שכירופרקטורים מחזירים תנועה, תפקוד ובריאות לגוף ולמוח. כירופרקטיקה מתרכזת בהחזרת ובחיזוק החיים בגוף, בעוד רפואה מחזירה בעיקר באמצעים כימיים, את האיזון הכימי לגוף, בעיקר על מנת שאנשים לא יסבלו מסימפטומים, ובהצלה ממוות״.

האם טיפול כירופרקטי כואב?

״טיפול כירופרקטי לא אמור לכאוב. אני מטפל בהרבה תינוקות וילדים. תינוקות לא יתנו לך לגעת בהם, אם תכאיב להם. מרגש לראות תינוקות וילדים שמגיעים לטיפולים חוזרים ברצון״.

האם טיפול כירופרקטי בטוח?

״טיפול כירופרקטי הוא מאוד בטוח. באוסטרליה הוחלט לקבל את הכירופרקטיקה ולתת לה רשיונות, מכיוון שלא נמצאו מקרים מתועדים של אנשים שנפגעו מטיפול כירופרקטי״.

הנכון שיש קשר בין טיפול כירופרקטי לבין שבץ מוחי?

״לא, זו הפחדה בלבד, שאין לה כל בסיס. למעשה כירופרקטיקה מרגיעה כאבים ומחזירה תנועה ודיבור לאנשים אחרי שבץ״.

האם טיפול כירופרקטי יכול להזיק?

"תופעות הלוואי שיכולות לקרות לאחר טיפול כירופרקטי, הן התכווצות שרירים, שרירים תפוסים, שנמשכים לרוב עד כ-15 דקות לאחר הטיפול״.

מה משך זמן הטיפול?

״עמוד השידרה הוא ארון החשמל של הגוף. חוליה בתת תנועה, דומה למפסק בארון החשמל שקפץ ומפריע לזרם החשמל להגיע למקרר, או למכונת הכביסה או למזגן. הטיפול הכירופרקטי קצר ומדוייק, מחזיר את החוליות לתנועה (מרים את המפסקים) ומחזיר את זרימת הוראות ההפעלה והחיים מהמוח לגוף. הטיפול מותאם במדוייק לכל מטופל״.

איך הפכת לכירופרקט?

"למדתי את לימודיי הדוקטורט בכירופרקטיקה, באוניברסיטת פארקר, בעיר דאלאס, טקסס. קיבלתי דוקטורט ב-1998, הייתי שם מרצה, והדרכתי סטאז'רים. אבל אפשר להגיד שהכירופרקטיקה בחרה בי. כשהייתי בן 13, כשבוע לפני בר המצווה, עפתי מרכב שהתהפך, בכביש הערבה. סבלתי מכאבי ראש איומים וכאבי גב נוראיים. כעבור שנה וחצי הגעתי לכירופרקט. הוא טיפל בי והחזיר אותי לתפקוד מלא. אני זוכר עד היום, את הפעם בה הרגשתי, איך עובר לי כאב הראש, וחוזר לי הכוח לרגליים. חלפו אז 3 מחשבות בראשי: 'וואו אפשר לרפא באמצעות הידיים. שנית, קיבלתי  שוב את חיי בחזרה, במתנה. והשלישית – את המתנה הזאת אני רוצה לתת לאחרים. בגיל 15 – הכירופרקטיקה בחרה בי!״

קליניקות: חדרה ורמת אביב | 04-63-63-880 | אתר | פייסבוק 

עו״ד אילנית האס-ארד

עו"ד ומגשרת, מייסדת ובעלים של משרד העוסק בדיני משפחה וירושה

עו"ד אילנית האס. צילום: סם יצחקוב
עו"ד אילנית האס. צילום: סם יצחקוב

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום זה?

״עוד כילדה, רציתי להיות עו"ד. הבחירה לעסוק בתחום דיני המשפחה התחדדה לאחר שחוויתי הליך גירושין באופן אישי. עם קבלת הרישיון לעסוק בעריכת דין ולאחר הכשרה הוסמכתי כמגשרת משפחה וגם השלמתי תואר שני ביישוב סכסוכים בדיני משפחה מאוניברסיטת בר אילן, כל זאת על מנת להגדיל את סט הפתרונות שלי ללקוחות בתקופה הקשה בחייהם״.

כיצד ניתן למזער את הפוטנציאל ההרסני שקיים בהליכי גירושין?

״בחירת עו"ד, שבהכשרתו הוא גם מגשר ובעל כישורי גישור  טבועים וטבעיים יכולה בהחלט למזער את הפוטנציאל ההרסני ואף לבלום אותו. בנוסף, פנייה לקבלת טיפול רגשי מתאים בתוך ההליך, מקלה מאוד ויש בה כדי למתן את הטלטלה הרגשית או את "רכבת ההרים", האופיינית כ"כ בהליך הגירושין״.

את מטפלת גם בתיקים בהם יש ניכור הורי, עד כמה לדעתך ההורים מתחשבים באמת בטובת ילדיהם, בניהול הליך הגירושין?

״ברוב המקרים לשמחתי, לשני  ההורים ישנה מודעות גבוהה, לנזק לו הילדים עלולים להיחשף, כתוצאה מהליך גירושין רווי יצרים ובעל עצימות גבוהה, כך שלמרות כל הקושי שהם חווים הם יראו טובת ילדיהם לנגד עיניהם. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים שבהם הקרע והסכסוך, בעלי גוון מלחמתי, ומתנהלים בעצימות גבוהה עד גבוהה מאוד, עד כדי שאין לשני הצדדים או לאחד מהם, היכולת להכיל או לראות את טובת הילדים או להתחשב בהם, וכתוצאה מזה הילדים ניזוקים באופן בלתי הפיך, ומשלמים מחיר בלתי נתפס״.

מהי רמת ההשפעה שיש לעורך הדין המייצג, על איפיון סכסוך הגירושין, אם למלחמה ואם לשלום?  

״יש לעוה"ד השפעה רבה. עוה"ד למעשה פוגש צד לגירושין בצומת הדרכים הכי קשה ו/או משמעותית בחייו של המתגרש/ת. בשעה קשה זו, יש ביכולת העוה"ד לנתב את המתגרש/ת לבחור לנהל את ההליך בדרך של שלום ולחזק בפניו את היתרונות שדרך זו עדיפה קודם כל למתגרש/ת  ולא פחות מכך לילדים המשותפים. עם זאת חשוב לציין כי הלקוח תמיד יהיה זה שיבחר את הדרך העדיפה עליו, ומראש יפנה לעו"ד בסגנון שמתאים לו״.

מה תמליצי לבני זוג בפני גירושין לעשות בשלב הראשון, על מנת להגביר את הסיכוי שלהם להתגרש יפה?    

״ללא צל של ספק, דרך המלך הינה להתגרש באמצעות הליך גישור. הליך הגישור מהווה פתרון אולטימטיבי ליישוב סכסוכים בדרכי שלום ונועם, ומהווה ללא ספק החלופה הטובה ביותר להתכתשות ההדדית או להגשת תביעות הדדיות בערכאות המשפט, על כל המשתמע מכך. באמצעות צד ניטרלי מקצועי ומנוסה, בני הזוג מגשרים על המחלוקות הקיימות ביניהם, ומגבשים פתרונות המוסכמים על שניהם בכל המחלוקות, ובסוף התהליך חותמים על הסכם כולל, ומאשרים אותו בערכאה המשפטית. כל מתגרש/ת המבקש/ת למזער נזקים קודם כל לעצמו, ולא פחות חשוב מכך גם לילדים, ישכיל לפנות להליך גישור גם אם הוא נקלע לעין הסערה וגם אם עולה בו/בה רצון עז בנקמה״.

לתחזק משרד מצליח זאת משימה לא פשוטה. מה הסוד שלך? 

״נכון. לפני הכל אי אפשר ללא התשוקה לעסוק בתחום דיני המשפחה, נדרשים גם חוסן נפשי ועמידה בלחצים גבוהים. אי אפשר לבלוט  ולהצליח ללא מקצועיות בתחום והיכולת לנהל מו"מ מורכבים מאוד, נדרשת גם גמישות מחשבתית, יצירתיות והיכולת להשתנות ולהתפתח תוך כדי תנועה, בהתאם לשינויים בחברה הישראלית ובשוק תחרותי. לפני שהוסמכתי כעו״ד כיהנתי בתפקידי ניהול בכירים בשוק התקשורת, צברתי ניסיון שמסייע לי רבות גם היום״.

מצדה 7, בני ברק, מגדלי בסר 4, קומה 32 |  03-9744644 | אתר | ilanit.mishpacha@gmail.com

“אילנית האס ארד, בוגרת תואר ראשון (LLB) במשפטים, ותואר שני (LLM) ביישוב סכסוכים – מאוניברסיטת בר- אילן. משתתפת דרך קבע בהשתלמויות וכנסים בדיני משפחה וירושה. תחום ההתמחות  היחידי של המשרד הינו  בדיני משפחה וירושה, החל מליווי אישי וטיפול מקצועי לאורך כל הליך הגירושין, ובנוסף מגוון שירותים משפטיים החוסים תחת המטריה של דיני משפחה. המשרד מושתת על שני ערכים מרכזיים: הוגנות ומקצועיות, למידת כל סיפור בפני עצמו לפרטי פרטים, על מנת לקבל תמונה רחבה ככל שניתן, כבר מרגע הראשון, כשלאורך כל ההליך תתבצע חשיבה מחודשת באשר לצעדים הבאים אשר ייטיבו עם הלקוח לפני הכל. בשנת 2018, נבחר המשרד בין המשרדים המוערכים ביותר בתחום דיני משפחה לשנת 2017, ע״י חברת B.D.I.בשנת 2019, נבחר המשרד בין המשרדים המוערכים והמוכרים בדיני המשפחה לשנת 2018, הן ע"י חברת B.D.I והן ע"י דאנס 100"

עו״ד רבקה שחר

בעלת משרד עו"ד המתמחה בבנקאות, חדלות פירעון, הוצל"פ והסדר חובות

עו"ד רבקה שחר. צילום: סם יצחקוב
עו"ד רבקה שחר. צילום: סם יצחקוב

הדרך שלי להצלחה

״בצעירותי, התחלתי לעבוד במשרד עו״ד מוביל בדרום, ונחשפתי לעולם המשפט המאתגר, עולם בו אתה לומד ומתפתח כל יום מחדש. התחברתי מאוד לעריכת דין ומההתחלה ידעתי שזה המקצוע שבו אני רוצה לעסוק, החלטתי להרשם ללימודי משפטים, והתקדמתי די מהר במקום העבודה. לאחר שנות עבודה במשרד עורכי דין מוביל, הרגשתי בשלות להתקדם ולפתוח משרד בוטיק עצמאי״.

מה הייחודיות של השירות אותו את מעניקה?

״משרד בוטיק עצמאי, המתמחה בבנקאות, חדלות פירעון, הוצל"פ והסדר חובות. השם דגש על מקצועיות ללא פשרות, רמת שירות גבוהה, יחס אישי ומשפחתי ללקוחות, וזמינות גם לאחר שעות העבודה. היתרון הבולט במשרדי הינו, שעבדתי שנים רבות בייצוג הגופים הבנקאיים כנגד חייבים, והיום אני בצד השני של המתרס מייצגת חייבים אל מול הגופים הבנקאיים״.

כעורכת דין שנלחמת למען לקוחותיה, מהי הגדרתך למושג ׳לוחמת צדק׳?

״לקוחותיי מגיעים אליי בנקודה קשה מאוד בחייהם. תפקידי ללוותם בתהליך קשה זה, ולגרום להם לצאת לדרך חדשה, שופעים אופטימיות וחיוך. אין מאושרת ממני ומצוות משרדי, כאשר הלקוחות מגיעים ליעד ויוצאים לדרך חדשה, היות ולקוחות המשרד הינם עבורנו כמו משפחה״.

הישג משפטי שהינך גאה בו במיוחד?

״לא ניתן להגדיר הישג אחד, כל פעם שאנו עוזרים למשפחה לצאת לדרך חדשה, לא מעט לקוחות שהתנהלו כנגדם הליכים שנים רבות והיו כנגדם הגבלות לרבות עיכוב יציאה מן הארץ, ולא יכלו לצאת מהארץ שנים רבות, ולאחר שמשרדי הצליח להשיבם לחיים נורמטיביים, נקיים מחובות, ולא אחת הלקוחות שולחים תמונה ממטוס ו/או אירוע מרגש אחר, משרדנו מתרגש כל פעם מחדש. דוגמה: לקוח בעל חובות עצומים, שהגענו להסדרי חובות והפחתנו בצורה דרסטית ומשמעותית, את היקף חובותיו, והוא הצליח לפרוע אותם ולחזור לחיים נורמטיביים. אמר שלא חשב בחיים, שהחובות יהיו מאחוריו והיה בטוח שהוא ימות עם חובות, זה ריגש אותנו מאוד״.

טיפ לקוראים

״אדם פסימי רואה את הקושי בכל הזדמנות, אדם אופטימי רואה הזדמנות בכל קושי" (ווינסטון צ'רצ'יל).

הסדר חוב: פתרון לחובות עבר עצומים

אם צברתם ב-10 השנים האחרונות חובות ענק, בשיעור של מאות אלפי שקלים, והינכם מתקשים לעמוד בהם, ייתכן שיש לכם פתרון. שימו לב: במקום הליך פשיטת רגל/חדלות פירעון, שעשוי להימשך זמן רב, לעלות ביוקר ולהטיל עליכם כתם, כדאי שתשקלו לפנות להליך אחר: הסדר חוב.

עד כמה הסדר חוב יכול לשפר את מצבכם באם צברתם חובות ענק ישנים? הדוגמאות הבאות של בעלי חוב, אשר בהם טיפלה עו״ד רבקה שחר, יבהירו את המצב:

בני זוג, בעלי עסק שקרס בתחום הדפוס

החוב המקורי: 3.5 מיליון שקלים

כמה שילמו בפועל: 220,000שקלים

בני זוג החזיקו בעסק שהתמוטט לפני הרבה מאוד שנים. שנים ארוכות, התנהל נגדם הליך פשיטת רגל, עו״ד רבקה שחר השיגה עבורם הסדר נושים בסך 220,000 שקלים בלבד, שכלל את כל התשלומים שהועברו על ידם. הם נדרשו לשלם את יתרת הסכום בתשלומים, ויצאו לדרך חדשה.

לקוח שנקלע לחובות עתק לאחר שנים של הסתבכות כלכלית 

החוב המקורי: 550,000 שקלים.

כמה שילם בפועל: 50,000 שקלים.

לקוח שנקלע לחובות עתק לאחר שנים של הסתבכות כלכלית ולאחר שנים שהתנהלו כנגדו הליכים בהוצל"פ פנה למשרדנו וביקש להגיש חדלות פירעון, משרדי השיג עבורו הסדר לתשלום חובותיו תמורת הסך של 50,000 ₪ בפריסה לתשלומים והלקוח יצא לדרך חדשה.

זוג שנקלע למצוקה כלכלית עקב חולי של הבעל

החוב המקורי: 292,000 שקלים.

כמה שילמו בפועל: 120,000.

בני זוג שעבדו והשתכרו כל חייהם בכבוד נקלעו למצוקה כלכלית לאחר שהבעל חלה ולא יכל לעבוד ולכלכל את משפחתו, לאור המציאות נפתחו כנגדם תיקי הוצל"פ והחלו בהליכים כנגד דירת המגורים שבבעלותם, לאחר שהזוג הגיעו למשרדנו, צומצם החוב בסכום משמעותי בפריסה והם המשיכו בחייהם ללא דאגות לקורת הגג של משפחתם.

זוג עובדי ציבור שנקלעו לחובות עקב חולי 

החוב המקורי: 160,000 שקלים.

כמה שילמו בפועל: 48,000 שקלים.

עובדת עירייה ובעלה נקלעו לחובות כבדים, בעקבות מצב רפואי שאינו פשוט. לאחר שנים שהתנהל נגדם תיק איחוד בהוצל״פ והחובות רק הלכו ותפחו, הזוג ביקש לעשות פשיטת רגל. לאחר ששוכנעו השניים לזנוח מסלול זה ולפנות להסדר חוב, הם נדרשו לשלם רק 30% מהקיף החובות בלבד.

זוג קשישים עם חובות ענק, מלפני 20 שנה

החוב המקורי: 30 אלף שקלים.

כמה שילמו בפועל: התיק נסגר.

״זוג קשישים היו בחוב של 30 אלף שקלים לפחות. התברר כי מדובר בחוב מלפני כ- 20 שנה, שרק כעת נפתח בגינו תיק בהוצל״פ. בסופו של דבר, התיק נגדם נסגר וההליכים בוטלו״.

לסיכום: יש דרכים להתמודד עם קשיים כלכליים מחובות עבר עצומים, במקרה ואתם סוחבים חובות ישנים מאוד (חוב שאתם יצרתם, או שאתם ערבים לו). תקחו בחשבון אפשרות להגיע להסדר חוב. האפשרות העדיפה ביותר על פני פשיטת רגל/חדלות פרעון.

הנרייטה סאלד 1 באר שבע | 08-9105155, 052-3413328 | פייסבוק

רינה שרייר לוי

מתכננת ומעצבת פנים

רינה שרייר. צילום: צלם: אור פרבוזניק paravozphotography | איפור ושיער: מרי פורת
רינה שרייר. צילום: צלם: אור פרבוזניק paravozphotography | איפור ושיער: מרי פורת

ספרי קצת על משרדך?

״אני מתמחה בעיקר בבתים פרטיים ודירות. בעלת שנים רבות של ניסיון בתחום תכנון ועיצוב פנים. חשוב לי לתת מקום לצרכי ורצונות לקוחותיי ולבטא זאת בחלל. אני מאמינה שבכל עיצוב ניתן להכניס את הטאצ' האישי של הלקוח, ולכן הפרויקטים שלי מאופיינים ומעוצבים בשפות שונות״.

מה מעורר בך השראה?

״חד משמעית הלקוחות שלי. כל אחד מהם בעל אישיות שונה, והביטוי שלהם בחלל, זה החלק המעניין״.

פרויקט אהוב במיוחד

״דירת קבלן סטנדרטית שנרכשה ע״י זוג + 4 ילדים, עבדנו יחד משלב תיאום השינויים מול הקבלן, פרוטוקולים בדירה, ההלבשה והכניסה לבית. שנתיים וחצי עבדנו על הדירה, מה שהוביל למערכת יחסים ארוכת טווח של אמון מלא ופתיחות, אשר הובילה לתוצר נהדר, נקי ומדוייק להם״.

רגע של סיפוק בעבודה?

״החיוך של לקוחותיי כשהם רואים את התכנון שלי מתעורר לחיים והופך לבית חלומותיהם״.

עצה ללקוח מבולבל

״לא להתפשר בבחירת המעצב שילווה אתכם. תהליך העיצוב מורכב מהרבה מאוד חלקים, וצריך מעצב שידע לנהלו ולתכננו היטב״.

מאחורי כל עיצוב עומד לקוח

כולם יודעים איך פרויקט מסתיים, אנו לוקחים צלמים מוכשרים שיצלמו את התוצר הסופי, ומה שהמצלמה אינה תופסת, זה את כל התהליך של התכנון, השיפוץ או הבנייה. התהליך בנוי מהרבה רבדים, אך הרובד המעניין ביותר הינו החלק של הלקוח. כי הלקוח – הוא הסיפור. בתחילת התכנון יש שלב שנקרא: ׳פרוגרמה׳ שהינה ביטוי של צרכים ודרישות בכל חלל, מעין רשימת מכולת של התכנון.

הרשימה הזו מאוד חשובה, היות והיא מלווה אותנו לאורך כל תהליך התכנון והעיצוב. היא מביעה את הצורך של הלקוח בחלל אותו אנו מתכננים. פה נכנסת החשיבה היצירתית והתכנונית לפועל, ועולות הרבה שאלות, האם ניתן להכניס את כל הדרישות לאותו חלל? האם יש צורך בהן בחלל? האם יש סידור אחר שהינו נכון יותר? ואם הכל נכנס לחלל שאנו מתכננים, איך הכל עובד ומשתלב יחד? העבודה החשובה ביותר הינה התקשורת מול הלקוח בשלבים אלו.

חשוב מאוד לשים לב שהקו התכנוני והעיצובי אותו אני מתאימה באופן אישי ללקוח, הינו באמת נכון ומתאים לו. לכן כששואלים אותי, איזה סגנון אני מעצבת, אני תמיד משיבה: הסגנון שלי נמצא בבית שלי, ובשביל לקוחות יש מתכון מאוד פשוט: האהבות שלהם, צרכיהם, רצונותיהם, אסתטיות, הנדסת אנוש ופרקטיות.

צילום אדריכלות: עידן גור
צילום אדריכלות: עידן גור

050-5500879 | אתר | פייסבוק | אינסטגרם

שירי רוטנברג אגיב

בעלת הקליניקה ״פיור ביוטי״, והמכללה לריסים. מאסטרית בעיבוי, מילוי והארכת ריסים, אמנית ומובילה באיפור מקצועי וקבוע

שירי רוטנברג. צילום: פרטי
שירי רוטנברג. צילום: פרטי

שירי רוטנברג אגיב, המעידה על עצמה שהיא פועלת לאורך כל הדרך על פי המוטו, “ואהבת לרעך כמוך״, הינה בעלת הקליניקה והמכללה “פיור ביוטי״, ואשת מקצוע מובילה בתחום מילוי, עיבוי והארכת הריסים.

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום זה?

“יופי ואסתטיקה תמיד משכו אותי. מילדותי אהבתי ציור, ויכולתי שעות רבות לצייר עיניים, גבות ושפתיים. בשנת 2004 רציתי להתמקצע ונרשמתי ללימודים במכללת ׳איל מקיאג׳. כשטסתי לארצות הברית נחשפתי לראשונה לתחום שזירת הריסים, שהיה בזמנו מאוד פופולרי שם, אך בישראל לא היה בכלל במודעות. כששבתי ארצה התחלתי להפיץ את השיטה המתקדמת ביותר של כל כוכבות הוליווד: לעיבוי, מילוי והארכת ריסים״.

מה מאפיין את לקוחותיך?

“נשים בכל גיל, שריסיהן קצרים ודלילים או מי שרוצה לתקן פגמים כמו עפעף נפול, עיניים קרובות או שקועות וכדומה. או צעירות שלא בא להן להתעסק עם מסקרה, שנמרחת וגוזלת זמן יקר״.

מהו ההישג שאת גאה בו במיוחד?

“אני בעלת קליניקה ומכללה ללימודי ריסים המובילה והוותיקה בישראל בשיטת ‘פיור ביוטי’. אני מעבירה קורסים בעיבוי והארכת ריסים ומלמדת את כל רזי המקצוע המדהים הזה, וגאה שהצלחתי להחדיר לארץ את תחום שזירת הריסים. הדגש אצלי על איכות החומרים, בזה אני לעולם לא אתפשר! חשוב לי לעשות תיאום ציפיות עם הלקוחה שתרגיש תמיד בנוח ושהתוצאה תהיה תואמת לרצונה ולצרכיה ושתיראה טבעית. תמיד אפעל לטובת הלקוחה ואפעיל שיקול דעת מקצועי".

מחזירה את האור לעיניים שלכן. שירי רוטנברג
מחזירה את האור לעיניים שלכן. שירי רוטנברג

מה ההחלטה הכי טובה שעשית כאשת עסקים?

״בתחילת דרכי ושנים רבות לאחר מכן, עבדתי לבד במקום קטן והחלטתי שהגיע הזמן לגדול, זה קרה כשהביקוש לקורסים גדל וכשהלקוחות שלי היו צריכות לחכות חודשיים לתור. פתחתי את המכללה לריסים, עם הציוד הכי מתקדם, התנאים והנוחות ללמידה נעימה, ובצורה המקצועית ביותר.  בנוסף, הכשרתי צוות מוביל אשר עובד איתי בצמידות, על מנת לשפר את הזמינות הרבה לתורים״.

ומה הסוד שלך?

״הסוד שלי בעיקר הרבה תפילות, ככה ישר מהלב, אני אדם שמאוד מאמין באלוהים. אגב, אני ממש לא דתיה, אך תמיד הייתי מאמינה מאוד, וברגעים קשים בחיי, בקשתי עזרה מבורא עולם והייתי מקבלת כוחות, וברכות, ואכן גם ניסים. אני נהנית מקריאת המקרא והתנ״ך לומדת את רצונו ודרכו של האל, ומשתדלת לחקות אותו בערכים, בעקרונות וביושר״

בן גוריון 182 (פינת כצנלסון) גבעתיים, קומה 3 | 050-3999170 | 03-5733700 | פייסבוק | אינסטגרם

עו״ד לימור אביטן

מומחית בענייני משפחה, גירושין, צוואות וירושות, מגשרת מוסמכת מטעם לשכת עו"ד בישראל, בעלת הכשרה כמגשרת מתקדמת בגירושין בשיתוף פעולה ובעלת משרד עורכי דין בתל אביב ובאר שבע

עו"ד לימור אביטן. צילום: בנימין אדם
עו"ד לימור אביטן. צילום: בנימין אדם

כיצד הפך משרדך למוביל ופורץ דרך?

״אני נחושה להביא את הלקוח לנקודה שהוא מעוניין בה. יחד עם זאת תפקידי כעו״ד להאיר את עיניי הלקוח ולפקוח אותם. אנשים אינם מבינים שהרע, בעיקר יעבור גם דרכם. אני מנטרלת את הרע. מתרכזת בטוב ובהליך, ומביאה את הלקוח למקום חדש בחיים״.

מהם היתרונות הבולטים של משרדך, המבדלים אותך ממתחרייך?

״אני זמינה ללקוחותי 24/7. אני דורשת להיות מעורבת בכל מה שקורה כדי שאוכל גם לתקן התנהגות לא מתאימה, או שמונעת ממניעים לא עניניים ובעיקר לנטרל רעשי רקע. צריך להתמקד במה שחשוב, ובהליכים ולא במסביב. בנוסף, במשרדו של בעלי, עו"ד חן אביטן, בעל משרד מהמובילים בארץ, ניתנים שירותים נוספים ומשלימים, ולפיכך, הלקוח לא נדרש לכתת רגליו, והוא מקבל שירות משפטי מעולה במקום אחד, שזה כל כך חשוב בתקופה שבה אנשים חווים רעידות אדמה בחייהם״.

מה מאפיין את קהל היעד המגיע למשרדך?

״הקהל שלי מורכב ומגוון, ומה שמנחה אותי זה האם יש פרטנר מולי שאוכל לעזור לו. אני מייצגת גברים ונשים כאחד מכל המגזרים ומכל השכבות, ומידי פעם גם בוחרת לקחת תיק דגל בהתנדבות על מנת לתרום לקהילה״.

הישג שאת גאה בו במיוחד?

״אני קודם כל גאה בששת הילדים שלי, שהם ההישג של חיי! זה לפני הכל. ובעניין המקצועי, לפני כשבע שנים הגיעה אליי לקוחה עם סיפור מורכב ומסובך, הקשור לענייני ירושה. על מנת לא לחשוף את העובדות או פרטים מזהים, אוכל לספר כי התיק שלה היה סבוך ומורכב וכל רכושה נלקח ממנה. בנוסף לכך, היא אם חד הורית שמגדלת לבד את ילדיה. מבלי לחשוב פעמיים סייעתי לה, לקחתי על עצמי תיק מורכב וקשה מאין כמוהו, ובראש השנה האחרון היא חגגה חיים חדשים, שבהם סוף סוף היא קבלה בזכות, את מה שהיה מגיע לה, ורצו לקחת ממנה״.

מה תמליצי ללקוח שמחפש עורך דין?

״להיות נאמן לעצמו ולא לזגזג! להקשיב לעורך הדין שבחרת ולייעוץ שהוא נותן, פעולה בשני ראשים מביאה לכישלון״.

איזה תיק לעולם לא תיקחי?

״אני מאמינה שמי שרוצה לפגוע בילדים או שיש לו כוונה כזו, לא יוכל להיות לקוח שלי. אני מקפידה לברר היטב את המניע להליך, ואם אני מגלה שמדובר בנקמות, אני לא אייצג״.

ה'אני מאמין' שלך להצלחה בקריירה:

"אדם צריך שתהא לו מילה, קצת מקום בעולם, אהבה לא נשכחת, קול אמיתי לתפילה, ורגע מושלם כדי לתת ולקחת, ולא לפחד מהפחד״ (שלמה ארצי).

״אני נחושה להביא את הלקוח לנקודה שהוא מעוניין בה. יחד עם זאת תפקידי כעו״ד להאיר את עיניי הלקוח ולפקוח אותם. אנשים אינם מבינים שהרע, בעיקר יעבור גם דרכם. אני מנטרלת את הרע. מתרכזת בטוב ובהליך, ומביאה את הלקוח למקום חדש בחיים״

רחוב הארבעה 28 תל אביב | טלפון: 076-5384279 | שד׳ טוביהו 125, גרנד קניון, באר שבע | טלפון: 08-6655655 | פייסבוק | אינסטגרם | אתר | limor@ca-adv.co.il