צילום: Freepik
צילום: Freepik
88 שיתופים | 132 צפיות

התינוק החדש הגיח לעולם? ברכות, אתן זכאיות לקבלת דמי לידה שיהווה כתחליף לעבודתכן למהלך השבועות הקרובים. כל אישה זכאית לקבל דמי לידה מיד לאחר תום לידת התינוק. דמי לידה מספקים לאישה את האפשרות לשהות בביתה לתקופה ממושכת הנעה בין 56 ימים ועד 105 ימים (עם אפשרות להארכה). במידה והאישה עבדה כשישה חודשים רצופים טרם לידתה, היא תימצא זכאית לקבל דמי לידה השווים על בסיס המשכורת שלה ל 56 ימים ולעומתה, אישה שעבדה כעשרה חודשים לפני לידתה תהיה זכאית לקבל דמי לידה ל 105 ימים. חברת החזרי מס זכותך מסבירה כי נשים רבות המקבלות דמי לידה משלמות מיסים גבוהים מידי מאלה שהן היו אמורות לשלם על בסיס הכנסתן השנתית בפועל, מה שמזכה רבות בקבלת החזר מס דמי לידה. אם גם אתן ילדתן בשנים האחרונות, המאמר הבא יכול לזכות אתכם בקבלת החזר מס דמי לידה בשווי אלפי שקלים. לפני שנעסוק בעומק הפרטים אודות גביית מיסים, קבלת החזר מס דמי לידה, החזר מס קורונה או החזר מס מכל סיבה שהיא, חשוב שתדעו שכיום ניתן לבדוק זכאות לקבלת החזרים תוך מספר דקות בודדות בהליך אינטרנטי פשוט למדי. 

הקשר בין דמי לידה לקבלת החזרי מס והדרך הפשוטה לבדוק את זכאותכם – ייתכן שאתם זכאים לקבל החזרים על סך אלפי שקלים! 

בשונה מהליך בדיקת זכאות לקבלת החזר מס דמי לידה, החזר מס אבטלה או החזר מס מכל סיבה אחרת שהיה תקף עד לפני מספר שנים בודדות, ההליך העדכני והמתקדם יאפשר גם לכם לקבל את כל ההחזרים המגיעים לכם בקלות ובמהירות. הליך בדיקת החזר מס דמי לידה עד לפני שנים בודדות כלל שלבים בירוקרטיים רבים, הצגת טפסים מורכבים, עמידה בתורים במשך שעות ארוכות לטיפול פיזי ועוד לא מעט שלבים שגרמו לאנשים רבים לברוח מהליך זה כמו מאש. חברת החזרי מס זכותך טוענת שישנם אנשים רבים שהיו זכאים לקבל אלפי שקלים החזרי מס שפשוט בחרו לוותר על כל כספם בשביל לא לעבור את השלבים הבירוקרטיים המורכבים שהם נדרשו לעבור. אחרים טענו שכל כספי ההחזרים שווים פחות מהזמן הרב ומימי העבודה שהם נדרשים להשקיע בשביל לקבל את כספם חזרה, מה שגרם גם להם לוותר על קבלת החזר מס דמי לידה, החזר מס אבטחה ועוד. אך בשנים האחרונות רשות המיסים מציגה הליך פשוט, יעיל ומהיר במיוחד שגם אתם תוכלו לסיימו תוך מספר דקות בלבד. הליך הבדיקה לקבלת החזר מס דמי לידה או החזר מס משלל סיבות אחרות כבר לא מחייב אתכם להתמודד עם בירוקרטיה בנקאית מורכבת, להציג טפסים רבים ואף לא לעמוד בתורים כלל. הליך אינטרנטי פשוט מצריך מכם למלא את מספר תעודת הזהות שלכם בלבד ולצרף טפסים פשוטים שתוכלו להשיג ללא מאמץ. 

ברוב המקרים דמי הלידה יהיו נמוכים יותר מהשכר החודשי, מה שיוריד את סך ההכנסה השנתית ולא אחת יצור פערי מס. 

רוצים לבדוק את זכאותכם לקבל החזר מס דמי לידה, החזר מס אבטלה, החזר מס קורונה או החזר בגין עוד שלל סיבות אחרות? כדאי שתכירו קודם את הדרך לגביית מיסים והמקרים שנופלים בין הכיסאות ומחייבים רבים בתשלומי מיסים שלא לצורך. חברת החזרי מס זכותך מסבירה שרשויות המס בוחנות את מדרגת המס לכל עובד על פי ההכנסה השנתית שלו בלבד. איך מחשבים? רשות המיסים משערת בצורה מושכלת מה יהיה השכר השנתי של כל עובד במשק. השערה זו מבוססת על הכנסתו החודשית ועל חוזה ההעסקה כך שעל פי רוב היא נמצאת מדויקת, אל לפחות קרובה לכך. שיטת החישוב כוללת הכפלת השכר החודשי במספר חודשי העבודה במהלך השנה. כל עובד המשתכר במשכורת חודשית של 12,000 שקלים ועובד 12 חודשים בשנה, צפוי יהיה להרוויח על פי שיטת החישוב של רשויות המס 144,000 שקלים במהלך השנה כולה. על בסיס סכום זה, רשות המיסים מגדירה את מדרגת המס של אותו עובד, מעריכה כמה מיסים הוא חייב לשלם בהתאם להכנסה השנתית המשוערת ומחלקת את החוב השנתי ל 12 תשלומים מידי חודש. למה לא לחכות לסוף השנה בשביל לראות כמה כל עובד הרוויח ולחייב אותו במיסים בצורה מדויקת? חיוב שנתי ולא חודשי יהיה גדול משמעותית מההורדה החודשית אליה אנו רגילים, מה שיכול להקשות על משפחות רבות בהתמודדותם הכלכלית.

הפגיעה בהכנסה החודשית פוגעת בהכנסה השנתית ואמורה להוריד גם את סך ניכויי המס – ילדת בשנים האחרונות? מומלץ שתבדקי את זכאותך לקבל החזר מס דמי לידה!

איך כל זה קשור לדמי לידה ומדוע נשים רבות נמצאות זכאיות לקבל החזר מס דמי לידה? אחד המקרים השכיחים ביותר שנופלים בין כיסאות המס ומחייבים רבים בתשלומים עודפים הוא תקופת היציאה לחופשת לידה. נשים רבות שיוצאות לחופשת לידה ומקבלות דמי לידה, נמצאות זכאיות לקבל גם החזר מס דמי לידה. כפי שהסברנו, שיטת החישוב של רשות המיסים מחשבת את השכר השנתי, כאילו העובד השלים את כל ימי העבודה הקיימים במהלך השנה. אך מה אם חלה פציעה שמנעה ממנו לעבוד תקופה ארוכה, הוא יצא לחופשת מחלה, היא יצאה לחופשת לידה ועוד שלל מקרים שפוגעים באופן ישיר בסך ההכנסה השנתית? מקרים אלה מזכים רבים בקבלת החזרי מס אבטלה, החזרי מס קורונה וכמובן גם החזר מס דמי לידה. יציאה לחופשת לידה מונעת את הכנסתה החודשית של אותה אישה למשך שלושה חודשים לכל הפחות. אמנם היא תקבל דמי לידה, אך ברוב המקרים דמי הלידה יהיו נמוכים משכרה החודשי הממוצע, מה שיוריד את סך ההכנסה השנתית ויצור פער בין חישובי רשויות המס לבין ההכנסה בפועל. רוצות לבדוק האם גם אתן זכאיות לקבל החזר מס דמי לידה? בעזרת הבדיקה הפשוטה תוכלו לעשות זאת בדקות בודדות מכל מקום ובכל זמן. 

החזר מס קורונה – כל הסיבות לפגיעה בשכר החודשי ולקבלת החזרים על סך אלפי שקלים!

מעבר לכך, ישנן עוד סיבות רבות שיוצרות פערי מס של ממש ומזכות רבים בקבלת החזר מס קורונה, החזר מס אבטלה, החזר מס של אי הענקת נקודות זיכוי ועוד. תקופת הקורונה השאירה גם אתכם ללא עבודה ימים ארוכים? ייתכן שתימצאו זכאים לקבל החזרי מס. חברת החזרי מס זכותך מסייעת ללקוחות רבים ששילמו מיסים בתקופת הקורונה כאילו המשיכו לעבוד כרגיל. ירידה בסך ההכנסה החודשית המביאה באופן ישיר לירידה בסך ההכנסה השנתית אמורה להביא גם לירידה בניכויי המיסים, מה שבפועל לא תמיד קורה. מעבר לכך, יש לא מעט אנשים הזכאים לקבל נקודות זיכוי מרשות המיסים, מה שמוזיל להם את התשלומים השנתיים באלפי שקלים. רבים מהזכאים לנקודות הטבה לא מודעים לכך ולא מוודאים שהם אכן מקבלים את מלוא התנאים המגיעים להם, מה שמהווה סיבה מרכזית לקבלת החזרים. לסיום, חברת החזרי מס זכותך מדגישה כי אתם זכאים לקבל את כל ההחזרים המגיעים עד שש שנים רטרואקטיבית כך שגם אם נגמרה שנת המס, תוכלו לקבל חזרה את כל המגיע לכם. על כל שנה שהכספים שלכם שהו בידי רשות המיסים תקבלו עליהם 4% ריבית חיובית כך שתקבלו יותר מהסכום שירד לכם שלא כהוגן.