מקודם

הבית שחלמתם עליו

חדר שינה מינימליסטי. עיצוב: רוני שני פלדשטיין | צילום: איתי בנית
חדר שינה מינימליסטי. עיצוב: רוני שני פלדשטיין | צילום: איתי בנית

הסטודיו לעיצוב פנים של רוני שני פלדשטיין יעצב לכם את הבית בשיטה ייחודית, שתזהה באופן מדויק את הטעם האישי שלכם. נפגשנו והתאהבנו

88 שיתופים | 132 צפיות

מזקקים את הטעם 

מעצבת הפנים רוני שני פלדשטיין פיתחה שיטה פורצת דרך של התאמה מדויקת של הבית או הדירה – לטעם האישי שלכם. השיטה מאבחנת באופן יסודי את הטעמים של הלקוחות ליצירת בית החלומות שלהם. 

מדובר בתהליך מובנה. שני פלדשטיין והצוות שלה בסטודיו לעיצוב פנים, מציגים בפני הלקוחות מצגת שמזקקת את הטעם האישי הייחודי של כל אחד. כאשר מדובר בזוג או במשפחה, מגיעים לעיצוב האופטימלי שעונה על הטעמים השונים של בני הבית. במצב כזה, כל צד מתפשר מעט כדי להגיע לעיצוב מוסכם שכולם אוהבים.

המעצבת רוני שני פלדשטיין | צילום: ענת קזולה
המעצבת רוני שני פלדשטיין | צילום: ענת קזולה

הסטודיו של רוני שני פלדשטיין מספק שירותים מגוונים בתחום עיצוב פנים. מעיצוב מאסיבי של בית או דירה, שכולל הריסה ובנייה ועד ל'הום-סטייליג' שמלביש את החלל בהתאמה מדויקת לטעמם של בני הבית.

רוני שני פלדשטיין היא בוגרת לימודי תואר ראשון בעיצוב, במכון הטכנולוגי HIT בחולון. היא הקימה ומנהלת סטודיו מצליח לעיצוב פנים של בתים פרטיים ודירות. "העולם היום מוצף באפשרויות, שזה נהדר אבל גם מבלבל", מעידה שני פלדשטיין. המטרה שלנו היא לקחת את הסגנון של הלקוח ולזקק אותו. אנחנו לא מסתפקים ב'עיצוב מודרני', 'עיצוב כפרי' וכד'.  אלא נכנסים לעומק ומדייקים את העיצוב."

מה אתם מציעים?
רוני שני פלדשטיין: "פיתחנו בסטודיו שיטה שעל פיה בפגישות הראשונות עם הלקוחות מתבצע אבחון הטעם הסגנוני שלהם למטבחים, חדרי רחצה, חדרי שינה, סלון, חדרי ילדים חדרי עבודה – כך מאבחנים את טעמם לגביי כל חדר וחלל בבית והאנשים זוכים לבית מדויק על פי הטעם שלהם."

איך אתם עושים את זה?
"אנחנו משקללים צרכים, מחשבות וחלומות. בעקרון המטרה היא לבחור סגנון שמתאים בדיוק ללקוח: סגנון כפרי, מודרני, אולטרה מודרני, רומנטי ועוד. יש הרבה טרנדים, אבל אנחנו ממליצים לא להיסחף אחרי טרנד, כי הטרנדים חולפים, אלא: ללכת עם הטעם האישי שלכם שיתאים לכם לשנים רבות." 

חיבור הפנים לירוק שבחוץ. עיצוב: רוני שני פלדשטיין | צילום: איתי בנית
חיבור הפנים לירוק שבחוץ. עיצוב: רוני שני פלדשטיין | צילום: איתי בנית

בית החלומות

ביקשנו לעבור בעצמנו את תהליך האבחון והחוויה הייתה מופלאה. בתחילה 'נכנסנו' הביתה ובכניסה היו לנו כמה אפשרויות לרהיט מיוחד למניעת בלגן בכניסה, עם תכנון מדוקדק של מקום לדואר, נעליים, לתיקים, למפתחות, מעילים ומטריות. הלכנו על עיצוב נקי ומודרני שמשלב אלמנטים מעץ. 

משם המשכנו למטבח. מבין כל האפשרויות בחרנו את המטבחים שמשלבים צבעוניות קלה ועץ. בחרנו לאזור הסמוך למטבח, פינת אוכל עגולה שמתאימה במיוחד לחלל שלנו. גילינו שיש אפשרויות מגוונות ושונות לפינת אוכל, כמו למשל שילוב של ספסל שמותאם לילדים. 

עברנו לסלון ושם החלטנו על הקמת ספריה שתהיה בולטת בחלל ולזה הוספנו טלוויזיה, שלמרות המסך הגדול שלה, לא תהיה דומיננטית בחלל. ממש רצינו קמין בבית שהוא אלמנט עיצובי מיוחד שאהבנו, שתורם לאווירה חמימה ואינטימית –  אבל לחלל שלנו הוא לא היה מתאים. "קמין הוא אלמנט עיצובי שמוצב במרכז החלל, אבל הוא בהחלט לא מתאים לכל אחד ולכל חלל' הסבירה לנו שני פלדשטיין. נדדנו לחדר השינה שבו ביקשנו לעצב חלל שקט ללא מסכים. בחרנו עיצוב יפני מינימליסטי. כך 'ביקרנו' בכל החדרים ובסופו של התהליך היה לנו פרופיל מדויק של הטעם שלנו.

"המטרה שלנו היא הנגשה של כל האפשרויות שיש בשוק וזיקוק של המשיכה הטבעית של הלקוחות לפרופיל הטעם האישי שלהם", הוסבר לנו.

יש לך טביעת אצבע ייחודית שלך?
"ברור. אבל אני לא מצפה שהלקוח בהכרח יאמץ אותה. אני אוהבת למשל עץ וחומרים טבעיים אחרים. אבל, לכל בית ולכל לקוח יש את השפה והסגנון שלו. אין אצלי 'קופי פייסט'."

פרטי נגרות ייחודיים. עיצוב: רוני שני פלדשטיין | צילום: איתי בנית
פרטי נגרות ייחודיים. עיצוב: רוני שני פלדשטיין | צילום: איתי בנית

בדיוק מה שמתאים

יש הבדלים בטעמים של גברים ונשים?
(מחייכת) "יש הבדל ברור בתפיסת המרחב. הגברים רואים את העולם בראייה מרחבית ואילו הנשים רואות בעיקר את הפרטים. לגברים יש נטייה לחללים מינימליסטיים והם ידגישו את בחירת החומרים שמתאימים להם. בחירת ריהוט וירידה לפרטים, פחות תעניין אותם. זה בהבדל מובהק מנשים שאוהבות 'להלביש' את החלל. 

ב-99% מהמקרים האישה היא 'גברת פנטזיה' והגבר הוא 'מר אקסל'. רוב הנשים רוצות מה שראו בכל מיני מקומות ואת הגברים מעניין שהכול ייכנס לתקציב, בלי חריגות. יש מיעוט של זוגות שאצלם יש היפוך של התפקידים האלה."

ועיצובים לבתים ודירות בעיר בהשוואה לכפר?
"באזורים כפריים יש אפשרות גדולה יותר לפתוח חלונות גדולים ולחבר את הפנים לירוק שבחוץ. עבדנו למשל במסילת ציון מול נוף משגע ועיצבנו כך שהנוף ממש נכנס לבית. בתל אביב, שמאופיינת בעירוניות צפופה, הסיפור לגמרי אחר. אם כי, גם בעיר כמו תל אביב יש דירות שיש מולן ירוק ושם כן פותחים קיר עם הקפדה יתירה על ווילון ליצירת אינטימיות. 

כך למשל הייתה לנו דירה בתל אביב, שמולה יש בניין מכוער אז לא פתחנו את הקיר. מול בניין אחר היה בניין מהמם לשימור, אז פתחתי את הקיר לתחושה של מרפסת. בדירה הזו את האהבה של הדיירים לירוק הם הגשימו בחדר האמבטיה, שם הוכנס ג'ונגל של ירוק. 

בדירות בעיר אנחנו דואגים לדחוף מקסימום אחסון. יותר מאזורים הכפריים שם הבתים גדולים יותר. כנראה, יש משהו באופי של היהודי, אולי בגלל מה שהעם היהודי עבר, של אגרנות וזה גורם למראה פחות מינימליסטי."

חדר רחצה רחב ידיים. עיצוב: רוני פלדשטיין | צילום: איתי בנית
חדר רחצה רחב ידיים. עיצוב: רוני פלדשטיין | צילום: איתי בנית

ומה לגבי עיצוב לילדים?
"אני בדרך כלל יושבת עם ההורים ובהתאם לגילאי הילדים מחליטים אם לצרף אותם להחלטות. לילד העיצוב הוא מודולרי וורסטילי כך שכשהילד יגדל הוא יוכל לשנות את עיצוב החדר בקלות. בעיצוב לילדים חשובה מאוד הפוקנציונליות, כך שנדע לאיפה כל דבר הולך. חשוב לעצב ולייצר משהו שמאפשר לחנך את הילדים להחזיר חפצים למקומם."

רווקים מול נשואים?
"לעצב לרווקים יותר קל, כי זה לעבוד מול אדם אחד. אין צורך לגשר בין רצונות של כמה אנשים, ששם זה כמו תהליך של גישור. כך למשל האישה אומרת: 'אתה קיבלת את הריצוף שרצית, אז אני אקבל את החלון שאני רציתי'."

יש עיצוב מיוחד לאנשים מבוגרים יותר?
"שם חשוב מאוד להיות פרקטיים ולעצב חלל נגיש, נוח ופונקציונלי."

בית חמים, נעים ומכיל. עיצוב רוני פלדשטיין | צילום: איתי בנית
בית חמים, נעים ומכיל. עיצוב רוני פלדשטיין | צילום: איתי בנית

עסק בצמיחה

איך הגעת לתחום?
"התחלתי בכלל מלימודי אומנות. תמיד אהבתי אסתטיקה ותקשורת עם אנשים. תחום העיצוב משלב את שניהם באופן מדויק. התחלתי לעבוד בגיל ממש צעיר: כשהייתי בת 22, תוך כדי הלימודים לתואר – עבדתי. כשסיימתי את התואר כבר היו אלי פניות והזמנות לפרויקטים."

העסק גדל לסטודיו מאוד פעיל עם עובדים. ספרי על התהליך
"כרגע אנחנו רק עובדות והאוירה מעולה. התחלתי כשהילדים היו קטנים ואני הייתי אחרי גירושים ועל כן, דאגתי שהמחירים שלי יהיו מחירים מאוד נוחים. קיבלתי ביטחון, התחלתי להתפתח בתחום ואנשים התחילו לזרום אליי בעקבות התמונות באינסטגרם ומהמלצות מפה לאוזן. העסק גדל במהירות והייתי צריכה עוד ועוד עובדים. 

היום עובדות בסטודיו 4 עובדות שמתמחות ב'הום-סטיילינג', ובשיפוץ של דירות בכל הרמות. זה כולל גם דירות שקונים מקבלן, שלהן יש ליווי ארוך יותר. הבנות בסטודיו מקסימות. האנרגיות טובות וזה מהווה אחד מתנאי הקבלה. לעבוד עם נשים זה עבודה בלי אגו, אין אצלנו מאבקי כוחות – יש הפריה הדדית, אין תחרותיות ואין דרמות מיותרות. כולן עוסקות במה יהיה הכי טוב לטובת הפרויקט והלקוח. 

במקצוע שלנו אנשים חושפים את החיים שלהם וחשוב שהמעצב יהיה נעים ומכיל. אולי נשמח לקבל גם גבר בעתיד אבל זה רק בתנאי שיביא אתו good vibes. אנחנו בסך הכל עובדות בהצלחה עם הרבה גברים שהם הספקים שלנו. ב-3 השנים האחרונות נבנתה סוג של קהילה סביב הסטודיו. עוקבים אחרינו באינסטגרם כ-20,000 אנשים נאמנים, שאותם אנחנו משתפים בכל תהליכי העבודה שלנו. זה להיט בקרב אנשים שאוהבים עיצוב ושיפוצים. "

יש עבודה שאת גאה בה במיוחד?
"אני אוהבת את כולם. היה לי פרויקט מיוחד שנחרט אצלי. דירה ברחוב החשמל בתל אביב. דירת שותפים מוזנחת שנראתה נורא. נכנסת ורק רצית לברוח משם. הורדנו את הקירות שהיו כולם מגבס והשארנו רק עמוד, קירות חיצוניים וחלל יפיפה. את החלון פתחנו לבניין יפה לשימור שהיה ממול. הדירה נבחרה לאירוע תרבות של עיריית תל אביב 'בתים מבפנים'. עמד שם תור של מאות אנשים שחיכו שעות כדי לראות את הדירה. אנשים שהגיעו לא האמינו לי כשסיפרתי מה היה שם בהתחלה. טוב שצילמתי 'לפני ואחרי', אז הראיתי למי שלא האמין…זה היה רגע גדול של גאווה."

אנחנו מחכות לכם בסטודיו:
טלפון: 054-4311319
אתר:  https://ronishani.co.il/
פייסבוק: https://www.facebook.com/roni.feldstein
אינסטגרם: https://instagram.com/ronishani.interiordesign