מקודם

המומחים המשפיעים בתחומם, מאי 2021

המשפיעים בתחומם! אנשי מקצוע נבחרים, מובילים בתחומם, מספרים על דרכם הענפה בקריירה. מוגש מטעם: שוש רוטנברג

88 שיתופים | 132 צפיות

אילנה אליכיס

ראיון עם אילנה אליכיס עו"ד בתחום הנזיקין והרשלנות רפואית

אילנה אליכיס | צילום: טל הראל, סטיילינג: גלית לחמן
אילנה אליכיס | צילום: טל הראל, סטיילינג: גלית לחמן

מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
"גרושה, אם לילד בן 8, עורכת דין 15 שנה, בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, מגשרת מוסמכת ובעלת רשיון נוטריון ובעלת משרד עורכי דין, גישור ונוטריון ברעננה, שהוקם ב-2012 ועוסק בתחומים: נזיקין, רשלנות רפואית, יפוי כוח מתמשך, ביטוח לאומי ונדל"ן. בנוסף משמשת כדיינית בבית הדין המשמעתי של לשכת עוה"ד – מחוז מרכז".

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
"עורכת דין זה הכי אני, זה האופי שלי, שכן מילדותי עמדתי על דעתי, נלחמתי על זכויות החלש, והייתי בעלת יכולת התבטאות גבוהה ואסרטיבית. עם כל זה, המשיכה האמיתית הגיעה לאחר שהתחלתי התמחות ולעבוד ממש בפרטיקה, שהתחלתי לנהל תיקים, להלחם עבור לקוחות, לנצח עבורם, ואז לראות את הניצוץ בעיניהם- זה שווה הכל".

ספרי על נקודות משמעותיות שעברת בדרך.
"מקבלת הרשיון ועד לשנת 2012 הייתי מנהלת מחלקת נזיקין כשכירה במשרד. אחר לידת בני החלטתי לצאת לעצמאות ולהקים משרד עצמאי שישקף את האני מאמין שלי בתחום המשפט וכדי שיאפשר לי לשלב עבודה ואימהות יחד. עם הלידה והחלטה זו, הגיעו גירושיי כשהיה לי עסק בחיתוליו וגם תינוק בחיתולים. תקופה מאתגרת מאוד, אך למזלי היתה לי רשת בטחון של משפחה וחברים שסייעה לי, ולא ויתרתי על חלומי".

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
"האתגר ותחושת השליחות בכל תיק ותיק, אני תמיד מסמנת לי מטרה וכובשת אותה. כשאני מוצאת פתרונות יצירתיים ומשפטיים המסייעים ללקוחותיי, ולאחר מכן לראות ולקטוף את ההצלחות והתוצאות המשפטיות, שאני משיגה עבורם".

רגע שיא בקריירה שאת גאה בו?
"הרגע שקיבלתי תיק, שעל פניו נראה ללא סיכוי משפטי, ועורכי דין לא הסכימו לטפל בו כלכלית וגם  מסיכון להפסד. לאחר שקיבלתי את התיק והסברתי ללקוח את הסיכונים יצאנו  לדרך, וכנגד כל הסיכויים זכינו בגדול".

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
"אני רואה זכות גדולה לייצג אנשים שנפגעו ואת משפחתם. מרגישה שלא יכולתי לבחור לעבוד בעבור מישהו שראוי מהם לפיצוי. הידיעה שהצלחתי להביא הקלה ומעט שמחה, לאלו שבעיניי הכי זקוקים לכך, הוא רגע של סיפוק ואושר צרוף עבורי".

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?
"היכולת להיות שותפה בתקופה מאוד משמעותית בחיים של אנשים אחרים. אני מאמינה באמת ובתמים שאני פועלת נכון ולטובתם, וזו זכות גדולה עבורי".

מהו עיקר תחום התמחותך?
"התמחותי העיקרית בטיפול תיקים של פגיעות נזקי גוף ורשלנות רפואית. העיסוק בתחום משלב בין עולם הרפואה לעולם המשפט ומחייב הכרה מעמיקה של שניהם. כדי להצליח אני נדרשת לבנות עבור הלקוח אסטרטגיה משפטית ייחודית, וליישמה בבית המשפט. מאבק עיקש ולעיתים לוחמני כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר אינו מילה גסה בעיניי. אני אלחם עבור כל לקוח/ה בעבור הפיצוי המגיע להם, אני אהיה זמינה עבורם עד סוף התהליך. חשוב לי להבין כל מקרה לגופו ולעומקו על מנת שאוכל להוביל להצלחת התהליך ולנצחון התיק".

מקצועית, איפה את רואה עצמך בעוד 5 שנים?
"להמשיך בעשייה, לקבל תיקים מעניינים, לקבל פסקי דין תקדימיים שיהוו פריצת דרך בתחומם. להמשיך להנות מהדרך, ביחד עם הלקוחות הטובים. בעוד 5 שנים רואה את עצמי מתמנה לשפיטה בבית המשפט, לשם אני מכוונת, ולהמשיך לחוות סיפוק ואושר מכל הצלחה גם קטנה וגם גדולה כאחד".

״אני רואה זכות גדולה לייצג אנשים שנפגעו ואת משפחתם. מרגישה שלא יכולתי לבחור לעבוד בעבור מישהו שראוי מהם לפיצוי״

הנופר 2 (בית מנצור) רעננה | טל: 054-4796688 | Ilanalaw.adv@gmail.com | ilana-law.com | פייסבוק: אילנה אליכיס – משרד עורכי דין ונוטריון

אורנה צח-גלרט

ראיון עם אורנה צח-גלרט, רואת חשבון, המסייעת בפתרונות בתחומי הביטוח הלאומי

אורנה צח-גלרט | צילום: גל חרמוני
אורנה צח-גלרט | צילום: גל חרמוני

"חוק הביטוח הלאומי מביא תועלת עצומה למבוטחים, אך יש ליישמו בתבונה. הבנתי אז, שמצאתי את הייעוד שלי, ולאחר מכן הייעוד הפך לשליחות!"

מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
"אני בעלים ומנכ"לית משרד רו"ח אורנה צח וחברת אורנה צח בע"מ לייעוץ, לייצוג ולפתרונות לפי חוק הביטוח הלאומי למעסיקים, לעצמאים וליחידים. מעל 25 שנה אני ממוקדת בתחומי הביטוח הלאומי, בשילוב חוקים הקשורים אליו, כגון: מס הכנסה. עם השנים והניסיון שנצבר, העמקתי את הידע שלי בקשר שבין הגוף לנפש, והיום אני משלבת בייעוץ – גם תחומי ידע קשורים, ובעיקר את תחום הרפואה הטבעית, עם דגש על סטרס מתמשך. אני מפשטת עבור הלקוח (מעסיק או יחיד) את החוק, פותרת מחלוקות בינו לבין המוסד לביטוח לאומי, מדריכה תושבי ישראל – במצבי נדידה בין מדינות (רילוקיישן), והכי חשוב – אני מחזירה ללקוח את השקט הנפשי".

כיצד הגעת לתחום התמחותך ולמעמדך הנוכחי?
"הביטוח הלאומי הפך לתחום התמחותי בזכות תקלה אישית שקרתה לי בביטוח הלאומי, שקשורה לדמי הלידה שקיבלתי בסוף שנת 1989. התנסות זו יצרה אצלי רצון עצום להבין את חוק הביטוח הלאומי, שמבוסס על פקודת מס הכנסה, אותה הכרתי היטב באותו פרק הזמן. חוק הביטוח הלאומי מביא תועלת עצומה למבוטחים, אך יש ליישמו בתבונה. הבנתי אז, שמצאתי את הייעוד שלי, ולאחר מכן הייעוד הפך לשליחות! אני לומדת שנים רבות את התחום ומכירה אותו לעומק על כל מורכבויותיו.

נוסף על הייעוץ האישי, אני גם מרצה על החוק ומלמדת אותו באקדמיה, כותבת מאמרים, ותורמת את הידע והזמן שלי לרואי החשבון, כיו"ר ועדת הקשר הארצית של לשכת רואי חשבון עם המוסד לביטוח לאומי. אני גם פעילה בחקיקה בתחום הביטוח הלאומי, כנציגת הלשכה בכנסת, מזה שנים רבות".

מהו האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
"תוך כדי הייעוץ והטיפול בנושא הביטוח הלאומי, אני מסייעת ללקוחותיי להתמודד טוב יותר עם הסטרס בחייהם, וכך הם משפרים את בריאותם הנפשית והפיזית. רבים מהם מודים לאחר מכן לקושי שלהם, שיצר להם הזדמנות לשנות את חייהם ללא הכר. שינוי בתודעה של אדם אחד, משנה לטובה את כל תודעת משפחתו וסביבתו".

תחזירי אותנו לרגע ההוא – סיפור שזכור לך במיוחד?
"לקוחה שלי חיה בחו"ל שנים רבות, וניתקה את חייה מישראל ומקופת החולים. עקב כאבי גב,  אינה יכולה לבטח את עצמה בביטוח בריאות פרטי. היה לי קל יותר לתת לה כלים שיעזרו לה להעלים את כאבי הגב שלה, מאשר להחזירה לקופת החולים בישראל".

איך השפיעה עלייך הקורונה?
"בזכות הקורונה שכללתי את היכולות שלי לעזור לאנשים:

  • הפסקתי לפחד מהזום ומהטכנולוגיה.
  • הביטוח הלאומי הפך למוסד המשמעותי ביותר במשבר הקורונה, והייתי מקור הידע מהביטוח הלאומי לרואי החשבון, בהרצאות, במאמרים, במענה על שאלות ועוד.
  • המרתי נסיעות לחו"ל, הצגות, אופרות ומפגשים חברתיים, להתפתחות אישית ולמפגשי הליכה בחוץ עם אנשים מעצימים.
  • בהיבט המקצועי הבנתי כמה חשוב שהידע בנושא הביטוח הלאומי יהיה לאנשים, בדומה לחינוך הפיננסי. הבנתי שעליי להתרחב וללמד את תחומי הביטוח הלאומי בקלות ובפשטות לכולם, ולא רק לבעלי המקצוע בתחום.
  • בהיבט הכולל של שליחותי, אני אמשיך להפיץ הבנות בנושא הסטרס המתמשך לכמה שיותר אנשים, כדי להוביל שיפור בהרגלי חיים מקדמים, בדרך קלה ופשוטה".

מקצועית, איפה את רואה עצמך בעוד חמש שנים?
"יש לי כבר תכניות לעשר שנים ולא רק לחמש שנים. השמיים הם הגבול".

"אני מסייעת ללקוחותיי להתמודד טוב יותר עם הסטרס בחייהם, וכך הם משפרים את בריאותם הנפשית והפיזית. רבים מהם מודים לאחר מכן לקושי שלהם, שיצר להם הזדמנות לשנות את חייהם ללא הכר"

www.ornazach.co.il

אתי נחום

ראיון עם אתי נחום – שיווק פרויקטים ותחום התחדשות עירונית, קידום פרויקטים של תמ"א – 38, 1,2 פינוי בינוי

אתי נחום | צילום: סיגל איילנד שולמן, איפור: שרון ללוש
אתי נחום | צילום: סיגל איילנד שולמן, איפור: שרון ללוש

"הרצון להגשים חלום לאנשים, בסופו של דבר קניית דירה, זו העסקה הכי גדולה אצל רוב האנשים במהלך חייהם. להיות שותפה לתהליך שכזה תמיד  משמח אותי ונותן לי את הכח להמשיך להגשים חלומות לאנשים"

קצת עלייך ועל הכשרתך המקצועית.
"התחלתי כסוכנת נדל"ן ברימקס, מאז ומתמיד קסם לי עולם הנדל"ן, הרגשתי שהשמים הם הגבול ואפשר להתפתח בתחום זה בהרבה כיוונים, והחזון שלי היה: להיות יזמית-שחקנית גדולה במגרש הגדולים. בשנת 1995 הצטרפתי כסוכנת נדל"ן לחברת רימקס, ולאט לאט בהתמדה ועבודה קשה טיפסתי בסולם ההצלחה. בשנת 2004 היינו בין המשרדים המובילים עם מספר העסקאות ומספר הסוכנים הגדול ביותר ברשת. בשנת 2012 הכרתי את צורי ז'אןהבעלים של קבוצת ז'אן, הכרתי את עולם השיווק והיזמות, הפכנו לשחקנים מובילים ובולטים בשיווק פרויקטים. כיום, יש לנו 2 סניפים פעילים בהרצליה, מעל אלף דירות חדשות שמכרנו, ועשרות פרויקטים בשיווק".

נקודות משמעותיות שעברת בדרך
"אפשר להגיד שהנקודה המשמעותית בחיי היתה הכרותי עם צורי ז'אן, אז למעשה נפתחתי לעולם חדש של נדל"ן, התחדשות עירונית, קידום בניינים לתמ"א 38, קידום מתחמי פינוי בינוי, ושיווק דירות חדשות".

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
"האתגר הכי גדול מבחינתי הינו להוביל פרוייקט דיירים משלב הרעיון ועד השלב האחרון לקבלת הדירות החדשות. זהו מסע ארוך עם המון אתגרים בדרך, מסע שדורש ידע ומקצועיות רבה, אך הסיפוק בסוף התהליך שווה את הכל".

רגע שיא שאת גאה בו.
"הרגעים שבהם אני יכולה לעזור לאנשים מוגבלים ומעוטי יכולת, להשביח להם את הנכס שלהם ולהובילם במסלול שיפור איכות חייהם, מבחינתי זוהי שליחות וכשאני מצליחה אני חווה סיפוק אדיר".

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
"הרצון להגשים חלום לאנשים, בסופו של דבר קניית דירה, זו העסקה הכי גדולה אצל רוב האנשים במהלך חייהם. להיות שותפה לתהליך שכזה תמיד משמח אותי ונותן לי את הכח להמשיך להגשים חלומות לאנשים. היכולת והידע שלי להוביל, אם זה זוג צעיר, משפרי דיור, או הגיל השלישי, לייעץ להם ולכוונם לעסקה המתאימה להם ביותר".

מהו עיקר התמחותך?
"במהלך השנים האחרונות התמקצעתי בכל נושא שיווק ומיתוג פרוייקטים, למדתי באוניברסיטה הפתוחה, ועברתי הרבה קורסים והכשרות בנושא. יש לי היום את הידע להוביל יזם משלב תכנון הדירות, תימחור, מיתוג הפרוייקט, הכנת חומר שיווקי ועד לשלב מכירת הדירות. איש מכירות מקצועי צריך להכיר את כל השלבים הללו על מנת שיוכל לתת שירות מקצועי לרוכשי דירות, וזה אומר גם ידע במימון, בתכנון ובשווק, וההיצע. לא מספיק רק לדעת מחיר ותכנית של הדירה!".

היכן את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
"מקימה עוד סניפים כי  אנו שואפים להתפתח גם באזור המרכז. בתחום היזמות, מכיוון שיש לי את הידע להוביל פרוייקט מתחילתו ועד סופו, אין ספק שהשלב הבא יהיה יזמות".

איך משלבים בין קריירה לחיים אישיים?
"זה לא פשוט, אבל אפשרי! צריך למצוא את האיזון הנכון בין הקריירה למשפחה. כשילדיי היו קטנים, זה דרש ממני להיות יותר בבית ולעבוד מהבית. הכי חשוב לא לוותר על עצמך, בסופו של דבר הילדים רואים וסופגים זאת ממך, ועושים את אותו הדבר.  היום כשגדלו, הם תומכים ומפרגנים וזה הסיפוק הכי גדול שלי. בני קובי, הצטרף אליי לעסקי הנדל"ן והולך בדרכי, חלומי הגדול שכל ילדיי יצטרפו אליי".

טל׳: 050-7401400 | פייסבוק: קבוצת ז'אן – אתי נחוםwww.zangroup.co.il

הוונדר וומן של איגוד המוסכים בישראל

ראיון עם איילה מילר רולוב יו"ר הפורום לקידום נשים באיגוד המוסכים בישראל ובעלים של מרכז שרות פורמולה

איילה מילר רולוב | צילום: סטודיו איריס
איילה מילר רולוב | צילום: סטודיו איריס

מהו תחום עיסוקך?
"אני בעלים ומנהלת של מרכז שרות פורמולה, מרכז השרות מתמחה במשאיות איסוזו וברכבי שברולט, קדילאק ואיסוזו ומטפל בכל סוגי הרכבים. במרכז השרות ישנן מחלקות דיאגנוסטיקה, מכונאות, חשמל, מיזוג ופחחות. בתפקידי הציבורי אני מכהנת כיו"ר הפורום לקידום נשים וחברת מועצה באיגוד המוסכים בישראל. בהשכלתי אני בעלת תואר ראשון במדעי החברה והרוח ובעלת תעודת ניהול עסקי  מאוניברסיטת בר-אילן".

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
"אני דור שני להורים בעלי מוסך. תחום הרכב משך אותי מכיוון שהוא תחום דינמי מאד שמתקדם מדי יום".

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
"ניהול מוסך היא עבודה מאתגרת מאד כי מתעסקים בה בתחומים רבים ומגוונים, כגון: ניהול עובדים, שרות ללקוח, שיווק, עבודה מול ספקים, ניהול כספים, בירוקרטיה מול הרשויות ועוד. בניהול המוסך האתגר הכי גדול מבחינתי הוא שביעות רצון הלקוחות ובייחוד של הנשים אשר יוצאות מהמוסך שבעות רצון ומבינות מה התיקון שבוצע ברכבן  ומרגישות תחושת אמון וביטחון להמליץ עלינו לחברים ולמשפחה. כיו"ר הפורום לקידום נשים באיגוד המוסכים , האתגר הכי גדול מבחינתי הוא המטרה להפוך את המוסכים לשוויוניים כלפי נשים גם בתור עובדות וגם בתור לקוחות".

ספרי על רגע שיא בקריירה שאת גאה בו?
"רגע השיא בקריירה שלי היה בשנת 2017 כאשר נבחרתי כחברת מועצה האישה הראשונה באיגוד המוסכים בישראל. והוגדרתי כאישה פורצת דרך בענף הרכב בישראל".

מהו הכוח המניע אותך בקריירה שלך?
"אני קמה כל בוקר עם רצון פנימי עז להצליח באופן אישי ולהוביל את ענף תחזוקת הרכב למקום שוויוני מבחינה מגדרית. הסלוגן שתמיד מהדהד בראשי הוא לחיות את החיים בעוצמה, להפיק מהחיים את המקסימום ולא לשכוח על דרך לחייך וליהנות בכל רגע נתון. כיו"ר הפורום לקידום נשים באיגוד המוסכים, אני מבינה שיש צורך בשינוי התדמית של הענף ויודעת שהדרך לעשות זאת היא ע"י כך שנשים יהיו חלק משמעותי מענף הרכב. איגוד המוסכים בישראל פועל לקידום השוויון המגדרי בענף הרכב והמוסכים ושם לו למטרה לפעול לשינוי חברתי תוך קידום נשים בתחומים השונים בענף המוסכים. כיום בענף המוסכים כ-97% מהמועסקים הם גברים וכ-3% הן נשים שעובדות בעיקר במשרדי המוסכים".

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?
"בתפקידי כחברת מועצה באיגוד המוסכים אני מתמלאת גאווה כאשר אני מקבלת הערכת גדולה מאד מבעלי מוסכים וותיקים ומובילים בתחום אשר מפרגנים לי על המקצועיות שלי בניהול המוסך וכמובן, על כך שמרגישים שינוי באיגוד המוסכים מאז הצטרפותי. בניהול המוסך אני מלאת גאווה על כך שהמוסך מוביל בסקר של מכון  גיאו-קטוגרפיה שנים רבות בשירות ובמקצועיות. כהוכחה לכך הלקוחות מצביעים ברגליים".

מהו עיקר התמחותך?
"עיקר התמחותי הוא בתורת השירות ללקוח. אני מודעת למצוקה שבה נמצא לקוח כאשר רכבו תקול, דבר אשר משבש לו את כל שגרת יומו  ובנוסף לכך, הוא מודאג מהעלויות התיקון של רכבו. בנקודת זמן זאת, אני יודעת איך לנהל את הסיטואציה שבה נמצא הלקוח על מנת לפתור לו את התקלה במהירות הגבוהה ביותר ובעלות הנמוכה ביותר".

מה הן המלצותייך לבחור איש מקצוע נכון בתחומך?
"המלצתי בבחירת מוסך, היא ראשית, להגיע רק למוסך שבדקתם עליו המלצות מראש. שנית, ברגע הכנסת הרכב למוסך על הלקוח לבקש הסבר על התהליך הבדיקה והתיקון שהרכב יעבור, לבקש הצעות מחיר מראש גם על תיקון עם חלקים מקוריים וגם על תיקון עם חלקים חלופיים איכותיים אשר יכולים להוזיל עלויות. לדרוש את החלקים הישנים שלכם בחזרה, וכמובן, לקבל אחריות על התיקון".

מקצועית, איפה את רואה עצמך בעוד חמש שנים?
"בעקבות הניסיון הרב שצברתי בניהול המוסך במשך ה-25 שנים  האחרונות, נרשמתי ללימודי תואר שני ביעוץ ארגוני. בתור אישה אני מנהלת את המרכז שרות כאשר הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא נתינת שרות ויחס אכפתי, מקצועי ואמין כלפיי הלקוחות. בעוד 5 שנים אני רואה את עצמי בנוסף לניהול ופיתוח מרכז השרות שלנו, ביעוץ ארגוני לבעלי עסקים נותני שרות בתחום הרכב, אני רואה את עצמי ממשיכה להוביל את הנשים אשר מעוניינות לעבוד בענף תחזוקת הרכב לתוך העידן החדש של מהפכת הרכב החשמלי".

״אני קמה כל בוקר עם רצון פנימי עז להצליח באופן אישי ולהוביל את ענף תחזוקת הרכב למקום שוויוני מבחינה מגדרית. הסלוגן שתמיד מהדהד בראשי הוא לחיות את החיים בעוצמה, להפיק מהחיים את המקסימום ולא לשכוח על דרך לחייך וליהנות בכל רגע נתון"

פייסבוק: איילה רולוב, מוסך פורמולה 1 – הבית המקצועי לרכב שלךhttps://www.formula1.org.il

מירית אזרד

ראיון עם מירית אזרד – עורכת דין, בעלת חברה להנדסת בניין

מירית אזרד | צילום: סטודיו מיטל דלל
מירית אזרד | צילום: סטודיו מיטל דלל

מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?
"כשהוסמכתי לעריכת דין, מאוד עניין אותי תחום המקרקעין, התחלתי מעסקאות מכר וליווי רוכשים ברכישה מקבלן או בקבוצות רכישה. במהלך השנים התמחיתי ברישום בתים משותפים ורישומי זכויות של פרוייקטים גדולים וקטנים, והתאהבתי בתחום".

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
"נולדתי למשפחת נדלניסטים. בביתנו תמיד היו שיחות על עסקאות, קרקעות ושווי נכסים ופסקי דין מעניינים. מה שלא הותיר לי הרבה ברירות, והדרך לתחום היתה ברורה ובטוחה. תמיד ידעתי שאני רוצה לגדול, לצמוח ולהתמחות בכמה דברים במקביל, שקשורים לתחום, אז חוץ מעריכת דין למדתי תוכנת שרטוט, והתחלתי לחקור את תחום רישומי בתים משותפים. קיבלתי עבודות קטנות של תיקונים ורישומים פשוטים. עם הזמן שמי עבר מפה לאוזן, דבר שגרם לכך שהייתי חייבת לגדול, והיום אני בעלת חברה עם קרוב ל-30 עובדים, אשר נותנים שירותים לקבלנים ויזמים מרגע התכנון והאיכלוס ועד לרישום בטאבו. לחברה צוות עובדים רחב, הכולל: עורכי דין, אדריכלים, הנדסאי בניין ומודדים, המומחים במתן פתרונות רישום לפרוייקטים גדולים ומורכבים, תוך הקפדה על עבודה מדוייקת ורמת ביצוע, מהטובים שידע התחום".

נקודות משמעותיות שעברת בדרך.
"דרכי היתה מלאה בנקודות משמעותיות שהכי משמעותית המשפחה שהקמתי. נשואה לאופיר, שבעצמו קרייריסט, אם ל-7 ילדים, שאחת מתוכם ילדת אומנה. לידותיי היו צפופות, וגם צמיחתי העסקית קרתה תוך כדי. זה הגיע למצב  שמספר דקות לאחר לידתי, כבר עניתי לטלפונים. המחשב הנייד היה עליי עד לפתיחה. מצד אחד את אמא ומצד שני את מפתחת קריירה, וחייבת לתת את כל כולך! אני חושבת שאני הוכחה שאפשר לשלב אימהות וקריירה גם יחד, ולהגיע להישגים משמעותיים, מבלי לוותר על הקמת משפחה ועל זוגיות טובה".

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?
"האתגר הגדול שלי ושל כל אשת קריירה זה בעצם לדעת להציב את הגבולות של מה אני מוכנה לעשות על מנת לצמוח מקצועית. האתגר שלי זה לחלק את שעות היום ששום דבר לא יתנגש. שאצליח להגיע ליעדים שהצבתי לעצמי מבחינה מקצועית, מבלי שזה יבוא על חשבון הזמן שלי בבית עם הילדים".

ספרי על רגע שיא בקריירה שאתה גאה בו?
"במסגרת תפקידי אני נפגשת עם בעלי חברות בנייה מהגדולות ביותר בארץ, אנשים בעלי שם עולמי, עורכי דין ואדריכלים בעלי משרדים גדולים בתחום. רגעי השיא שלי זה שמתקשרים להתייעץ איתי על נושאים מסוימים, מזמינים אותי לתת חוות דעת, או להביע דעה בנושאים מורכבים. אחד המקרים שזכורים לי היטב הינו, פגישה אשר התקיימה במשרדי חברת בנייה גדולה, שהגישו תיק לרישום בית משותף, והתיק חזר עם המון ריג'קטים, שלהם היה נראה כאילו שזה סוף העולם.ביקשו ממני לראות אם ישנה דרך להתגבר על הבעיתיות בתיק, ואף שמעתי מהם שתיק זה, בלתי אפשרי לרישום. לקחתי את התיק כדי לעיין בריג'קטים וביקשתי מהם שיתנו לי הזדמנות לתקנו, בתוך שבוע התיק עבר רישום, והם נותרו פעורי פה".

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?
"אני מתעסקת בעבודה שמרתקתת אותי מאוד, כשאדם אוהב את עבודתו, זה כבר מייתר את המילה עבודה. אני פוגשת אנשים חכמים בתפקידים בכירים, מביאה תוצאות מרשימות, ובעיקר יודעת להניע דברים. במקצועי יש הרבה אנשים בעלי דירות אשר תלויים ברישום בטאבו. על מנת לבצע פעולות משפטיות, כגון: מיחזור משכנתא או מכירת הנכס, פעולת הרישום לעיתם נמשכת זמן רב, דבר שעלול לגרום לעסקה ליפול. אצלנו בחברה יש כלל: לא נותנים ללקוח להפסיד עסקה! מתאבדים על התיק על מנת לתת ללקוח יכולת לבצע פעולות בנכס שלו".

מה גורם לך לגאווה בעבודתך.
"כשאני יושבת בסוף שנה, על נתוני הרישום ועל הפרוייקטים שסיימנו. ובנוסף, שיש דיירים שהצליחו לעשות עסקאות למרות המצב הרישומי ולהרוויח. שקבלנים מקבלים היתר לעלות על הקרקע, וליווי אנשי המקצוע שלנו, נותן שקט נפשי ללקוח".

מקצועית, איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
"כרגע אנו מארגנים קבוצות רכישה לפרוייקטים חדשים, מאמינה שעוד חמש שנים כבר תשמעו עלינו בתחום הבנייה".

מהן תכניותייך העתידיות?
"להמשיך להנות ממה שיש למקצוע הזה לתת, ולא להפסיק ללמוד לרגע!".

"האתגר הגדול שלי ושל כל אשת קריירה אחרת זה לדעת להציב גבולות למה שאנו מוכנות לעשות, על מנת לצמוח מקצועית"

טל׳: 052-5000132 | azardmirit1@gmail.com | www.avia-h.co.il

רוני לפידות

ראיון עם רוני לפידות, יועצת ואסטרטגית לניהול קריירות ומשאבי אנוש, מרצה, מנטורית ועתידנית, מפתחת שיטת "פיצוח הקוד האישי והארגוני" – השיטה האפקטיבית להתנהלות בעולם העבודה החדש

רוני לפידות | צילום: מור אמיתי
רוני לפידות | צילום: מור אמיתי

מהו תחום עיסוקך ואילו שירותים את מעניקה?

  • ייעוץ קריירה למחפשי עבודה שכירים/עצמאיים.
  • אימון ואבחון תעסוקתי.
  • הרצאות וסדנאות לפיתוח קריירה ועולם העבודה.
  • פרויקטים לקידום קריירה במגזר העסקי והחברתי.
  • הכשרות וליווי אנשי מקצוע.
  • פיתוח עובדים ומנהלים בארגונים.
  • ליווי צוותי גיוס/HR.
  • הטמעת אסטרטגיה חדשנית לניהול משאבי האנוש ותהליכי הגיוס בארגונים במציאות דינמית.

הסבירי לנו איך ניתן דרכך לפצח את הקוד האישי של כל אחד ואחת מאתנו מהי שיטתך?
"השיטה פותחה כשהייתי בצומת תעסוקתית ולא ידעתי מה הכיוון הבא. דרכה מצאתי את עבודת חלומותיי, שהובילה לייעוד שלי, בעקבותיו, הקמתי את העסק בכדי לעזור לאנשים לממש את ייעודם, למצוא את הכיוון ולהיות מאושרים, דרך מודל מדויק שמפצח את החיבור הייחודי בין ה-TALENT ל-JOB OPPORTUNITY בשלושה שלבים:

פיצוח החזון: אבחון נטיות ואפיון מדויק של הרצון.

פיצוח הפאזל: גילוי הטאלנט ומציאת העיסוק המשלב בין הפאשן, המשמעות והפרנסה.

פיצוח המסלול:

  • כלים ליצירת מיינדסט תומך, גישור על חסמים ואמונות מגבילות.
  • כלים מקצועיים: קו"ח, הכנה לראיון, סטוריטלינג, מיתוג אישי, ערוצי חיפוש ופיתוח מיומנויות.

שלושת השלבים מוטמעים בארבע פגישות המובילות לסדר, בהירות ולשורה התחתונה.

בפן הארגוני, מודל "פיצוח הקוד הארגוני" מאפשר תרגום החזון לאסטרטגיה HRית בהתאם לעולם העבודה המשתנה. בניית מערך תפקידים ואיתור טאלנטים, הובלה לתוצרים יעילים ורווחיים, דרך אימוץ תפיסה חדשנית ליצירת החיבור הייחודי בין המשאב האנושי, הארגוני והסביבתי".

מה היתרונות הבולטים של העסק שלך?
"כיוצאת ארגוני הייטק וארגונים חברתיים, אספתי ניסיון מקצועי רחב מתרבויות ומגזרים מגוונים והיכרות ארוכת טווח עם השטח.

בנוסף, ההתמחות שלי בטכניקות אימוניות מתקדמות, מאפשרת הבנה מעמיקה וזיהוי מדויק של האדם/הארגון וצרכיו. מדובר בארגז כלים יצירתי וחדשני והכוונה פרקטית המובילה למיקוד, דיוק ולתוצאות בזמן קצר".

הישג עסקי שאת גאה בו במיוחד?
"השיטה הובילה ל-80% השמה, לשינויים והישגים מרגשים שאנשים יצרו על בסיס האג'נדה שאני מלמדת, המאפשרת פתיחת סקאלה שמעבר לגבולות האפשר והגשמה".

מהי הצלחה לדעתך? תני לנו טיפים לבחירת קריירה נכונה על מנת לממש את הכיוון הנכון להצלחה בחיים?

  • עיסוק בתשוקה – איפה אתם הכי מחוברים לעצמכם? לפעמים התשובה לא ברזומה.
  • השתחררו מקולות שנוטעים תחושה ש"אין סיכוי".
  • הגדירו את האלמנטים שתרצו שיתקיימו בעשייה שלכם ללא תלות בטייטל.
  • פתחו זהות מקצועית עצמאית ודעו לדברר אותה בכל ממשק.

לאור משבר הקורונה, הרבה החליטו לשנות כיוון עד כמה חשוב לפנות בשלבים אלו ליועצת קריירה?
"עולם העבודה עובר מהפך, השינויים נעוצים בהתפתחות הטכנולוגית המואצת, שינוי אורחות החיים ועלייתו של דור ה-Z שמערבב את כללי המשחק. מקצועות נעלמים ונוצרים חדשים, הדגש עובר מניסיון וידע אל כישורים ופוטנציאל, נכנסת אג'יליות, או בעברית "זמישות" – זריזות וגמישות. ייעוץ קריירה יסייע להתמקד, לפתח את הכישורים הנדרשים, להיחשף לאפשרויות ולמצוא את עצמכם בעולם החדש הזה".

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לראיונות עבודה על מנת להציג את הכישורים שבנו ולא להתאכזב?

  • לדלות את הכישורים והניסיון שאתם מביאים ולהתאימם לדרישות התפקיד הנוכחי.
  • דוגמאות מהשטח ולא "רשימות מכולת"- פרוייקטים, אתגר שצלחתם ואיך התמודדתם איתו.
  • לקרוא על החברה, להבין מה התפקיד בפועל ולמה זה מתאים לכם?
  • לעמוד על הבידול שלכם. מה הערך המוסף?
  • להכין הצגה עצמית ממוקדת וחכמה – רושם ראשוני נוצר ב-30 שניות.

"השיטה פותחה כשהייתי בצומת תעסוקתית ולא ידעתי מה הכיוון הבא. דרכה מצאתי את עבודת חלומותיי, שהובילה לייעוד שלי, בעקבותיו, הקמתי את העסק בכדי לעזור לאנשים לממש את ייעודם, למצוא את הכיוון ולהיות מאושרים"

טל׳: 054-3311653 | Linkedin Rony Lapidot | אינסטגרם ronyklapidot | פייסבוק עסקי: רוני לפידות – ייעוץ קריירה בעולם העבודה החדש

גיליה טודורוס

ראיון עם גיליה טודורוס, מעצבת פנים והום סטיילינג

גיליה טודורוס | צילום: אורן טודורוס
גיליה טודורוס | צילום: אורן טודורוס

קצת עלייך ועל הכשרתך המקצועית.
״שמי גיליה טודורוס – מעצבת פנים והום סטיילינג, בוגרת לימודי העיצוב ותכנון הפנים של האונברסיטה הפתוחה, מרצה ובלוגרית לייף סטייל, נשואה לאורן ואם לשלוש בנות מקסימות. מאז שזוכרת את עצמי חיה ונושמת עיצוב. עוד מילדותי הייתי מעצבת בתים קטנה, רק לקח לי שנים לגלות זאת. כיום אני מנהלת סטודיו לעיצוב פנים המתמחה בהלבשת בתים, מלווה לקוחות, מייעצת וגם מנהלת בלוג לעיצוב הבית בשם 'גיליה הום סטיילינג' המעניק אפשרויות לעיצוב גם למי שאין באפשרותם לממן עלות מעצבת".

מה ההבדל בין עיצוב פנים והום סטיילינג?
"עיצוב פנים והום סטיילינג הינם שני מקצועות צמודים אך נפרדים. אחרי שנים בתחום ההום סטיילינג, האהבה למקצוע דחפה אותי ללמוד גם את תחום עיצוב פנים, ואני שמחה שעשיתי זאת, כי נחשף בפניי עולם חדש של תכנון ובנייה.

עיצוב פנים – עוסק יותר בתכנון הפנימי של החלל, הכנת תכניות עבודה, שבירת קירות, שינויי תשתית, חלוקת חללים וכל הקשור לאבק ושינוי משמעותי בנכס.

הום סטיילינג – הינו הקוסמטיקה של הבית, רענון ועיצוב החלל בלא צורך להיכנס להוצאות כבדות, שיפוצים מאסיביים ואבק, כל מה שירענן וילביש את הבית מחדש בזמן קצר יחסית, כמו שינויי טקסטיל, סידור ריהוט, תאורה, צביעה ונגרות".

קהל היעד שלך.
"אנשים שרכשו דירת קבלן חדשה ורוצים להפכה לדירת חלומותיהם. או מי שקנו דירה יד שנייה ורוצים לשדרג ולרענן את המראה שלה, או לאלו שרוצים לקבל ייעוץ כיצד יוכלו לשנות ולשדרג בעצמם כבעלי דירה שכורה או לבעלי קושי במימון עלות מעצבת".

איך מתגבשת החלטה על הקו העיצובי של הפרויקט מול הלקוחות?
"לאחר שלב היכרות ראשוני על כוס קפה בבית הלקוח, ורצוי שיהיו נוכחים כל בני המשפחה המתגוררים בו, הם מפרטים מה חזונם ומה תקציבם, מתגבש הקו העיצובי של הפרויקט כשבשלב זה נדייק את הסגנון אליו הוא מחובר, וייקבע הקו העיצובי שמתגבש בדרך כלל ממקורות השראה שונים שאותם מציג לי הלקוח כמו: תמונה מאתר פינטרסט, ממגזין, מתמונה שתלויה באמצע הבית או שלפעמים מתגבש הקונספט דווקא מהנוף הנשקף מהחלון, אם זה ים או שדה ירוק".

מהם הצעדים הנכונים שיעזרו לצמצם הוצאות ועדיין ליצור מראה חדש?
"המשפט שמוביל אותי לאורך כל שנות הקריירה שלי כמעצבת, שאין צורך לקנות דברים חדשים על מנת להפיח חיים חדשים בבית. תתחילו ממה שכבר יש לכם, אני תמיד ממליצה להתחיל ממה שיש, לפני שרצים לקנות רהיטים חדשים. תמיד אפשר לשדרג, לצבוע, לרפד, להחליף מיקום רהיטים, להעניק לבית מראה חדש ורענן יותר".

הפרויקט החלומי שלך.
"לעצב מבנה ישן במרכז תל אביב ולהפכו למלון בוטיק, באווירה פריזאית נוסטלגית שיקית במיוחד, מלון שישלב את האמנות, התרבות, המוסיקה וכל השיק שיש לפריז להציע, במקום אחד במרחק נגיעה, וככה כשנרצה להרגיש 'אמילי בפריז', נקפוץ לתל אביב".

מעצבת שמהווה עבורך מקור השראה.
"מעצבת הפנים קלי וורסטלר, מכתיבת טרנדים פאשניסטה. אני עוקבת אחריה באינסטגרם ומאוד נהנית. היא מזוהה עם סגנון עיצוב שמשחזר תקופות זוהרות משנות ה-30 וה-50, והופכת
את החללים שמעצבת למקומות קסומים, אלגנטיים ומלאי גלאם".

טיפים נכונים לעיצוב הבית:

  1. הפחת חיים חדשים בבית יכולה גם להיות חידוש של רהיט ישן ואהוב, לכן תתחילו תמיד במה שיש לכם לפני שתרוצו לחנויות.
  2. החכמה הגדולה שהופכת שדרוג טוב למעולה היא הדאגה לפרטים הקטנים.
  3. הדבר החשוב ביותר לפני עיצוב ומראה הינו הנוחות. חשוב שבביתכם תחושו הכי בנוח, ביום יום שלכם.

״אני תמיד ממליצה להתחיל ממה שיש, לפני שרצים לקנות רהיטים חדשים. תמיד אפשר לשדרג, לצבוע, לרפד, להחליף מיקום רהיטים, להעניק לבית מראה חדש ורענן יותר״

Gilya Home Styling: https://gilyahomestyling.com | אינסטגרםGilyaTodoros | Gilya Home Styling פייסבוק

השלכות מגפת הקורונה על עולם המשרדים

ראיון עם ליאורה ספין, מייסדת ומנכל"ית חברת LS PROJECT המתמחה בליווי ארגונים בהקמת משרדים

ליאורה ספין | צילום: בנימין אדם
ליאורה ספין | צילום: בנימין אדם

לראשונה מזה עשור, נרשם גידול בשטחי משרד פנויים בכל חלקי הארץ, וזאת בגלל שארגונים רבים החלו לשלב בין עבודה בבית למשרד. המגמה נמצאת הן בחברות הגדולות והן בחברות הקטנות והבינוניות. מגפת הקורונה שינתה סדרי עולם ועשתה כאוס בשוק הנדל"ן. רבות מהחברות המובילות ביצעו החלטות אסטרטגיות ובשלב הזה החליטו שעובדים ימשיכו לעבוד מהבית עמוק לתוך שנת 2021. ביקשנו מליאורה ספין, מייסדת ומנכלי"ת חברת LS PROJECT, ובימים אלו נותנת ייעוץ, הכוונה, ותכנון אסטרטגי בייעול שטחי העבודה, לספר לנו על ההשלכות בשוק המשרדים.

מה לדעתך ההשפעה על הארגון במעבר לעבודה מהבית?
"ההשפעה הגדולה ובעלת יתרונות וחסרונות. כיום ארגונים רבים השכילו לעבור למודל ה"חצי היברידי", עובדים מחלקים זמן עבודתם בין הבית למשרד. משיחות שערכתי עם עובדים בחברות הייטק, אני מזהה שמרבית העובדים היו רוצים שמצב זה יישאר. עבודה מהבית נוחה וחוסכת להם הרבה מאוד זמן פקקים, אך הם כן היו רוצים לשלב בין הבית למשרד. הישארות ממושכת בבית מטשטשת את זהות העובד ותחושת המחוברות שלו לארגון. כשהעובדים מתראים בחברה, הם מקבלים מענה לצורך חברתי והפרייה מחשבתית. חברות רבות הבינו זאת וגישתם השתנתה, הם עברו לעבודה בקפסולות, חדר יכול להכיל 3-2 עובדים. ורסטיליות שם המשחק בתכנון וייעוד של שטחי משרד. אני מניחה שהמודל הזה לא היה נברא לולא הקורונה, ורבות מהחברות האלו היו ממשיכים להיות צרכי נדל"ן גדולים, שמוסיפים עוד ועוד מ"ר, וממשיכות לדהור לעבר בניית חלום הקמפוס הנשגב".

האם לדעתך המגמה בעבודה מהבית תמשיך?
"אני חושבת שחברות רבות ישלבו בין עבודה מהבית, להגעה למשרד, וכך ישלבו בין העולמות, ויחסכו שטחי משרד מה שיתבטא בחיסכון עצום, לא רק בשטחי נדל״ן אלא גם בהוצאות כארוחות צהריים, ציוד לקפטריה, ניקיון , חשמל וכד', כל זה חוסך מאות אלפי שקלים לארגון מדי חודש".

מהי המלצתך לחברות אשר נותרו עם חללי עבודה פנויים?
"ראשית, כדאי לגשת להסכם השכירות ולבדוק את האפשרות להחזיר חלק מהנכס או להגיע להבנות מול בעל הנכס. אפשר ורצוי לייעל שטחי משרד, מאשר לצמצם בכח אדם. לאחרונה נתתי ייעוץ לחברה שביקשה לבדוק כיצד אפשר לצמצם שטחי משרד ועדיין לאפשר סביבת עבודה מכובדת לעובדיה. לאחר ניתוח כל שטחי המשרד, ביצעתי היתכנות לכל הפונקציות שיושבות בחצי קומה, ומצאתי להם פתרון בשטחי משרד הנותרים וביצענו בהם התאמות. כך סייעתי ללקוח לחסוך כ- 450,000 ש"ח, בוויתור על חצי קומה".

כיצד השפיעה תקופת הקורונה על תחום התמחותך?
"בתקופה הנוכחית אני עדה לבקשות מצד חברות לצמצם את מרחבי העבודה, עקב מודל עבודה חצי היברידי, וגם במקרים הללו, אני דואגת למצוא פתרונות יצירתיים. הקמתי את LS PROJECT לאחר שעבדתי שנים בתפקידי ניהול בכירים ובהבנה שחללי עבודה וסביבת עבודה הם משמעותיים להצלחת הארגון. בתור היותי בתפקיד "הלקוחה" שנים רבות, למדתי להביא את ניסיוני לתוך ניהול פרויקט ובכך לחזות את התוצאה הסופית, תוך ירידה ומעורבות בפרטי פרטים".

כיצד מתבצע תהליך עבודתך מול הלקוח?
"אני מגדירה את התמחותי ביכולת ראייה רחבה, תוך שמירה על אינטרסי הלקוח שלנו, לחזות מראש איך דברים יראו ולא פחות חשוב ביכולת האנושית לעבוד (כמעט) עם כל אחד. יש לי תשוקה עזה לעשות טוב לאנשים ולהראות להם שניתן להגיע לתוצאות מדהימות בכל תקציב".

מהם יתרונותך המבדלים אותך מאחרים בתחום?
"ראייה אנליטית בכל הקשור לפרויקט, "מבט ציפור", היכולת לנהל את כל האספקטים בירידה לפרטים. אני לומדת בסקרנות את ה-DNA של החברה, ובזמן הפרויקט נטמעת בה ומושקעת רגשית. השירות לעובדים וההנהלה הינם הדבר החשוב בעיניי, בחירת ספקים, משא ומתן, עמידה בלוחות זמנים ולא פחות חשוב העמידה בתקציב. חשוב לי מאוד שחווית העובד ותחושת הביטחון שלו לא תיפגע, כמו כן יש לי יכולת לחסוך בעלויות וכמובן לאפשר להנהלה להתמקד בניהול הארגון".

טיפ חשוב לחברה שעומדת לפני מעבר או שיפוץ משרדים?
"צריך לקחת בחשבון כי מעבר משרד, או שינוי בתוך משרד קיים, יפגע בעבודתם השוטפת של עובדי המשרד, לרבות הגורם המנהל את השינוי (מנכ"ל/סמנכ"ל). הטיפ הכי טוב שאני יכולה לתת הוא לקחת איש מקצוע שילווה אותם במהלך הפרויקט, זה יחסוך הרבה מאוד משאבים: זמן, כסף, ובעיקר יאפשר להמשיך לעסוק בעיסוקם.  בנוסף, להגיע עם תקציב מוגדר
מראש, להגדיר צרכים על מנת לתת ביטוי בתכנון והתייחסות לכל הקשור במערכות".

״אני מגדירה את התמחותי ביכולת ראייה רחבה, תוך שמירה על אינטרסי הלקוח שלנו, לחזות מראש איך דברים יראו ולא פחות חשוב ביכולת האנושית לעבוד עם כל אחד. יש לי תשוקה עזה לעשות טוב לאנשים ולהראות להם שניתן להגיע לתוצאות מדהימות בכל תקציב״

פייסבוק: ליאורה ספין, ניהול פרויקט הקמת משרדwww.lsproject.co.il

שרון גוטליב

ראיון עם שרון גוטליב, מומחית ביוטי ולייפסטייל, מרצה ומנחת TV. בעלת המותג "כל מה שטוב" –  פלטפורמת תכנית ראיונות והמלצות לבעלי עסקים והסיפור המרכזי שלהם

שרון גוטליב | צילום: סם יצחקוב, איפור: הלן אמויאל
שרון גוטליב | צילום: סם יצחקוב, איפור: הלן אמויאל

מעט על עצמך והרקע ממנו הגעת?
"ראשית לפני המותגים והטייטלים המקצועיים, אני אמא ל-3 ילדים מדהימים. את הקריירה המקצועית שלי התחלתי לפני 30 שנה בתחום הביוטי, עוד בהיותי בלוס אנגל׳ס, שם למדתי איפור וקוסמטיקה. בין השאר לאורך השנים עבדתי כמנהלת הדרכה של חברות קוסמטיקה בינלאומיות (LOREAL, ESTEE LAUDER) שהיו בית ספר מאלף ומעצים. לאורך השנים תמיד נכחתי במדיה. מטבעי אני אישה סקרנית הצמאה לידע, למדתי תחומים רבים: טיפול בדרמה, טיפול בצבע, אימון ותחומים רוחניים, אבל היה תחום אחד שבעיקר משכני אליו, ממש כמו מגנט, 'אנרגיית הצבע והשפעתו עלינו', שזה בעצם מה שהביא אותי ליצור את הרצאת הדגל שלי: '50 גוונים אל עצמך'".

ספרי על השינוי ממשרה מסודרת ובכירה לעצמאות, מה הוביל לשינוי?
"לאחר שנות קריירה בתחום הביוטי, הדרכה וליווי נשים, ובהמשך לאתגרים אישיים לא פשוטים שעברתי: גירושין, מות אימי ממחלה, תאונה שעברתי ולאחר שגופי אותת עייפות וכאבים, עצרתי וחישבתי מסלול מחדש. הבנתי שאני צריכה שינוי, ומכיון שאני מטבעי אדם יוצר, אוהבת אנשים, ואוהבת להוביל ולתת, אספתי את עצמי למטרות חדשות. קל זה לא, מתגמל וממלא כן!! מבחינתי לקום בבוקר ולראות הודעה מלקוחה שנכחה בהרצאה שלי, והחליטה לייצר שינוי בחייה ללא פחד, או מרואיינת שליוויתי, שכתבה על החוויה והתמיכה שהרגישה, קיימת ומוערכת, זה שווה הכל (אומרת שרון בעיניים נוצצות).

"'כל מה שטוב' – מותג הבייבי שלי, מאגד בתוכו שירותי תוכן מדיה וליווי/הדרכה לעסקים/נותני שרות, כל מי שיש לו מוצר / שירות / סיפור / חוויה, ורוצה לתקשר ולייצר תוכן בפלטפורמה קצת שונה ממה שהכיר עד כה – מוזמן!

הרעיון המרכזי: יצרתי תכנית אירוח בפלטפורמה אינטרנטית, באולפן נעים וביתי, אחד על אחד, עם בעלי עסקים שמובילים שירותים ומוצרים – כחול לבן בעלי אג'נדה חברתית. אני בעיקר שמחה מאד על הזכות ללוות ולארח נשים עצמאיות, יזמיות בעלות עסקים מגוונים ומקוריים והרבה נתינה, נשים עם סיפור מעניין ורצון לתת ולהפיץ אור. אולי זו תמימות, אך חסר בעולם קצת פרגון אמיתי, הקשבה ללא שיפוט, ותמיכה אמיתית. 

כחלק מתהליך שאני עוברת עם אותם המרואיינים, אני מלווה אותם מא׳ עד ת׳ מאיך להעביר את סיפורם, ואיזה ערך מוסף חשוב להדגיש לאותו קהל יעד".

קצת על הרצאותייך.
"הרצאת הדגל שלי: '50 גוונים אל עצמך', להכיר את עצמך וסביבתך, דרך עולם הצבע. מה אומר הצבע שאת אוהבת, מדוע כל הארון שלך מלא בבגדים שחורים, מה נכון לשיווק/בריאות ולסביבה הביתית. זווית חדשה ומיוחדת לתחום הצבע, כולל מסרים: מאוד עצמתי ומאלף, מתאים למטפלים, אנשי חינוך, רפואה, סטייליסטים וכדומה.

הרצאה נוספת שאני מעבירה לארגונים ואנשים פרטיים: 'רושם ראשוני לא מה שחשבתם', ההרצאה עוסקת בכל מה שמעבר למה שאנו אומרים, (אנו קולטים הרבה מעבר למילה) תפיסת מקום במרחב, אנרגיה, מבט, חיוך. סדנא מרתקת ומעצימה, המעניקה שיקוף אמיתי במיוחד למי שעובד עם קהל/נותן שירות, וכמובן גם דייטים ורשתות חברתיות שמקיפות את כולנו.

בקיץ הקרוב (אני בת 50, כן כן), משיקה את המופע שלי לנשים. פרטים בקרוב".

טיפ לדרך?
"לא לפחד לחלום בגדול, ולממש. במסע האישי אני מקפידה לא להתנהל מהפחד, אלא רק מתוך אינטואיציה ותשוקה לעשייה שלי. גם את תכנית הטלוויזיה בהנחייתי: "בסלון של שרון", בערוץ מרכזי, הגעתי על ידי חלום,  חזון ואמונה. לכל אדם יש את סיפורו ומסעו האישי, תקיפו את עצמכם באנשים מפרגנים משפחה, בן זוג (זכיתי) וחברים".

היכן תהיי בעוד 5 שנים?
(שרון מחייכת) "מרצה ברחבי הארץ והעולם, נוגעת באנשים, מפזרת שמחה ואור, מחזקת דרך הסיפור שלי, ובעיקר את המסר, שאפשר, לחלומות אין גיל. אם את חושבת שאת יכולה או לא, את צודקת".

למידע פנו לשרון גוטליב: הרצאות, ליווי אישי ואירוח באולפן, טל׳: 050-8881818 | https://masetov.co.il | Sharong.salon@gmail.com | אינסטגרם Sharon_gotlib

ימית סולומון

ראיון עם ימית סולומון – יזמית בתחום הרפואה הדנטלית והאסתטיקה. בעלת ומנהלת "סולומון "מרפאת מומחים לרפואת שיניים ו"ימית סולומון קליניק" – מרכז לטיפולים אסתטיים הגדול והמתקדם בדרום

ימית סולומון | צילום: לירן מור
ימית סולומון | צילום: לירן מור

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?
"התחלתי כיזמית בעולם האסתטיקה הדנטלית, אני מנהלת את מרפאת המומחים הגדולה והוותיקה  ביותר בתחום רפואת השיניים. אני מעסיקה במרפאה רופאים מומחים, המבצעים ניתוחים מורכבים, השתלות שיניים, אורתודנטיה וכל טיפולי השיניים הקיימים. במרוצת השנים גיליתי שייעודי האמיתי טמון בעולם היופי, והחלטתי למנף את הידע והניסיון הרב שלי, להקמת מרכז לאסתטיקה ויופי, הגדול ביותר באזור הדרום, בבאר שבע, בעיר בה נולדתי. כבר בראשית דרכי זיהיתי צורך של נשים וגברים, לקבל מענה איכותי, מקצועי ומגוון לטיפולים אסתטיים, ולכן בקליניקה איחדתי את מיטב המומחים בתחום, תחת קורת גג אחת, על מנת לתת מענה איכותי, מקצועי וללא פשרות.

כיום אני גאה לנהל ולהוביל את הקליניקה ולהיות חלק אינטגרלי ממנה, בעשייה מתוך אהבה וכבוד לתחום, ומתוך אמונה שלמה שליופי אין מחיר ואין גבולות. אני מאמינה שכל קמט, אנו משיגים ביושר, אך הפנים שלנו אינן צריכות להיות מפת העבר שלנו, וישנם פתרונות רבים ומגוונים על מנת להשיב את החיוניות לעור הפנים".

מה הפרוצדורה בקבלת מטופל/ת חדשים?
"בפגישה הראשונה אנו מבצעים ייעוץ ואבחון מוסמך לכל לקוח, בשלב הייעוץ משתתף רופא ואף יועצת יופי שמלווה את המטופלים לאורך כל הדרך.  בסיום האבחון אנו בונים בעבור המטופלים תפריט טיפולים אישי, בהתאם למיפוי הצרכים והגדרת יעדי הטיפול, על מנת להשיג תוצאות מקסימליות. אנו מאמינים בהתאמה אישית ובניית מסלול ייעודי שיתאים לאישיות המטופל, מקפידים על יחס ושירות משפחתי וזמינים בעבור מטופלינו בכל שעה לכל שאלה.

מעבר לסטנדרט הטיפולים הגבוה, לצוות הרפואי המיומן ולמכשור המתקדם,  אנו מאפשרים פריסת תשלומים נוחה, ופתרונות מימון, בכדי שכל מטופל יוכל להרשות לעצמו להנות מהשירותים שלנו. הקליניקה חורטת על דגלה את עקרונות השירות והאיכות חסרי הפשרות, תוך התמקדות בכם ובשביעות רצונכם".

אודות הצוות והטיפולים המתבצעים בקליניקה?
"בקליניקה צוות רופאים מקצועי, בעל ניסיון וותק בעולם האסתטיקה והיופי. הצוות נבחר בקפידה, תוך שימת דגש למקצועיותו ולניסיונו הרב, בכדי שכל מטופל/ת, יקבלו את הטיפול והתוצאות המצויינות והאופטימליות ביותר. הצוות הרפואי עובד בשיתוף פעולה מלא עם המנהלת הרפואית של הקליניקה, שעוקבת באדיקות אחר החידושים בתחום בארץ ובעולם. הצוות הרפואי שלנו מקפיד להשתתף בסדנאות כל העת, ומביא למטופלים שלנו את הטכנולוגיות והטיפולים החדישים ביותר בתחום. בקליניקה מגוון טיפולים נרחב ובנוסף, פתרונות אסתטיים לטיפול בתחומים שונים, ליצירת מעטפת שירותים מקיפה ומלאה. הטיפולים מתבצעים בשיטות שונות, חומרים איכותיים וטכנולוגיות חדשניות ביותר,  כך שיש לנו פתרון לכל".

הטיפולים שלנו:

  • הזרקת בוטוקס ומילוי קמטים •הזרקת חומצה הילרואנית • עיצוב ועיבוי שפתיים  •  מילוי שקעים מתחת לעיניים • פיסול פנים ללא ניתוח •  פיסול אף  •  טיפול בחוטים  •  טיפולי לייזר להסרת שיער  •  טיפול פלאזמה  PRP  •  טיפולי מזותרפיה לחידוש עור הפנים • פילינגים לכל סוגי העור • פיגמנט שפתיים •  מיקרופיגמנציה גבות
    •  מיצוק פנים  וגוף בטכנולוגיית  RF.

אני מזמינה אתכם קוראי מגזין ׳את׳ להתקשר אליי ישירות:  לשאול אותי, להתייעץ איתי, ובנוסף, לשמוע ממני על כל מגוון האפשרויות הנרחב הקיים בקליניקה שלי, כדי שאוכל להתאים לכם טיפול שיתאים אישית.

"אני מאמינה שכל קמט, אנו משיגים ביושר, אך הפנים שלנו אינן צריכות להיות מפת העבר שלנו, וישנם פתרונות רבים ומגוונים על מנת להשיב את החיוניות לעור הפנים"

EOS ICE PRO – מכשיר לייזר להסרת שיער וטיפולי פנים בדור החדש. הדיאדו-לייזר מיוצר בגרמניה והינו המכשיר המתקדם ביותר להסרת שיער

מכשיר הלייזר איתו עובדת ימית סולומון | צילום: אבי פרי
מכשיר הלייזר איתו עובדת ימית סולומון | צילום: אבי פרי
  • המכשיר מצוייד בטכנולוגיה המאפשרת טיפול להסרת שיער ללא כאב רק ב-7 דקות.
  • לגברים ונשים לכל סוגי העור.
  • ללא חשש מסכנת כוויות.
  • בנוסף, יש למכשיר ידיות לטיפולי פנים מתקדמים, בטכנולוגיית RF  מתקדמת למיצוק עור הפנים והגוף.
  • מטפל בבעיות הזעת יתר, טישטוש ומחיקת צלקות, סימני מתיחה ועוד.
  • המכשיר מאפשר החדרת חומרים פעילים לעור הפנים, להשגת תוצאות מקסימליות בתחומים שונים, כגון: פיגמנטציה, שיפור מרקם העור, ליפטינג, אקנה, וכדומה.

מלון לאונרדו, הנרייטה סולד 4, באר שבוע | טל׳: 08-6142020, 050-4942345 | office@ysc.co.il | www.ysc.co.il | yamit_solomon_clinique אינסטגרם | פייסבוק: ימית סולומון קליניק

אבחון וטיפול חדשניים במחלות ורידים ועורקים

ראיינו את ד"ר דוד חן בנושאי טיפולים: בדליות רגליים ללא ניתוח • מניעת אירוע מוחי • טיפול בעורקי הרגליים

ד"ר דויד חן | צילום: עמיק צוק
ד"ר דויד חן | צילום: עמיק צוק

ד"ר דוד חן הינו מומחה לכלי דם. הוא משמש כסגן מנהל המחלקה לניתוחי כלי דם בביה״ח אסף הרופא. ד"ר חן בוגר ביה״ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב, התמחה בכירורגיה כללית בביה״ח איכילוב, והתמחות נוספת בכירורגיית כלי דם בביה״ח Charring Croos בלונדון. עד לפני שנה מרפאתו הייתה  במדיקל סנטר בהרצליה, ועתה מקבל ד״ר חן מטופלים במרפאת המומחים במרחק 200 מטר מהמדיקל סנטר. האבחונים והטיפולים השונים, ממומנים ע״י קופות החולים והביטוחים הפרטיים.

במסגרת זו ניתן לבצע במכון הדם אבחון הפרעות ומחלות בכלי הדם, כמו מחלות עורקי הצוואר (Carotid) ומחלות כלי דם פריפריים (סוכרת, טרשת עורקים ומחלת Buerger). וכן אבחון הפרעות במערכת הוורידית, כמו  אי-ספיקה ורידית, פקקת ורידים עמוקה (DVT), מחלות וזוספסטיות, כגון: מחלת Raynaud.

המטרה:טיפול בדליות הרגליים ללא ניתוח!
האמצעי: הטרשה ורידית מונחית אולטרה-סאונד Ultrasound-guided Sclerotherapy

דליות ברגליים – בעיה מוכרת המטרידה רבים מאיתנו, או ליתר דיוק רבות מאיתנו (אחרי הריונות / עמידה ממושכת). חשוב לדעת כי הצורך בטיפול בדליות הרגליים אינו רק אסתטי, שכן לאחר שלב השינויים הנראים לעין בעור, עלולים להופיע כיבים (פצעים בקרסוליים שעלולים לגדול, ועם הזמן גם להזדהם.

איך זה עובד?
בעשור האחרון הונהגה שיטה חדשה, בטוחה ונוחה לטיפול בדליות הרגלים: הטרשה ורידית מונחית אולטרה-סאונד, לה יתרונות ברורים: אין צורך בניתוח, אין צלקות, אין זמן החלמה. הטיפול מתבצע במרפאה, ומבוסס על הזרקת קצף של תמיסת Polidocanol לתוך וריד דליתי במשך כ – 15 דקות. החומר גורם לדלקת כימית של האינטימה הדופן הפנימי של הווריד, לחסימתו ולהיעלמותו תוך מספר שבועות. לאחר מכן נדרשת חבישה אלסטית ליומיים, כאשר בדרך כלל נזקקים המטופלים לעוד 2-3 פגישות של כחצי שעה כל אחת, עד לחסימה כוללת של הווריד המטופל.

האם ייתכנו תופעות לוואי?
הטיפול מבוצע קרוב לעשור ונמצא בטוח ויעיל, עם פחות מ-1% סיבוכים קשים. תופעות לוואי קלות: עקצוץ, רגישות מקומית בוריד שמתקשה ומתרכך תוך 3-4 חודשים, ולעיתים ישנה פגמנטציה לאורך הוריד לכמה חודשים.

עד כמה זה יעיל? האם הדליות חוזרות?
טווח חסימת הורידים המתבצעת באמצעות טיפול זה, עומד על  87%. אצל נשים העובדות בעמידה או לאחר הריון נוסף תיתכן חזרת הדליות בשיעור  5%-8% בתוך כחמש שנים. במקרה זה מקבלות המטופלות אחריות לחמש שנים.

 ומה קורה אחרי הטיפול?
הטיפול מאפשר המשך נוכחות בעבודה, עם תופעות לוואי וסיכון נמוכים ביותר. לעיתים יש צורך בתרופות נגד כאבים או בתרופות כגון Voltaren,  למספר ימים.

"הטיפול מתבצע במרפאה, ומבוסס על הזרקת קצף של תמיסת Polidocanol לתוך וריד דלייתי  כ- 15 דקות. החומר גורם לדלקת כימית של הדופן הפנימית של הווריד, לחסימתו ולהיעלמותו בתוך שבועות מספר שבועות".

המטרה: מניעת אירוע מוחי
האמצעי: בדיקה באורך כ-10 דקות ובמידת הצורך טיפול מונע  בעורקי הצוואר

בעוד שהמודעות לסימנים לאירוע לבבי גבוהה מאד, המודעות לסימניו המוקדמים של אירוע מוחי קטנה בהרבה, אף שהם מובהקים לא פחות: חוסר תחושה ביד, נימול בשפתיים או ברגליים שגם אם חולפים זמנית, מהווים סימני אזהרה שיש להתייחס אליהם בכובד ראש.

אם חוויתם אחד או יותר מהסימנים הנ"ל, בדיקת מרפאה פשוטה בת כ-10 דקות, יכולה להצילכם  מאירוע מוחי. כ-70% מהאירועים המוחיים מתרחשים כתוצאה מרבדים טרשתיים בעורקי הצוואר – האחראיים על אספקת הדם למוח. בנקודת פיצול העורק (למוח ולפנים) נוצרת זרימה מערבולתית, העלולה לנתק חלקים מהרובד הטרשתי שנוצר במקום, משם הדרך למוח קצרה. ככל שהחלק המתנתק מהרובד גדול יותר, הפגיעה במוח גדולה יותר. אירוע מוחי קל (שאורכו עד 24 שעות) מתאפיין בתחושת שיתוק, קור, או חוסר תחושה בחצי גוף. אם האירוע המוחי בצד שמאל, הוא יהא מלווה גם בהפרעה בדיבור (דוד המלך הבחין כי אם חווים חוסר תחושה ביד ימין, הרי שהפגיעה היא בצד שמאל של המוח, שם נמצא מרכז הדיבור ומכאן נשבע: "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרכי.."). סימנים מקדימים אלה קורים, לרוב, בקרב אנשים הסובלים מעודף שומנים בדם, מחלות כלי דם ולב, יתר לחץ דם וסכרת. אלה, כדאי לדעת, הבסיס והיסוד לאירוע מוחי.

הבדיקה שתמנע אירוע מוחי

לאנשים הנמצאים בקבוצת סיכון זו, מומלץ לבצע את בדיקת ה-דופלקס (דופלר + אולטראסאונד) שתראה מהי מידת היצרות העורק. אם נמצאת בבדיקה חסימה של למעלה מ-70% מהעורק, בחולה שכבר פיתח אירוע מוחי קל, הסיכוי להתפתחות אירוע מוחי מלא שתוצאותיו שיתוק מלא בתוך שנתיים, עומד על 22% (!).

מהו הטיפול לאחר הממצאים?

הטיפול ברובד טרשתי מתבצע לרוב על ידי חומרים נוגדי קרישה או מדללי דם. במידה ונמצא כי ההיצרות עומדת על למעלה מ-70% יש לטפל מיידית בבעיה.

טיפול זה מתבצע כך:

  1. ניתוח בהרדמה מקומית במהלכו חושפים ומנקים את הטרשת וסוגרים את העורק בטלאי.
  2. על ידי סטנט (STENT, תומכן) שתפקידו להרחיב עורק מוצר ולשמור שיישאר פתוח.

מהו הסיכון בטיפולים אלה?

הסיכון לפתח אירוע מוחי בשיטות הפולשניות הוא כ-2.5%, לעומת 22% לפתח אירוע מוחי באם לא יבוצע הטיפול. כך שהסיכון מול הסיכוי, ברור מאליו.

״ד״ר דוד חן פיתח ניתוח כלי דם כאשר המערכת העורקית חסומה לחלוטין. הוא מביא דם מחומצן דרך המערכת הורידית השטחית. במקרים בודדים, שיטה זו יכולה למנוע כריתת רגל.רצוי לפנות לד״ר דויד חן כדי להעריך האם ניתוח כזה מתאים למקרים אלו״

ד״ר דוד חן מומחה לכירורגיה כלי דם. לתיאום התקשרו: מרפאת מומחים בנין הצוק, אלי לנדאו 12, הרצליה פיתוח  | טל׳:  03-6555882  | אסותא ראשל״צ – חומה 14 מול קניון הזהב טל׳: 6474* | אילת מרפאות התמר – 08-6247511

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ד"ר רונן מנדי (C.D)

כירופרקט – בעל המרכז הישראלי לכירופרקטיקה.

המטפל בהצלחה מרובה בילדים וגם בתינוקות על רצף האוטיזם.

ראיון עם ד״ר רונן מנדי על בעיות כיפוף גב.

 

הסבר מהי כירופרקטיקה?

״כירופרקטיקה מתרכזת באיבחון ושיחרור של חוליות עמוד השידרה (מתגים בארון החשמל של הגוף) מחוט השידרה (הכבל הראשי) וממערכת העצבים. שיחרור הלחץ מעמוד השידרה וממערכת העצבים, משפר את התקשורת בין המוח והגוף, ומאפשר חזרה של תפקוד תקין לגוף״.

 

כיצד כירופרקטיקה עוזרת לכאבי גב?

״עמוד השידרה מורכב מ-33 חוליות הנותנות לעמוד השידרה יציבות וכושר תנועה. חוליות אלו בונות תעלה שנמשכת מהמוח עד לעצם הזנב, שדרכה עובר חוט השידרה, (הכבל הראשי) ובין החוליות  יוצאים עצבים (חוטי חשמל) שמעבירים הוראות הפעלה לשרירים, לאיברים הפנימיים ולשלד.

כשמצטברים לחצים בחוליה מסויימת, היא יוצאת מאיזון (מתכופפת) ולוחצת על העצבים. לחץ שמפריע להוראות ההפעלה להגיע לאיברים ספציפיים, מפריע לתפקודם, עלול לגרום כאב, ואם נמשך הוא גורם לגוף להתפרק.

כל חוליה גורמת לכאב ובעיות תפקוד במקומות ובאיברים ספציפיים שונים״.

 

ככירופרקט מקצועי בעל ניסיון רב, היש קשר בין סטרס לכאבי גב?

״חלק מהלחצים המצטברים שגורמים להצטברות לחצים בין החוליות, הינם סטרס ריגשי. כך שבהחלט סטרס קשור לכאבי גב.

אגב, סטרס בעבודה קשור לכאבי גב תחתון. מתח ריגשי, תסכול ואחריות כבדה קשורים לכאבי צוואר וגב עליון. שיחרור של הלחצים המצטברים של החוליות מהעצבים, מפחית כאבים ומשפר את תפקוד האיברים״.

 

כיצד תוכל לסייע לאנשים להתמודד עם פריצת דיסק,

ומהן שיטות הטיפול שהינך מציע?

״פריצת דיסק קוראת לאחר לחץ מתמשך של חוליות על דיסקים, דבר שמחליש את מעטפת הדיסק. עד שיום אחד מעטפת הדיסק נחלשת והדיסק פורץ, דבר שמגביר את הלחץ על העצבים אף יותר.

הטיפול הנכון: לשחרר את הלחץ המצטבר של החוליות מהעצבים. ברוב המקרים החזרת האיזון לחוליות מחליש ומפחית כאבים גם לאחר פריצת דיסק״.

 

מה המלצתך למניעת כאבי גב ביום יום?

״ההמלצה שאני מציע לאנשים בריאים, להגיע אחת לחודש, לכירופרקט, ולשחרר לחצים קטנים מצטברים מעמוד השידרה, לפני שהם יהפכו ללחצים גדולים, כאבים ובעיות תפקוד.

אנו צריכים את עמוד השידרה חזק, ושיסחוב אותנו יותר בקלות עד יומנו האחרון. בנוסף,  אני מציע לעשות תרגילי מתיחה כל יום.

כופפו את הצוואר קדימה, קרבו את הסנטר לעצם בית החזה,  מנו עד 10, מתחו את הצוואר, קרבו את העורף לגב וספרו עד 10. כדאי לעשות את 2 התרגילים הללו בבוקר, מיד כשמתעוררים, ושוב בלילה לפני השינה, פעם אחת לכל כיוון״.

 

רובנו סובלים מכאבי גב תחתון – האם יש קשר להתכופפויות קדימה?

״בעיית כאבי גב הינה הבעייה המשמעותית ביותר שמפריעה לאנשים לתפקד. פעמים רבות כיפוף יתר של הצוואר, או הגב התחתון, מחלישים את השרירים והרצועות שמייצבות את החוליות. תנוחות קריאה ממסכים ומטלפונים ניידים, וישיבה ממושכת, יכולים להיות חלק מהגורמים לכאבי גב.

היום אלו חלק מהחיים המודרניים, לכן כדאי לקרוא פחות ממסכים ולשבת פחות. או לפחות לעשות הפסקות, ובהן לבצע מתיחות של השרירים המכופפים״.

 

האם בכירופרקטיקה ניתן לטפל גם בנשים הרות?

״נשים הרות – זה נושא שלם וחשוב מאוד.

נשים הן עמוד התווך ועמוד השידרה של המשפחה. הן דואגות ותומכות בילדים וגם בבעל. אני יודע שזו הכללה, אבל ברוב המקרים זה מה שקורה בשטח.

בהריון הגוף משתנה כל יום, מספר פעמים ביום, אז קל יותר לעמוד השידרה לצאת מאיזון. לכן חשוב וכדאי מאוד להשיבו לאיזון, גם בזמן הריון.

הטיפול הינו חיצוני ואינו מהווה סיכון לעובר או להריון.

למעשה טיפול כירופרקטי מאזן את האגן ואת עמוד השידרה, מגדיל את יכולת העובר לנוע בחלל הרחם, ומקל על האישה להחזיק ולשאת את ההריון. דבר נוסף, אגן מאוזן גם מקל על הלידה הפעילה.

עצם עצה מאוזנת, (החלק האחורי של האגן) מקלה על תנועת האגן ודחיפת העובר החוצה, לאחר תחילת הצירים. טיפול כירופרקטי יעיל לאיזון האגן וגם לעצם העצה, ויעיל כהכנת האגן ללידה, בשבועות שלפני הלידה״.

 

הסובלים מעקמת גב, יכולים לקבל טיפול כירופרקטי?

״עקמת – נושא גדול בפני עצמו.

עקמת הינה יציאה של חוליות מאיזון, אשר נמשכת בדרך כלל חודשים, אם לא שנים, לפני שמתחילים להבחין בה ביציבה. טיפול כירופרקטי מחזיר את האיזון לעמוד השידרה ולכן הוא יעיל מאוד לטיפול בעקמת.

חשוב להתייעץ עם כירופרקט שמבין בטיפול בעקמת. חוסר האיזון של עקמת יכול להיות קשור לכאבי גב תחתון, גב עליון, כאבי צוואר, כאבי ראש, מיגרנות, כאבי מחזור, בעיות נשימה, חולשה ברגלים ועוד״.

 

מי שהולך כפוף, זה אומר שגבו נתפס? או שניתן להניח שישנן  עוד בעיות אשר צריך לבדוק?

״כפפת הינה סוג של עקמת, ובהחלט ניתנת לטיפול באמצעות כירופרקטיקה. עלולה לפגוע בבנות, בשלב תחילת התפתחות החזה, בנות עשרה, נשים בהריון, נשים מבוגרות ועוד. לכל מקרה צריך להכין תכנית טיפול אישית, ברוב המקרים אפשר להקל על העקמת ואף להפחית אותה״.

 

 

"ההמלצה שאני מציע לאנשים בריאים, להגיע אחת לחודש, לכירופרקט, לשחרר לחצים קטנים מצטברים מעמוד השידרה, לפני שהם יהפכו ללחצים גדולים, כאבים ובעיות תפקוד "

 

צילום: בנימין אדם

 

לתיאום בחדרה ורמת אביב: 04-6363880 | www.dr-ronen.co.il

פייסבוק   המרכז הישראלי לכירופרקטיקה וקבוצה: שאל את הכירופרקט

שדרן ב-'הרדיו החברתי הראשון', כל מוצ"ש בין: 23:00-24:00,
בתוכנית: 'בדרך הגב – שיחות על בריאות וכירופרקטיקה'.