אימון עסקי לנשים: כך תשיגו יעדים עסקיים מבלי לוותר על היעדים האישיים

תוכנות GPS כמו WAZE הפכו לכלי שימושי בחיי היום יום שלנו, עד כי ממש ממש קשה לדמיין איך חיינו בלעדיהן. ה-GPS מנחה אותנו לאורך כל הדרך, וגם אם ביצענו פניה לא נכונה או סטינו מן המסלול, ה-GPS מחשב מסלול מחדש ומחזיר אותנו בחזרה לנתיב הטוב ביותר, זה שייקח אותנו ליעדנו בזמן הקצר והמהיר ביותר.
בדיוק כמו הWAZE, כך גם אימון עסקי לנשים ולאנשים. אימון עסקי לנשים בעלות עסקים בדרכן להשגת היעדים העסקיים מבלי לוותר על השגת היעדים האישיים, וממש כמו בדרכים, אם סוטים לרגע מהמסלול או טועים בדרך, מפגשי אימון עסקי לנשים וגם לגברים מאפשרים חישוב מסלול מחדש והגעה בטוחה אל היעד.
תראו, אף אחד לא מלמד אותנו בבית הספר איך להקים ולנהל עסקים. רכישת השכלה בניהול עסקים אפשרית באקדמיה בדרך כלל, אבל גם שם רוכשים ידע תיאורטי במנהל עסקים, בעוד החיים עצמם – מאתגרים יותר ומציבים לא מעט דילמות ושאלות שאת התשובות אליהן לא ניתן למצוא במסדרונות האקדמיה.
לסייע לבעלות העסקים להגדיל את העסק, בלי לוותר על הדברים האחרים
לנשות עסקים יש למעשה שתי משפחות. המשפחה הראשונה היא המשפחה הגרעינית: הבעל והילדים, והמשפחה השנייה היא – העסק שבנו בעשר אצבעותיהם, ה"בייבי" שלהם.
הסיפור של ליאל
ליאל, בעלת עסק בן שנתיים וחצי פנתה אליי לצורך קבלת שירותי ייעוץ שיווקי בשילוב אימון עסקי לנשים, וכך סיפרה לי:
"אני כל היום עובדת, רואה את הילדים והבעל ממש מעט, אין לי הרבה זמן פנוי לעצמי ובמקביל אני גם לא מרוויחה מספיק. אני מרגישה שאין לי הצלחות ממשיות, לא בתחום העסקי ולא בתחום האישי, ואני חוששת שאם אגדיל את הפעילות העסקית, אני פשוט אקרוס".
האתגר של ליאל אינו ייחודי דווקא לה, נשות עסקים רבות מתמודדות עם הצורך לאזן בין העסק לבין החיים האישיים, ולמעשה מרגישות שהן יוצאות קירחות מכאן ומכאן – הן חשות שהן גם לא מצליחות בעסקים כי הן לא מצליחות להגדיל את ההכנסות, וגם לא מבלות די זמן עם היקרים להם מכל, והתסכול הוא גדול.
אך זה ממש לא צריך להיות כך ואין שום הכרח להשלים עם מצב כזה. בתהליכי אימון עסקי לנשים רוכשים כלים ומיומנויות המאפשרים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה (:
במקרה של ליאל למשל, עסקנו גם בעיבוי מוצרים קיימים, בניית חבילות, ומודל תמחור חדש , וגם הוספנו אוטומציה שיווקית למערך השיווק של העסק כדי להגדיל את המכירות וגם לפנות לליאל זמן איכות לבילוי עם המשפחה.
האוטומציה השיווקית פינתה לליאל זמן להתרכז בנושאי הליבה של העסק שלה, לשכלל את המוצרים,לעבות מוצרים קיימים ולהפוך אותם למוצרי פרימיום יוקרתיים ובהתאמה להעלות מחירים, ובמקביל התפנה לה זמן לפתח מוצרים חדשים, לבלות יותר זמן עם המשפחה וכל זאת תודות לכך שמערך השיווק שלה הפך אוטומטי וחסכוני והיא כבר לא צריכה לבלות שעות רבות כל כך בשיווק העסק שלה.מה גם שהרווח עבור כל עסקה שנסגרת גדל כך שכעת היא יכולה למכור פחות ולהרוויח יותר.
לעשות קצת סדר בחדר
קומבינות, כושר הסתגלות מהיר וספונטניות אלו הם חלק מסימני ההיכר שלנו, הישראלים. השנים שהיהודים בילו בגולה כנראה אימנו אותנו במציאת דרכים להסתדר בחיים, גם כאשר מסביבנו כאוס. העניין הוא שאנחנו כבר לא בארץ נוכרית רחוקה, אנחנו בבית שלנו, בישראל, אך נראה שאת טקטיקות ההישרדות הגלותיות שנטמעו בנו אנחנו סוחבים איתנו גם היום לחיים האישיים ומיישמים אותם גם בעסקים. ואין כמו הביטוי "יאללה בלגן" כדי להמחיש על מה בדיוק אני מדברת (:
בעולם העסקים אין שום מקום לבלגן ולקומבינות. אין מקום למצבי רוח, אין מקום לתחושות בטן או אינטואיציות. העולם העסקי הוא תחרותי ותובעני, אם אין תוכנית עבודה עסקית סדורה, אם אין נהלי עבודה קבועים, אם אין מחירים קבועים, ואסטרטגיה שיווקית ברורה ומדוייקת, אם פועלים על סמך רגש ולא על סמך תוכנית סדורה – אז יש כאוס, וכאוס הוא גזלן מטבעו – הוא גוזל זמן, הוא גוזל כסף והוא גוזל אנרגיה ומוטיבציה.
האתגר של אורית ואורי
אורית ואורי, הם זוג נשוי מהשרון המנהלים יחדיו עסק משותף. הם פנו אליי לצורך קבלת ייעוץ עסקי, וזה מה שהם סיפרו לי בשיחת הטלפון הראשונה:
"אנחנו מרגישים שאנחנו על פול גז בניוטרל. עובדים כמו חמורים כל יום, בקושי רואים את הילדים, והעסק עובד איכשהו, אבל יש לנו לא מעט ויכוחים עסקיים בינינו שהולכים איתנו הביתה ומשפיעים גם על חיי המשפחה שלנו, ונראה לנו שהגיע הזמן לעצור ולראות לאן אנחנו הולכים מכאן".
כבר בביקור הראשון שלי בבית העסק המקסים של אורית ואורי היה ניכר שהעסק מנוהל מהבטן, ושהבלגן…חוגג.
לכן, הדבר הראשון שעשינו הוא בניית תוכנית עסקית מסודרת לעסק. בתוכנית הזו יצרנו ספר נהלים, כך שכיום כל עובד וכל מנהל יודע את הנהלים -מה מותר ומה אסור. הגדרנו גם אחריות בבית העסק – כך שכעת כל אחד ואחת יודעים בדיוק מה נמצא תחת תחום אחריותם ומה מצופה מהם לעשות. אין בזבוז זמן מיותר על ריבים והתלבטויות, כל אחד יודע בדיוק מה הוא עושה בכל שעה. עבדנו גם על תמחור אחיד לכל המוצרים, וזה פינה הרבה מאוד זמן איכות לאורית ואורי, שעד לתהליך הייעוץ העסקי – ניסו להתאים מחיר שונה לכל לקוח, מה שהוביל לסימפוזיון שלם של ויכוחים בין אורית לבין אורי.
הגדלת רווחיות העסק באמצעות שינוי תמהיל המוצרים ובניית מכונת לידים שיווקית
כדי להתמודד עם בעיית הריווחיות בעסק של אורית אורי יצרנו תמהיל מוצרים חדש וגם בנינו מארזי מוצרים. הורדנו מהמדף של החנות הממשית והחנות הווירטואלית מוצרים שאינם רווחיים וסתם מתיישנים על המדף וגוזלים מקום, הבלטנו ועיבנו מוצרים פופולריים ויצרנו ביחד מארזים מאוד אטרקטיביים, שהעניקו ללקוחות שלהם תחושה שהם מקבלים סל שופע של מוצרים. כל זה אפשר לאורית ואורי למכור הרבה יותר מוצרים פר קניה ולהגדיל את הרווחיות באופן משמעותי.
הם למדו שככל שהעסק שלהם יהיה מסודר יותר, מנוהל יותר ו"מתובנת" (מלשון תבנית) יותר, כך העסק שלהם יצליח, יתפנה להם יותר זמן לעצמם, ההכנסה שלהם תגדל, והבונוס הוא – שגם הריבים והויכוחים ביניהם יפחתו באופן משמעותי לאחר הסדרת התוכנית העסקית והנהלים.
להשתחרר מאמונות ותפיסות מעכבות
במהלך אימון עסקי לנשים וגם לאנשי עסקים אני נתקלת בעוד תופעה שכיחה – אמונות ותפיסות החוסמות את בעלי העסקים מלהצליח.
הסיפור של רוני
רוני, בעלת עסק מהמרכז, פנתה אליי לקבלת שירותי אימון עסקי לנשים בשילוב NLP, כאשר זיהתה בעיה בשימור לקוחות. לטענת רוני, המוצרים שלה איכותיים, אינם מתומחרים גבוה, היא מקבלת הרבה מאוד מחמאות וביקורות טובות, שיבחו את העסק שלה אפילו בעיתונים, אבל היא נתקלת בבעיות הסובבות סביב שימור לקוחות. לקוחות מגיעים אליה פעם אחת, פעמיים וזהו.
הם לא חוזרים שוב, משום מה…
לאחר שלמדתי להכיר מקרוב את רוני ואת העסק שלה, זיהיתי כמה גורמים מעכבים ועליהם התחלנו לעבוד. גיליתי בתהליך האימון עם רוני אישה מדהימה, בעלת יכולות בינאישיות יוצאות דופן, שמנצחת בכישרון רב על עסק אקטיבי ותוסס.
כאשר ניגשנו לדבר על אסטרטגיות שיווקיות מעשיות המסייעות לתהליכי שימור לקוחות, רוני מיד, פירשה את האסטרטגיות כ"נידנוד" המעיק על הלקוחות.
שליחת הצעות שיווקיות ללקוחות שכבר ביקרו אצלה נתפסו בעיניה כמועקה, כניג'וס ולא כאמצעי שיווק לגיטימי המזכיר ללקוחות שכדאי להם לחזור ולרכוש בעסק של רוני.
חיטוט בעברה של רוני גילה כי היא תמיד הייתה ילדה סקרנית שנהגה לשאול את המבוגרים שסביבה הרבה שאלות ולא פעם במקום לענות לה על השאלות, אמרו לה שהיא נודניקית ו"קרציה". תחושות מעיקות אלו סחבה רוני אל עולמה האישי וגם אל עולמה העסקי. אחרי שרוני עברה תהליך ייעוץ שיווקי המשלב גם אימון והנחיית NLP, רוני הפנימה שהיא ממש לא נודניקית, אלא אדם סקרן, בעל תאווה גדולה לידע, ותכונות אלו הן שהביאו אותה למקום שבו היא נמצאת – יזמית בעלת מעוף, כשרון גדול וחזון, שלא מפסיקה לחדש, להתנסות, לעניין ולרתק, ומכאן הכול היה הרבה יותר פשוט.
כבר לאחר כמה מפגשי אימון עסקי לנשים ששילב, כאמור, עקרונות מעולם ה-NLP רוני החלה לשלב במערך השיווק שלה מועדוני לקוחות נאמנים, ניוזלטרים, קבוצת וואטסאפ והודעות SMS שיווקיות עם הצעות מעניינות ומבצעים אטרקטיביים ללקוחות שכבר ביקרו אצלה בעסק והשאירו את פרטיהם האישיים מרצונם החופשי, והתוצאה? לא איחרה להגיע – כבר בתוך תקופה קצרה היו לרוני הרבה יותר לקוחות חוזרים והיא הצליחה להגדיל את ההכנסות של העסק מלקוחות קיימים מבלי לרדוף אחרי לקוחות חדשים.
היי, אני טל שלמון צעידי, יועצת ומאמנת עסקית, ו-NLP Master ואני לוקחת את כל הידע והניסיון שצברתי במהלך השנים ומתרגמת אותם להצלחה עסקית ולהגשמת שיא של נשות ואנשי עסקים.
אפשר לקיים קריירה מצליחה, מתגמלת ומספקת לצד חיי משפחה והגשמת החלומות האישיים באמצעות כלים אפקטיביים לניהול עסקים. אם את/ה רוצים להגשים את החלום העסקי שלכם, אני מזמינה אתכם ליצור קשר ולגלות ביחד איתי איך עושים זאת.