100 המשפיעים בתעשיית האופנה: המושכים בחוטים

יושרה אישית בלתי רגילה ויחס אישי לכל לקוח, גדול כקטן. הילה רהב, מנכ"ל רהב תקשורת ויחסי ציבור | צילום: רון קדמי
יושרה אישית בלתי רגילה ויחס אישי לכל לקוח, גדול כקטן. הילה רהב, מנכ"ל רהב תקשורת ויחסי ציבור | צילום: רון קדמי

כולם רוצים בקרבתם, אף אחד לא יעז להסתכסך איתם. כריזמת על, יחסי אנוש מעולים, נחישות ומרפקים ליוו את אנשי הבק סטייג' בדרכם אל משרדי ההנהלה של עולם האופנה

88 שיתופים | 132 צפיות

הילה רהב, מנכ"ל רהב תקשורת ויחסי ציבור

בצניעות, בשקט ובאלגנטיות – תכונות יקרות ערך שיח"צנים רבים מאבדים בדרך להשגת ללקוח הבא – ממלאת הילה רהב את תפקידה כמנכ"ל במשרד היח"צ הגדול והמקושר בישראל, לצד בן זוגה רני. רהב, המנהלת את חטיבת האופנה והקוסמטיקה במשרד, עומדת בקשר יומיומי עם לקוחות יוקרתיים ומותגים גדולים, מקומיים וזרים כמו קסטרו, גולף, זארה, גוטקס, דלתא, טופשופ, וזו רשימה חלקית ביותר. מטבע הדברים מטפל המשרד בתקציבי ענק שמחולקים בין השקות מיוחדות, תצוגות אופנה והודעות לעיתונות ומשפיע על ידי כך על צריכת האופנה המקומית. למרות הדרישות התובעניות מצד התקשורת שמעבדת את המידע שמתקבל לכדי ידיעות עיתונאיות, ולמרות לחץ העמידה ביעדים מצד הלקוחות, מצליחה רהב למלא את התפקיד ביושרה אישית בלתי רגילה ולהעניק יחס אישי לכל מי שבא איתה במגע, גדול כקטן. וכאילו כל זה לא מספיק, מקפידה רהב להשתחל אל רשימות המתלבשות המוצלחות בכל אירוע בזכות שילובים אלגנטיים וחן בלתי רגיל.

סיימון אלמלם, 38, ארט דירקטור, קניין ויועץ אופנה

הוא אחראי להפקות אופנה גרנדיוזיות, מעניק שירותי ייעוץ קריאטיבי לחברות אופנה, מכהן כקניין הראשי של מותגים בינלאומיים לוהטים כמו קנזו ומארק ג'ייקובס לרשת פקטורי 54 ואחראי על בחירות הלבוש של ידועניות רבות, בהן אחת, בר רפאלי. אלמלם, שהתחיל את דרכו כקופאי בזארה ומפורסם בתדמיתו הקשוחה, השיג ביושר את המוניטין שלו, כאחד שיודע מה הוא רוצה ופועל להשיג את המטרה. הביטחון והסמכותיות המקצועית שלו הם אלה שהפכו אותו לכה מבוקש ומשפיע.

התחיל את דרכו כקופאי בזארה, היום מלביש את בר רפאלי. סיימון אלמלם | צילום: יניב אדרי
התחיל את דרכו כקופאי בזארה, היום מלביש את בר רפאלי. סיימון אלמלם | צילום: יניב אדרי

גיא פינס, 46, איש טלוויזיה

מאז 1997 גיא פינס מגלה לנו בתוכניתו "ערב טוב עם גיא פינס", איזה סלבס נראו באיזה אירוע, מה הם לובשים כשהם יורדים לקנות במבה בפיצוצייה ומה הם נועלים בשביל הביסלי. הוא הכניס את עולם ההשקות לז'רגון המקומי כששלח לכל אירוע צוות עם מיקרופון בצורת כוכב, והוא שגרם לכוכבי השלולית המקומית להתחיל להתלבש עבור המצלמות, לאחר שהקים משטרת אופנה שמדרגת את הטעם הטוב ומחנכת את כולנו.

גרם לכוכבי השלולית המקומית להתחיל להתלבש עבור המצלמות. גיא פינס | צילום: עדי אורני
גרם לכוכבי השלולית המקומית להתחיל להתלבש עבור המצלמות. גיא פינס | צילום: עדי אורני

אלינור שחר, 37, בעלת סוכנות דוגמנות

סוכנת הדוגמניות שמובילה את תור הזהב החדש של הדוגמניות הישראליות בזירה הבינלאומית, מייצגת בין היתר את נועם פרוסט, שלומית מלכה, יאנה יוסף, דר זוזובסקי, שרון גניש, ליאל דניר, נטלי אידלמן ועוד שלל פרצופים טריים וכה יפים שיהפכו בוודאי לדבר הגדול הבא בעולם הדוגמנות הישראלי או יזכו לפתוח את התצוגות החשובות ביותר בבירות האופנה העולמיות. אחרי שני עשורים מנומנמים בתחום מאז שנות ה־90 של שירז טל, מעיין קרת, מיקי ממון ומיכאלה ברקו, נראה שמהנבחרת של שחר תצא הבשורה.

מהנבחרת הדוגמניות שלה תצא הבשורה לזירה הבינלאומית. אלינור שחר, בעלת סוכנות דוגמנות | צילום: יניב אדרי
מהנבחרת הדוגמניות שלה תצא הבשורה לזירה הבינלאומית. אלינור שחר, בעלת סוכנות דוגמנות | צילום: יניב אדרי

גיורא חמיצר, 44, יוצר טלויזיה

גיורא חמיצר, ששולט בסדרות הטלוויזיה לנוער כבר למעלה משני עשורים. הפך להיות חממת הגידול למיטב הכוכבים והפזנטורים העכשווים. תוכניות הדרמה לילדים, החל "שמינייה" לפני עשור דרך "האי", "החממה" ו"שכונה" האחרונה והצעירה, הפכו להיות מושא ליהוקם של מיטב השחקנים, משום שברגע שהעין של חמיצר נחתה עליך, העתיד בטוח. חמיצר מתעקש ללהק שחקנים צעירים ופילטר הצעירים שהוא מעביר אותם התגלה כמגע זהב. הוא זה שחשך את תעשיית הבידור והאופנה המקומית לשמות כמו עוז זהבי, תובל שפיר, עדי הימלבלוי, דר זוזובסקי, מיכאל אלוני, דון לני־גבאי ויון תומרקין. וכשאתה הופך שחקנים אלמוניים לכוכבי־ענק אתה הופך לכוכב בפני עצמך.

מוטי רייף, 50, מפיק בכיר

מוטי רייף הוא איש הבק סטייג' (שלמעשה עומד בפרונט) החזק ביותר שפועל בתוך התעשייה ולמענה. הוא הקים לתחייה את שבוע האופנה הישראלי, חשף את המעצבים לקניינים מחו"ל והביא לארץ את התצוגות של קוואלי ומיסוני. הוא אחראי על הפקת תצוגות ואירועי אופנה ועל לא מעט הפקות טלוויזיה וקולנוע כמו סדרות ריאליטי וסרטים דוקומנטריים. את דרכו הוא התחיל כדוגמן ובזכות כריזמה אינסופית וכישרון מיוחד בבניית קשרים הפך עם השנים למפיק החשוב והעסוק ביותר בארץ. לאחרונה הוא עושה את צעדיו הראשונים בתחום ייצוג הטאלנטים. נטלי דדון כבר שם.

איש הבק סטייג' החזק ביותר שפועל בתוך התעשייה ולמענה. מוטי רייף, מפיק בכיר | צילום: תום מרשק
איש הבק סטייג' החזק ביותר שפועל בתוך התעשייה ולמענה. מוטי רייף, מפיק בכיר | צילום: תום מרשק

זאביק דרור, 42, בעל משרד יח"צ

כשהוא מלווה בצוות אופנתי מסור, איש יחסי הציבור הוותיק זאביק דרור מקדם חלק בלתי מבוטל ממותגי האופנה והלייף סטייל המובילים בארץ, בהם רנואר, אירוקה, פוראבר 21 ותכשיטי מילר. את המשרד הנושא את שמו הקים לפני כעשור, והוא מצליח בשל העובדה שהוא בוחר רק במותגים שבהם הוא מאמין ובזכות יצירתיות ומינון גבוה של קסם אישי. בין הפרויקטים החשובים שהוביל השנה נמנה שבוע האופנה חולון, ובמסגרתו טקס פרסי האופנה.

איש יחסי הציבור של רנואר, אירוקה, פוראבר 21 ותכשיטי מילר. זאביק דרור | צילום: יח"צ
איש יחסי הציבור של רנואר, אירוקה, פוראבר 21 ותכשיטי מילר. זאביק דרור | צילום: יח"צ

ירון ליכטנשטיין והדס מוזס, 36 ו־30, בעלי קבוצת ייצוג האמנים והתוכן ADD

בכמה שנים קצרות זינקה ADD, סוכנות הטאלנטים ויצרנית התוכן בבעלותם של בני הזוג ירון ליכטנשטיין והדס מוזס, לגוף החזק ביותר בארץ, שאחראי על הפקות טלוויזיה מצליחות כמו "עספור" ו"חצויה" ומייצג אחוז נכבד מאמני תעשיית הבידור. רוצים שמות? גל גדות, גלית גוטמן, אור גרוסמן, רותם סלע, אביב אלוש, יון תומרקין וזה רק קצה הקרחון. ליכטנשטיין, שהחל את דרכו כספר במספרה של הוריו, זינק אל תעשיית הבידור בזכות ג'וב כמנכ"ל סוכנות לוק שסידר לו חמו נוני מוזס, ומשם התברג אל צמרת עולם הזוהר לצדה של אשתו.

מאיה זאנה, 30, בעלת משרד יח"צ

למרות גילה הצעיר, מאיה זאנה היא כוכבת בשמי יחסי הציבור בארץ. לאורך השנים, צפתה באמה עליזה זאנה עושה את זה בעצמה, אך בניגוד למצופה, סירבה להצטרף לביזנס והתעקשה על דרך משלה. היא התחילה כמייצגת אמנים ודוגמנים בסוכנות ADD ובזכות אישיות כובשת יצרה קשרים ובנתה מוניטין. אחרי שנתיים של מחנה אימונים הפכה לעצמאית והקימה חברת בת במשרד של אמה. זאנה מתמחה ביחסי ציבור בתחום האופנה והלייף סטייל, היא מייצגת דמויות נחשקות בתחום, בהן את המעצבות החמות לי גרבנאו ושני צימרמן ואת המותג אסוס בישראל.

לייק עלייך. היחצנית מאיה זאנה | צילום: אביב חופי
לייק עלייך. היחצנית מאיה זאנה | צילום: אביב חופי

דניאלה לאור ויפעת סוכליצקי, 53 ו־39, מנהלות חטיבת האופנה בשלמור תקשורת

אירינה שלמור הייתה לאחת ממייסדות תחום ייעוץ התקשורת בישראל כשהקימה את שלמור תקשורת לפני 25 שנה. החברה נחשבת פורצת דרך בז'אנר ונותנת פייט קשוח למתחרים מרהב תקשורת, במיוחד בתחום האופנה, שבו שולטות ביד רמה יפעת סוכליצקי (סמנכ"לית) ודניאלה לאור (משנה למנכ"ל ושותפה בחברה). בין הישגיהן בולטים לטובה קמפיין הלנז'רי של טריומף עם אלמה דישי, בר רפאלי לה.שטרן וביקורם המלכותי בארץ הפלאפל של נשיא דיור סידני טולדנו והמעצב טומי הילפיגר.

החברה נחשבת פורצת דרך בתחום ייעוץ התקשורת במיוחד בתחום האופנה. דניאלה לאור ויפעת סוכליצקי, מנהלות חטיבת האופנה בשלמור תקשורת | צילום: רון קדמי
החברה נחשבת פורצת דרך בתחום ייעוץ התקשורת במיוחד בתחום האופנה. דניאלה לאור ויפעת סוכליצקי, מנהלות חטיבת האופנה בשלמור תקשורת | צילום: רון קדמי

לא שכחנו

זיוה מיכאל ושי ארבל העומדים בראש סוכנות יולי הוותיקה בארץ, הממשיכה להפגין נוכחות עם דוגמניות נצחיות כמו שירז טל ושירלי בוגנים ועם סוכנות סולו המייצגת את מיטב מעצבי השיער, המאפרים והסטייליסטים בארץ.

רוני ארנון העומדת בראש משרד יחסי ציבור הקרוי על שמה, כי עשרות מעצבי אופנה בחרו להעביר את המסר שלהם דרכה.

 

צילום: רון קדמי | ע' צלם: עדן גבאי | איפור: ענת נוימן | שיער: אסף לוי | עיבוד תמונה: אלכס פרגמנט

לכתבות נוספות בפרויקט 100 המשפיעים בתעשיית האופנה:

בפרונט

הטיפוסים

מאחורי המצלמה 

היזמים

השחקנים הגדולים

המנטורים

המעצבים

נותני הטון

אנשי הסט