הוראות הפעלה: איך לשרוד פגישת מחזור?

צילום מסך מתוך הסרט "רומי ומישל - פגישת מחזור"
צילום מסך מתוך הסרט "רומי ומישל - פגישת מחזור"

המטרה: לצלוח את פגישת המחזור. האמצעי: להתאמן על החיוך ולהכין נאום. מדור הוראות הפעלה קיבל הזמנה מוועדת כיתה, נפגש לשיחה צפופה עם מטפלת רגשית בכירה ויצא להביט לעבר בלבן של העיניים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

כשמסיבת סיום התיכון של גל נגמרה, היא וחברתה הקרובה נעמה החליטו להמשיך את החגיגה בפאב השכונתי האהוב עליהן. קוסמו אחד יותר מדי בשילוב פנטזיות נעורים של אמצע שנות ה־90 הובילו אותה להכריז בקול רם שעד גיל 35 היא תטפח קריירת משחק בינלאומית וכמובן תישאר לוהטת. השנים חלפו, הקשר עם נעמה התנתק ואותה שבועה נדחקה אי שם למגירה עזובה בעמקי התת מודע.

כשהגיעה ההזמנה הרשמית לפגישת המחזור החלו לעלות בגל זיכרונות בקצב מסחרר. נישואים מוקדמים, נשירה מבית הספר למשחק, דיכאון, עלייה במשקל, ירידה במשקל, שתי לידות, גירושים, עלייה במשקל והכי קרוב שהגיעה לקריירת משחק בינלאומית הוא השם הפרטי שהיא חולקת עם גל גדות. במקום להתרגש מהאיחוד עם נעמה, גל חטפה התקף חרדה.

"פגישת מחזור היא נקודת ציון שמשקפת לנו את ההישגים שלנו מבחינת מראה, זוגיות, מעמד כלכלי וקריירה ביחס לזמן", מציינת ד"ר סוזי קגן, מטפלת זוגית ומשפחתית בכירה, בעלת מרכז לטיפול רגשי בילדים ובמבוגרים. "זו נקודת המפגש של אנשים רבים עם תקופה לא פשוטה שבה הם לא אהבו את איך שהם נראים והיו שייכים – או לא – לקליקות חברתיות. החזרה לאותה נקודת זמן יוצרת באנשים רבים חשש שהם יחוו את אותן התחושות מחדש וזה מעלה את רמת המתח והחרדה עד כדי כך שיש כאלה שבוחרים להבריז ברגע האחרון".

אבל אנשים משתנים, לא?

"זה נבדק מחקרית. בכל פעם שאת פותחת את הדלת של ההורים, לא משנה בת כמה את, את חוזרת להיות בת 17. הגוף מגיב בהתאם, יש שיתוק איברים. איכשהו את מצליחה לריב ולהתעצבן על ההורים על אותם הדברים הקטנים. פגישות מחזור יוצרות תהליך פסיכולוגי שמדמה את תקופת התיכון וההתבגרות, זו קפסולת זמן סגורה. לרוב אנחנו נראה את המקובלים יושבים עם החברים מפעם ואת הדחויים חברתית יושבים בפינה. הטווס יתהדר והביישנית תישאר נחבאת אל הכלים, למרות שהיא מנהלת כבר סניף בנק או עשתה אקזיט".

צילום מסך מתוך הסרט "רומי ומישל – פגישת מחזור"
צילום מסך מתוך הסרט "רומי ומישל – פגישת מחזור"

 

זה לא מעודד במיוחד. מה מפחיד אותנו כל כך?

"לאכזב אחרים ואת עצמנו בעיקר. כשאנחנו נמצאים ללא נקודות השוואה אחנו בדרך כלל די מרוצים, אבל נקודות ההשוואה עם אחרים יוצרות פער וחרדה – מי היינו, מה חשבנו שנהיה ומה רצינו להיות לעומת מה שאנחנו באמת. מלכת הכיתה אולי לא נראית היום במיטבה והיא מודעת לכך, ההריונות עשו את שלהם והקמטים קיימים. קיים פחד מאוד גדול לאכזב".

בסדר, הבנו, אנחנו מבטלות את אישור ההגעה.

"רק רגע, בואו נישאר מודעות לעובדה שאנחנו לא באמת חוזרות אחורה בזמן. גדלנו, אנחנו נשים אחרות. יום אחרי פגישת המחזור נמשיך בחיינו ולמרבה ההפתעה גם כל שאר השכבה".

השתכנענו, אנחנו הולכות. אז מה עושים?

"כולנו רוצים להיראות במיטבנו ולכן זה קריטי שבראש ובראשונה נגיע לפגישת המחזור אחרי מנוחה טובה וארוכה וארוחה מזינה ומשביעה. לפני כן רצוי להכין נאום קצר של עד חמש דקות שמסכם את ההיילייטס הנפלאים והחשובים בחיינו, שאיתם אנחנו שלמות. אף אחד לא צריך לשמוע על פשיטת הרגל ועל הגירושים, אבל חשוב לדעת שהתחתנת ושיש לך עסק".

את זה אנחנו לגמרי יכולות לעשות.

"חשוב לזכור שלא הגענו לתחרות. אין פרס בסוף הערב. אבל חיוך גדול ורחב יותיר רושם חיובי וירחיק התעסקות בדברים השוליים והשליליים, והוא אף עשוי להוביל לחידוש קשרים ישנים וטובים. צריך להיות מוכנים להחליף טלפונים".