תנאי עבדות בזארה?

צלם: אימג'בנק/Gettyimages
צלם: אימג'בנק/Gettyimages

עובדים של הרשת בארגנטינה טוענים שהם מועסקים בתנאים מחפירים ומוחזקים במפעל בניגוד לרצונם. ומה יש לזארה ישראל לומר בנושא?

88 שיתופים | 132 צפיות

חברות הבגדים הגדולות תופרות בסין ומשלמות שכר זעום לפועלים סיניים כדי שאנחנו נוכל לקנות חולצות ב-29.99 שקלים ונעלים ב-99.99 שקלים בלבד. כעת רשת האופנה הבינלאומית זארה מואשמת (שוב) בהעסקת עובדיה בתנאים מחפירים – והפעם ההאשמות הושמעו מעובדי המפעל שבארגנטינה, הטוענים כי הם מחויבים לעבוד כ-13 שעות ביום ללא הפסקה, שישה ימים בשבוע.

החקירה מתנהלת תחת ארגון הבריאות והבטיחות של ארגנטינה לגבי שלושה מפעלים בלה אלמדה. רבים מהעובדים המועסקים הם ילדים ומהגרים מבוליביה, שאף מתגוררים במפעל בתנאי מחיה מזעזעים ולא מורשים לצאת ממנו ללא רשות.

זו לא הפעם הראשונה שזארה מואשמת בהעסקת עובדים בתנאי עבדות. לפני כשנתיים הואשמה החברה על ידי עובדים ממפעל בסאו פאולו שבברזיל, אך יצאה בהכחשה נחרצת וטענה כי יש לה אפס סובלנות להפרת תנאי עבודה בסיסיים.

מזארה נמסר בתגובה: "אנחנו מופתעים מאד. לא קיבלנו כל תלונה רשמית בנושא – לא מאדם פרטי ולא מגורם ממשלתי על כל חריגה בשרשרת האספקה של אינדיטקס בארגנטינה. לא התקבל כל מידע בגין ההאשמה הספציפית מהעמותה הארגנטינאית "לה אלמדה", ולכן אנחנו לא יכולים לגבות את אמיתות התלונה. אנו מבצעים ביקורת שוטפת על 60 הספקים שלנו בארגנטינה (יותר מ- 300 ביקורות בוצעו במהלך השנתיים האחרונות). אנו חשים חוסר אונים איום בסיטואציה הזו, שלא בצדק, וממשיכים לפעול בשיתוף פעולה עם "לה אלמדה" על מנת לחקור את התלונות".