ענת בירן-פרוסט: "יש יופי בהתבגרות, אני לומדת להתיידד עם הקמטים שלי"

ענת בירן פרוסט לסדרת ריבייבל מבית קרליין | צילום: דניאל קמינסקי
ענת בירן פרוסט לסדרת ריבייבל מבית קרליין | צילום: דניאל קמינסקי

עד גיל 50 היא הייתה בחרדה מההזדקנות אבל כשהתבגרה אימצה את גישת הפרו אייג'ינג ולכן נמנעת מהזרקות והיא עדיין מחכה שנשים יבינו שאין קשר בין משקל למשגל. סודות הטיפוח של ענת בירן-פרוסט

88 שיתופים | 132 צפיות

ענת פרוסט – בירן, מטפלת מינית מוסמכת, מרצה לטיפול מיני באוניברסיטת תל אביב, מנחה בערוץ הקניות, דוגמנית פעילה ופרזנטורית של סדרת הטיפוח REVIVEL לעור בוגר של "קרליין", בת 56, נשואה, אם לשניים (המוכרת שבהן היא הדוגמנית נעם פרוסט) וסבתא לנכד 

שגרת טיפוח

"מודעות לטיפוח הייתה אצלנו תמיד במשפחה, אימי חיה בירן הייתה דוגמנית ולימים מנהלת מחלקת קוסמטיקה בסופרפארם, אני התחלתי בהתעמלות אמנותית והייתי בנבחרת המחוננות של אגנס קלטי, לפני שהתחלתי בקריירת דוגמנות שנמשכת עד היום ובתי נועם פרוסט היא דוגמנית בינלאומית. שתינו מאוד זריזות כשמדובר בטיפוח, אבל היא בגילה הצעיר יותר משקיעה ממני, הולכת לטיפולים. שגרת הטיפוח שלי מאוד פשוטה וגם לא יקרה. אני מנקה פנים עם סבון פנים של לוריאל, מעל שמה את הבוסטר סרום רטינול של קרליין וקרם לחות ליום וללילה מסדרת REVIVAL של קרליין, סדרת טיפוח מעולה לחיזוק ומיצוק עור בוגר, במחירים הכי סבירים ליום לגילאי 55 פלוס. אני משתמשת גם בקרם של אמבריוליס המצוין, קרם העיניים הוא של דיאדרמין. כמי שבאה מעולם היופי, למדתי שמה שחשוב הוא לא רק הקרם עצמו אלא בעיקר האופן שבו את מורחת את הקרם, ואני מאוד מקפידה לעסות את העור על בסיס יומי תוך כדי החדרת החומרים לפנים".

 

קרם למיצוק עור בוגר של קרליין סדרת ריבייבל | צילום: טל אזולאי
קרם למיצוק עור בוגר של קרליין סדרת ריבייבל | צילום: טל אזולאי
סבון פנים לעור בוגר לוריאל | צילום: יח"צ
סבון פנים לעור בוגר לוריאל | צילום: יח"צ

אנטי אייג'ינג

"בשלב זה של חיי, בין האנטי אייג'ינג לפרו אייג'ינג, אני יותר קרובה לפרו אייג'ינג. חוץ מניתוח אף שעשיתי בגיל 16 וחצי, לא עשיתי שום ניתוח, כמעט כל יום אני רוצה לעשות איזה מילוי בפנים, אבל אני יותר עצלנית ממה שאני רוצה. אני לא נחרצת שזה יישאר כך ואם העפעפיים שלי ימשיכו לצנוח אני אעשה ניתוח. עד היום שום דבר לא גרם לי לעשות. בנובמבר האחרון הצטלמתי לקמפיין בגרמניה לצבעי שיער. הגרמנים אוהבים את מראה השיער הלבן שלי, לפני חודש צילמתי קמפיין לרשת חנויות דאגלס בגרמניה ולפני הקורונה הצטלמתי עם נועם לקמפיין בהולנד. אני רואה יופי בהתבגרות אבל אני לא סובלת את הביטוי 'הרווחתי ביושר את הקמטים שלי' כי עם חלק אני אמנם מתיידדת, אבל עם חלק פחות, זה תהליך, אני לומדת איך להתיידד איתם".

איפור

"שגרת האיפור שלי קלה ופשוטה. אני כמעט ולא יוצאת מהבית בלי איפור, אבל הוא מינימלי, איפור של חמש דקות, המייק אפ הוא מפריימארק PS MY PERFECT COLOUR FOUNDATION וגם הקונסילר משם, הפודרה היא סופרסטיי של מייבלין, הסומק והצלליות בחום חציל של קרליין או מילוקה, המסקרה של לוריאל TELRSCOPIC והשפתון של לובלו. עפרונות אני קונה בדרום תל אביב ברחוב לוינסקי, אצל 'דנה ביוטי' במחירים זולים במיוחד. באירועים שיש חשש שאני עלולה לבכות בהם, אני שמה מסקרה עמידה של קרליין".

>> הדבר המפתיע בשגרת הטיפוח של חן אמסלם שגורם לה לנסוע עד עפולה

מסקרה BOLD עמידה של קרליין | צילום: טל אזולאי
מסקרה BOLD עמידה של קרליין | צילום: טל אזולאי
צללית מספר גוון 05 שח MILUCCA. מחיר 19.90 ש"ח | צילום: מוטי פישביין
צללית מספר גוון 05 שח MILUCCA. מחיר 19.90 ש"ח | צילום: מוטי פישביין
ברונזר דחוס HERE COMES THE SUN מספר גוון 51 של MILUCCA. מחיר 24.90 ש"ח | צילום: מוטי פישביין
ברונזר דחוס HERE COMES THE SUN מספר גוון 51 של MILUCCA. מחיר 24.90 ש"ח | צילום: מוטי פישביין

בושם

"WHITE TEA של אליזבת ארדן, הוא קליל ונשי, לא מתוק מדי ומסוג הבשמים שפותח את האף".

בושם White tea | צילום: יח"צ
בושם White tea | צילום: יח"צ

שיער

"יש לי שיער גלי, עם נטיה לייבש. אני לרוב מסתפרת לבד ומורידה לעצמי קצוות, בגדול שומרת על השיבה, אבל חלק מהשיער שלי עדיין בלונדיני, ויש מעט שיער כהה, אז כדי לחבר את הכול, אני מוסיפה גוונים בהירים אצל אמיר קל. אני אוהבת את גווני הלבן והאפור בשיער שלי, הוא משתלב לי בצורה נכונה עם המראה. אני משתמשת בשמפו של טרזמה, שמה מסכה ולא מרכך ומייבשת הפוך. אני מכורה לקליפסים בשיער. תוקעת לעצמי קליפס, מוציאה קווצת שיער ממנו ומוכנה ליציאה".

גבות

"לא נוגעת בהן. דילגתי על כל הטרנדים שהיו בתחום הגבות במהלך השנים: דק ועבה ומלא, יש לי כבר שנים עפרון גבות של קרליין עם מברשת בקצה. וכשיש שיערה אחת שמעצבנת, אני מורטת אותה".

מני פדי

"מניקור אני עושה לבד, מורחת לק חלבי וזהו. בפדיקור אני משקיעה, כשיש לך מידת נעליים 42, ראוי לטפל בסנפירים. אז אחת לשלושה שבועות אני מתייצבת אצל סטלה המדהימה ברחוב גורדון בתל אביב ויוצאת עם לק ירוק, כחול או אפור".

כושר

"פעמיים בשבוע אני עושה פילאטיס אצל מייכלי ואביטל. כבר שנים אני אצלן, בעיני זה מציל חיים, מעולה לנשימה, לטווח תנועה ולסוגרים בגיל שלי. שם אני סותמת את הפה, נאנחת פה ושם אבל מבינה היטב את החשיבות. חוץ מזה אני גרה בתל אביב באיזור חניה 1, מה שאומר שיש מצוקת חניה גדולה אז אני לא מזיזה הרבה את הרכב, הולכת הרבה ברגל וגם נוסעת לעיתים מאוד קרובות באוטובוסים".

תזונה

"אני אוהבת לאכול והרבה, בעיקר לחם, חמאה ותפוחי אדמה שאני הכי אוהבת בעולם, אבל משתדלת לאכול עם הקשבה למנגנון הרעב והשובע. הרבה ירקות טריים או מבושלים, פירות ים, דגים. המשקל שלי יציב. לעצמי אני נראית רזה, אבל אני מידה 44 וכשאני הכי רזה, אני במידה 42. זה קרה בתקופה הקורונה כשרזיתי למידה 42. אני ממש לא נלחמת במשקל. אני רואה סביב שנשים יותר מדי מאותגרות ושמות יותר מדי על המשקל. אני רואה כמה אני שוקלת, אבל אני לא שמה על זה את כל המשקל, כי אני מאמינה במד התנועתיות שלי, וכמה אני יכולה לנוע עם הגוף שלי, והקשר בין משקל למשגל. נשים מקשרות בין המשקל לפוטנציאל ההנאה המינית וזה לא מדויק ולא נכון, מה שחשוב זה המגע, ולהיות בתוך החוויה. הנאה מינית היא יותר עניין של החלטה, של לימוד, חקירה, של איפשור. יש מלאות שיודעות להתענג, יש גברים ונשים שאוהבים מלאות, הכול בראש שלנו".

הטיפ שלי

"קבלי את עצמך. לפני גיל 50 הייתי בחרדה מהזדקנות. ראיתי כל הזמן בעיניים איך מוציאים לי את האויר וכאילו מכאן ואילך חדל קיום ואהיה שקופה ולא רלוונטית. קיוויתי רק שאקבל עוד צילום ואחגוג את המעבר לזקנה וזה קרה, הצטלמתי למגזין ולחברת אופנה. אני מתקמטת ואני בהלם, אני רואה את הקמטים, לא אוהבת אותם אבל חוצה את הגשר ומסתכלת על העולם במשקפיים יותר רכים. אני שמחה, רוקדת, נהנית וחיה, והעולם מראה לי להמשיך להתמקד בהנאה, ביצר, ביצירתיות ולא במראה".