פחות משליש מהנשים היו רוצות לנסוע לחו"ל עם בן הזוג

חופשה בחו"ל עם בן הזוג? לא בטוח שזה רעיון טוב | צילום: Shutterstock
חופשה בחו"ל עם בן הזוג? לא בטוח שזה רעיון טוב | צילום: Shutterstock

עם מי במקום? משפחה, חברות ואפילו לבד. איך קרה שבשנה האחרונה חופשה עם בן הזוג ירדה כל כך בפופולריות שלה?

88 שיתופים | 132 צפיות

חשבתן שחופשה רומנטית בחו"ל היא פסגת השאיפות של כל אישה? תחשבו שוב. בסקר שערכה חברת טרווליסט, שמשווה מחירים בתחום התיירות, נבדקו העדפות החופשה של נשים. אותו סקר נערך גם בשנה שעברה ונרשמו כמה שינויים די מעניינים.

>> איך לא לריב עם חברות בחופשה בחו"ל?
>> רעיון לחופשה לבד: הריטריטים הכי מפנקים בעולם

השאלה המרכזית בסקר היתה "אם היית טסה היום לחו"ל, עם מי היית מעדיפה לטוס?". בשנה שעברה ענו 45% כי הן היו רוצות לטוס עם בן הזוג, ואילו השנה רק 32% מהנשים, כלומר פחות משליש, בחרו באופציה של חופשה זוגית. אנחנו יכולות, כמובן, רק לשער למה זה קורה. יכול להיות שבני זוגן – שוב, זו רק השערה שלא מבוססת בכלל על הטיסה האחרונה עם בן זוגנו האהוב לחו"ל – רואים בנסיעה לחו"ל אופציה להשלים חסכים מיניים של שנות הורות קשוחות. יכול להיות שאותם גברים טוענים "הגענו רעבים!" תוך כדי שהם מתקלפים מבגדיהם כאילו הללו נגועים בנגיף הקורונה. ואילו האישה מחפשת דווקא כר נוח להניח עליו ראש, סדרה בנטפליקס לצפות בה בניחותא, בגדים לרכוש בשדירה מרכזית, ואין בכוונתה להתפלש בין הסדינים בתאוותנות בכל פעם שמגיעים לחדר. 

36% ציינו כי היו רוצות לטוס עם המשפחה, לעומת 25% בלבד שבחרו באופציה הזאת בשנה שעברה. מה זה אומר? אולי שלא מעט נשים כל כך רוצות להימנע מלהיות לבד עם בן הזוג שלהן בחו"ל, שהן מוכנות לצאת לחופשה עם הילדים, שהיא, כידוע, פחות חופשה שנחים בה ויותר נסיעה שצריך לעבוד בה.

סקר טרווליסט
סקר טרווליסט

17% היו רוצות לנסוע לחופשה עם חברות, לעומת 14% בשנה שעברה, ו-7% אמרו שהיו מעדיפות לטוס עם אימא או עם אחיות, לעומת 10% בשנה שעברה. 8% מבין הנשאלות ציינו שהיו רוצות לטוס לחו"ל לבד, לעומת 6% בשנה שעברה.

בואו נתעכב רגע על הנתון האחרון. שאלה נוספת שהיתה בסקר היא "עם מי את טסה לחו"ל בדרך כלל?". בשאלה הזאת היה אפשר לענות מספר תשובות, ושם ענו 12% כי בדרך כלל הן טסות לבד. בשאלה השלישית, "האם היית רוצה לטוס לחו"ל לבד?", רבע מהנשאלות ענו שהן אכן היו מעוניינות לטוס לבד. תסמונת ה"רוצה אבל פוחדת"? לא בדיוק. מבין כל אלה שלא היו רוצות לנסוע לבד, הרוב (46%) אמרו שזה בגלל שזה משעמם, ועוד 20% אמרו שיותר כיף לבלות עם עוד אנשים.

View this post on Instagram

Waiting for the toktok????

A post shared by Yael Goldman ????יעל גולדמן (@yaelgoldmanpfeffer) on

תמר גרזון, מנכ"לית אתר טרווליסט שיזמה את הסקר, חושבת שגם למהפכת ה-MeToo יש קשר לשינוי בהעדפות: "העולם משתנה, מהפכת MeToo היכתה בכל העולם, זאת לצד התגברות התחרות תחת הסכמי השמיים הפתוחים, ולא היה לי ספק שאלו הגיעו גם לתיירות. אנחנו רואים תהליך משתנה לאיטו של יותר נשים שטסות רק לבד או רק עם חברות ונראה שזו בהחלט התחלה מבטיחה למה שבעתיד הקרוב מאוד נגדיר 'תנועת תיירות הנשים'. לא בכדי ברחבי העולם נפתחים מלונות ואטרקציות שונות המיועדות לנשים בלבד – תיירות הנשים מתפתחת במהירות והיא כאן כדי להישאר".

הסקר בוצע על ידי מכון גיורא גולן בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי פאנל4אול וכלל 501 משיבים במדגם ארצי בפריסה ארצית מייצגת. הסקר בוצע בשבוע השני של פברואר 2020.