תחת שמי טוסקנה

פסטות טריות, חומרי גלם איכותיים ושמש מלטפת היו שילוב מוצלח ומהנה בשבת חורפית במסעדת מנואלה

88 שיתופים | 132 צפיות

המדרחוב של זכרון יעקב היה שוקק חיים בשבת הנעימה עם השמש החורפית, וכל בתי הקפה והמסעדות היו מלאים. חתכנו ימינה מהמדרחוב הומה האדם לשביל המוביל למסעדת מנואלה, שנפתחה לא מזמן במושבה. מזל שהזמנו מקום. בחנו בעין מהירה את העיצוב המינימליסטי והנעים עם שולחנות העץ הרחבים, ומצאנו את מקומנו בחוץ – בחצר המקסימה, שאלמלא הייתה מלאה בדוברי עברית, היינו יכולים לדמיין שאנחנו בטוסקנה.

אוכל של אמא

מסעדת מנואלה היא האחות האיטלקייה של מסעדת גאיה בבנימינה, וההבטחה שלה היא לספק ניחוח אירופי עם איכויות יוצאות דופן באיכות הפסטה והמנות בכלל. במילים פשוטות: מדובר בפסטה טרייה שאמו של השף נדב שרז, ניצה רוטנברג, מכינה במקום מדי יום במכונת פסטה חדשנית שהובאה במיוחד מאיטליה, כשהיא משתמשת בחומרי גלם איכותיים נוספים, כמו נקניקים מאירופה, קמחים מאיטליה, ירקות כבושים, גבינות משק ייחודיות ועוד.

מנות הפסטה תופסות חלק נכבד מהתפריט, בהן פנה פוטנסקה – אנשובי, צלפים, סרדינים, זיתים שחורים, שום וצ'ילי ברוטב עגבניות; פטוצ'יני מטריצ'יאנה – בייקון, בצל, שום ורוטב עגבניות; ופטוצ'יני סלסיצ'ה קאווה פיורי – נקניקיית סלסיצ'ה, כרובית, שמן זית, שום ופרמזן. לצדן מוצעים פיצות, פוקצ'ות, סלטים ועוד.

לפתיחה בחרנו במרק מינסטרונה ובקרוסטיני עגבניות ובזיל. המרק היה בדיוק מה שצריך ביום חורף חמים, והטריות של הירקות הורגשה בכל ביס. קרוסטיני העגבניות לא היה מספיק קריספי, אבל תערובת העגבניות והבזיליקום הייתה טעימה מאוד. באגף הפסטה לא גילינו נועזות ובחרנו בפנה ארביאטה ברוטב עגבניות חריף ובפפדרלה פונגי – שמפיניון, יער ופורצ'יני עם שמנת ופרמזן. הראשונה הייתה קלילה יחסית, עם חריפות קלה שישבה טוב בפה. השנייה הייתה כבדה יותר אך טעימה להפליא. בכל טעימה עלתה פטרייה מסוג אחר שטעמה לא הלך לאיבוד ברוטב השמנת, ובשילוב הפסטה הרחבה והעבה, ובעיקר הטרייה-טרייה – זו מנה נפלאה.

את האתנחתה מהעיקריות ועד הקינוח בילינו בשתיית יין לבן (שנבחר ממגוון יינות יקבי הבוטיק האזוריים שבתפריט) ובהנאה מרובה מהשמש המלטפת ומהאווירה הקסומה בחצר היפה. נפרדנו מהמקום עם הטעם המתקתק והנפלא של מוס גבינה עם קונפיטורת תפוחים וקרמבל שיפון, שהותיר בנו טעם של עוד.

מנואלה המייסדים 49 (מאחורי בנק הפועלים) זכרון יעקב טל' 04-8735761 חניה כן כשר לא

נאוה מרטון היא סגנית עורכת מגזין הורים וילדים ועורכת "בשביל הארץ"