תחרות פרסי האופנה של "את" 2016 יוצאת לדרך!

פרסי האופנה 2016 של מגזין "את"
פרסי האופנה 2016 של מגזין "את"

עורכת מגזין "את", עדי עוז, מכריזה על תחרות פרסי האופנה 2016 בגיליון ספטמבר וקוראת לכן לקחת חלק פעיל באירוע המיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

גיליון ספטמבר בעולם האופנה הוא הרבה יותר מגיליון. הוא מוסד, הוא מותג, הוא אבי כל המגזינים. מלך הפרינט שהמעצבים, הדוגמניות והפאשניסטות ברחבי העולם מחכים לו בכסיסת ציפורניים כדי לדעת מה ילבשו השנה. ובכן, כך זה לפחות היה פעם (והסרט “גיליון ספטמבר״, שמתאר את הכנת הספטמבר אישיו של “ווג״ האמריקאי בשנת 2007, הוא אנדרטה נהדרת לימים האלה). אבל הזמנים, כידוע, משתנים, וככל שהרשתות החברתיות הולכות ומשתלטות על עוד ועוד חלקות בחיינו כך גם יורד קרנו של הספטמבר אישיו (ואיתו נחלשות עוד קונספציות ששרדו עשורים ארוכים, כמו למשל תצוגות אופנה שמציגות קולקציות חצי שנה מראש – תפיסה שמשתנה עכשיו, כשבתי אופנה מובילים מתחילים למכור את הקולקציות מיד אחרי התצוגות).

היום כל פאשניסטה שמחזיקה פיד אינסטגרם עדכני יכולה לזהות לבד את המגמות ואת תתי המגמות של המעצבים והיא לא חייבת יותר את התיווך של עורכות אופנה בכירות ועמודי כרומו נוצצים. ובכל זאת, העובדה שהיא לא חייבת לעשות זאת לא אומר שהיא לא יכולה או רוצה. אם אתן קוראות את הטקסט הזה מעל דפי העיתון ולא באפליקציה שלנו או באתר, סימן שאתן מודעות היטב לעונג הצרוף שטומן בחובו דפדוף במגזין אופנה יפה מספיק כדי לעורר את החושים, וכל עוד משהו מעורר בנו תחושות של עונג ויופי – תסמכו על העולם שמישהו ישלם עבורו כסף.

לכן גם בימים של שינויים עמוקים באופנה ובפרינט עדיין לא נכון להספיד את מוסד הספטמבר אישיו. גם קולות הביקורת שצייצו לאחרונה “RIP Vogue" (“'ווג' ז״ל") לאור הצבתה של קנדל ג׳נר על שער גיליון ספטמבר של המגזין האמריקאי רק מוכיחים כמה אמוציות הגיליון הזה עוד מעורר, ואם משהו מעורר באנשים כל כך הרבה רגשות – זה סימן מובהק לכך שהוא עדין חי ובועט (באופן מסוגנן ואסתטי כמובן).

בישראל כל הסיפור של הספטמבר אישיו קצת טריקי. ספטמבר נקבע בעולם כנקודה החשובה לאור תחילתו של הסתיו והתקרבותו של החורף: תקופה משמעותית ביותר מבחינה אופנתית באירופה ובאמריקה אך זניחה לחלוטין מהזווית הישראלית. איך כתב ברי סחרוף? “תל אביב עיר של קיץ. בתל אביב אין סתיו״. כמי שגדלה בגליל אני יכולה להעיד ששם מתגלות לעתים נגיעות של חורף. בקטנה. ובכל זאת, כל חובבת אופנה אוהבת להתלבש בשכבות, ומעילים יכולים להיות הדבר הכי סקסי ומנחם בו זמנית. לכן מגיע גם לנו, אוהבות האופנה בלבנט, מגזין ספטמבר כהלכתו. רק שאצלנו מבשר הסתיו הרשמי הוא לא ספטמבר – עוד חודש שבו שולט אותו גיהינום אוגוסטי חם ומדברי. אצלנו דווקא חגי תשרי הם לרוב הסמן האמיתי להתקרבותנו אל העמים כולם, אל יקום שבו החורף דווקא כן מגיע.

והנה השנה חגי תשרי נפלו דוקא באוקטובר, ולכן רק איתם יגיע הגיליון החגיגי שלנו, עב הכרס והעמוס בתחזיות אופנתיות לעונה הקרה, בהפקות נוצצות ובסימנים ראשונים של מעילים. עם הגיליון הזה יגיע לשיאו גם התהליך המרגש שאני גאה מאוד להכריז עליו עכשיו:

[tobutton text="%22%u05EA%u05D7%u05E8%u05D5%u05EA%20%u05E4%u05E8%u05E1%u05D9%20%u05D4%u05D0%u05D5%u05E4%u05E0%u05D4%20%u05E9%u05DC%20%u201C%u05D0%u05EA%u05F4%21%22" link="%22http%3A//atmag.co.il/%25D7%25A4%25D7%25A8%25D7%25A1%25D7%2599-%25D7%2594%25D7%2590%25D7%2595%25D7%25A4%25D7%25A0%25D7%2594%22" theme="pink" target="blank" wrap="p" ]

התחרות יוצאת לדרך ברגע זה בשיתוף Clinique ותגיע לשיאה בטקס חגיגי בתל אביב ב־25 בספטמבר שבו יוכרזו הזוכים ב־13 קטגוריות שונות המשקפות צדדים שונים בעולם האופנה הישראלי. חמש קטגוריות פתוחות להצבעת הקהל הרחב ושמונה סגורות לבחירת פורום אופנה ישראלי חדש שייסדנו פה, ב"את", פורום המורכב מבכירי תעשיית האופנה הישראלים. בכל קטגוריה יתחרו שישה מועמדים.

כבר היו פה בעבר טקסים חגיגיים שבהם חולקו פרסי האופנה הישראליים. הרעיון מאחוריהם היה בדיוק אותה מוטיבציה שמניעה אותנו כל הזמן והניעה אותנו גם ביוזמה לחדש את התחרות: לתרום לתעשיית האופנה ישראלית ולקדם את המעצבים הישראלים שנלחמים בשיניים לייצר קסם אופנתי ואסתטיקה במקום שבו הקיום קשה לכל העסקים, ובעיקר בתחומים שנחשבים “מותרות" – מדינת ישראל מעולם לא הצטיינה ביחסה לאסתטיקה ועד היום אופנה אינה חלק מושרש בהוויה הישראלית.

אנחנו מייסדים את התחרות הזו מתוך כוונה להישאר, מניחים פה אבן פינה למסורת ארוכה שתחזור מדי סתיו. אני קוראת לכן להצטרף אלינו: להצביע, להשפיע ובעיקר – לרכוש אופנה ישראלית. יש פה מעצבים מדהימים, מלאי חזון ותשוקה אמיתית לאופנה ולאסתטיקה שגם יודעים לתרגם את התשוקה הזו לבגדים שמתאימים למדינה עם קיץ כמעט תמידי, אבל עם קהל שאוהב את גיליונות ספטמבר ואת כל היופי שבא איתם. חזקו אותם. תרכשו מהם. תצביעו להם. ניפגש בגיליון הבא בתוצאות האמת!