ישראל הורגת את החטופים שלה, אבל הלו, יש לנו אירוויזיון

התחזית: הוריקן. עדן גולן | צילום: כאן 11/טוויטר/@kann
התחזית: הוריקן. עדן גולן | צילום: כאן 11/טוויטר/@kann

הודאה בחוסר שפיות או מניפולציה וולגרית? במדינת ישראל השיר שלנו לאירוויזיון חשוב יותר מחיי החטופים, והאיום בפסילתו מטריד יותר מכתבת תחקיר על מותם מהפצצות צה"ל. ירון טן ברינק מוציא לנו מהפה את המילים שכבר אין לנו

88 שיתופים | 132 צפיות

ככה נראה טירוף מערכות: אתמול פרסמה העיתונאית רויטל חובל כתבת תחקיר שהייתה אמורה להרעיד את המדינה. על פי התחקיר, צה"ל הפגיז מבנה בעזה על אף שהיה בידיו מידע מודיעיני מוקדם כי מוחזקים בו חטופים. בהפגזה הזאת נהרג החטוף יוסי שרעבי, כשגורל דומה פוגש לפחות שישה חטופים נוספים במקרים אחרים. אבל המדינה לא רעדה. כלי התקשורת במיינסטרים לא דיווחו על הממצאים כלל. אין לאף אחד ראש לזה שאנחנו הורגים את החטופים במו ידינו. יותר מעניין לדבר על האירוויזיון.

>> קרן פלס: "נפרדתי מעוד טיפת ייאוש. זו רק טיפה בים"

במדינת ישראל המתאבדת, השיר שלנו לאירוויזיון חשוב יותר מחייהם של החטופים. זאת אולי אמירה קשה, אבל הרבה פחות קשה מהאופן שבו בוחרת ממשלת החורבן להפקיר אותם פעם שנייה. זאת אולי אמירה קשה, אבל הרבה פחות קשה מהבגידה של עיתונאי התקשורת המשודרת בציבור. זאת אולי אמירה קשה, אבל היא מדויקת. צה"ל הורג חטופים? נו, קורה. ישראל לא תשתתף באירוויזיון? אסון לאומי, אנטישמיות, פשע נגד האנושות, בואו נדבר על זה כל היום בכל תוכניות האקטואליה.

וצריך לומר גם את זה: לשלוח אל תחרות האירוויזיון שיר שהכותרת שלו היא "October Rain", פחות מחצי שנה אחרי הטבח הנורא בתולדות המדינה, זה אקט של מדינה מוכת טירוף שאינה נמצאת עוד במתחמי השפיות והסבירות. כולנו עדיין מוכי יגון והלם, אבל המחשבה שתחרות שירי הפופ המטופשת היא המקום לנופף בו באבל הלאומי הזה ולאלץ את העולם להכיר בכאב שלנו, מעידה על אובדן כושר שיפוט המאפיין מצבים נפשיים מעורערים בואכה אשפוז כפוי.

בוועדת הבחירה של השיר הישראלי לאירוויזיון ישנם כמה וכמה אנשים טובים, על פי דיווח במאקו, ביניהם אנשי "הכוכב הבא" טמירה ירדני ויואב צפיר, יו"ר הוועדה שהוא הדי.ג'יי והיועץ המוזיקלי המוערך עפרי גופר, וגם "אנשים מתחום המוזיקה" שהם עובדי תאגיד השידור ושמם לא פורסם. על פי גורמים בתאגיד, תהליך הבחירה לווה בעימותים חריפים ועבר את הדדליין שלו במספר ימים, ולא קשה לנחש מדוע. האם הופעלו לחצים לבחור דווקא שיר שמתייחס לאירועי אוקטובר? אמרתי שלא קשה לנחש.

עדן גולן "הכוכב הבא" | צילום מסך, קשת 12
עדן גולן "הכוכב הבא" | צילום מסך, קשת 12

כולם יודעים שאסור לשלוח שירים פוליטיים לאירווויזיון. אלה כללי התחרות. אוקראינה הורחקה מהתחרות לפני כמה שנים רק כי השיר שלה כלל את המילים "Put In" שנשמעו כמו רפרנס ברור לדיקטטור הרוסי ולדימיר פוטין. גם מי ששלח את השיר הישראלי לתחרות יודע את זה. ואם כולם יודעים את זה, למה לשלוח מראש שיר שאין שום סיכוי שלא ייפסל? התשובה ברורה: יש הון פוליטי להפיק מהפסילה הצפויה הזאת. העולם שוב כולו נגדנו. נתבצר לנו במצדה עם גשם אוקטובר שלנו ונפציץ את חטופינו ואז העולם יראה מה זה. "החלטה אמיצה", יקראו לזה כתבי הבידור העלובים.

>> עדן גולן מדהימה, אבל האם היא הבחירה הנכונה לאירוויזיון?

האירוויזיון ידע כבר רגעים וולגריים רבים, אבל מדינה שרוצה דוז פואה על זה ש-1,500 מאזרחיה נטבחו בגלל מחדל ממשלתי-צבאי אחרי שטיפחה ארגון טרור רצחני במשך 15 שנים, זאת וולגריות שיהיה קשה לנצח. בלי לשמוע את השיר או לקרוא מילה מתוכו, זה עצם הרעיון שרקוב, גוש מחליא וציני של קיטש מוגלתי ומוות זול שמבזה את אירועי שבעה באוקטובר ומצפה שהעולם ימחא לנו על זה כפיים. יתכן בהחלט שזה שיר מרגש להפליא כשלעצמו, אבל הניסיון להפוך אותו לשיר אירוויזיון מטמא אותו.
ישראל, שתמיד התבכיינה על פוליטיזציה של התחרות, מנסה עכשיו להפוך אותה פוליטית במתכוון. כואב הלב על עדן גולן, זמרת פופ מוכשרת שגדלה מרבית חייה ברוסיה, שמשמשת כאן כלי במשחק שאינו קשור אליה ושהיא אינה מבינה, ונגררת בידיים עלומות אל עבר התבזות בינלאומית על הבמה הגדולה של אירופה. בכל מדינה נורמלית שנמצאת במצב כזה היו מוותרים על האירוויזיון השנה, אבל מה לנו ולנורמליות. אם הפגזנו את החטופים שלנו, אנחנו יכולים להקריב גם זמרת יפה וצעירה. עד לניצחון המוחלט כמובן.