תחל שנה וקינוחיה

הבטחתם להביא קינוח לארוחת החג ואתם לא ממש גאונים באפייה? צאו מהמטבח והיכנסו לאחד מסניפי הפטיסרי "מזרין". הטעם יפיל את כולם מהכיסא

88 שיתופים | 132 צפיות

בין אם אתם מתארחים והבטחתם להביא קינוח לארוחת החג, ובין אם אתם מארחים ונתקעתם בשלב של הגפילטע פיש ולא הספקתם להכין קינוח מושקע, תמיד תוכלו לקנות עוגה מוכנה. אבל אם אתם רוצים לעשות את זה כמו שצריך ולקצור מחמאות – אפילו מהדודה המעצבנת שמכינה הכל לבד – לכו על העוגות המדהימות שמציעה רשת "מזרין" לראש השנה.

שף קונדיטור אלון גולדמן, מבעלי רשת "מזרין", פטיסרי צרפתית עם השפעות אוסטרו-הונגריות, מציע 4 עוגות שונות ומיוחדות לראש השנה. אנחנו טעמנו טארט קרם פיסטוק, תפוחים בקרמל ותאנים; עוגת גבינה בחושה עם תפוחים בניחוח קינמון, המצופה בפירורי קרמבל; ואת עוגת הדבש המסורתית, המקבלת אצל גולדמן טוויסט מעניין בעזרת סילאן ותבלינים ארומטיים. עוד מציעה רשת מזרין לכבוד החג עוגת מוס YU, שבסיסה קראנת' נוגט ומעליה קרם נוגט בשילוב תפוחי עץ אפויים וטריים.

הסתכל בקנקן ובמה שיש בו

ידוע שהעיניים אוכלות ראשונות, והעוגות של מזרין אינן יוצאות מכלל זה. רק המבט שלטשנו בעוגות, עוד בטרם הוצאנו אותן מהאריזות המושקעות שלהן גירה לנו את בלוטות הטעם. לאחר שהוצאו העוגות מהאריזות (אחת מהן ארוזה בתוך תבנית עץ רב פעמית), לא הצלחנו להפסיק "ליישר קצוות".

עוגת הטארט שטעמנו היתה יפהפייה למראה וטעימה מאוד. השילוב המתקתק של התפוחים, הקרמל והתאנים והבסיס הקריספי גרמו לנו להתמכר מהביס הראשון. העוגה הספיקה ל-7 אנשים שהסתפקו במנה קטנה יחסית, לכן אם משפחתכם גדולה יותר או כזו שחובבת קינוחים במיוחד, רצוי לקחת 2 עוגות, או לשלב בין עוגה זו לעוגה אחרת מרשימת העוגות המיוחדות של מזרין לראש השנה. מחיר: 65 שקלים.



 עוגת הדבש המסורתית מקבלת אצל גולדמן טוויסט מעניין בעזרת סילאן ותבלינים ארומטיים

עוגת הדבש המסורתית מקבלת אצל גולדמן טוויסט מעניין בעזרת סילאן ותבלינים ארומטיים

מהטארט עברנו לעוגת הגבינה. הטעם הדומיננטי בעוגה זו הוא הקינמון, הגבינה מורגשת אך טעמה עדין, והיא נותנת לעוגה את מרקמה הרך. כמובן ששילוב של תפוחים וקינמון הוא שילוב מנצח, ומבחינתנו, כל המרבה בקינמון הרי זה משובח. עוגת הגבינה היא גדולה יותר, וכל אחד מהטועמים נהנה מפרוסה יפה. מחיר: 45 שקלים.

עוגות דבש הן אולי מסורתיות, אך בד"כ סובלות מעודף מתיקות, מטעם חזק מדי של דבש ומתדמית מיושנת ועייפה. העוגה של מזרין מחזירה לעוגת הדבש את הכבוד הראוי לה. טעם הדבש מתקתק ועדין, והעוגה הולכת נהדר עם כוס תה בסיום הארוחה. את טעם הסילאן והתבלינים הארומטיים לא ממש הצלחתי לזהות, אך אני מאמינה שהשילוב בין שלושת המרכיבים הללו יצר את הטעם הנפלא של העוגה שחוסלה במהרה. גם עוגה זו יכולה להספיק ל-7-8 סועדים חובבי קינוחים. מחיר: 40 שקלים.

מלבד העוגות המיוחדות לראש השנה, הרשת מציעה גם קינוחים אישיים, עוגות מוס משפחתיות, מאפים, טארטים עונתיים, עוגיות מתוקות ומלוחות, שוקולדים בעבודת יד וממתקים צרפתיים קלאסיים – כל זאת תוך שימוש בחומרי גלם משובחים. חוץ מקינוחים ועוגיות תוכלו למצוא ב"מזרין" ארוחות בוקר לאורך כל היום וארוחות חלביות קלות.

רשת "מזרין", משכית 32, הרצליה פיתוח, טל': 09.9576545; גורדון 17, ת"א, טל': 03.5221050; מונטיפיורי 42, ת"א, טל': 03.5667020.