תורת המספריים

הידעתן? כשחופפים את השיער במים מינרליים קרים הוא נראה מבריק יותר. באמת. מילה של מארק המפטון, מעצב שיער מוביל במותג הפרימיום Tony & Guy. ראיון עם מאסטר

88 שיתופים | 132 צפיות

הקיץ נחתו בארץ המוצרים של מותג טיפוח השיער היוקרתי והבינלאומי Toni & Guy. המותג, למי שלא בעניינים, החל את דרכו בשנת 1963 – כן, ממש מזמן – כששני האחים, טוני וגיא מסקולו, פתחו סלון יופי בלונדון. בשנת 1988 נפתח סניף נוסף בעיר ברייטון, ובשנות ה־90 העסק שגשג במיוחד והמותג חדר ל־44 מדינות ברחבי העולם. ליתר דיוק, מדובר בלא פחות מ־480 סלונים ו־23 "אקדמיות שיער" ברחבי העולם.

החל משנת 2002 המותג אף מעניק חסות לכל מוצרי טיפוח השיער בשבוע האופנה של לונדון, ותחת ידי מעצבי השיער שלו נוצרות התסרוקות של הדוגמניות המככבות בתצוגות השונות. אגב, המוטו של טוני וגיא הוא "שיער פוגש מלתחה". כלומר, השיער הוא חלק בלתי נפרד מהטוטאל לוק.

את מארק המפטון, מעצב שיער מוביל ושגריר השיער העולמי של Toni & Guy, פגשתי בהכנות הקדחתניות לתצוגות של ויויאן ווסטווד ומתיו וויליאמסון, שהתקיימו לא מכבר בשבוע האופנה בלונדון. המוניטין של המפטון מבוססים על יכולתו ליצור מראות בעלי נוכחות למסלולי האופנה הגדולים, וכך, בין השאר, להיות חתום על טרנדים משפיעים. המפטון עיצב את שערם של סלבז רבים וטובים – ביניהם האחיות אשלי ומרי קייט אולסן, קית נאש ואפילו להקת קינגז אוף ליאון.

T&G-SS14_Classic_Model_3-(1)_P

"השיער מסגיר את האופי של האדם", טוען המפטון. "זה האקססורי האולטימטיבי. העבודה על עיצוב השיער לא צריכה להיות הדבר האחרון שאת עושה בעיצוב המראה הכללי שלך – היא צריכה להוביל אותו. כמו כן, המטרה של המותג היא לספק לאנשים את הכלים והמוצרים שיסייעו להם ליצור בעצמם, בבית, כל מראה שיש בתצוגות אופנה – וזאת על ידי שימוש באחת מארבע קולקציות המוצרים שלנו: קז'ואל, קלאסי, זוהר ויצירתי. ארבע הקולקציות הללו מאפשרות לך להתלבש מהראש מטה, ולא משנה מהי מטרת האירוע".

בין המוצרים מבית "יוניליוור" שיגיעו לארץ וישווקו בלעדית בסופר־פארם אפשר יהיה למצוא שמפו, מרכך, מסיכה ומוצרים לעיצוב השיער שמתאימים גם לעיצוב בסיסי וגם ליצירת סגנונות שונים, כגון מוס לנפח, ספריי מגן מפני חום, סרום להברקת השיער (שמסייע גם למניעת קרזולים), ספריי מלח ים למראה גלי וספריי ליציבות חזקה. כשמבקשים מהמפטון עצות של מקצוען לטיפוח השיער, הוא מיד יורה: "להשתמש בחפיפה במים מינרליים, וכן מים קרים עדיפים על חמים. הצירוף הזה נותן מראה של שיער מבריק יותר".

סדרת המוצרים של טוני וגיא
סדרת המוצרים של טוני וגיא

מעניין. ואתה ממליץ לחפוף כל יום?

"זה אינדיבידואלי. אני חופף כל יום, אחרים לא".

מהי העצה הטובה ביותר שאתה יכול לתת לאשה שמתלבטת בעניין התסרוקת שלה?

"הייתי אומר 'לא לפחד'. אם את רוצה לשנות תסרוקת או צבע, תאמיני בעצמך, תשני, אל תפחדי. רבים לא עושים שינוי בשיער בגלל חוסר ביטחון. אני מציע לכולם לא לפחד לשנות את הסגנון".

מה הכי מספק אותך בעבודה?

"לעצב תסרוקת יפה, שונה, שלכאורה נראית קלה, אבל אני יודע שהיה מאוד קשה לעצב אותה".

T&G-SS14_Casual_Model_4_P

החברה להגנת הצבע

גם אנה טרבלין, הסטייליסטית של Toni & Guy, שעבדה עם חלק מאייקוני האופנה הגדולים ביותר בעולם – אנשים כמו ג'סי ג'יי, ליידי גאגא וריטה אורה – מדגישה כי השיער הפך לחלק בלתי נפרד מהמראה והקונספט. "השיער עוזר לאנשים להביע את עצמם, ותסרוקת היא חלק מההופעה שלך", היא אומרת, "היום כל בחורה אובססיבית לגבי התסרוקת שלה. התסרוקת חשובה כמו הג'ינס, המייק־אפ והטי־שירט".

את חושבת שנשים צריכות להתייחס לשיער כמו לבגד ולהיצמד לאופנה, או שמה שבאמת חשוב זה מה שהכי מתאים להן?

"כמובן שהכי חשוב זה מה שטוב בשבילך ומה שגורם לך להרגיש טוב, אבל חשוב גם להיות מעודכנת בטרנדים. אם את יכולה לשלב בין הטרנדים למה שאת מרגישה איתו הכי נוח, זה הכי טוב".

ומהו באמת הטרנד המרכזי היום בכל הנוגע לצבעי שיער?

"אני רואה לאחרונה הרבה אפור וגוני כסף דווקא אצל צעירות. בנוסף לזה, יש גם גוני כחול, שחור, בלונד – בעצם, את כל מגוון הצבעים".

תני דוגמה לשלושה מוצרים שאת לא יכולה לחיות בלעדיהם.

"המוצרים הם תרסיס דרמטולוגי נוגד חמצון, ריסים מלאכותיים וספריי לחות זוהר, כדי להבטיח מראה זוהר אפילו אם אני לא מרגישה ככה".

תסרוקת טובה יכולה ממש לרגש אותך?

"ברור. לפעמים אנשים ברחוב יכולים להוות השראה בשבילי".

ומהו הסגנון המועדף עלייך באופן אישי?

"זה משתנה אצלי כל יום. לגבי צבעי שיער, למשל, חוץ מחום, היה לי כבר כל צבע: ירוק, אדום, ורוד, כתום. השיער שלי משנה את צבעו בכל שבוע, כך שהמראה שלי יצירתי ללא כל ספק".

צריך בשביל זה הרבה אומץ, לא?

"אני לא חושבת שזה אומץ. אם אני מרגישה נוח עם הצבע והתסרוקת, הכל בסדר".