תוך כדי תנועה

צילום: אוהד רומנו
צילום: אוהד רומנו

איזה מקום הכי מרגש את הזמרת דנה ברגר, מה היא הכי אוהבת בנסיעות ולאן היא עוד חולמת לנסוע

88 שיתופים | 132 צפיות

איך את בוחרת את יעדי הנסיעות שלך?

"יש נסיעות בעקבות ההופעות שלי וזה כיף גדול מכיוון שאני מחברת בין שתי האהבות שלי – להופיע ולראות עולם. בדצמבר הקרוב אני טסה להופיע בניו יורק, שאליה אני תמיד אוהבת לחזור. נוסף לכך, יש לי אחות שחיה בברלין ואני משתדלת לראות אותה בכל פעם שהגעגוע משתלט, ובטוסקנה יש לנו חברים טובים וקרובים, שבביתם גם התחתנו – וגם לשם אנחנו מקפידים לטוס כמה שיותר. בקרוב גם נערוך טיול בת מצווה לבתנו – אירופה בקרוואן".

איזה מקום הותיר בך את הרושם העמוק ביותר?

"ניו יורק. מגיל 15 חלמתי לנסוע לבד לניו יורק, ובגיל 26 הגעתי אליה בפעם הראשונה כאדם בוגר, רק אני והמזוודה. התאהבתי מהרגע הראשון. עיר עם כל כך הרבה תרבות ומוזיקה שנותנת תחושה מופלאה. אני אוהבת את התחושה של האדם הקטן בתוך ההמון, שאתה חלק ממשהו, זוהי תחושה שנותנת המון פרופורציה".

טוסקנה, איטליה. מקפידה לטוס לשם כמה שיותר. צילום: Shutterstock
טוסקנה, איטליה. מקפידה לטוס לשם כמה שיותר. צילום: Shutterstock

 

איזו חוויה מיוחדת זכורה לך במיוחד?

"בשנת 2000 נסעתי לסיבוב הופעות בניו יורק והופעתי באחד הערבים במקום שנקרא "המקור", שאותו פוקדים הרבה ישראלים שגרים שנים בחו"ל. אני זוכרת את ההופעה הזאת במיוחד, את התחושה של הצימאון מהקהל לחתיכה מהבית, לעברית. בהדרן שרתי להם את "אין לי ארץ אחרת", והרגשתי שפתחתי להם את הלב – זה הכוח המופלא של המוזיקה".

 

מה את הכי אוהבת בנסיעות?

"את תחושת החופש, את היכולת להיות ספונטני וטוטאלי, את שבירת השגרה. נסיעות זה כמו מטען לסוללה בשבילי. אני מרגישה שאני אוהבת את הבית מחדש לאחר שאני חוזרת".

לאן את חולמת לנסוע?

"אני חולמת על טיול תרמילים במזרח. מעולם לא הייתי בהודו או בתאילנד ולא עשיתי את הטיול הגדול לאחר הצבא כי החיים כזמרת דפקו לי בדלת מאוד מוקדם".

 

האם יש מקום שהיית רוצה לחזור אליו?

"אני אשמח לחזור ללונדון. הייתי פעמיים וזה היה מזמן. לונדון היא מרכז של תרבות, ורוב המוזיקה שאני אוהבת וגדלתי עליה מגיעה מאנגליה. בפעם הראשונה שהגעתי ללונדון הרגשתי שאני שייכת לשם, כאילו שחייתי שם בעבר, בגלגול קודם. אם אפשר היה לחיות חיים כפולים או משולשים הייתי רוצה בית בטוסקנה, בית בניו יורק ובית בהרי ירושלים".

 

דנה ברגר – זמרת, מנחה סדנה לכתיבת שירים מולחנים בבית הספר לכתיבה של אשכול נבו ואורית גידלי