רצח תאיר ראדה

אולגה זדורוב: "החוקר אמר לי – לא יתנו לרומן להשתחרר, אין לך סיכוי"

אולגה זדורוב | צילום: אייל מרגולין-ג'יני
אולגה זדורוב | צילום: אייל מרגולין-ג'יני

14 שנה אולגה זדורוב נאבקת להוכיח שבעלה רומן לא רצח את תאיר ראדה. האם נוכח ההחלטה הדרמטית של בית המשפט העליון על משפט חוזר, יתברר כי היא צדקה והאדם הלא נכון הוכנס לכלא?

88 שיתופים | 132 צפיות

פרקליטו של רומן זדורוב הגיש ב-23 באוקטובר 2019 בקשה לבית המשפט העליון למשפט חוזר. הבקשה כוללת ראיות חדשות שלטענת הפרקליט, עו"ד ירום הלוי, מוכיחות כי זדורוב לא רצח את תאיר ראדה. היום, 11 במאי 2021, רגע לפני פרישתו, קיבל שופט העליון והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר את הבקשה והכריע: זדורוב יזכה למשפט חוזר. החלטת השופט מבוססת בעיקר על חוות דעת של מומחים, ממנה עולה כי לא תיתכן נזילת דם מגופה כחמש שעות לאחר הרצח. מלצר דחה את ההאשמות כלפי א"ק, שנחשפה לאחרונה כאולה קרבצ'נקו. המשפט שייפתח מחדש ייערך בבית משפט השלום בנצרת.

הריאיון הזה עם אולגה זדורוב, רעייתו של רומן זדורוב, התפרסם לפני שנתיים וחצי, כשהלוי חשף את אחת הראיות החדשות.

החלטת השופט מלצר התבססה בעיקר על חוות דעת של מומחים, שנגעו למשך הזמן שדם עשוי לנזול מגופה לאחר המוות. חוות דעת אלו הוגשו ביחס לעקבות נעל שהתגלו על מכסה האסלה בתא שבו בוצע הרצח – עקבות שנקבע לגביהן כי הן לא שייכת לזדורוב ושעליה נזל דם המנוחה.

"אנחנו רוצים שיפתחו את התיק מחדש, שיבדקו כיוונים אחרים", כך אמרה אולגה זדורוב בראיון ל"את", כמה ימים לפני הגילוי החדש והדרמטי בפרשת רצח תאיר ראדה. עוד סיפרה באותו ראיון, כי יש בידיה ראיה דרמטית: "לקחנו מומחה מארצות הברית, ויש לנו עכשיו עוד ראיות חדשות שאני לא יכולה לספר עדיין מה הן".

>> כל המדינה צפתה איך מאשימים אותה ברצח תאיר ראדה. עכשיו א"ק מחזירה מלחמה. ריאיון בלעדי 

ברעידת האדמה של ערב ה-25 לאוקטובר, מדינה שלמה ישבה וצפתה בהודעת ירום הלוי, עורך הדין של רומן זדורוב – כי אחת מהשערות שנמצאו על גופת תאיר ראדה, תואמת לפרופיל הגנטי של א"ח, מי שהעיד בשנת 2012 כי חברתו לשעבר, אולה קרבצ'נקו שהייתה ידועה עד לא מזמן בקיצור א"ק, רצחה את תאיר ראדה כשלבשה את בגדיו. במרץ האחרון היא  החליטה לצאת מהצללים ולהיחשף בשמה המלא ובפנים גלויות. המטרה: לטהר את שמה אחרי שסבלה ממסכת של התנכלויות מאז שהועלתה על המוקד בסדרה התעודית "צל של אמת" ששודרה בערוץ 8 בשנת 2016. מאז, קרבצ'נקו עצמה התראיינה למגזין זה, והיא אף מיוצגת על ידי עורך דין. אולגה, אגב, מכירה את קרבצ'נקו מקצרין הקטנה. "בוודאי שהכרתי אותה", היא מספרת, "כשהייתי בהריון, לפני הרצח, עבדתי במינימרקט והיא הגיעה לשם הרבה. היא הייתה באה לקנות סיגריות, גם למדתי בתיכון עם אחותה. היא הייתה יוצאת ונכנסת מאשפוזים, זה היה ידוע. מאז הן מכרו את הבית ועזבו את העיר. מה שאני זוכרת ממנה זה את העיניים שלה, עיניים מפחידות".

האם באמת אדם אחר רצח את תאיר ראדה בבית הספר "נופי גולן" בשנת 2006, ואכן האדם הלא נכון יושב בכלא? אולגה האמינה ברומן כל הזמן. "זו משרה מלאה להוכיח את חפותו של בעלי", היא אמרה לנו, "אני יודעת שהאיש הזה לא צריך לשבת בכלא".

זמן קצר אחרי שפורסמו הממצאים החדשים פורסמה ב-ynet הקלטת שיחה של עו"ד הלוי עם אולגה, בה היא נשמעת המומה. למחרת דיברה עם מספר עיתונאים בפתח ביתה ואמרה להם, כפי שפורסם בחדשות 2: "אני ברגשות מעורבים, מאוד מתרגשת ונסערת ולחוצה. כמעט ולא ישנתי – טלפונים, הודעות כל הלילה. מצד אחד זה שמחה ובשורות טובות, מצד שני עדיין יש אנשים במערכת שלא כל כך מסכימים". על הפרקליטות אמרה: "גם עם ראיה פורנזית הם מתווכחים? אנחנו נמשיך בדרך".

ביום המקורי שבו תכננו לקיים את הראיון, אולגה נאלצה לדחות את הפגישה כי עשתה תאונה עם מכוניתה, אחרי שלדבריה, הייתה נסערת במיוחד. "חזרתי מפגישה עם חוקר לשעבר, אדם עם הרבה ניסיון וידע שאמר לי – 'אולגה, הם לא יוותרו ולא ישחררו את בעלך'", אמרה לי למחרת, "אחרי כל הזמן שעבר, אם הוא ישתחרר תהיה פה מהפכה גדולה בישראל. הם לא יתנו לזה לקרות, אין לך סיכוי. המערכת חייבת להשאר יציבה, אל תצפי ליותר מדי'. הוא הוריד לי את התקווה והאופטימיות. היייתי כל כך עייפה ומיואשת אחרי השיחה הזו, שנכנסתי באוטו שהיה לפניי. הייתי מותשת. כולי במחשבות ונכנסתי במישהו. לשמחתי זה היה אדם טוב והכל בסדר, אנחנו בריאים שנינו".

את מאוד עסוקה ברומן.
"אני עובדת בזה 24 שעות ביממה, עונה לפעילים, לשאלות ובקשות, משלמת למומחים, נפגשת עם עורך הדין. בנוסף לזה אני עובדת כמזכירה ומגדלת שני ילדים, משתדלת שתהיה יציבות בחיים, שתהיה פרנסה".

הממצאים הגנטיים החדשים מגיעים אחרי שלדברי אולגה, לא נעשו מספיק מאמצים לאתר אותם בעבר. "במשטרה אומרים דברים כדי לצאת ידי חובה, כמו שהשוו את ה-DNA של א"ק לזה שהיה מתחת לציפורניים של תאיר, אבל מראש ידענו שיש שם רק DNA של תאיר. הם עשו את זה רק כדי שיהיה להם נייר לנפנף בו", אמרה.

"אנחנו רוצים שיפתחו את התיק מחדש, שיבדקו את כל הכיוונים", תאיר ראדה | צילום: רפרודוקציה דרור ארצי-ג'יני
"אנחנו רוצים שיפתחו את התיק מחדש, שיבדקו את כל הכיוונים", תאיר ראדה | צילום: רפרודוקציה דרור ארצי-ג'יני

אילנה ראדה, אמא של תאיר, גם קוראת לחקירה מחודשת של הרצח אבל היא גם אמרה שאתם טורפים את הקלפים מבלי שיש לכם ראיה פורנזית שתקשור מישהו שאינו רומן לרצח של תאיר. תהיה לכם אחת כזו?
"אין לנו, ויכול להיות שלא תהיה", מודה אולגה, "אבל לקחנו מומחה מארצות הברית עכשיו, ויש לנו עוד דברים שלא קשורים לא"ק. אני לא יכולה לספר לך מה הם, אבל א"ק היא לא כל הסיפור".

רק שלושה ימים לאחר שאולגה אמרה לנו את הדברים הללו, נמצאה, כידוע, אותה ראיה פורנזית שיכולה לטרוף את הקלפים. גם אילנה ראדה הגיבה על הממצאים: "12 שנה ייחלתי מאוד שימצאו את הרוצח של תאיר", אמרה לכלי התקשורת. "גם אם זה היה הרצון שלי, להגיע לרגע הזה קשה לי מאוד". היא הביעה תקווה שהראיה החדשה תיבדק כראוי וכי בית המשפט יורה לפתוח את התיק.

לאולגה, אז נשואה טריה בהריון בגיל 26, לא היה מושג שחייה עומדים להשתנות בתוך חודשים ספורים, כשבעלה ייעצר על רצח בבית הספר "נופי גולן", שבו היא עצמה למדה, והיא תישאר לבד עם תינוק, חסרת אונים, מוכתמת לכל חייה. ב-2018 פירסמה את הצד שלה בסיפור בספר אוטוביוגרפי בשם "האיש שלא היה שם", אותו הוציאה במימון הדסטארט. הספר מרתק, מותח וכתוב ברהיטות. בין היתר מסופר בו על הימים הראשונים שאחרי הרצח, ובשיאם היום בו נודע לה שבעלה הודה ברצח בפני המדובב בתא הכלא – הודאה שבסופו של דבר הייתה הראיה המרכזית בתיק, והביאה להרשעתו של זדורוב בידי שלושה שופטים במחוזי ושניים בערעור בעליון (תחת דעת מיעוט של השופט דנציגר, שהחליט לזכות מחמת הספק).

תומכי זדורוב טוענים כבר 14 שנה כי הקונספציה המשפטית לפיה הודאה היא "מלכת הראיות", צריכה להשתנות, במיוחד לאור מקרי הודאות שווא שאנחנו יודעים עליהם, ולאור אחוזי ההרשעות הגבוהים במערכת הפלילית הישראלית. מאידך, נדמה כי במשך 14 שנים – עדיין לא נמסר נרטיב אחיד ומובן מדוע רומן הודה בפני המדובב ארתור כפי שהוא הודה – במיוחד למי שצופה בסרטון של השיחה, כולל כיצד רומן מדגים כיצד הוא שיסף את גרונה של תאיר, מספר על המניע שלו (קיללה אותו) ומספר כיצד למד על טכניקות מהק.ג.ב.

בספר אולגה נכשלת בהסבר אחיד על הנושא הזה וגם בשיחה איתה, הסיבה נותרת עלומה. "רומן היא אדם מאוד רגיש, חסר בטחון, מהאנשים שמנסים לרצות ולהיות גיבורים. הכניסו לו מדובב שאמר לו שבכל מקרה הוא יישאר בבית סוהר, ברוסיה זה ידוע שאם אדם מודה תהיה לו הקלה בעונש. ואז המדובב הכניס לו לראש שהוא עבריין ידוע ושאם עכשיו הוא לא מודה בפניו, כשהם יפגשו הוא כבר יסגור איתו חשבון. ארתור אמר לו – 'מה אתה משחק אותי? אני יודע שרצחת'.  עכשיו חוץ מזה, כשרומן ישב עם החוקרים והם שיקרו לו שיש להם דברים עליו – הוא ביקש מהם היפנוזה כדי להיזכר במה שקרה. הוא התחיל להאמין להם".

"רומן היא אדם מאוד רגיש, חסר בטחון, מהאנשים שמנסים לרצות ולהיות גיבורים", אולגה ורומן זדורוב בחתנותם | צילום: פרטי
"רומן היא אדם מאוד רגיש, חסר בטחון, מהאנשים שמנסים לרצות ולהיות גיבורים", אולגה ורומן זדורוב בחתנותם | צילום: פרטי

אני לא מצליחה להבין אם את אומרת שהוא הודה מתוך סוג של הזיה, או כדי להרשים את ארתור. אלה שתי תאוריות שונות.
"זה הכל יחד. היה לו בלאגן בראש".

זה מה שרומן עצמו אמר לך?
"בהתחלה לא דיברנו על זה, אבל אחר כך כשהוא חזר לעצמו, כשהכנו אותו לחקירה נגדית בבית משפט, הוא אמר שהוא ראה את הקלטות מהחקירות שלו והוא לא זוכר אפילו מה היה שם, שהכל כמו בערפל. הוא אמר: 'אני לא זוכר את כל הדברים האלה'. כנראה צריך להיות פסיכולוגית כדי להבין את זה. אני לא ישבתי עליו, לא שאלתי למה הוא הודה. לא רציתי לדחוף אותו, ידעתי שהוא במצב מאוד קשה נפשית. כשהתחילו לתת לנו התייחדויות, התחלתי לנסות להבין מה גורם לאדם נורמלי, מאוזן ומאופס, להגיד שעשה את זה, למה? כעסתי עליו, אני יושבת עם התינוק בבית ואתה מספר להם בולשיט כזה? הוא אמר: 'אולגה, את לא מבינה, זה היה כמו חלום ולא מציאות'. זה חקירות ממושכות של שבע, שמונה שעות והוא רק רצה לחזור הביתה. הוא לא הבין את ההשלכות אחרי שהוא מספר להם שהוא רצח. עם הזמן הגעתי לנקודה הכי עמוקה בנשמה של הבן אדם והבנתי איך הוא הגיע למצב הזה. הוא לא הראשון שזה קרה לו. אנחנו יודעים על מקרים. רק היום ישבתי ונזכרתי במקרה של אולג שוחט, החייל. תפסו שלושה ערבים והגישו כתב אישום ולמזלם מצאו את הרוצח. ושלושתם הודו ושחזרו את אותם דברים אז איך זה? אלוהים יודע".

בספר אולגה תוקפת את העובדה כי כמעט ולא נמצאו ראיות פורנזיות שקושרות את רומן למקרה, ומסבירה מדוע מכנסיו נעלמו באותו יום, מאחר ולטענתה נהג לזרוק מכנסיים לעיתים קרובות. היא גם חוזרת ומצביעה על חוסר התיאום בין ההודאה של רומן לבין השחזור שלו, אם כי בסופו של דבר בית המשפט הרשיע את זדורוב על בסיס פרטים מוכמנים מהרצח, שידע בעת השיחזור.

כחלק מקידום הספר, אולגה אפשרה לבנה, לאון, בזמנו בן 12 בלבד, להתראיין ל"ידיעות אחרונות", שם נחשף כילד רגיש, שרק רוצה שאבא יחזור הביתה. "אמא ואבא שלי גידלו אותו בשנים הראשונות, כי אני הייתי עסוקה מדי בדיונים ונסיעות וראיונות. כשהוא גדל קצת הוא התחיל לשאול איפה אבא, למה לכולם יש אבא ולי אין, למה הוא עובד כל כך הרבה, הרי יש לנו מספיק כסף. לא אמרתי לו שאבא מת, כי התכוונתי שהם יכירו וידברו, אז אמרתי שהוא בעבודה. מגיל ארבע הוא התחיל לשאול שאלות ובגיל שבע, חשפתי בפניו את הכל. והילד ברוך השם הבין אותי. הוא ילד מדהים, עדין מאוד, רגיש, כמו אבא שלו. הם מאוד דומים באופי".

"לפעמים אני מרגישה שהמלחמה המשותפת הזו מקרבת ביננו עוד יותר", כריכת הספר 'האיש שלא שם', מאת אולגה זדורוב
"לפעמים אני מרגישה שהמלחמה המשותפת הזו מקרבת ביננו עוד יותר", כריכת הספר 'האיש שלא שם', מאת אולגה זדורוב

סבלתם מהתנכלויות בקצרין?
"היו מקרים בודדים. פעם בבית הספר זיהו את לאון כבן של רומן, השכיבו אותו על הרצפה והרביצו לו אבל בזה נגמר הסיפור, החלטתי לא לעשות רעש. כשעושים רעש זה פרסום נוסף על מי זה לאון בבית ספר, אז השתקתי את הסיפור. שכנה אחת ניגשה אלינו פעם ואמרה: 'תעזבו את קצרין, אתם משפחה של רוצחים'. אבל היום היא כבר מבינה שרומן חף מפשע, והשכנים תומכים בנו. הבינו שהמשטרה עושה טעויות".

ללאון יש אח קטן בן שש, עידן, שנהרה בזמן שרומן היה בכלא. "בשנת 2012 קרסתי, עברתי התמוטטות, אפילו אושפזתי לתקופה. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, רציתי לעשות קרחת, לעזוב את קצרין, לא יודעת מה. פתאום הבנתי שמה שיחזיר לי כוחות זה עוד ילד, אח ללאון. יום אחד אמרתי לרומן בהתייחדות שזה מה שאני רוצה והוא אמר 'יאללה תתפשטי'", היא צוחקת, "נכנסתי להריון די מהר, אחרי שתי התייחדויות, וכל כך שמחתי עם עידן, התלהבתי ופרחתי, שהבנתי שהבחירה שלי הייתה נכונה. הרי רומן ואני חלמנו בזמנו על ארבעה חמישה ילדים. אני אשמח לעוד ילד איתו, אבל רק אם הוא ישתחרר, ואני פסימית".

ההתייחדויות בכלא שאטה, פעם בחודש, הן הזמן שלהם יחד. "יש לו ביקורים פעם בשבועיים אבל אז לפעמים המשפחה שלו באה מחיפה, לא תמיד אני. את לאון אני מביאה פעם בשלושה חודשים, ואת עידן לקחתי רק שלוש פעמים עד עכשיו. הוא קטן מדי".

את מרגישה שאת במערכת יחסים בכלל?
"לפעמים אני מרגישה שהמלחמה המשותפת הזו מקרבת ביננו עוד יותר. אנחנו מדברים בכל יום בטלפון, כל התייחדות מעבירים 7-8 שעות צמודים אחד לשני. כשאני רואה אותו אני מחכה למפגש, למנוחה מהבית והילדים, זה כמו חדר בבית מלון עם מקלחת וטלוויזיה ומיטה, אנחנו פנויים אחד לשני, עושים הכל, אוכלים ושותים ומדברים, אני מעבירה באמת אחלה של זמן שם וחוזרת כולי כאילו התמלאתי באנרגיות חדשות. כשאנחנו יחד אני מרגישה שאני בשבילו זה הכל, מקבלת המון תשומת לב, מחמאות, הוא נמצא לרשותי.  אם היינו גרים יחד בטח היינו רבים", היא צוחקת.

על התיק אתם מדברים? הוא מודע למה שקורה בחוץ?
"הוא חי באיזה מסגרת סגורה, הוא לא יודע מה קורה בחוץ, הוא לא מעודכן. את הספר שכתבתי לא נותנים לו לקרוא, על הסדרה 'צל של אמת' הוא ידע אבל לא ראה את זה מעולם. כל מה שהוא רוצה זה שימצאו את הרוצח. הוא אמר לי פעם: 'אולגה, אני רק רוצה לצאת מכאן ליום אחד, אני אמצא את החרא הזה ואחנוק אותו ואז אני מוכן לשבת. אני מבזבז בגללו כל כך הרבה שנים".

איך את מסתדרת כלכלית?
"היו תקופות שנכנסתי לחובות, הייתי חייבת להוציא המון כסף לכל המומחים והצילומים ועורכי הדין, אבל עכשיו זה התייצב. לפעמים הפעילים עוזרים לי, והם עצמם מוציאים הרבה כסף להוכיח את חפותו של רומן. לפעמים אני חושבת איך החיים שלנו היו נראים אם הוא לא היה בכלא. אני הולכת לישון עם מצב רוח טוב אבל אז חושבת על זה, וזה מעציב אותי. בטח רומן כבר היה מרוויח הרבה כסף, היינו קונים איזו וילה גדולה עם בריכה ויושבים במרפסת ושותים קפה, ואני הייתי מאושרת ונראית אחרת, אישה תמיד צריכה להראות יפה אבל אני, עם כל הדאגות שלי, עליתי 20 קילו, אני לא מספיקה לטפל בעצמי".

מדהים כיצד את נלחמת כל השנים על חפותו. הרי הכרת אותו רק שלש שנים לפני הרצח.
"אם היית שואלת אם אני אוהבת אותו, אני כבר  לא יודעת מה זה אהבה, אלא מה זה רחמים והתרגלות. אבל אני יודעת שלא מגיע לו לשבת בבית סוהר אלא הוא צריך להשתחרר. היו תקופות שנמאס לי להילחם אבל הבנתי שאני חייבת, אין מישהו אחר שיעשה את זה. הייתי בחורה תמימה ועדינה וביישנית לפני שזה קרה, אבל הבנתי שככה אי אפשר. אני לא יודעת מאיפה הכוחות שלי, אלוהים כנראה נותן אותם בזמנים הנכונים כשבן אדם צריך".

"אם היית שואלת אם אני אוהבת אותו, אני כבר  לא יודעת מה זה אהבה, אלא מה זה רחמים והתרגלות". אולגה ורומן זדורוב | צילום: פרטי
"אם היית שואלת אם אני אוהבת אותו, אני כבר  לא יודעת מה זה אהבה, אלא מה זה רחמים והתרגלות". אולגה ורומן זדורוב | צילום: פרטי

תגובת עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ שליוו בשנים האחרונות את קרבצ'נקו, נכון לעת פרסום הריאיון:

1. אין ספק שמדובר בראיה דרמטית לכאורה. אנחנו מחויבים לבחון אותה במסגרת תפקידנו לייצג נאמנה את קרבצ'נקו.

2. בעבר הלא רחוק קיבלנו אישור מטעם פרקליטות המדינה שלפיו לא נמצאו בזירת הפשע ראיות מדעיות שקושרות את קרבצ'נקו לרצח. הן בתא השירותים, הן בקומת תא השירותים והן במתחם בית הספר.

3. הראיה החדשה והדרמטית קושרת לכאורה את א"ח לזירת הרצח. כמובן שגם א"ח זכאי ליהנות מחזקת החפות.

4. קרבצ'נקו לא מסרה מעולם פרטים מוכמנים (פרטים שרק הרוצח מכיר מזירת הפשע). זה חיזק את טענת החפות שלה. ונדגיש שוב: ההודאות שנטען שהיא מסרה לא טמנו בחובן פרטים מוכמנים.

5. היו מספר מתמודדי נפש שמסרו הודאות שווא באוזני גורמים שונים בדבר אחריותם לרצח. אחריותם לרצח נשללה כמו אחריותה של קרבצ'נקו.

6. כל האמור לעיל מחזק את טענת החפות של קרבצ'נקו. אך ברור שישנה לכאורה ראיה דרמטית שיש לבחון אותה בקפידה וביושר. אנחנו מחויבים לייצג נאמנה את קרבצ'נקו ואנחנו קוראים למשטרה ולפרקליטות לבצע כל בדיקה או חקירה הכרחית בפרשה ככל שיש בכך צורך.

תגובת הפרקליטות נכון לזמן ביצוע הריאיון:

כזכור, בשעתו נמצאו בזירה שלוש שערות, שלא זוהו כשערות המתאימות לפרופיל הגנטי של רומן זדורוב. השערות היו נטולות שורש, ולכן הבדיקה היחידה שניתן היה לבצע בהן היתה בדיקה מיטוכונדריאלית, אשר מצביעה על מטען גנטי שנמצא במשפחות רחבות בנות כמה דורות, ועובר דרך נשות המשפחה.

הפרקליטות הסכימה לבקשת סנגורו הנוכחי של רומן זדורוב, שתבוצע בדיקת התאמה מיטוכונרדיאלית כאמור בין השערות הללו לבין  פרופיל הד.נ.א. של קרבצ'נקו ובן זוגה לשעבר, על אף שהמדינה סברה על יסוד חוות דעת של מומחים שהערך הראייתי של בדיקה כזו הינו נמוך .

 לפי המכון לרפואה משפטית לא נמצאה התאמה בין אף אחת מן השערות לבין קרבצ'נקו. שערה אחת מתוך השלוש נמצאה מתאימה לפרופיל המיטוכונדריאלי של בן זוגה לשעבר. התאמה זו משמעה כי הוא אחד מקבוצת אנשים רחבה, שלא ידוע מה מספר הפרטים הנימנים עליה, שיכולים להתאים לשערה שנמצאה.

המכון הוסיף כי נערכה השוואה בין הפרופיל המיטוכונדריאלי של שערה זו לבין מאגר המצוי בארה"ב, שמדינת ישראל לא העבירה אליו פרופילים (כפי שעולה מאתר המאגר) – ולא נמצאה התאמה לאחד מן הפרופילים שבמאגר.

למרות האמור – תוצאת הבדיקות תיבחן על ידי הפרקליטות כדי לבדוק את השאלה האם יש לדברים משמעות כלשהי, ומה הערך הראייתי של הבדיקה, נוכח העובדה שלא נעשתה השוואה למאגר פרופילים ישראלי, ככל שקיים כזה".