סערת הפוטושופ של שרה נתניהו: לאן נעלמה התמונה?

ממש לפני ואחרי. שרה וביבי נתניהו | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א חוק זכויות יוצרים
ממש לפני ואחרי. שרה וביבי נתניהו | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א חוק זכויות יוצרים

תמונה שהעלתה שרה נתניהו מליל הסדר, הציתה סערה ברשת עם שלל תגובות, חלקן זועמות וחלקן מלגלגות, אבל כולן טוענות לריטוש דיגיטלי מובהק שנעשה בה - למה היא הוסרה מהרשת?

88 שיתופים | 132 צפיות

כנראה שאי אפשר לצלוח את החג העצוב הזה מבלי איזו סערת רשת שתסחוף אותנו לתוכה. אז זה מתחיל ככה: הזוג נתניהו ערכו את ליל הסדר במלון וולדורף אסטוריה, שבירושלים. בתמונה שפורסמה אתמול בעמוד הטוויטר הרשמי של ראש הממשלה, נראית שרה לצד ביבי, כשהם אוחזים בתמונה של 133 החטופים והחטופות שלנו בשבי החמאס.

>> אורנה בנאי: "הרגשתי אימה, כאב, מחנק. אלוהים, איזו בדידות"

שרה נתניהו | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א חוק זכויות יוצרים
שרה נתניהו | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א חוק זכויות יוצרים

אלא שבאינסטגרם של הגברת נתניהו פורסמה תמונה קצת אחרת, לכאורה יותר "מצעירה ומחמיאה". ההבדל בין שתי התמונות מובהק, ומהנקודה הזו הרשת החלה להתלהם כמרקחה: אינספור תגובות וקולות של גולשים וגולשות שטוענים כי התמונה עברה פוטושופ, וזועמים על הניתוק מהמציאות של הזוג נתניהו, ובפרט של שרה. רוב התגובות סבבו סביב השאלה – איך יתכן שבעת הזו, החג הכי עצוב שידעה מדינת ישראל, ובשנת 2024, כשקצת יותר קשה "לעבוד" עלינו, שרה נתניהו מתעסקת בריטושים דיגטליים וביצירת פייק. דיסקליימר: לא מדובר באותה תמונה, אלא בשתי תמונות דומות שצולמו במקביל.

כמובן שסערת הריטוש הגיעה עד לסטטוסים מצייצים, שציטטו את אמיר ברקול, "מלך הסושיאל של ההייטקס", שכתב בסרקזם: "לא יודע כמה איש הפוטושופ של שרה נתניהו מרוויח, אבל מגיעה לו העלאה".

 

‏לא יודע כמה איש הפוטושופ של שרה נתניהו מרוויח, אבל מגיעה לו העלאה.Amir Barkol

Posted by ‎סטטוסים מצייצים‎ on Tuesday, April 23, 2024

 

עוד צייץ ברקול בטוויטר שלו: "אפשר לפטור את התמונה הזו בגיחי גיחי, תראו איזה פוטושופ מוגזם, אבל מה שבאמת בולט בה הן לא עצמות הלחיים המסותתות והפיקטיביות של שרה, אלא הניתוק הטוטאלי שכפה על עצמו הזוג נתניהו מהמציאות. הרי כל גרפיקאי מתחיל ואיש סושיאל דרג ב' מבין שהפוטשופ הזה מגוחך, ושפרסום שלו ברשתות יעשה יותר נזק ויראלי מאשר תועלת. ולמרות זאת, הוא עלה לאוויר, וכצפוי חוטף קיתונות של בוז. ופה העניין – או ששרה וביבי מקיפים את עצמם באנשים חסרי כישורים, שמתמנים לתפקיד רק לפי עוצמת התרפסותם, או שאנשי המקצוע שלהם פוחדים לומר להם את האמת פן לעורר את זעמם, או שהזוג המלכותי שלנו פשוט מתעלם מעצות הסובבים אותו ועושה טעויות מביכות על דעת עצמו".

גם עיתונאי הארץ, אורי משגב, שידוע בפוסטים הפובליציסטיים שלו על משפחת נתניהו, לא עשה דאחקה מהתמונה של שרה: "זה לא מצחיק", כתב משגב, "אותי זה מפחיד. מימין: המציאות מתוך הטוויטר של בינימין. משמאל: עולם הפוטושופ והריטוש, מתוך האינסטגרם של שרה. רק זוג מופרעים מנותקים טוטאלית מהמציאות, מסוגלים לשחרר תמונה כזאת".

גם השחקנית והתסריטאית דנה מודן הביעה את זעמה כשכתבה: "מחרידה אותי עזות המצח, לעמוד עם תמונה של החטופים, שהם כבר התחילו לקרוא להם 'החסרים', שרק בגללם הם עדיין שם. זו תמונה שמטרתה אחת – להראות לנו שכולנו מטומטמים". המגישה פאולה רוזנברג, הגיבה לה בציניות: "אבל איזה יופי טבעי יש לשרה".

תגובות נוספות של גולשים וגולשות שכן הצליחו להשתעשע ממהסיטואציה היו: "למה ככה חזק?", "אם כבר אז עד הסוף", כולל פוסט שירד עד לרזולוציית מחרוזת הפנינים של שרה בתמונה עם הכיתוב: "המחרוזת פנינים מאד מיוחדת בעלות כוחות ריחוף".

אפילו תיאוריות קונספירציות הופרחו לאוויר: "ואפשר גם להסתכל על זה מזווית אחרת – זה נעשה בכוונת מכוון, כדי שידברו על הפרצוף של שרה ולא על עשרות רבות של חטופים שמוחזקים בעזה בחג החירות. וזה נותן לזוג יופי של תחמושת לרוץ לבייס ולהראות להם שהביקורת כלפיהם הוא פרסונלית".

אחרי מטר התגובות שהציפו את הרשת אתמול, אותה תמונה הוסרה מהאינסטגרם של שרה ומאז נעלמו עקבותיה. מה דעתכן? מוזמנות לכתוב לנו.