שקשוקה תפוחי אדמה, עם מנצ'גו ויוגורט

שקשוקת תפוחי אדמה, עם מנצ'גו ויוגורט | צילום: זוהר רון
שקשוקת תפוחי אדמה, עם מנצ'גו ויוגורט | צילום: זוהר רון

בין הפריכות של תפוחי האדמה לטעם העז של המנצ'גו, הביצה מוצאת לה בית, וכשהחלמון נפתח הוא נשפך כמו רוטב על כל החגיגה המשוגעת הזו. לא צריך לחם, לא צריך כלום. מספיק מזלג

88 שיתופים | 132 צפיות

זאת שקשוקת הבית מבחינתי. היא סמל של נהנתנות ונחמה. בין הפריכות של תפוחי האדמה לטעם העז של המנצ'גו, לחמצמצות המרעננת של היוגורט הסמיך והסומאק, הביצה מוצאת לה בית, וכשהחלמון נפתח הוא נשפך כמו רוטב על כל החגיגה המשוגעת הזו. לא צריך לחם, לא צריך כלום. מספיק מזלג.

החומרים:

6 תפוחי אדמה בינוניים (בגודלם, עם קליפה אדומה, חתוכים לקוביות עם הקליפה
1/3 כוס שמן
מלח
1 כוס גבינת מנצ'גו של גד, מגוררת
1 כוס יוגורט עיזם של גד
1 כפית סומאק
8 ביצים
מלח ופלפל שחור גרוס
3־2 ענפים של זעתר או אורגנו טרי

אופן ההכנה:

1. מחממים בווק או במחבת סוטז את השמן. מוסיפים את קוביות תפוחי האדמה ומטגנים אותן בחום גבוה, תוך כדי ערבוב, עד שהן זהובות מאוד ופריכות (בערך 15 דקות).

2. מתבלים במלח ומסננים החוצה מהשמן לקערה גדולה. מוסיפים את גבינת המנצ'גו המגוררת ומערבבים.

3. יוצקים בתחתית מחבת או תבנית אפייה את היוגורט ומפזרים אותו עם כף. מתבלים עם מעט סומאק מלמעלה.

4. מפזרים מעל את תפוחי האדמה עם המנצ'גו. יוצרים גומחות קטנות עם כף ושוברים לתוכן את הביצים. מתבלים עם מעט מלח ואופים בחום בינוני (160 מעלות) או מבשלים מכוסה על להבה נמוכה עד שהחלבון יציב. מתבלים עם קצת פלפל שחור גרוס ועם כמה ענפים של אורגנו.

טיפ: איך מתבלים שקשוקה?

בכמה שלבים. בשקשוקה תמיד יש את הבסיס ואז את הביצים. אני מתבלת אותם בנפרד. שמה מלח בבסיס (רוטב עגבניות, שעועית, תפוחי אדמה או כל דבר אחר) ואז מתבלת את הביצה מיד אחרי ששברתי אותה, כשהחלבון עדיין חי. כך המלח נמס לתוכה והיא יוצאת הכי מאוזנת וטעימה.

 המתכון בשיתוף מחלבות גד