שנת היובל למגזין "את": חגיגות 50 השנה יוצאות לדרך

השער הראשון של מגזין את, אפריל 1967
השער הראשון של מגזין את, אפריל 1967

מגזין "את" חוגג 50 שנות סטייל, נשיות ואופי, בשנה של אירועים, הפקות והפתעות בשיתוף אסתי לאודר. אנחנו פותחות את החגיגות עם השער הראשון, מ־1967

88 שיתופים | 132 צפיות

 

50 שנה עברו מאז שמילותיו של העורך הראשון של "את" יוסף טומי לפיד פתחו את הגיליון הראשון של המגזין: "שמרי על גיליון זה ועל הבאים אחריו. תוך זמן לא רב יימצא על אחד המדפים בביתך אוסף של עצות שימושיות בתחום האופנה, הבישול והדקורציה". כך נפתחה המורשת המפוארת של "את", אז מתחרה מבית "מעריב" ל"לאשה" של "ידיעות אחרונות", שמ־1967 ועד היום הוא סמל לאופנה, לייף סטייל ונשיות מעצימה. בשנים הראשונות כלל המגזין סיקור של תעשיית הבידור והתרבות לצד כתבות חברה ומדריכים. את השערים עיטרו דוגמניות מחו"ל ולצדן אושיות חברה ישראליות, כמו יעל דיין ואביה.

בשנה הראשונה ייסד לפיד את תחרות "האישה הפופולרית בישראל". בין המתחרות: ח"כ גולדה מאיר, אל"מ סטלה לוי וח"כ שולמית אלוני. האישה הראשונה שנבחרה הייתה נעמי שמר, ובשנה שלאחר מכן רבקה מיכאלי.

מבט חטוף על הגיליון הראשון מעלה את ההנחה כי על צילום השער הראשון היה אמון בן לם, הצלם האגדי של המגזין. אבל תחקיר מגלה שלמרות האווירה הכנענית כלל לא מדובר בהפקה ישראלית: כשהוקם "את" נהוג היה לגשת אל בית הדפוס אנה בי בתל אביב ולרכוש דרכו צילומים מחו"ל, שהיו משוחררים מזכויות יוצרים ולא חייבו את המגזין להעניק קרדיט. כך היה כנראה גם במקרה הזה.

על התי"ו המוארכת בלוגו מופיע הכיתוב "ירחון האשה" (ארכיון "את" לא שרד את השנים ובעותק שהגיע לידינו הכיתוב חתוך). בחודשים הראשונים להפצה ביקשו העורכים למתג את המגזין הצעיר עם קהל היעד שלו. לאחר מספר חודשים, כשהמכתבים למערכת החלו להגיע, ידעו שהמשימה הושלמה והכיתוב הוסר.

הרבה סיפורים סופרו מאז על דפי המגזין, הרבה דוגמניות, הרבה שמלות, הרבה טרנדים, נשים ורעיונות פופלריים יותר ופחות. השנה מתחילה שנת היובל להקמתו. אנו גאים להמשיך במסורת שפתח טומי לפיד ז"ל ובשנה הקרובה נחגוג אותה בשמחה, בהערכה ובהשתאות על כל מה שקרה פה ב־50 השנה האחרונות.

השער הראשון של מגזין את, אפריל 1967
השער הראשון של מגזין את, אפריל 1967

 

המורשת של אסתי לאודר

כשאסתי מנצר סיימה את התיכון היא החליטה לקחת את דוד שלה, ג'ון שולץ, כפרויקט. הוא היה כימאי, מהגר הונגרי, שרקח קרם גוף ייחודי. היא התחילה למכור את הקרם לחבריה. ב־1930 התחתנה מנצר עם ג'וזף לאודר. בחתונה משחה לראשונה שפתון. אסתי לאודר נולדה.

לאודר, אימא צעירה במנהטן, בילתה די הרבה במכון היופי. כששאלו אותה שם איך היא שומרת על עור מושלם, היא המליצה על הקרמים המשפחתיים. כך אסתי לאודר נכנסה לעסקים.

ב־1946, אחרי שילדה את בנה השני רון, הקימה את החברה שלה באופן רשמי, עם ארבעה מוצרי יסוד וחוזה של 800 דולר עם סאקס. היא היתה היח"צנית של עצמה, מכתתת רגליים בין מכוני היופי ומציעה לנשים לעבור מהפך בזמן שהן מחכות ששיערן יתייבש. האימפריה צמחה והפכה לעסק משפחתי ובו עשרות קטגוריות של טיפוח, איפור, בישום ונשיות. ב־2004 הלכה לאודר לעולמה. היא הותירה אחריה אימפריה ששווה מיליארדים.

אנחנו שמחים לחגוג את שנת ה־50 למגזין "את" בשיתוף פעולה מסחרי עם אסתי לאודר, חברה שקמה במו ידיה של אישה חזקה, פורצת דרך, יזמית שהקדימה את זמנה שוב ושוב, סמל ליופי, העצמה נשית ונצחיות.

אסתי לאודר ולקוחה, 1966
אסתי לאודר ולקוחה, 1966