שניים צינים

עם דור העתיד | צלם: סם יצחקוב
עם דור העתיד | צלם: סם יצחקוב

אודי ואביעד, המוכרים בעיקר כגור ואוח, הם אחד הזוגות המצחיקים והמצליחים היום בעולם הילדים. תפסנו אותם לשיחה רצינית על צחוק. הילדודס הצטרפו

88 שיתופים | 132 צפיות

הילדים מכירים את אודי (אודי גוטשלק) ואביעד (אביעד בנטוב) מהתוכניות "בית ספר לשטויות" ו"סבבבנט" וממופעי הפסטיגל בחנוכה. אבל אודי ואביעד הם קודם כל גור ואוח (בהתאמה). "גור ואוח" היתה אחת הסדרות הכי מצחיקות בטלוויזיה. הילדים שלי צפו בה בלי סוף ואני הצטרפתי אליהם בהנאה רבה לנוכח הסלפסטיק, הנונסנס והבדיחות המילוליות השטותיות של הצמד המוכשר. גור ואוח גם הפכו את אודי ואביעד לכוכבי ילדים מהשורה הראשונה.

חברים מהבוסתן

"הכרנו בגיל 16", אומר אביעד (37), נשוי לצפי ואב למאי בת השלוש וליונתן בן השבעה חודשים. "כבר כנערים הופענו הרבה והשתתפנו בכל מיני מסגרות, כמו חוגי דרמה, ויצא לנו אפילו להופיע כמה פעמים בטלוויזיה. כילדים הדרמה והתיאטרון היו התחביב שלנו, ובתיכון כבר הופענו כליצנים בצוותי בידור, במקומות כמו כלבו שלום".

"אנחנו חברי ילדות", מחזק אודי (37), נשוי ללאורה ואב לעידו בן הארבע ולעמית בת השנתיים וחצי. "כנערים למדנו משחק ותיאטרון בבית הספר לאמנויות הבוסתן בנתניה. זה היה חוג, אבל הוא היה אינטנסיבי מאוד והבוסתן היה הבית השני שלי. היינו קבוצה מגובשת מאוד, גם אלי ומריאנו יצאו מהקבוצה הזו וגם מיטל סלקמון מהתוכנית 'רוני וקשיו' בניקלודיאון. כשהתגייסנו לצבא, התפזרנו כל אחד לדרכו. אחרי הצבא, בפגישה מקרית בנתניה, החלטנו להתחיל לעבוד יחד. שנינו רצינו להיות קומיקאים. לא ידענו אם זה יצליח, אבל התחלנו".

"השתלבנו די מהר בתעשייה, הופענו במקומות כמו צוותא והקאמל קומדי קלאב, וגם בטלוויזיה, אצל יצפאן ודודו טופז למשל", מספר אביעד. "בתחילת הקריירה עבדנו על מופע למבוגרים", אומר אודי. "סטנדאפ שיצרנו והרצנו חמש שנים ברחבי הארץ. במופע היו בין היתר גם שתי דמויות בשם גור ואוח, שאותן יצרנו כאמירה על הילדים של אז. אנשים מערוץ פוקס קידס ראו את המופע שלנו, נדלקו על הדמויות – והציעו לנו לעשות סדרה". "בהתחלה לא עניין אותנו לעשות סדרה לילדים, אבל הם הבטיחו לנו שלא נצטרך להתיילד או לשנות את ההומור שלנו", מוסיף אביעד. "למעשה הם נתנו לנו חופש יצירתי מוחלט".

לחיי הלוזרים

כדי ליצור את "גור ואוח" התגבש צוות מיומן שכלל את אסף שלמון, במאי שתי העונות הראשונות, ואת הכותבים גיא מרוז ויוני להב. התוכנית יצאה לדרך בשנת 2000, אבל למרות הכישרון המתפרץ של אודי ואביעד, לקח לה זמן לתפוס. "אני חושב שקצת הקדמנו את זמננו", מהרהר אביעד. "בנוסף, התוכנית היתה בערוץ נישה, וקלטו את העניין לאט=לאט. אבל פתאום, אחרי כשבע שנים, זה פרץ בבום. התחלנו לקבל ריקושטים על 'גור ואוח' מכל הכיוונים".

"גור ואוח" היא קומדיית מצבים לילדים, שגם מבוגרים נהנים ממנה. היא מסתמכת על התזמון הקומי המושלם של אודי ואביעד ומלאה בצחוקים, בגאגים, בשטויות ובעיקר בדמיון פרוע. אודי ואביעד מגלמים שני ילדים חנונים הגרים במקלט (שאותו הם מכנים "קרבונקל"), מעריצים את להקת "אוף שימחעס" ומתמודדים בהומור ובשמחת חיים עם המתרחש בחייהם. הסדרה נראית כמעט מאולתרת, אבל זה רק בגלל המקצועיות הקפדנית של השניים. "זה הומור פיזי ומילולי שצריך להיות מדויק מאוד וממש לא מאולתר", מסביר אביעד. "מדהים עד כמה הכל צריך להיות על המילימטר כדי שזה יעבוד". "זה סלפסטיק, וסלפסטיק זה מנגנון בינלאומי, מצ'רלי צ'פלין ועד שייקה אופיר", צוחק אודי, "אבל צריך לדעת את המינונים. ב'גור ואוח' העמסנו כמה שיכולנו".

ההצלחה של התוכנית שאבה את אודי ואביעד לתוך עולם הילדים. "ב=2007 התחיל ביקוש עצום להופעות, וכך נכנסנו לעובי הקורה בעולם הילדים", אומר אודי. "עם כניסתם של גור ואוח לפסטיגל – הפכנו למוצר נדרש בתחום הילדים, וזה דחק לפינה את עולם המבוגרים. אנחנו בפול טיים ג'וב. היום אנחנו מנסים לחזור לעולם המבוגרים, אבל זה קשה".

אבל ילדים הם קהל מצוין.
אביעד: "אנחנו מדברים פחות לקטנטנים – קהל היעד שלנו הוא ילדים מגיל חמש ומעלה. כדי להיות טובים במה שאנחנו עושים, אנחנו חייבים באמת לאהוב ילדים ולהתחבר אליהם. במובן היצירתי והמחשבתי, אנחנו ילדים בעצמנו. נהנים מהשטויות, אוהבים להשתולל ולהתלכלך".
אודי: "אנחנו לא מפחדים להשתטות ולהתנסות בדברים שמבוגרים לא עושים בדרך כלל. אני משחק עם הילדים שלי ולעתים משתטה יותר מהם. אבל בעבודה אנחנו לוקחים ברצינות את השטויות שאנחנו עושים".

צילום: פיני סילוק

קשר משפחתי

לאודי ואביעד, כאמור, יש גם ילדים פרטיים משלהם. "הגעתי די בשל לאבהות", אומר אודי. "רציתי מאוד ילד, וזה מילא לי את כל הציפיות. יש לי חבר שאני יכול לשחק איתו, ודרכו גם לקנות את הצעצועים שאני אוהב, וזו גם סיבה מצוינת ללכת לגן השעשועים. יש לי גם נסיכה קטנה שמרעיפה עליי המון אהבה. אבל זה דורש גם הרבה אחריות, התמודדות מול עצמך, ושינוי הרגלים – למשל, פעם הייתי חיה שעובדת בלילות, היום אני עובד בבקרים".

"ככל שהילדים גדלים, הם יותר ויותר מתחברים למה שאנחנו עושים", אומר אביעד. "מאי נמצאת איתי על הבמות מגיל אפס. כבר בגיל שישה חודשים העליתי אותה איתי לבמת הפסטיגל מול 6,000 איש. היא מסתובבת מאחורי הקלעים והולכת הרבה להצגות. ככל שהיא גדלה ומתקרבת לגילים שאנחנו פונים אליהם, היא משמשת קבוצת מיקוד בשבילי. אני מנסה עליה את החומרים החדשים שלנו, למשל את השיר שכתבנו לפסטיגל, ואפשר ללמוד הרבה מהתגובות שלה".

יש קשר בין המשפחות שלכם?
"אנחנו מכירים אחד את השני כבר 20 שנה", אומר אביעד. "מן הסתם אנחנו מבלים זה עם זה יותר משאנחנו מבלים עם הנשים והילדים שלנו. אנחנו כמו בני משפחה, וגם המשפחות שלנו קרובות. הנשים שלנו חברות זו של זו וגם הילדים מתחברים".

ומה יהיה עם גור ואוח? הבנים שלי דורשים שתחזרו.
"גור ואוח נמצאים במקום לא ידוע מבחינתנו", אומר אודי. "הם שודרו בג'טיקס עד לפני שלוש שנים, אבל ברגע שהוא הפך לערוץ דיסני, לא נעים לומר, קברו את התוכנית. בדיסני לא מעוניינים לשדר את התוכנית כי יש להם ערכים מסוימים, וגור ואוח מעלים אבק על איזה מדף".
"הרבה ילדים והורים רוצים שגור ואוח יחזרו", אומר אביעד. "אבל כל מה שניסינו לעשות לא הצליח. שמנו את זה מאחורינו והמשכנו הלאה. אנחנו כל הזמן חושבים על הדבר הבא".

צילום: פיני סילוק

הכי קצר – אודי ואביעד משתפים ברגעים הכי שלהם

הכי מלחיץ

אודי: "הבריאות. שכולם יהיו בריאים".
אביעד: "עמידה בזמנים. אני גרוע בזה".

הכי מרגש

אודי: "כל תובנה חדשה שאני מגלה אצל הילדים שלי".
אביעד: "לעקוב אחרי הגדילה של הילדים שלי שלב אחרי שלב".

הכי מעצבן

אודי: "לעבוד עם אנשים לא מקצועיים, שלא מבינים עניין".
אביעד: "נותני שירות שלא אוהבים לתת שירות יכולים להוציא אותי מדעתי".

הכי כיף

אודי: "לחזור הביתה".
אביעד: "לונה פארק. היינו בלונה פארק בחופשה באמסטרדם וזה היה תענוג".

הכי הייתי רוצה

אודי: "להמשיך לעשות מה שאני עושה היום כל החיים".
אביעד: "שכולם יהיו בריאים. ברגע שאתה נהיה אבא אתה מבין את זה פי כמה".