שמיכה של אהבה: 300 נשים יצרו יחד את הדבר המדהים הזה

Quilt of love | צילום: maor feit
Quilt of love | צילום: maor feit

300 יוצרות ישראליות מוכשרות שיתפו פעולה בשביל לעטוף אותנו בחום ואהבה אחרי האסון שקרה ב-7 באוקטובר. התוצאה עוצרת נשימה, ויש לכן הזדמנות לראות אותה ולהתעטף בה רק עד 1 באפריל

88 שיתופים | 132 צפיות

בתקופה זו כולנו מרגישות את הצורך להתעטף, להרגיש מחובקות ולקבל כוח אחת מהשנייה – וזה בדיוק מה שבא לתת פרויקט "שמיכה של אהבה" (Quilt of love), ביוזמתה של היוצרת והמנהלת האמנותית מרינה פוזנר ובשיתוף מכללת סמינר הקיבוצים.

>> צמרמורת: הישראלית שהביאה את זוועות 7 באוקטובר להוליווד

נשות קהילת Bite – קהילה של יוצרות מישראל והעולם שהוקמה על ידי פוזנר ומונה כ-300 חברות – חברו יחד כדי ליצור שמיכת טלאים אחת ענקית, כסמל יפהפה ותזכורת חשובה לאחדות הגורל והביחד שלנו, מתוך רצון לכסות את העולם באהבה, הכלה, פתיחות ונועם. התוצאה היא מיצב אמנות יוצא דופן המורכב משני אובייקטים: עבודת טקסטיל מרהיבה לצד עבודת ניו מדיה מדהימה.

אהבה נודדת. תערוכת "Quilt of love" | צילום: יח"צ
אהבה נודדת. תערוכת "Quilt of love" | צילום: יח"צ

כעת מוצגות השמיכות – זו הפיזית וזו הדיגיטלית – בתערוכה קצרת מועד שתסתיים ב-1 באפריל. כולן וכולם מוזמנות לבוא להכיר, לדבר, לשתף, להרהר, להתבונן, לנשום או ממש להשתחל אל תוך השמיכה ולהרגיש עטופות ומחובקות. בין הנשים שהשתתפו ביצירה תמצאו את שרון לשם מורד, אפרת ירון, רוקסי מונטן, ירדן אמיר, קורין אביסדריס, דוריה שרה, וגם האמניות אורית פוקס, מריה מרפלד, ג׳ניפר אבסירה, שירלי שור, מאור פייט, אילת סטולר, דבי אולו, וגילוי נאות: אפילו אנחנו לוקחות חלק בפרויקט המרגש הזה, עם טלאי שיצרנו משערים נבחרים של "את" לאורך השנים, שעליהם נשים ישראליות מדהימות ומעוררות השראה.

מרינה פוזנר בתערוכת הפרויקט הנודד "Quilt Of Love" | צילום: אינסטגרם marina_pozner@
מרינה פוזנר בתערוכת הפרויקט הנודד "Quilt Of Love" | צילום: אינסטגרם marina_pozner@
עיטוף נעים לכולן. תערוכת "Quilt Of Love" | צילום: יח"צ
עיטוף נעים לכולן. תערוכת "Quilt Of Love" | צילום: יח"צ

פוזנר, יוצרת הפרויקט וקהילת הנשים שעבדו יחד, מספרת כיצד כל זה נולד: "הקמתי את קהילת bite לנשים יוצרות בישראל בספטמבר. הרעיון התגלגל בראש שלי במשך תקופה מתוך רצון להביא אנרגיה נשית של תשומת לב, רכות ותעוזה וליצור שדה להחלפת ידע, רעיונות ושיתופי פעולה. כשאירע האסון בשבעה באוקטובר, זו הייתה עבורי נקודה בזמן שרק הציפה שוב את האלימות הקשה שהעולם שלנו סובל ממנה. זה רק חיזק אצלי את התחושה שחסרה בעולם אהבה לאנשים, חסרה רגישות, המקום של הלב הלך לאיבוד ובלעדיו אין קיום".

"במקביל, חבריי בשדה האמנות והתרבות השתתקו עד אי יכולת ליצור או להיכנס לסטודיו", מספרת פוזנר. "היה לי קשה מאוד לראות ולשמוע את זה, כי אם לאנשים יוצרים לוקחים את היצירה – המשמעות היא מוות. ואם כך הדבר אז אין תקווה. ובשביל מה לחיות? להילחם? זה היה סימן עבורי לעשות את מה שאני טובה בו – ליזום מהלך כדי להניע יצירה. יצירה שאיננה קשורה לאסון אלא לדבר גדול יותר, אוניברסלי ועל זמני, להזכיר לעצמנו ואחד לשני את האנרגיה של הלב".

גם אנחנו שם. שערי מגזין "את" בפרויקט "שמיכה של אהבה"
גם אנחנו שם. שערי מגזין "את" בפרויקט "שמיכה של אהבה"

>> אירוויזיון 2024: האם "הוריקן" של עדן גולן יציל אותנו מהסערה?

"החלטתי שהדבר הכי נכון לפרויקט כזה הוא להציף את המסר הזה על ידי אמניות", ממשיכה פוזנר, "נשים המזוהות עם אנרגיה רכה יותר ועם רגישות, עם יכולת לתקשורת ופתרון בעיות בדרכים לא אלימות ועם עוצמה – גם להמשיך לאהוב ולתת. נשים שבכל מקום בעולם כוחן מואר וצף כי בזמן לחימה הן אלו שנותרות בחזית. הרגשתי שזו השליחות שלי ברגע המורכב הזה וקרה דבר גדול הרבה יותר – ממקום שרציתי לחזק זה הפך לפרויקט שגם מחזק אותי".

התערוכה בה מוצגת השמיכה הגדולה היא פרויקט נודד. עד ה-1 באפריל היא תוצג בגלריית "אחד העם 9", במגדל שלום בתל אביב (הכניסה מרחוב השחר 5), בימים ראשון-חמישי 11:00-17:00, שישי־שבת 11:00־16:00. פרטים נוספים בעמוד הפרויקט

קצת אהבה לא תזיק. תערוכת "Quilt of love" | צילום: יח"צ
קצת אהבה לא תזיק. תערוכת "Quilt of love" | צילום: יח"צ