שמחה גואטה: "אני לא מלאה. אני אישה שמנה שלא מנוהלת מאיך שהיא נראית"

שמחה גואטה | צילום: תום סימון
שמחה גואטה | צילום: תום סימון

היא מכורה למסקרות שחורות, במבה כתומה ושיער בלונדיני. מזמנת לעצמה אהבה ויודעת שעם שם כמו שלה- שמחה זה עניין של דרך חיים. שמחה גואטה פותחת תיק

88 שיתופים | 132 צפיות

שמחה גואטה. דוגמנית, יזמית ושחקנית. לאחרונה עיצבה קולקציית בגדי כושר בשיתוף "רייבן" למידות גדולות. גרושה, בת 34, מתגוררת ברמת גן

שגרת טיפוח

"ביומיום אני מקפידה על קרם הגנה, 30 SPF של קליניק. סוג העור שלי הוא רגיל עד מעורב עם נטייה לאדמומיות. אבל אני מאוד מודה עליו, כי אני מרוקאית עם עור מתוח. אני מפנקת אותו עם הבוסטר והקרמים ליום וללילה של ד"ר עור שעושים עבודה מצוינת. בגיל 16 התחלתי להשתמש בסבון הגוף של ללין, אבל המרקם שלו השתנה ועברתי לסבון של דאב בניחוח מלפפונים. הוא זול ונהדר. באופן כללי, שגרת הטיפוח שלי כוללת הרבה מאד מים. לפחות שני ליטרים ביום. הבדיחה עליי היא שאני שמנה מרוב מים".

בוסטר של ד"ר עור. 255 ש"ח | צילום: יח"צ
בוסטר של ד"ר עור. 255 ש"ח | צילום: יח"צ
תחליב רחצה DOVE מלפפון ותה ירוק. טווח מחירים 15.9-18.9 ש"ח | צילום: סטודיו 0304
תחליב רחצה DOVE מלפפון ותה ירוק. טווח מחירים 15.9-18.9 ש"ח | צילום: סטודיו 0304

קוסמטיקאית

"מעולם לא הייתי אצל קוסמטיקאית, אבל לאחרונה הייתי באירוע של יפה מקסימוב והמקום נראה מדהים. אז אולי אלך לראשונה להתנסות בטיפולים". 

 אנטי אייג'ינג

"אני עדיין לא מרגישה צורך לעשות את זה ואוהבת מה שאני רואה מול המראה. אבל ביום שפחות אוהב, אני אעשה. לדעתי, כל אחת שזה חשוב לה – שתזריק או תרים. בואו, אין מה להתבייש, זה לא ביג אישיו. אנחנו ב-2023, תעשו מה שאתן רוצות באהבה. מבחינתי לבחור בטיפולים זה בדיוק כמו לצבוע את השיער כשהוא מאפיר".

"בניגוד למה שחושבים על שמנות שלא זזות, אני מאוד אוהבת כושר. אחרי אימון אני מרגישה מן היי כזה וכשאני לא מתאמנת, אני מרגישה לא מאופסת"

איפור

"אני מאוד אוהבת איפור. יש לי ממש מחלה על מסקרות. כולן בשחור. אני מכורה למסקרה והמייקאפ של ג'ייד בגוון 300. בעצם, אני גם מכורה לשפתונים כמו לובלו דובדבן. אני משלבת אותו עם התוחם של בר זומר. לפעמים אני גם משתמשת בסומק של איל מקיאג'. הוא מין שילוב של גוונים ורודים עם צבעי אדמה וזה הוואו של הוואו. בגזרת השימרים אני משתמשת בפלטה נהדרת של OFRA שיש בה הכל מהכל. ולמרות הכל, הגישה שלי היא לגמרי 'לס איז מור'".

לובלו דובדבן. 15.90 ש"ח | צילום: יח"צ
לובלו דובדבן. 15.90 ש"ח | צילום: יח"צ
מסקרה IDYLLIC של ג'ייד. מחיר 89 ש"ח | צילום: יח"צ
מסקרה IDYLLIC של ג'ייד. מחיר 89 ש"ח | צילום: יח"צ
סומק מינראלי אפוי- גוון touch me של איל מקיאג. מחיר 169 ש"ח | צילום: אור צפתי
סומק מינראלי אפוי- גוון touch me של איל מקיאג. מחיר 169 ש"ח | צילום: אור צפתי

בושם

"יש לי אהבה בלתי רגילה לבשמים. מגיל מאוד צעיר אני משתמשת בשאנל מדמאוזל ובבשמים של קלואה. היום אני צמודה לאינטנס של דולצ'ה וגאבנה".

שיער

"הייתי ילדה זהובת שיער. עם הזמן השיער שלי קיבל גוון חום בהיר וכבר שנים שאני צובעת אותו לבלונד במספרה של זהבית מוריסי באור יהודה. אין מה לעשות, היא הכי טובה בכל מה שקשור לכימיה של השיער ומגיעה לפיגמנט המושלם. אחת לשלושה חודשים אני מבלה אצלה יום שלם במספרה ופעם בשבועיים אני מגיעה כדי לחזק את הבלונד עם מסכות ואמפולה, כי בלונד מזהיב גם בשמש של החורף הישראלי וצריך לשמור עליו. בבית אני חופפת עם השמפו של איזבלה ומחזקת במסכה של החברה. הבלונד הפך כבר מזמן לחלק בלתי נפרד ממני, זה כבר אופי. אבל בשביל תפקיד טוב, אהיה מוכנה לצבוע אפילו לשחור".

>> נמנעת מהזרקות ומקציבה זמן לבאסה. שגרת הטיפוח המיוחדת של ענת עצמון

גבות

"הגבות שלי בול בגודל ובעובי המתאים ואני שומרת על צורתן הטבעית. מעולם לא הייתי אצל מישהי שמורטת, אבל יש לי פינצטה שאני מנקה בעזרתה מעט. אני משתמשת בעפרון הגבות של ג'ייד עם מברשת וכשאני רוצה לקבע אני מתיזה ספריי לשיער".

מני פדי

"אני קבועה אצל אנסיס מסטודיו 'ניילס אנד ביוטי' ברמת גן. היא בחורה מדהימה שזמינה לכל תרחיש ביום ובלילה. שזה מעולה כי אני בן אדם של הדקה התשעים. אני עושה אצלה מניקור ופדיקור ג'ל. בידיים מדי שבוע וברגליים כל שלושה שבועות. אני מאוד מקובעת בחורף ולרוב תמצאו אותי עם צבע שחור. בקיץ מעדיפה פרנץ, פאני באני או לבן. לא אוהבת צבעוניות אחרת".

"אני חושבת שאין אישה שלא סובלת מהפרעות אכילה ברמה כזאת או אחרת. אני רואה נשים ומלווה אותן"

כושר

"בניגוד למה שחושבים על שמנות שלא זזות, אני מאוד אוהבת כושר. אחרי אימון אני מרגישה מן היי כזה וכשאני לא מתאמנת, אני מרגישה לא מאופסת. חשוב להזיז את הגוף כדי להישאר בריאה וזו גם הסיבה שהחלטתי לעצב בגדי ספורט בשביל שמנות ורזות. יש לי מאמנת כושר בשם אריאלה ברקוב מסטודיו 'פיטנס' בהרצליה. אני אוהבת אימונים אישיים או בקבוצה ומעדיפה אימוני כוח או אימונים פונקציונליים. אבל בלי להרוג את עצמי. לפעמים אני מגיעה שלוש פעמים בשבוע ולפעמים אני נעדרת לחודש כי אני על הבמות. אבל זה בסדר, זה לא פחות קשוח".

>> בעקבות סערת הלק ג'ל: 10 טיפים יעילים לשמירה על הידיים

תזונה

"עד גיל 26, הייתי רזה. אבל אז התגרשתי ולא הצלחתי להכיל את הקושי ונפלתי לאכילה רגשית. אני חושבת שאין אישה שלא סובלת מהפרעות אכילה ברמה כזאת או אחרת. אני רואה נשים ומלווה אותן, ויש לי קהילת נשים באינסטגרם וכמאה אלף עוקבים ויש לי יכולת לתת כוח לאחרות, בזכות מי שאני. אחרי הגירושין טסתי לארצות הברית. הרגשתי שם רזה והייתי מוקפת בפאסט פוד ולא שמתי לב שאני על המסלול המלא לעלייה במשקל. תוך שנה עליתי 60 ק"ג וזה היה מטורף ומאז, לאורך השנים רזיתי ובהישרדות ירדתי 22 ק"ג נוספים כי לא אכלתי שם. אבל כשחזרתי עליתי הכול.

מתוק לא מדבר אליי. אבל אני אוהבת במבה כתומה של אסם בפרט ומכורה למלוחים בכלל. התפריט די שלי משתנה. מפיתה כוסמין עם חומוס ועד סושי, סלטים ועוד. ותמיד יש לי בתיק שקית עם אגוזים ושקדים שטוביה צפיר תמיד מתכבד ממנה בחזרות למחזמר 'תיבת נוח'. אז נכון שקשה לי על הבמה יותר מלאחרים והריקוד זה הדבר הכי קשה, אבל זה גם מאתגר.

אני לא מלאה. אני אישה שמנה שלא מנוהלת מאיך שהיא נראית. בניתי קריירה מזה שאני אישה יפה, דגמנתי בשבועות אופנה ובעיניי אין רלוונטיות למשקל כל עוד את לא פוגעת בבריאות שלך ואני עושה בדיקות דם והכל בסדר. כשאתחתן בעזרת השם ויגידו לי לרדת בשביל היריון תקין – אני ארד. אני לא מניפה דגל של שמנות, אני חיה את חיי ושמחה כל יום".

שמחה גואטה בצילומי בגדי הים לקולקציה המשותפת שלה ושל רייבן | צילום: אור גפן
שמחה גואטה בצילומי בגדי הים לקולקציה המשותפת שלה ושל רייבן | צילום: אור גפן

טיפ לחיים

"לקום בבוקר ולבחור בשמחה זו עבודה עצמית גדולה. אז תקומי ותשתי מים ותעשי מה שעושה לך טוב. בשנים האחרונות יש לנו נטייה לחיות חיים של אחרים ולתחזק מצג שווא. אבל אני כאן כבר עשור ובסוף זה לא משנה לי מה יגידו. אם אני שמנה, יגידו שמנה, אם רזיתי ישאלו למה רזיתי כי כל השיח הוא על חיצוניות. אז תסתכלו לאנשים פנימה ותגלו דברים מופלאים. תחיו בעוצמה, אתם פה לסיבוב אחד. ותאכלו טוב, תישנו טוב ותקיפו את עצמכם באנשים שאוהבים אתכם. יש בי אהבה גדולה ואני מרגישה שהשנה זה יקרה. אני מזמנת כל דבר. כרגע תפקיד חיי הוא להיות אימא. ואני לא אתפשר. אני יודעת מה מגיע לי בקריירה, בפרנסה וגם בזוגיות. ואם נרצה ונזמן הכול יקרה. מצד שני, בסופו של דבר, הכי חשוב זה לשמור על וייבים טובים. במקרה שלי זה די מחייב. בואי, לא להרבה אנשים קוראים שמחה".