הדילמה הקשה של שי גבסו – האם לעשות ברית מילה לבנו?

שי גבסו | צילום: אור דנון
שי גבסו | צילום: אור דנון

בפוסט פוליטי אמיץ שפרסם הזמר בחשבון האינסטגרם שלו, שיתף שי גבסו בדילמה לגבי ברית המילה עבור בנו המיועד, וקרא לממשלה ולציבור הדתי והחרדי להתעורר

88 שיתופים | 132 צפיות

"לאחרונה פורסם שאני עומד להיות אבא", שיתף הזמר שי גבסו בחשבון האינסטגרם שלו אמש (שלישי). "זה קורה במסגרת הורות משותפת וזה אומר שהכנו חוזה עם המון סעיפים ועורכי דין. אחד הסעיפים היה האם נקיים ברית מילה".

>> "בשביל להיות אם יחידנית את צריכה חסכונות או שכר גבוה"

גבסו שיתף כי מאחר שהאם המיועדת, שותפתו להורות, אינה מעוניינת בברית מילה עבור בנם, הוא נשלח "לחשוב עם עצמי מה דעתי", ולבסוף החליט שהוא דווקא בעד הטקס, משום שלטענתו "יש דברים שהם מעל השכל וזה אחד מהם". את כל ההקדמה הזאת כתב על מנת להדגיש את חשיבות היהדות בעיניו – משום שהמשך הפוסט הופנה כלפי הממשלה וכלפי הציבור הדתי והחרדי.

מתוך הפוסט של שי גבסו | צילום: אינסטגרם shaygabso
מתוך הפוסט של שי גבסו | צילום: אינסטגרם shaygabso

מהממשלה הנוכחית, אשר מקדמת את ההפיכה המשטרית, ביקש לוותר על כפייתה של הרפורמה לאור הקרע הנוראי בעם בשבוע של תשעה באב, ונימק: "לוותר זו דרכו של העם היהודי, הצניעות שאיתה הצלחנו להיות מאירי עולם בכל התחומים", והוסיף: "הממשלה מתנהגת בחוסר הבנה ושכחה של הכלל החשוב ביותר בחיי אומה: 'דרך ארץ קדמה לתורה'".

עוד פנה גבסו פניה לציבור הדתי שהוא מכיר היטב: "אני פונה לחובשי הכיפה שהסתובבתי איתם בגבעות ישע, לתלמידי הישיבות בחברון, ירושלים, תל אביב, לש"ס תנועת המזרחים – תתעוררו", והוסיף: "אני יודע שאנחנו ננצח", והתייחס לפילוג בעם שמייצרות המילים "הלבנים", "הצפוניים", "יפי הנפש", בהן משתמשים תומכי רפורמה רבים. "אני ספרדי בצבע חום מוקה שבאתי מלמטה משכונת שיכונים. מה שינצח זו רוח אלוהים שבקרבנו, הליברל, המודרני שכמו בחוק טבע תמיד ינצח", כתב.

מתוך הפוסט של שי גבסו | צילום: אינסטגרם shaygabso
מתוך הפוסט של שי גבסו | צילום: אינסטגרם shaygabso