שירי ולירן – הקאמבק

שירי ולירן | צילום: אסף תמם "חתונה ממבט ראשון"
שירי ולירן | צילום: אסף תמם "חתונה ממבט ראשון"

שירי ולירן, הזוג היחיד ששרד אחרי תום שידור העונה השנייה של "חתונה ממבט ראשון", נפרדו, ועכשיו חזרו. זה משמח? תלוי את מי שואלים. הדס בשן תמיד חשבה שהם בכלל לא צריכים להיות ביחד

88 שיתופים | 132 צפיות

הטקסט שלפניכם נכתב אחרי שידור הפרק האחרון בעונה השנייה של "חתונה ממבט ראשון". זה שבו שירי אמרה "כן" ללירן וכולם כבר ידעו שהם נשארו יחד גם אחרי שכובו המצלמות. זה היה רגע משמח לכאורה, אבל הדס בשן, שעקבה באדיקות אחרי כל פרקי העונה, לא חשבה שזה הסוף הכי טוב. וכך היא כתבה אז:

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"

בשבועות האחרונים הרגשתי כמו האדם היחיד בארץ שלא רוצה ששירי ולירן יהיו יחד. כמעט בלתי אפשרי היה לעמוד מול הסחף העדרי של כולכם, שצפיתם בשירי מתרככת מול לירן בעיניים מכורכמות, מחכים רק לרגע שבו היא תיכנע לחיזוריו. אני לא מאשימה אתכם – ראיתם המון סרטים וסדרות הוליוודים, ובכל פעם שהגיבורה הנחשקת לא רצתה את החנון, הוא עשה כמה טריקים ובסוף קיבלה שכל והתאהבה בו. רוס ורייצ'ל, לאונרד ופני מ"המפץ הגדול", אפילו החיה מ"היפה והחיה" – כולם יצאו מ"הפרנדזון" – "איזור החברות" – כמנצחים, וסיפקו לכם קתרזיס. אלא שבחיים האמיתיים מערכות יחסים כאלה מושתתות על דברים לא בריאים. על חוסר משיכה, התפשרות, או במקרה של לירן – מזוכיזם טהור. כי שירי מעולם לא התנהגה אליו יפה, ולדעתי היא גם לא מתכננת להתנהג אליו יפה בעתיד.

שירי ולירן | צילום מסך מתוך "חתונה במבט ראשון"
שירי ולירן | צילום מסך מתוך "חתונה במבט ראשון"

שירי ולירן נפגשים עם הפסיכולוגים ולירן מדבר ראשון. "ראיתי אותך נלחמת כדי להיות איתי" הוא מספר בגאווה, כי לדעתו האישה שהוא צריך להיות איתה היא מישהי שמתגברת על גועל, רתיעה ו/או בושה. מדוע לירן לא מאמין שמגיע לו מישהי שבאמת רוצה אותו? התוכנית אפילו לא התקרבה לשאול את זה. הסיפור היחיד המסופר הוא ששירי הייתה סגורה, ונפתחה למען לירן. כשמגיע תורה של שירי לדבר, היא נותנת לנו את הפזמון הקבוע על לירן הסבלני אליה, המכיל אותה והרגיש לצרכיה. האם יש ללירן עוד תכונות? הוא חכם? מצחיק? סקסי? אין לנו מושג. שירי לא מחמיאה, לא מתפעלת, לא מספרת עליו שום דבר שאינו האופן בו היא משתקפת בעיניו המאוהבות. וכן, שירי מסכימה להמשיך את הקשר בלי מצלמות, וכן, שניהם בוכים ומתחבקים, וכן, זה עושה משהו בלב, אבל עדיין – זה חסר תשוקה, וחסר כבוד בסיסי ללירן. אפילו כשהוא מעניק לה *עוד* מתנה – קופסה של עוגיות הבריאות של אימו, שירי מנצלת הזדמנות אחרונה לרדת עליו שאכל לה את כל הקודמות. אגב, שמתם לב ששירי מעולם לא קנתה מתנה ללירן?

אני באמת מאחלת להם שיהיו מאושרים, אבל בעיני שירי תהיה  האישה שיורדת על בעלה בכל הזדמנות, ולירן יהיה הגבר שמחייך מול עלבונות וחולם על מילואים. סוף שמח? רק אם כך זוגיות צריכה להראות לדעתכם. לדעתי – לא.