שירה גפן: "מוות זו לא מחלה"

שירה גפן ואביב גפן בהלוויית אביהם | צילום מסך, כאן 11
שירה גפן ואביב גפן בהלוויית אביהם | צילום מסך, כאן 11

יהונתן גפן הלך לעולמו לפני כמעט חודשיים, אבל הפרידה היא תהליך מתמשך. בתו שירה גפן משתפת בתהליך קשה ולא מספיק מדובר שנלווה לכך, וחושפת לאן נתרמו חפציו

88 שיתופים | 132 צפיות

כמעט חודשיים חלפו מאז מותו הפתאומי של יהונתן גפן. בתו שירה גפן, שערכה את "הייתם קהל נפלא", ספר שיריו האחרון שכתב לפני מותו, משתפת בפייסבוק בתהליך הפרידה הנוסף שעברה מאביה – פינוי תכולת ביתו. תהליך קשה מאוד בפני עצמו.

"האינסטינקט הראשוני היה לזרוק הכל. להעלים, כי ההעדר הכי גדול מורגש בבית", משתפת גפן בפוסט בפייסבוק, "אי אפשר לברוח מהריק המעמיק נוכח החפצים שנותרו כפי שעזב אותם. לפנות בית מקביל לתהליך הראשוני של האבל ונותן לו ממשות. מכאיבה אמנם, אבל גם מחלימה".

"מוות זו לא מחלה", כותבת גפן, "וההשלכה שלנו להמשיך להרגיש כלפי המת כאילו הוא ניתק באכזריות אל עולם אחר שבו הוא מסתובב נטוש היא שגויה. אנחנו נטושים. ובנו כדאי שנטפל. גיליתי שלגעת בחפציו, למיין, לארוז, זה בעצם לעבד את המוות שאין לו גוף".

יהונתן גפן | צילום: דפנה צילאג
יהונתן גפן | צילום: דפנה צילאג

גפן החליטה לשתף במעשה יפה ומרגש במיוחד – לתרום את רהיטיו לתושבי כפר פלסטיני. "גם לתרום זו פעולה שמאפשרת קיום המשכיות, המשכיות הרוח, המשכיות תקווה", היא כותבת, "לכן החלטתי לתרום את רהיטיו לתושבי מסאפר יטא, תושבי 12 כפרים פלסטיניים אותם הורה בג״צ לפנות אחרי עתירה של 22 שנה. בשנות ה-80 צה״ל הפך את המקום לשטח אש למרות שהתושבים חיו שם הרבה קודם, כעת הם מועמדים לגירוש מאדמתם וביתם. בשיתוף עם ארגון 'שוברים שתיקה' הצלחנו לעשות זאת אתמול. זאת הייתה נחמה גדולה עבורי, וסיום מוצלח ומשמעותי לפינוי הבית. הבית ריק. הלב מלא".