עוד הישג בינלאומי לאמנית הישראלית שירה ברזילי (קוקטית)

שירלי ברזילי״| צילום: באדיבות IDV Hospitality
שירלי ברזילי״| צילום: באדיבות IDV Hospitality

אחרי שיתופי פעולה עם זארה ועם קרטייה, האמנית הישראלית שירה ברזילי (קוקטית) מגיעה לעוד הישג בפסגת האופנה ומשיקה עבודת NFT ראשונה בשיתוף עם מגזין בינלאומי שכוללת גם תרומה מרגשת

88 שיתופים | 132 צפיות

"שמישהו יצבוט אותי" כך כותבת בעמוד האינסטגרם שלה שירה ברזילי, האמנית הישראלית המוכרת בשם "קוקטית". הסיבה: עבודת ה-NFT הראשונה שלה הושקה אתמול בתור, לא פחות מאשר השער של מגזין "אל" הנורווגי. העבודה מוצאת למכירה פומבית והכנסותיה יתרמו לארגון הצדקה Choose Love, המספק
לפליטים ועקורים ברחבי העולם סיוע נדרש – מסירות חיפוש והצלה ועד מזון וייעוץ משפטי. קוקטית הבטיחה בפוסט שזו רק הסנונית הראשונה בפעילותה הצפויה במרחב של NFT.

ההישג המרשים הזה מגיע אחרי שורה של הצלחות של קוקטית בשנה האחרונה. בנובמבר האחרון הוציאה שת״פ מרגש עם זארה: ליין של הלבשה תחתונה, אירוע יוצא דופן עבור זארה בעיקר מכיוון שמדובר ברשת שמאז היווסדה התבססה על שחזור דגמים קיימים ממיטב מסלולי האופנה בעולם, והנה היא מוציאה קו לנז׳רי מקורי.

>> 9 פריטים מזארה בפחות ממאה שקלים

״לראשונה אי פעם זארה עושים שת״פ במחלקת ההלבשה התחתונה", סיפרה לנו ברזילי כשיצאה הקולקציה, "הקולקציה כוללת 10 דגמים והיא נמכרת אונליין בכל העולם כמעט, חוץ מסין והודו, ואני מקבלת מהם כל הזמן עדכונים שזה הולך ממש טוב ושיש פריטים שהם סולד אאוט״, אמרה ברזילי, ״אני חושבת שיש משהו בקו שלי ובאמנות שלי, שהוא מאוד נשי ומאדיר את הגוף ואת האישה ולכן לא בכדי פונים אליי דווקא מתחום ההלבשה התחתונה. יש באמנות שלי משהו מאוד סנסואלי, ולדעתי זה מדבר בשפה של כל אישה. היו לי כבר פרויקטים יותר גדולים. אבל נראה לי שלזארה כל אחת מרגישה שייכת. זה חלק בחיים של כולם״.

בתחילת פברואר הציגה עבודות חדשות, שהוזמנו במיוחד ממותג התכשיטים היוקרתי בעולם קרטייה, לספר האמנות השנתי שהוא מוציא. הספר שנקרא ״365״, יצא השנה זו הפעם השלישית במהדורה חגיגית של  ׳קופי טייבל׳, והוא כלל כתבות על עיצוב, אמנות ותכשיטים. ״זהו ספר פרימיום שקרטייה מחלקים ללקוחות שלהם״, סיפרה לנו ברזילי, ״בכל שנה הם מציגים אמנים שהם אוהבים ומאמינים בהם. הם פנו אליי ביוני שנה שעברה ושאלו אם אני רוצה להשתתף״.

ברזילי מספרת שהקונספט שהגו קרטייה היה היכולת למצוא יופי בכל מקום, והעובדה שהיא מציירת דמויות הניגלות מן המרחב בטבע בכל מיני צורות, התאימה מאוד לרעיון. ההנחיה היחידה הייתה לעשות משהו תחת המשפט הזה. בספר מופיעות שתי עבודות של ברזילי (עמוד פותח וכפולת עמודים) כשיחד איתה בכתבה מופיעים שלושה אמנים שיצרו תחת הכותרת הזו. ״זה מרגש כי זה פותח עוד הזדמנויות ובכלל זה מאוד משמח שקרטייה נותנים מקום לאמנים ומייצרים את הפלטפורמה הזו. הם תומכים באמנים בכל הבחינות וכמובן שילמו על העבודות, ויש דיבור על המשך פעילות ביחד״, סיפרה לנו בפברואר.

עבודה של שירלי ברזילי לקרטייה | צילום: יח״צ
עבודה של שירלי ברזילי לקרטייה | צילום: יח״צ

ההצלחה הזו לא מפתיעה את 471 אלף העוקבים שלה, שיודעים שהיא כבר הייתה שותפה בעבר לפרוייקטים גדולים ויוקרתיים, כמו למשל עיצוב למותג נעלי הטניס הצרפתי בן סימון, קמפיין הג׳ינס האקולוגי של רשת H&M וטישרטס מאויירות עבור רוברטו קוואלי.

מתוך השת״פ של קוקטית וזארה | צילום: יח״צ
מתוך השת״פ של קוקטית וזארה | צילום: יח״צ

ברזילי בת ה-39, בוגרת שנקר בהצטיינות, קיבלה את הבמה הראשונה שלה כאחת המאיירות הכשרוניות שפועלות כאן, אצלנו במגזין ״את״, בתחילת שנות ה-2000, כשעם סיום לימודיה, יצרה עבור המגזין, הפקת אופנה מאויירת תחת השם ״טרופיקנה״. ״עבדתי כמעצבת גרפית במגזין גו סטייל במשך 12 שנה, עשיתי גרפיקות, איורים וארועים, כמו למשל לאייר אנשים בחתונות, ועיצבתי קעקועים זמניים. ואז באה הקורונה ומה שנשאר לי לעשות זה להתמקד באמנות שלי, שזה הדבר שהכי הפחיד אותי, אבל התברר שזה הדבר הכי טוב שקרה לי. לפעמים אתה הולך סחור סחור ולפעמים זה פשוט שם. או שאתה מתאכזב או שאתה מתעלה, ואני מדברת לאמנים צעירים ובכלל לכל אחד שיש לו שאיפה. תמיד ידעתי שהאמנות שלי זו השאיפה שלי, היא תמיד התחפשה לצורות שונות, אבל בסוף היא הייתה הדבר. האמנות היא אמנות חיובית היא אמורה להזיז בך משהו, ואני רוצה לעורר השראה באנשים. המהות זה לייצר אמנות. הדבר הכי מרגש אותי זה שהאמנות שלי נוגעת באנשים, זה שיש לי את העוקבים שלי ואת השפה שלי זו הבאר וכל הפרויקטים שיוצאים ממנה זה הכל תוספות".

מתוך ״טרופיקנה״, הפקה מאוירת של שירה ברזילי למגזין ״את״
מתוך ״טרופיקנה״, הפקה מאוירת של שירה ברזילי למגזין ״את״

במקביל לעבודה עם זארה, חזרה ברזילי השנה מניו יורק, שם נענתה להזמנה ממלון ׳ג׳יימס׳ לצייר ציור קיר ענק בכניסה לבר המלון, The Seville, והשאיפות והחלומות כמובן שלא נעצרים כאן. ״השת״פים הם חלק קטן מהעשייה שלי. המהות זה לייצר אמנות. העובדה שהאמנות שלי מושכת גם גורמים מסחריים, היא לא העיקר. הדבר הכי מרגש אותי זה שהאמנות שלי נוגעת באנשים ושזה מתוקשר החוצה. זה שיש לי את העוקבים שלי ואת השפה שלי זו הבאר וכל הפרויקטים שיוצאים ממנה זה הכל תוספות. מרגש אותי גם להיכנס לעולם הקריפטו ארט, שנראה כמשהו מאוד רווחי ונכון לאמנים. אני מתפתחת ונוגעת לכל מיני תחומים שכולם נגזרים מתוך השפה שלי, אבל אין גבול ליצירה״, כך אמרה לנו לפני כמה חודשים והנה היא מגשימה את חזונה בהשקה של עבודת NFT ראשונה.

איורי הבר של שירה ברזילי (קוקטית) בבר במנהטן |  צילום: באדיבות IDV Hospitality
איורי הבר של שירה ברזילי (קוקטית) בבר במנהטן |  צילום: באדיבות IDV Hospitality
מתוך השת״פ של שירה ברזילי (קוקטית) וזארה | צילום: יח״צ
מתוך השת״פ של שירה ברזילי (קוקטית) וזארה | צילום: יח״צ
מתוך השת״פ של קוקטית (שירה ברזילי) וזארה | צילום: יח״צ
מתוך השת״פ של קוקטית (שירה ברזילי) וזארה | צילום: יח״צ