שיק מתחת לחופה

רוצה להיראות שיקית ביום החתונה שלך? קבלי את שמלות הכלה החמות והחידושים בתחום אופנת הכלות, שהוצגו בשבוע האופנה לכלות, ה-Bridal Show

88 שיתופים | 132 צפיות

אופנת כלות היא אחד מהענפים המפותחים והרווחיים בישראל. חתונה הופכת לא פעם להפקה מסורבלת המצריכה חודשים של תכנון דקדקני. שבוע אופנה ישראלי שיוקדש לכל הכרוך בתכנון המקדים לאירוע היה רק עניין של זמן. ואכן, כשבוע לפני פסח התקיים אירוע האופנה הישראלי לכלות שבמהלכו הציגו 40 מעצבי שמלות ו-20 מעצבי אביזרים משלימים את מרכולתם. סמדר גנזי, "אקסטרווגנזי", יזמה את האירוע בשיתוף "וואלה! מזל טוב", ניהלה אמנותית את האירוע והפיקה וביימה את 9 תצוגות האופנה שהוצגו בו. האירוע התקיים בהאנגר 11 בנמל תל אביב כשבוע לאחר שהתקיים אירוע דומה בניו יורק.

מלבד מעצבי אופנה, אפשר היה למצוא קשת ענפה של ספקי שירותים: מארגני חתונות, מעצבי נעליים, צורפים, מאפרים, ספרים, צלמים, ואפילו ספקי משקאות. מדי שעה וחצי התקיימו תצוגות של מעצבי שמלות כלה על במה ורודה במרכז האולם.

קלאסי, רומנטי, סקסי

עם המעצבים הוותיקים שבחרו להשתתף באירוע נמנה דני מזרחי, שהצעיד על מסלול האופנה שלו שמלות נשף ארוכות בצבעי לבן מעוטרים בתכשיטים כסופים, בכתפיים מודגשות ובשרשראות מתכת כסופות בסגנון ארצות ערב.

גלית לוי הציגה גם הפעם את השמלות המזוהות עמה. ואולם, למרות קריצה למגמות האופנה העכשוויות בענף האופנה הלבישה, היה קשה למצוא במה מתייחדים בגדיה של המעצבת החלוצה בענף אופנת הכלות על פני בגדים של קולגות צעירות שלה.


עיצובים של גלית לוי. צילום: לם וליץ סטודיו

יאיר ז'רמון, שגם הוא כבר ביסס את שמו בענף אופנת הכלות, הציג קולקציה אלגנטית ונשית, שהזכירה את המראה הקלאסי והזוהר של הכוכבות ההוליוודיות מתקופת שנות הארבעים של המאה הקודמת. השמלות עוצבו מבדי שיפון ומשי שיובאו מאיטליה ומהודו, וכמו כן, הושם דגש על עבודות יד ורקמות של אבני סברובסקי ופנינים.

נסיכות מודרניות

ליהי הוד, אחת המציגות היותר מוצלחות בתערוכה, שואבת את רוב השראתה משנות השלושים של המאה הקודמת ודגמיה מתאפיינים בקו נשי מאוד וסקסי. השמלות שבעיצובה משלבות על פי רוב מחוכים והן עשויות מבדי משי בצד תחרות שהיא עצמה אוספת, ובדי טול למיניהם.


כלה נשית וסקסית. עיצובים של ליהי הוד. צילום: אלון שפרנסקי

אופיר דהן הציג באירוע דגמי שמלות פליסה, שהיו בעלי גזרה סולידית ומחמיאה, אף שעוררו אסוציאציה בלתי נמנעת לסגנון של מרילין מונרו.


אופיר דהאן מציג גזרות סולידיות ומחמיאות. צילום: הילית כדורי

ברטה בלילתי הוכיחה שיש באמתחתה 16 שנות התמחות בענף והציגה קולקציית שמלות אלגנטיות ונשיות בהשראה של בתי המלוכה באירופה; הקולקציה בהחלט ראויה להיכלל במלתחת הנסיכות המודרניות.


השראה מבתי המלוכה באירופה. עיצוב של ברטה בלילתי. צילום: אלכס ליפקין


ברטה בלילתי מציגה אלגנטיות ונשיות. צילום: אלכס ליפקין

יוסף הציג שמלה על טהרת הגזרה הצרה והארוכה בסגנון המאה הקודמת: תחרות שהזכירו את אלה המעטרות את השולחן בבית סבתא השתרבבו לצדי גופה של דוגמנית. ובדיוק כשהיה נראה כי הנפחים, הקרינולינות, שכבות הטול והסלסולים המוגזמים שבחצאיות שמלות הכלה ("הקצפות") פינו את מקומם לגזרות צרות ואציליות יותר בסגנון קלאסי, עלתה על המסלול השמלה של גליה להב והשיבה את המראה הנפחי לבמה. ואולם, למרות המראה המסורתי ששילב מחוך וחצאית מלאה של נסיכה, זכה דגם זה למרב מחיאות הכפיים של הקהל.


המראה הנפוח חוזר. עיצוב: גליה להב. צילום: יח"צ

מעצבים שלא הציגו בתערוכה

בצד המעצבים שהשתתפו בשבוע אופנת הכלות, היו מעצבים שבחרו שלא להציג באירוע. "כל אדם צריך לדעת לאן הוא שייך ומה רמתו", אמרה פנינה טורנה, שבחרה להדיר רגליה מהאירוע מכיוון שיתר המשתתפים לא היו נאים בעיניה. "אני חושבת שכיום בארץ אין מעצב מהקטגוריה שלי שיכול לעמוד לצדי", אמרה בראיונות לתקשורת.

אניה פליט, הנמנית עם בני הדור החדש של מעצבי שמלות הכלה, בחרה שלא להשתתף באירוע – לא בגלל דמי ההשתתפות הגבוהים וגם לא בגלל התנשאותה על הקולגות. "חשוב לי להיות מזוהה כמעצבת אופנה ולא כמעצבת שמלות כלה בלבד", נימקה פליט את החלטתה. פליט, שנחשבת לאחת ממעצבות האופנה המוכשרות במחוזותינו, מציעה שמלות כלה איכותיות בגזרות סולידיות שמושם בהן דגש על מגמות אופנתיות עדכניות, בצד שמלות ערב מקסימות וקו לביש שלה.


שמלות כלה איכותיות בגזרות סולידיות של אניה פליט. צילום: אניה פליט

בדומה לפליט, גם יניב פרסי, שהשיק בשנה שעברה את מותג העיצוב שלו המציע קווי אופנה לבישים בצד שמלות כלה, לא שש למתג את שמו באופן בלעדי לעולם הכלות. "קו הכלות של המותג הוא פועל יוצא ונלווה לקולקציה, ולכן אני לא רואה לנכון להתמקד בקולקציה זו בלבד", אמר. הקולקציה שעיצב העונה נוצרה בהשראת קונכיות ויתר בעלי חיים תת-ימיים, ומתאפיינת במפגש בין בדים רכים במראה רומנטי ובין בדים נוקשים המוסיפים אלמנט גותי לקבלת היתוך מושלם והרמוניה דרמטית.

בדגמיו של פרסי ניכר ניסיון להשתמש בגזרות מתקופות שונות בתולדות הלבוש ולהפכן למודרניות באמצעות שימוש בחומרים דוגמת רשתות ותחרות סולטיס, סאטן, משי, נוצות, שיפון, פייטים וסריגה בעבודת יד.

אלון ליבנה, אחד ממעצבי השמלות הפופולריים ביותר בשנים האחרונות בקרב כלות אופנתיות, בחר להשקיע את האנרגיה שלו במתן שירות לכלותיו, הנמצאות בעיצומן של ההכנות האחרונות לחתונתן, מאשר להשתתף בשבוע אופנת הכלות. ליבנה עיצב בין היתר את שמלות הכלה של אפרת דור, קארין מגריזו ושירי מימון.

ואילו קרן וולף, מעצבת התכשיטים המובילה בענף אביזרי הכלות שהספיקה להצעיד לחופה את המפורסמים רותם סלע, מלי לוי, גל גדות ושירי מימון כשהם עונדים את תכשיטיה, נאלצה להיעדר מהחגיגות בעקבות מסיבות משמחות משלה. "ילדתי באותו טיימינג את בתי השנייה", מסבירה וולף. "אני חושבת שהאירוע מבורך, כי הוא מקדם ומעלה את עולם אופנת הכלות למקום אקסקלוסיבי ויוקרתי".


עיצוב של דני מזרחי. צילום: יניב אדרי

נקודות למחשבה לפני שבוחרים שמלת כלה:

1. צבע – כיום אפשר למצוא שמלות כלה בכל צבעי הקשת, אולם לא כל גוון עשוי להתאים לעורך. השתדלי לבחון את השמלה בתאורת שמש טבעית, המשקפת את הגוון האמיתי ביותר של עורך.

2. זיכרון – בעת מדידת השמלה ודאי שהיא פוטוגנית. שפע בד, קריסטלים, תחרות עבות או גזרות מסוימות עשויים להיראות שונה במציאות מאשר בתמונות.

3. גזרה – נצלי את נתוני גופך ומצאי שמלה מחמיאה שתדגיש את נכסייך. מותן צר לבעלות אגן רחב או מחשוף עמוק לבעלות חזה נדיב. אל תפחדי משכבות רבות של בד קליל ודק, אך היזהרי מתחרות כבדות וסינתטיות.

4. תחושה – מותר להתפשר על נוחות עד גבול מסוים. שמלת כלה כבדה, לוחצת או מסורבלת מדי עשויה להעיק עלייך במהלך הערב, ובייחוד בזמן הריקודים, וכך לפגום בחוויה החד-פעמית.

5. דיאטה – רכשי שמלה במידה המדויקת שלך נכון לרגע המדידה. בשעת הצורך התעקשי על ביצוע תיקונים הכרחיים, כדי להשיג התאמה מושלמת.