מי משפצת את הבית בחורף? את! וזו הסיבה

עכשיו מעונן: כל הסיבות לשפץ את הבית דווקא בחורף | צילום: GettyImages
עכשיו מעונן: כל הסיבות לשפץ את הבית דווקא בחורף | צילום: GettyImages

היית בטוחה שהאביב היא העונה המושלמת להתחדשות בבית? תחשבי שוב. החל מפניות הקבלנים ועד המחירים של חומרי העיצוב - הנה למה משתלם לשפץ את הבית דווקא בחודשים הקרובים

88 שיתופים | 132 צפיות

אם חשבת שהאביב והקיץ הן העונות הטובות ביותר לצאת להרפתקת שיפוצים – כדאי שתחשבי שוב. מתברר שדווקא עונת החורף היא הזמן האידיאלי לבצע שיפוצים, גם אם הם קוסמטיים ונקודתיים בלבד. העומס בגזרת הקבלנים והספקים יורד מאוד, ימי העבודה רצופים ולכן תקופת השיפוץ עשויה להתקצר, מותגי הריהוט והלבשת הבית מעניקים הנחות והטבות, וחברות ההובלה פנויות. אז למי מכן שיפוץ חורפי יכול להתאים ובאילו מקרים עדיף לדחות את התענוג? הנה כל התשובות.

>> בלי חדר שינה רומנטי ומרגש – הקסם עם בן הזוג עשוי להתפוגג

כאמור, בתקופה נטולת חגים ומועדים, היקף הפרויקטים בביצוע יורד פלאים ומרבית הצוותים פנויים: החל מפסח מתחיל בענף השיפוצים צוואר בקבוק מטורף שמסתיים רק בתום החגים, בספטמבר. במקביל, לוח החגים והמועדים של היהודים והמוסלמים שמהווים חלק רב מכוח האדם בתחום, עמוס במועדים וחגים. בשורה התחתונה – שיפוץ בין אפריל לנובמבר בישראל הוא פשוט רעיון לא מוצלח.

ד"ש לשיפוצניק (או לשיפוצניקית!) | צילום: shutterstock
ד"ש לשיפוצניק (או לשיפוצניקית!) | צילום: shutterstock

מנובמבר עד אפריל אפשר להרביץ עבודה

לעומת זאת, מנובמבר עד אפריל כל הנוגעים בדבר מפוקסים ומכווני מטרה ואפשר להרביץ עבודה בטורבו, אך כמו לפני כל משימה גדולה ומשמעותית, גם כאן חייבות לפעול כבר מראשית הדרך על פי כללי יסוד שיקלו על התהליך באופן משמעותי.

הגדירי את היקף השיפוץ, ואת התקציב שלך
עדיף שתגדירי לעצמך קודם כל את היקף השיפוץ ומהו התקציב שעומד לרשותך: האם את מתעדפת לטפל באזור נקודתי, או שמא את עומדת בפתחו של שיפוץ גדול ומקיף שיגדיר מחדש את חלוקת החללים וידרוש מבני המשפחה להתפנות לתקופה לא מבוטלת?

הגיעי מצוידת
בכל אחד מהמקרים חשוב להגיע מצוידות בסט תכניות מקצועי ומדוגם, במפרט טכני ובכתב כמויות שמגדירים את היקף העבודה והפעולות שיש לבצע בכל שלב לפרטי פרטים. אם לא תצטיידי בכל המצוין, אני מבטיחה לך שאת באוטוסטרדה ישירות בדרך לגיהנום ואף אחד לא יחכה לך בקצה כדי למחות לך את הדמעות. מתכוונת לעמוד מול הקבלן, לנפנף בידיים, להסביר לו בעל פה ולקוות שיהיה בסדר? לא מדובר ברעיון מוצלח.

הגיעי מצוידת בתכנונים | צילום: shutterstock
הגיעי מצוידת בתכנונים | צילום: shutterstock

קחי לך רגע לתכנון
שיפוץ אינו מתבצע מהרגע להרגע ולבניית לוחות זמנים מדויקים יש חשיבות מכרעת בהצלחתו. חשוב לקחת מקדם של מספר חודשים במהלכם מבוצעים השלבים המקדימים כמו תכנון, הוצאת מפרטים טכניים וכתבי כמויות, חתימת הסכם עם הקבלן או קבלני משנה. כשמדובר בשיפוץ קוסמטי המקדם עומד על כחודשיים, ובמקרה של שיפוץ מאסיבי יותר מדובר על לכל הפחות בין שלושה לחמישה חודשים.

רכשי חומרים לפני
רכישת החומרים והאביזרים מבעוד מועד היא משימה חשובה בפני עצמה וחשוב להבין שחלק לא מבוטל מהאלמנטים מיובא ישירות מחו"ל. לרוב ייקחו עד שישה שבועות מרגע ההזמנה ועד שתראי את המוצרים באתר הבניה, בתקווה שלא יווצר בלת"ם במעברים הימיים שיעכבו את שחרור הסחורות. לרוב מי שמעכב את העבודה מסיבה זו, הוא לא הקבלן אלא דווקא הלקוחה שלא סגורה על עצמה ומתקשה בקבלת החלטות – כך עוברים להם חודשים, נוצר דומינו מטורף בלו"ז ובתקציב ולכן אם גם לך יש נטייה להתפזר אני מפצירה בך להיעזר גם במקרה הזה באשת מקצוע שתעזור לך להתפקס ולרכוש הכל בזמן.

לפני ואחרי – בחורף אחד | צילום: shutterstock
לפני ואחרי – בחורף אחד | צילום: shutterstock

החורף הוא הזמן לקנות במחירים הגיוניים

גם בתחום עיצוב הבית יתחילו ממש בקרוב סיילים שווים, אך מאחר שהרוב המכריע יצא למסע קניות מטורף עוד לפני החגים – ממש בקרוב תחל האטה במכירות. במקביל, רגע לפני השנה האזרחית החדשה וספירות המלאי – החנויות והרשתות מפנות מקום במחסנים לקולקציות חדשות, לכן החורף הוא זמן פנטסטי לקנות מוצרי ריהוט ואקססוריז במחיר הגיוני.

ומה לגבי עיצוב חורפי, את שואלת? לא ליפול לקלישאות בבקשה – בניגוד לאופנה, עיצוב פנים הוא לא עונתי ואם הוא עשוי נכון הוא אמור לקלוע לרצונות ולטעם של כל אחת ואחד מבני הבית 365 ימים בשנה. אז קדימה, תפשילי את השרוולים ותתארגני על עצמך, יש לך שיפוץ על הראש!