רוס ורייצ'ל? עדיף שניקח שיעור ביחסים מצ'נדלר ומוניקה

צ'נדלר ומוניקה | צילום מסך מתוך "חברים"
צ'נדלר ומוניקה | צילום מסך מתוך "חברים"

מה למדנו מצ'נדלר ומוניקה מ"חברים"? ואיזה שיעור קיבלנו מלוק ולורליי מ"בנות גילמור"? לכבוד הוולנטיינז, רשמנו סיכומים בתורת היחסים בחסות הזוגות הכי טובים על המסך

88 שיתופים | 132 צפיות

הוולנטיין הוא תירוץ טוב מהרגיל לבינג' זוגי על הספה, אבל הפעם עם מטרה. חזרנו לזוגות הכי טובים מהסדרות האהובות עלינו ולמדנו כמה שיעורים חשובים על אהבה:

>> התמכרנו רק בגללם: בואו נדבר על הגברים הלוהטים של מניפסט

"סקס והעיר הגדולה" | סמנתה וסמית': לתת לו להיות שם בשבילך ברגעים החלשים

קשה שלא להתבאס מכך שהחידוש החדש של סקס והעיר הגדולה ("פשוט ככה") אינו כולל את הכוכבת האמיתית של הסדרה, קים קטרל שלנצח תיזכר כסמנתה ג'ונס. סמנתה הפרובוקטיבית והישירה, שלימדה אותנו להיות בטוחות וגאות במיניות ובתשוקות שלנו, זלזלה לאורך הסדרה במונוגמיה. דווקא היא, מוצאת בסוף אהבה אמיתית כמעט במקרה. הקשר שמתחיל כעוד כיבוש של מלצר לוהט וצעיר ממנה, הופך עם הזמן לאחד הקשרים העמוקים והמרגשים בסדרה. הקשר שמתחיל כמיני, מתפתח באיטיות, כשסמית' העיקש מצליח לאט לאט להסיר את המחסומים והחומות שסמנתה בנתה לעצמה כל השנים. כשסמית' אומר לה לראשונה שהוא אוהב אותה, סמנתה עונה שהוא "משמעותי עבורה יותר מכל גבר שהכירה אי פעם", וזו, עבור סמנתה, הצהרה ענקית. יחד הם מצליחים לייצר קשר עמוק (ומונוגמי!), כשהיא נותנת לסמית' ללוות אותה ברגעים הכי קשים שלה סביב ההתמודדות עם מחלת הסרטן. ופה אולי טמון הסוד, סמנתה שתמיד דאגה להישאר מתוקתקת מול גברים אפשרה לסמית' לראות אותה ברגעים הכי חלשים שלה, ואולי בזכות זה הזוגיות שלהם שורדת עד סוף הסדרה.

"בנות גילמור" | לורליי ולוק: לא לפחד להרוס את החברות

כבר מתחילת סדרת הקאלט האהובה אפשר להרגיש את המתח המיני בין לורליי ללוק, מנהל הדיינר השכונתי הידוע בחוש ההומור הציני שלו. בין לורליי ללוק מתפתחת חברות עמוקה, בזמן ששניהם מתמודדים עם אקסים שצצים מהעבר ומעוררים קנאה. במשך כמה עונות הפחד שלהם מלהרוס את החברות גובר על האומץ לנסות להיות ביחד. רק לקראת סוף העונה הרביעית לוק סופסוף מבין שלורליי היא האישה שהוא פונה אליה ברגעים קשים ורוצה לחלוק איתה כשקורים דברים שמחים. אחרי מערכת יחסים של שנה, בלי נרות ובלי דרמות, לורליי שואלת את לוק אם הוא יתחתן איתה – פשוט כמו שני חברים שיודעים שזה זה, וזה כבר לא משנה מי יציע ואיך תהיה ההצעה. אחרי עליות וירידות פלוס מיני סדרת המשך – הם מתחתנים. הקשר מלא האהבה והאכפתיות מוכיח לנו שאסור לנו לפחד מ"להרוס את היחסים", ואם ניתן הזדמנות לקשר רומנטי עם חבר טוב – יש מצב שבסוף זה יסתיים כאהבה ענקית.

"חברים" | צ׳נדלר ומוניקה: לשחרר מהצ׳ק ליסט

בחורה נוספת שלא פחדה לאתגר את ההבניות החברתיות ולהציע נישואין לגבר היא מוניקה מהסדרה "חברים". באחת הסצנות הרומנטיות והמרגשות שסיפקה הסדרה, מוניקה כורעת ברך ומספרת במונולוג מלא בכי שמעולם לא חשבה שתהיה כל כך מאושרת להיות עם החבר הכי טוב שלה. אבל למרות שכולנו התאהבנו בזוגיות הקסומה ביניהם, על העליות והמורדות שהיא ידעה לאורך העונות, מתברר שבמקור כותבי הסדרה בכלל לא תכננו שהם יהיו ביחד. הסדרה בכלל נפתחה ברומן של מוניקה עם גבר שהיווה את ה"טייפ קאסט" האידיאלי שלה – גבוה, חתיך ומבוגר ממנה. הרעיון של מערכת היחסים בינה לבין צ׳נדלר לא נכתב במקור על ידי היוצרים, והוא נולד בעקבות הצופים ש"התאהבו" ברעיון שלהם כזוג. ולא סתם הצופים התאהבו, מדובר באחת ממערכות היחסים המקסימות שהשפיעו רבות על צופים וצופות בכל העולם, ובעיקר – הם לימדו אותנו שהצ׳ק ליסט שכתבנו לעצמנו לגבי הבחור "המושלם" בכלל לא משנה ברגע שמתאהבים באמת.

"חינוך מיני" | איימי וסטיב: הבחור ה"חמוד" עדיף תמיד על כל דוש

סטיב הוא כנראה הבחור החמוד ביותר בתיכון "מורדייל", והוא ואיימי מכירים אחרי מערכת יחסים כושלת שהייתה לה עם אדם, שלא סיפק אותה מינית ורגשית. סטיב הוא הבחור המתוק הקלאסי, זה שכל בחורה פוסלת כשהיא צעירה וחולמת עליו כשהיא מתבגרת. קשה להגיד שיש לסטיב יותר מדי אופי, אבל הוא טוב לב ואכפת לו מאיימי מאוד וזה כבר הרבה יותר מרוב הבחורים בגיל 16. אבל ההטרדה המינית שאיימי עוברת מסרבת לשחרר ממנה והיא לא מסוגלת לתת לאף אחד לגעת בה, אפילו לא סטיב שתמיד היה קשוב אליה בכל מה שקורה במיטה. סטיב קשוב לאיימי ולצרכים שלה, ומלמד את איימי ואותנו שיעורים חשובים על מה שמגיע לנו במערכות יחסים ובמיטה. אבל לא תמיד יש סוף טוב, ואפילו העז (WTF?!) שאימצו יחד בעונה האחרונה, לא עזרה להציל את מערכת היחסים שלהם שהסתיימה בשברון לב של סטיב ושל כולנו.

"בנות" | ג׳סה ואדם: זוגיות היא קבוצת תמיכה לשניים

העולם מתחלק לשניים – אלו שחושבות שהייעוד של אדם זה להיות עם האנה ואלו ששייכות לטים ג׳סה. אדם, שבתחילת הסדרה מצטייר כדוש האידיאלי, מתבגר עם הזמן והופך לבחור שכל אחת מאיתנו חולמת עליו – מתוסבך ופגיע אבל גם מלא רגש ואכפתיות. למרות שבמובנים מסויימים הוא יאהב את האנה תמיד, ואפילו מוכן לעזוב את ג׳סה ולעזור לה לגדל תינוק לא שלו, מערכת היחסים הבאמת עמוקה שלו היא דווקא עם ג׳סה. אפשר להתווכח האם ג׳סה שברה גירל קוד, והאם גירל קוד עדיין נחשב אחרי שמתאהבים באמת, אבל כל זה לא משנה כשמדברים על מערכת היחסים ביניהם. הסיפור בין ג׳סה לאדם מתחיל בקבוצת התמיכה של אלכוהוליסטים אנונימיים, כך שמהרגע הראשון הם כבר חשופים האחד בפני השנייה על החולשות שלהם. וזה בדיוק היופי במערכת היחסים שלהם – הם מכילים אחד את השני ואוהבים אחד את השנייה ברגעים הכי אפלים ונמוכים של החיים. ההיחשפות הזאת, המוכנות להראות פגיעות והתשוקה המטורפת ביניהם לגמרי עוקפת בסיבוב את מערכת היחסים המיתולוגית שלו ושל האנה.

"הבחורה החדשה" | סיסי ושמידט: אל תקשיבי למה שאמא אומרת

הוא שמידט, השותף של ג׳ס, שהשחצנות שלו בכל מה שנוגע לכיבושים של נשים מסתירה המון חוסר ביטחון. היא סיסי, חברתה הטובה של ג׳ס ודוגמנית יפיפייה, שהופכת למושא האובססיה של שמידט כבר מהרגע הראשון. בהתחלה היה נראה שהולכת להיות כאן לא יותר מאשר אהבה נכזבת, אבל ההתעקשות של שמידט משתלמת לו בסוף. החיזורים שלו מקבלים מענה לא פחות מאשר יום האהבה, ומערכת היחסים מתחילה כיזיזות סודית. כמה פרקים אחר כך השניים כבר מגלים רגשות אחד לשנייה, והשאר היסטוריה. באחד הרגעים היפים של הקשר שלהם, כשסיסי חוזרת מאוכזבת מערב היכרויות של הקהילה ההודית שאמה שלחה אותה אליו, שמידט מזכיר לה שהוא תמיד יחכה לה: "את ואני לא ביחד לא נשמע לי הגיוני". למרות ההתנגדויות של אמה של סיסי, שמייחלת לה חתן ממוצא הודי ולמרות שסיסי כבר כמעט מתחתנת עם גבר אחר, ברור שהייעוד של סיסי ושמידט הוא להיות יחד. בסוף הסדרה הם כבר מקימים משפחה מתוקה, ונותנים לנו תקווה שגם קשר שמתחיל כיזיזות מופלאה, וגם קשר שמתחיל באופן לא הדדי, יכולים להיגמר בצורה הכי מושלמת שיש.

>> רמאי, נוכל, גנב, חופשי ומאושר. למה סיימון לבייב לא בכלא?