אוהבות את הסטייל של מור סילבר? הכירו את בן הדוד שלה

שימי אלבז. צילום: לירון עיני
שימי אלבז. צילום: לירון עיני

עם 16 אלף עוקבים, סטייל הורס ולוקים ייחודיים, בלוגר האופנה שימי אלבז מוכיח שסטייל עובר בגנים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

הפאשניסטה מור סילבר נחשבת לאחת הראשונות להיקרא אושיית רשת בארץ וידועה כחלוצת האיט גירלז המקומיות. סילבר שנמצאת כרגע בהריון שני, מוכיחה כל יום מחדש בחשבון האינסטגרם שלה שסטייל אכן עובר בגנים, עם בעל וילד שתמיד לבושים בקפידה. כעת מסתבר שלמשפחה הפוטוגנית הזאת יש צד שכנראה לא הכרתן, והוא לא פחות שיקי.

שימי אלבז, 24, ראה את בת דודתו בסדרת הדוקו ריאליטי "TLV – עושים את תל אביב" והבין שהוא רוצה להיות כמוהה. כיום הוא מתחזק עמוד אינסטגרם מלא בסטייל עם 16 אלף עוקבים וחשבון יוטיוב שבו הוא לא מפחד "לשפוך תה" על מי שלא בא לו בטוב. לדבריו, החלום שלו הוא לשנות את תעשיית האופנה הישראלית. "מעצבן אותי שבכל המותגים, בכל ההפקות, בכל הקמפיינים ובכל ההשקות רואים כל הזמן את אותם אנשים. זה מעצבן שאין פה מקום לאנשים חדשים" הוא נרעש.

 

>> ואיך הפכה האחות הקטנה של דודו פארוק לדוגמנית הכי מסקרנת בתעשייה

 

מהתבוננות בחשבון האינסטגרם של אלבז בהחלט אפשר לאשר את העובדה שהסטייל עובר בגנים, אך אי להשוות בין הסגנונות שלו ושל בת הדודה סילבר. באינסטגרם תמצאו אותו תחת הכינוי shimmichoo, וחדות העין ודאי יבחינו כי מדובר בהכלאה בין שמו הפרטי למותג הנעליים האיקוני ג'ימי צ'ו. הסגנון הייחודי של אלבז שואב השראה מהאופנה הקוריאנית ואופנת הרחוב היפנית והתמונות שלו מצולמות בלוקיישנים שכולנו כנראה חולפים על פניהם מדי יום, אבל מזוויות ייחודיות ושונות. צבע שיערו משתנה בקצב מסחרר ונע בין אדום, ורוד, אפור ולבן.

אלבז מרבה ללבוש מותגים כמו בלנסיאגה, קלווין קליין וגושה רובצ'ינסקי המזוהים גם כמיישרים קו עם הסגנון הזה. "מור חולה על הסטייל שלי", הוא מספר, "אני נראה כמו קריקטורה והיא אומרת לי שזה היסטרי. אנחנו שרופים אחד על השני והכי מרימים".

 

מעבר לאינסטגרם אלבז מטפח גם ערוץ יוטיוב, המונה נכון לעכשיו רק 157 מנויים, אבל הוא עוד יגדל, מבטיח אלבז. "אני הולך לעשות סרטונים על מוצרי איפור וטיפוח שמיועדים לבנים. טיפוח לגברים זה עניין ממש חזק בחו"ל ואני רוצה להחדיר אותו גם בארץ. המטרה שלי היא להביא דברים חדשים, לרענן פה קצת".

בסרטון שהעלה אלבז לפני שלושה חודשים בערוץ היוטיוב שלו תחת הכותרת "תעשיית האופנה בישראל גרועה", הוא הטיח האשמות קשות כלפי התעשייה המקומית. את המעצבים הישראליים האשים בכך שהם לא מקוריים, מעתיקים ממותגים בחו"ל ויוצרים לעצמם מראה זול. לדבריו, יש גם כמה סטייליסטים שצריכים להגיד ביוש לתעשייה, בהם "זה שמלביש את נועה קירל באופן מזוויע". עוד בסרטון הוא טען שלמותגים אכפת רק ממספר עוקבים ולא מהתוכן, ולכן בארץ יש מלא כוכבי רשת לא מעניינים שיוצרים תוכן רדוד וגופי התקשורת מתייחסים רק אליהם מבלי לתת במה לאנשים שבאמת מתאמצים ליצור תוכן איכותי.

עם זאת, הסרטון לא הצליח להזיז הרים כמו שוודאי רצה וזכה בסך הכל ל-739 צפיות. אלבז לא מתרגש. "אני רוצה שהתעשייה פה תשתנה", אמר לנו בשיחת טלפון, "נמאס לי לראות כל הזמן את אותם הפרצופים בכל מקום. למה לא נותנים הזדמנות שווה לכולם? בקסטרו יש כבר כמה שנים את אותם הפרזנטורים, אנשים רוצים גיוון. הייתי לא מזמן ביפן והוזמנתי להשקה של לואי ויטון, ופה ככל הנראה אני לא אוזמן לאירוע כזה. אני מרגיש שמתעלמים ממני פה בגלל שאין לי מאות אלפי עוקבים".

אתה בטח מודע לעובדה שתעשיית האופנה בארץ מאוד קטנה ויש הרבה תחרות, ואם יש מישהו שמצליח להביא להרבה מכירות אז טבעי שלא ירצו להחליף אותו.
"אני מבין את זה, אבל אני לא מסכים. בגלל שהכל פה קטן, אז גם הטעויות יהיו יותר קטנות, זה שהמותגים בכלל לא מנסים לשנות ולבדוק – זה בעייתי".

אז מה חשבת לעשות?
"אני עובד כמנהל תוכן במשרד פרסום ואני עושה סטיילינג בהפקות קטנות. החלום שלי זה להקים משרד הפקות שיתמחה בסטיילינג, צילום וקריאייטיב עבור חברות יחד עם לירון עיני והצלם עידן ברזני. יש לנו ויז'ן משותף וכולנו רוצים לעשות פה שינוי. אנחנו חולמים שיהיה לנו משרד ושנעשה הרבה הפקות לחברות אופנה בארץ ובעולם, אבל קודם התעשייה פה צריכה להיות פתוחה לדברים חדשים".