שיא עולמי חדש: מסביב לעולם בפחות מ-80 יום

פרנסואה גאבאר הצרפתי קבע שיא עולמי חדש במרוץ הוונדה גלוב | צלם: VINCENT CURUTCHET / DPPI - VENDEE GLOBE
פרנסואה גאבאר הצרפתי קבע שיא עולמי חדש במרוץ הוונדה גלוב | צלם: VINCENT CURUTCHET / DPPI - VENDEE GLOBE

לפני כ-78 יום יצאו 20 שייטים אמיצים לשיט מפרשיות מסביב לעולם כשהם משיטים את הסירה שלהם לבדם ובכוח הרוח בלבד. המנצח הגדול של מרוץ הוונדה גלוב קבע שיא עולמי חדש

88 שיתופים | 132 צפיות

פרנסואה גאבאר הצרפתי הוא המנצח הגדול של מרוץ הוונדה גלוב. גאבאר בן ה-29 השלים ביום ראשון 27 בפברואר הקפה של העולם במפרשית "מאסיף" ב-78 ימים, שעתיים ו-16 דקות. הוא עשה זאת ללא שימוש במנוע, בכוח המפרשים בלבד, ללא חניה וללא עזרה חיצונית כלשהי. חישוב מהיר מעלה שגאבאר שט מרחק של כ-48 אלף קילומטרים, כלומר עבר כ-600 קילומטרים ביממה והשיט את הסירה שלו יום ולילה במהירות שיא סביב העולם.

>> מגזין מטיילים במתנה! לחצו כאן לקבלת ההטבה

שבר את השיא של ז'ול ורן

גאבאר, צעיר המשתתפים השנה וצעיר המנצחים במרוץ אי פעם, שזכה בחודשים האחרונים לכינוי "נער הזהב", שיפר את השיא הקודם, שנקבע לפני ארבע שנים כמעט בשבוע שלם, אבל זאת לא ההפתעה היחידה. מפתיעה אפילו יותר העובדה שהתחרות הצמודה נמשכה סביב העולם כולו – שמונה שעות אחרי גאבאר נכנס לנמל לה סאבל ד'אולון במערב צרפת המתמודד שזכה במקום השני –ארמל לה קלאש, גם הוא צרפתי. במקום השלישי הגיע 48 שעות לאחר מכן הבריטי אלכס תומפסון.

<p> נצחונו של גאבאר רב משמעות מבחינות רבות. הוא כמובן שבר את כל השיאים בהפלגת יחיד מהירה סביב העולם, אבל העובדה הבולטת ביותר היא שהוא הצליח לעשות זאת לראשונה בפחות משמונים ימים, מספר הקסם שעימו מתמודדים כל מקיפי העולם מאז פרסם ז'ול ורן, (צרפתי כמובן) את ספרו "סביב העולם ב-80 יום", בדיוק לפני 140 שנה, בשנת 1873. רק לשם השוואה כדאי להזכיר שהמנצח הראשון בוונדה גלוב –טיטואן לאמאזו– הקיף את העולם ב-1989 במשך 109 ימים, שמונה שעות ו-48 דקות. גאבאר "חתך" מזמן זה חודש שלם.

מבין עשרים המתחרים שיצאו מנמל לה סאבלד'אולון ב-10 בנובמבר 2012 נותרו במרוץ 12 שייטים. כדאי לשים לב לאחרון שבהם –אלסנדרו דה בנדטו האיטלקי שנמצא במרחק 7000 קילומטרים מקו הסיום ואמור להגיע ללה סאבל רק כשלושה שבועות או חודש אחרי גאבאר. רבים יאמרו שהוא האמיץ ביותר כיוון שנלחם באיתני הטבע זמן רב יותר מכולם.

* עוד על מירוץ וונדה גלוב: מסביב לעולם (על סירת מפרש) ב-80 יום