כך תשרדי את עונת ההופעות

Its britney bitch | צילום: GettyImages
Its britney bitch | צילום: GettyImages

בריטני ספירס, גאנז אנד רוזס, רדיוהד או ניק קייב? מיטב אמני הניינטיז מגיעים לחמם לנו את הקיץ. כך תמלאו את הפיד של האינסטגרם בלי לרוקן את הכיס

88 שיתופים | 132 צפיות

 

כל קיץ מתחיל בטפטופים קטנים – פה הודעה על הופעה של בריטני, שם הכרזה שרדיוהד באים. או לחלופין – שם קסאם, פה צבע אדום. כל קיץ והטפטופים שלו. על פי המסורת הישראלית, שני המינים לא יכולים לטפטף יחד לעולם. הדרך היחידה שבה ישראל יכולה לאמץ את קלישאת ה"עשו אהבה, לא מלחמה" היא להמשיל אותה לתורנות שבוע־שבוע של טבחים צבאיים. ואת המילה "אהבה" להחליף ב"מוזיקאים שהיו רלוונטים בשנת 93' מגיעים לארץ. שלמו". אבל לא באנו להוריד.

ניל טננט, פט שופ בויז | צילום: GettyImages
ניל טננט, פט שופ בויז | צילום: GettyImages

 

כך תשרדי את קרני השמש
כך תשרדי את עונת החתונות
כך תשרדי בלי לנבול

 

רשימת האמנים שמגיעים לכאן בקיץ 2017 ארוכה מהרגיל: רוד סטיוארט, טום ג'ונס, גאנז אנד רוזס, פט שופ בויז, פיקסיז, בריטני, רדיוהד ואפילו ניק קייב בנובמבר. הזמרת LP מצילה את הקיץ הזה ממה שיכול היה להיות באופן רשמי אוסף להיטי ניינטיז.

טקטיקת ההישרדות הראשונה לעונת ההופעות קשורה, כרגיל ואיך לא, בכסף. חשוב מאוד להדחיק את הידיעה שבמחיר של כרטיס גולדן רינג לבריטני אפשר לקנות חצי מלתחה בזארה או זוג נעליים של מוסקינו. נעליים של מוסקינו מחזיקות לנצח, הופעה של בריטני נמשכת שלוש שעות אבל נו, סבבה. להשקיע בחוויות זה גם חשוב.

בריטני ספירס | צילום: GettyImages
בריטני ספירס | צילום: GettyImages

 

השאלה הקריטית הבאה היא מתי בדיוק לקנות את הכרטיסים ואם שווה לחכות לרגע האחרון. להופעות הקטנות יותר מומלץ לקנות כרטיסים מיד כשמכריזים עליהן כדי לנסות למנוע את ביטול ההופעה כי לא נרכשו מספיק כרטיסים. או לחלופין, שלא יישארו כרטיסים. כולנו זוכרות את עוגמת הנפש שנגרמה עם ביטול הופעתו של פארל ויליאמס בקיץ האחרון, לכן נסו לשדר טלפתית לאמן "בבקשה, אל תבטל. איזראל גרייט, וי לאב יו".

טום יורק, רדיוהד | צילום: GettyImages
טום יורק, רדיוהד | צילום: GettyImages

 

לגבי ההופעות הגדולות, לעומת זאת, אם גם שלושה שבועות אחרי ההכרזה על המופע פרסומות שלו רודפות אתכן בפייסבוק – אפשר להירגע. לא נמכרו כנראה מספיק כרטיסים. אם התרחיש הגרוע ביותר התממש והמופע סולד אאוט לפני שהספקתן לקנות כרטיסים יש לנקוט בשלבים הבאים: הכחשה, כעס, דיכאון ואימוץ פאסון סטייל "מי בכלל רצה ללכת, גם ככה כל ההופעה פלייבק".

רגע לפני היום הגדול עלינו לזכור שישראל היא מדינה למודת קרבות. אם בפרשת עסק הביש שאלנו "מי נתן את ההוראה?", 61 שנה מאוחר יותר בפרשת סיה בפארק שאלנו "למה לא ראיתם מראש את ההופעה?". לגיטימי ואף נחוץ להיכנס לאינטרנט כדי לדעת איך ההופעה הולכת להיראות.

הכל עבר בשלום ויום ההופעה הגיע? דאגו לשתות קודם בבית. אל תחביאו בקבוק בתיק, זה לא טיול שנתי וזה שאתן בהופעה של גאנז אנד רוזס לא אומר שבאמת חזרתן לגיל 15. כשאתן עניות אך שיכורות וההופעה עומדת להתחיל, זה הזמן לעוף על עצמכן. אם עברתן את המטר שבעים – אל תעופו, אתן מסתירות.

אקסל רוז | צילום: GettyImages
אקסל רוז | צילום: GettyImages

 

ועכשיו, אחרי מופע חימום ותור בלתי נגמר לשירותים הכימיים, סוף סוף ההופעה. זהו הערב הגדול של תמונות מטושטשות ונקודה קטנה בצד שתיקרא לימים בריטני/אקסל/טום. זה לא באמת משנה, לאלה שנשארו בבית מול הפייסבוק כל התמונות המטושטשות נראות אותו הדבר. אל תזלזלו בדיני הרשתות החברתיות: אם ישראל היא המקום שאליו אמנים מגיעים כדי למות רוחנית, הסטורי הוא המקום שבו תמונות שלא העפילו לפיד זוכות לתהילת עולם לפני המוות הנצחי. השאירו את הפיד אלגנטי ונקי והתפרעו בסטורי.

ניק קייב | צילום: GettyImages
ניק קייב | צילום: GettyImages

 

התמסרו לרגע החד פעמי, זייפו בגרון ניחר ותתרגשו בפרובינציאליות מ־We Love You Tel Aviv, אבל אל תשכחו שמהר מאוד הכיף ייגמר והמסע הארוך הביתה עדיין לפניכן. הדרך היחידה להפוך אותה לקצרה היא לחתוך לפני ההדרן. כן, גם אם שילמתן 450 ש"ח לכרטיס. זה לא הזמן להתקמצן, אלא אם כן אתן בעניין של ערב שלם עמוס בתהיות אם אתן בתל אביב או ברמת גן.

כשתגיעו הביתה נצרו את החוויה והימנעו מקריאת ביקורות ותגובות. כפי שמוכיחות שורות אלו, כתבים, וכתבי מוזיקה בפרט, עלולים להיות דאונרים רציניים. כנראה שככה זה כשמקבלים כרטיס בחינם, או כשלא מקבלים הזמנה בכלל. ובנימה זו – למישהו יש כיוון לפיקסיז?