שוב הדיסקו כאן

ורוד כמו הפריחות, מתוק כמו דובדבן או זהוב כמו מגע השמש. אלו הם מראות האיפור הלוהטים לעונה החמה. טייק-אה-לוק

88 שיתופים | 132 צפיות

קרני השמש מלטפות בחום, שולחות רמיזות ים-תיכוניות וצובעות את עור הגוף בשיזוף אקזוטי. עור הפנים הצחור של החורף, חמוש במראה איפור דרמטי-מעושן, מפנה את מקומו לטובת גוון סמוק עם חגיגה של צבעים קייציים, המשדרים אופטימיות קלילה של יום בהיר.

הקיץ הקרוב מביא איתו נחשול של גוונים מפתים-חושניים, המציעים לכל אחת להתהדר בחן נשי ומתקתק. בשונה ממגמות העונות הקודמות, הקיץ מקפל בתוכו דואליות מתמשכת וצבעים סותרים, המאפשרים לכל אחת לבחור את אלה הקרובים יותר ללבה; מצד אחד – מראה נועז וססגוני, המתאים לימי הקיץ הלוהטים, ומצד שני – מראה שקט ורגוע, קלאסי ומאופק, המתאפיין בגווני פסטל עדינים ונעימים לעין.

ימי הדיסקו העליזים

לאחר שהסרנו את שכבות האפור והסגול-מעושן, שאפיינו את העונה הקרה, היכונו לקבל גוונים לוהטים במיוחד, כמו: אדום עגבנייה, כחול רויאל, טורקיז, גווני ירוק ניאון, כתום עז, צהוב זוהר וורוד פוקסיה. הניאונים הזועקים משדרים מראה שובב ונועז, שעשוי למגנט מבטים, ומסתדר מצוין עם אווירה של כיף ומסיבות קייציות והצבעים המחשמלים שולחים קריצה חייכנית לימי הדיסקו העליזים של שנות ה-70, צבעי בוגי וצבעוניות פלורוסנטית, אשר בנקל יכולה להציב אותך באור הזרקורים.

"מאדינה מילאנו", למשל, מציגה קאמבק של שנות ה-70 עם כבוד גדול לגוונים הכחולים-זרחניים בעיניים לצד שפתיים ורודות-ורודות. "לוריאל פריז" משיקה את מראה איפור ה"פרפר" לקיץ 2010, המאופיין בפנים מוארות וזוהרות בשילוב גווני הכחול בעיניים. עור הפנים משדר קלילות, מעליו נוספת הצללה מבריקה, המוסיפה זוהר חם (ולא ברק מתכתי- קר); ההצללה מתחילה על עצם הלחי ונמשכת לאורך קו הלסת לחיטוב מסגרת הפנים.

והשפתיים? חלביות, בהירות עם מעט ברק, נראות לחות, מוזנות ומלאות. הן אינן תחומות, אלא במראה עירום ללא גבולות שמתמזג עם עור הפנים. מומלץ למשוח את השפתיים בשפתון בגוון "עור" או ב"ורוד בריא", ומעל להניח מעט גלוס שקוף או בגוון ורדרד שקוף.

כך תאפרי נכון את העיניים בכחול:

  1. הצללת החלק הפנימי של העין עם ברונזר וסומק; הניחי ברונזר על החלק הפנימי של הגבה בעזרת מברשת קטנה, והמשיכי לכיוון גשר האף.
  2. בעזרת עיפרון כחול, יש לצבוע את העין מלמטה ומלמעלה (כמו עם איילינר), ולטשטש כמו צללית. לאחר מכן, צבעי את העפעפיים בצללית, תוך בניית הצבע בשכבות עד לקבלת הגוון הרצוי. תוך כדי מריחה, יש לטשטש את הצבע, כאשר החלק הפנימי של העין כהה יותר, וככל שמתרחקים מהעין הצבע נעשה בהיר יותר.
  3. הוסיפי מסקרה מעבה, התוחמת את הצבע ומעניקה לו הגדרה, מיקוד והבלטה.

מעניין לדעת, כי בניגוד לדעה הרווחת, הגורסת כי גווני הכחול מתאימים רק לבעלות עיניים כחולות וירוקות, מאפרים מקצועיים מדגישים כי הצבעים הכחולים ייראו נהדר גם לחומות ושחורות העיניים.


מימין: מראה פסטלי של קלרינס. (צילום: דיוויד מוריס), מראה הפרפר של לוריאל פריז (יח"צ)

דובוני איכפת-לי

מוצרי חובה בתיק האיפור הקייצי שלך
תרסיס מי פנים. אל תטעו, על אף שאנחנו מזיעות במהלך היום, ייתכן ולעור הפנים שלנו חסרה לחות. תחושת הזיעה עלולה להטעות וליצור אשליה של עור לח. על כן חשוב מאד לשמור על איזון לחות העור בקיץ. תרסיס הפנים של evian, למשל, מצטיין בהיותו מרענן, מטפח ומקבע איפור – אידיאלי לקיץ הישראלי. התכשיר מרענן את הפנים, מנקה אותם משאריות זיעה, מלח וכלור (ים ובריכה, כבר אמרנו?) ובנוסף, מדובר בפרטנר מצוין לאיפור: מקבע את האיפור, מטשטש מראה מפודר ומעניק מראה טבעי ומחודש. נפלא גם לריפרש במהלך היום.
מחיר: 32.5 ש"ח לבקבוק נשיאה בתיק (50 מ"ל), להשיג ברשת אפריל, סניפי מאדינה מילאנו ובהולמס פלייס אנרג'י.
• טריפל – דמי מייק אפ, לחות ללא שומן ומקדם הגנה. פתרון מהיר ונהדר לשלוש המשאלות הנפוצות של נשים בעונת הקיץ: לחות, מייק אפ והגנה יעילה מפני השמש. מעבדות Calm לעור רגיש, משיקות את Calm Tripel, מוצר אחד המספק לחות קלילה ומרעננת, מקדם הגנה על בסיס מינרל טבעי (29SPF) ודמי מייק אפ בשני גוונים (שזוף ובהיר), בכיסוי קליל וטבעי, חצי שקוף. המוצר היפואלרגני ומתאים לכל סוגי העור.
מחיר: 79 ש"ח (70 מ"ל), ניתן להשיג בבתי מרקחת וברשתות הפארם

קבוצת צבעים נוספת מגיעה ישירות ממסלולי ההוט-קוטור ומבטאת במידה רבה חזרה לגוונים רכים ונעימים. הטרנד ה"רגוע" מגיע גם אל זירת האיפור, ומתפאר בקשת של צבעים שקטים וטבעיים, פסטלים ועדינים, חצי-שקופים, או בקיצור – טבילה של הצבע הלבן בכתמי צבע עדינים, היוצרים מראה פסטלי-חיוור. בין הצבעים הבולטים תמצאו את הורוד-בייבי, תכלת, ירקרק, לבנדר, לילך וכדומה. כדאי לדעת שפלאטת הצבעים השקטים משדרת מראה נשי, אלגנטי ועם זאת מתוחכם ומעודכן. מומלץ לקנח עם משיחת שפתון בגוון ורדרד-טבעי בגימור גלוס מבריק במיוחד.

כך למשל, בית DIOR שואב את השראות האיפור לקיץ הנוכחי מתצוגת האופנה של ג'ון גליאנו ומהאנרגיה של השפתונים החדשים Dior Addict Ultra Gloss, המדגישים ברק וזוהר אולטימטיבי. מראה האיפור מתאפיין בעיניים קורנות ונוצצות, בגוונים מטאליים עם השתקפות זוהרת, המדגישה את גון העור השזוף (צבעוניות של ורוד, משמש, אלמוג זהוב, ברונזה ועוד), לצד שפתיים בגוונים מעודנים ותוססים, החל מבז' קליל דרך ורוד מפלרטט ועד פוקסיה שערורייתי.

נגיעות של זהב

משפחת הגוונים המלכותיים, המפלרטטת עם זהובים, ורודים, אפרסק, סקרלט (כתום-אדום) וברונזה, מככבת אף היא במגרש איפור הפנים הקייצי. הצבעים הבוערים מצטיינים בנגיעות קסומות של זוהר וברק, ויוצרים מראה נוצץ-קצת ובעיקר מעודן. אם החלטת ללכת על צללית עם הברקות נצנצים, וותרי על סומק/ברונזר נוצץ. שימר מנצנץ יוכל בקלות להוסיף את הברק המתבקש בפייס-לוק של הערב.

גם "קרליין" ממשיכה עם מראה איפור קייצי, בהשראת חופשה באיים הקריביים; ריצודים של שמש על הלחיים, נגיעות של שיזוף ממש כמו טבעי. משחקים של מאט ומבריק, משחקי גוונים של חול, ברונזה ושיזוף טבעי – דיאלוג שקט ומאופק בין מה שאומרות השפתיים, לבין מה שמספרות העיניים.

שמש, הכי בי!

אחד הטרנדים הלוהטים לאיפור קיץ 2010, הוא מראה "נשיקת השמש": דמייני לעצמך שהשמש הרגע נישקה את פנייך. "המראה הנכון לקיץ הקרוב הוא מראה שזוף ושחום, אם כי לא בצורה ישירה מהשמש ההרסנית, אלא כתוצאה מתכשירי האיפור והטיפוח",מציינת רחל הר-צבי, המדריכה הראשית של רבלון ישראל. בנוסף, הדגש הוא גם על העיניים והשפתיים, המתכתבות עם המראה השזוף; בעזרת איפור נכון, העיניים מבליטות את העור השזוף והעור השזוף מבליט את העיניים.

מעבר למתכונת קיץ במגירת האיפור

רבות דובר על הקשר בין מוצרי האיפור לתנאי מזג האוויר בכלל, וחילופי עונות בפרט. חוץ מביקיניז' וחוף הים, העונה החמה מאופיינת גם באחוזי לחות גבוהים וטמפרטורות שנוסקות אל-על, המחייבים להשתמש במוצרי איפור מתאימים לאקלים המשתנה. לכן, בראש ובראשונה, חשוב להתאים את ידידך הטוב ואבן היסוד בתיק האיפור הפרטי – המייק אפ שלך; מומלץ לוותר על משיחות מייק אפ כבדות ועשירות בלחות, המתאימות יותר לעונת החורף היבשה, ולהשתמש במייק אפ קליל יותר על בסיס מים. כמובן שגם גוון התכשיר צריך להתאים לגוון עורך העדכני לעונה.

נשים המתהדרות בימי הקיץ בעור פנים סמוק, לרוב נוטות לפסוח על שימוש במייק אפ, הודות למראה השיזוף-טבעי. ואכן, במסגרת האיפור הקייצי, ניתן להחליף את המייק אפ בתכשיר ברונזר, המעניק לוק פרשי, טבעי ושזוף יותר. מה גם, שבימי הקיץ העור זקוק לפחות כיסוי מאשר בחורף, לכן חברות האיפור והקוסמטיקה מציעות ברונזרים במגוון מרקמים, החל מג'ל קליל דרך אבקה ועד לספריי, המעניק מראה שזוף ובריא.

טיפ 1: בקיץ מומלץ לשמור את תכשירי הלחות במקרר. באופן זה, מתקבלת תחושה נעימה-קרירה על העור, והוא נראה רענן וחיוני.

טיפ 2: עדיף לא להשתמש בתכשירי לחות בעלי מרקם קרמי עשיר, אלא בתחליב לחות בעל מרקם קליל יותר.

ליצירת קשר עם נטע: באתר או במייל