שבע סיבות להתחיל לחפש עבודה חדשה

אל תתפטרי לפני שמצאת עבודה | צילום: shutterstock
אל תתפטרי לפני שמצאת עבודה | צילום: shutterstock

אין לך חשק לקום בבוקר לעבודה? אולי הגיע הזמן להתחיל לחפש את הדבר הבא. שבע סיבות לעשות את זה כבר עכשיו, בלי להתפטר

88 שיתופים | 132 צפיות

קשה לך לקום בבוקר לעבודה עם חיוך וחדוות יצירה כמו בעבר? הכי קל לדחות, לחכות ש"יעבור זעם", שיקרו ניסים, שהטרנד או השוק ישתנה, שהמצב ישתפר והעזרה תגיע. אבל אם לא תתחילי לחפש עכשיו עבודה חדשה, את כנראה תשנאי את עצמך אחר כך. ואם לא תוציאי את הראש מהבולשיט בזמן, התפקידים השווים יגיעו למתחרים שלך. הנה שבע סיבות למה כדאי לך לפעול ולהתחיל לחפש ממחר בבוקר את התפקיד הבא:

בלי לחץ כלכלי

הביטחון שהמשכורת זורמת באופן רציף נותנת קרקע יציבה לחיפוש תפקיד ברגוע. מניסיוני בליווי מאות אנשים בתקופת החיפוש – גם אם יש לך הרבה כסף בבנק, אסור לך לקבל את התחושה שהכסף הולך ואוזל. תחושה שהכסף נשרף במהירות היא זו שמלחיצה וגורמת לקבלת החלטות שגויות ולכניסה לתפקידים הלא נכונים.

הטריק הוא לדייק

כשאין חשק לקום בבוקר לעבודה זה אומר שמשהו לא עובד טוב. זה מאוד קל לשקר לעצמנו ולא לשים את האצבע על סיבת המקור– האם זה הקולגות, הבוס או הבוסית? ממה בדיוק נובעת תחושת השעמום, התקיעות, למה לא כיף, אולי זה הכסף? מה בדיוק חסר לי והייתי רוצה להשיג בעבודה הבאה? לקחת לעצמך זמן לדייק עבורך את המקום הבא שלך זה פרייסלס, אסור לך לחפש מתוך לחץ של "חייבת להחליף מקום עבודה כבר מחר", מתוך מקום של בריחה, בלי לדעת מה באמת את רוצה שיהיה שם בשבילך.

חיסון נגד ירידת בטחון עצמי זה הדבר

לא משנה כמה כסף יש לך בבנק, המצב המנטלי של לחפש עבודה כשאת לא עובדת הוא שביר וצריך לעבוד בלבנות אותו כמעט כל יום מחדש. קשה לשמור על האנרגיות הגבוהות במצב של חוסר עשייה משמעותית לאורך זמן- לכן, זהירות! לא לרוץ לשים את המפתחות על השולחן, זה לא מחזיק מים לאורך זמן החיוך הזה של הניצחון אחרי שקמת בספונטניות והלכת.

רוצה עליית שכר? הנה הסוד

כולם אומרים שהחלפת מקום עבודה ותפקיד זאת הזדמנות לשיפור השכר, יש הרבה סיפורי הצלחות, רק בואו ננפץ את המיתוס שכולם באמת מצליחים. כדי להעלות בצורה משמעותית את המשכורת שלך, את מוכרחה לשדר נינוחות, להעביר מסר שאת לא חייבת את התפקיד הזה. את צריכה לשדר שוויון נפש: כן את בכלל לא לחוצה, זה לא תפקיד חלומותייך ויש לך עוד הרבה הצעות כאלה. קשה לשדר את תחושת הביטחון הנינוחה הזאת בלי עבודה בזמן אמת. הקולטנים הרגישים של המגייסים יקלטו מיד שאפשר ללחוץ ולגרום לכם לרדת בדרישות.

רוצה זכות בחירה? לא להתפטר לפני שמצאת

לקחת את השליטה לידיך זה אומר לבחור את המקום הבא, לכוון למה שתרצי לעשות והיכן תרצי באמת לעבוד ולא ללכת לתפקיד רק בגלל שקיבלו אותך אליו. הכוח נשאר בידיים שלך, ואת יכולה לקבל החלטות נקיות, לטובתך, בלי חרדה או השפעה בגלל משכורת שכבר לא נכנסת, מינוס בבנק או בני זוג שלוחצים להתפשר.

שווי השוק שלך גבוה יותר, מראש עוד לפני שנכנסת למו"מ, ככה זה, ביצה ותרנגולת. מעסיקים תמיד רוצים לגייס את מי שעובד. זה "נחשב" יותר. "שווה" יותר. אמונות ותפיסות עמוקות (גם אם הן לא הגיוניות או לא מתקדמות) מנהלות את המגייסים בתת מודע ומתייגות את מי שהתפטר או פוטר כ"פחות" ממי שעובד גם אם אין לזה שום הצדקה. צרפו את תחושת הניצחון של ארגון ש "לקח" לעצמו עובד, עובדת, מנהל או מנהלת מוצלחים מארגון אחר, בעיקר ממתחרה.

תהיה לך הזדמנות לבדוק לעומק וברצינות את מקום העבודה החדש, את המוניטין וחוות הדעת שיש עליו ממועסקים בעבר, את הקולגות איתם תעבדו כתף אל כתף, את המנהלים והמנהלות שלכם, את האיתנות הפיננסית של המקום, את המוצרים והטכנולוגיה. זה אולי נשמע כמו פנטזיה, אבל זה יהיה אפשרי עבורך אם החיפוש יקרה תוך כדי עבודה בזמן אמת.

עינת דורנפלד טמיר | צילום: באדיבות המצולמת
עינת דורנפלד טמיר | צילום: באדיבות המצולמת

עינת דורנפלד טמיר היא יועצת פיתוח קריירה ומנטורית מנהלים