שבוע האופנה: סיכום היום השני. חלק ב׳

מתוך התצוגה של CLOTHE בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של CLOTHE בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו

שלוש המעצבות הצעירות דני וינסטרה, אווה אל קנרש ואלן לוקש, התאחדו יחד לתצוגה אחת. מי השאירה אחריה שובל של אלגנטיות, מי עשתה לנו חשק להתחתן וממי התאכזבנו?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

שלוש המעצבות הצעירות דני וינסטרה, אווה אל קנרש ואלן לוקש, התאחדו יחד לתצוגה אחת.

מה חשבנו על התצוגות של גדי אלימלך, גדעון וקארן אוברזון ומשכית?
מה חשבנו על התצוגה של יוסף וחנה מרילוס?
מה לבשו הסלבס ליום השני של שבוע האופנה?

ראשונה הציגה דני וינסטרה, שהקימה את המותג שלה Portay לפני כשנה, קולקציה בעלת אופי ריזורטי ששיקף את כמיהתה, כאימא טריה, לחופשה מפנקת. הבגדים אכן תאמו את התמה הזו: הם היו רחוקים מהגוף, נתפרו מבדים מלטפים ושילבו מוטיב חוזר של וולאנים – אלמנט שחוזר השנה בלא מעט תצוגות. כך למשל, שמלה חושנית חושפת כתפיים הדהדה השפעות ספרדיות ושמלת מעטפת מבד תחרה שחור-שקוף שלחה באסוציאציות אל בילוי לילי אלגנטי בריביירה הצרפתית. כמו בקולקציות הקודמות של וינסטרה, הבגדים היו עשויים היטב והזכירו כי על אף הותק הקצר, מדובר במעצבת בעלת סטנדרטים קפדניים ואפס טולרנטיות לפשרות. אך למרות זאת, ואולי בגלל, הקולקציה השאירה אפטר טייסט של אכזבה, ולא הצליחה לרגש או לעורר השראה כפי שעשו שתי הקולקציות הראשונות של המעצבת.

Potray | צילום: שי פרנקו
Potray | צילום: שי פרנקו
Potray | צילום: שי פרנקו
Potray | צילום: שי פרנקו

 

במעבר חד מחופשת לקשרי שלוחת רסן, שיגרה אותנו אווה אל קנרש, שהקימה את המותג Clothe' יחד עם אמה לפני כשלוש שנים, אל ציד מכשפות ביער סבוך. על רקע מסך וידאו שהוקרנה עליו תמונת עצים, בתוספת פסקול דרמטי השמור לרגעי מתח בסרטי קולנוע, פסעו על המסלול דוגמניות בבגדים מונוכרומטיים רוויי דרמה: היו שם פאייטים מלוא החופן, נגיעות ויקטוריאניות, משחקי שקיפויות וכמובן – וולאנים. כל אלה ביחד אמנם דיברו את הקונספט בקול בהיר, אך נראו כמו מפגן יכולות ששכח לשמור על איזון, עידון ואלגנטיות. לעומתם, בלטו שמלות כלה מקוריות, לא מלוקקות ויפות מאוד, שמתאימות למאורסות מיטיבות הלכת, ונראו נהדר על המסלול.

CLOTHE | צילום: שי פרנקו
CLOTHE | צילום: שי פרנקו
CLOTHE | צילום: שי פרנקו
CLOTHE | צילום: שי פרנקו
CLOTHE | צילום: שי פרנקו
CLOTHE | צילום: שי פרנקו
CLOTHE | צילום: שי פרנקו
CLOTHE | צילום: שי פרנקו

 

אחרונה להציג היתה אלן לוקאש, שמעצבת מזה שמונה שנים ולפני שנתיים עשתה הסבה מבגדי קז'ואל לתחום שמלות הכלה והערב. בראיון שערכנו איתה טרם שבוע האופנה, סיפרה לוקש כי שאבה את השראתה "מהאישה הפמיניסטית החדשה, לא המרירה והכעוסה אלא זו שאוהבת את הנשיות שלה, מחבקת אותה ומתגאה בה", ובפרט מדמותה של ליידי גודייבה. אכן, הבגדים שהציגה לוקש העבירו מסר נשי ואלגנטי. בלטה במיוחד קריצה לעולם ההלבשה התחתונה, כנראה בניסיון לגעת בנושא המיניות ביתר חופש, שבאה לידי ביטוי בשימוש במשי-סאטן אדום, בדי תחרה וטול וגזרות נוזליות שהעבירו לפרקים אפיל של פיג'מה אלגנטית. עם זאת, גם כאן נעדר אלמנט ההפתעה, שכן נדמה שנושא חדר המיטות נידון בלא מעט קולקציות בעבר, וכדי לטפל בו כראוי נדרשת זווית חדשה.

אלן לוקאש | צילום: שי פרנקו
אלן לוקאש | צילום: שי פרנקו
אלן לוקאש | צילום: שי פרנקו
אלן לוקאש | צילום: שי פרנקו
אלן לוקאש | צילום: שי פרנקו
אלן לוקאש | צילום: שי פרנקו
אלן לוקאש | צילום: שי פרנקו
אלן לוקאש | צילום: שי פרנקו