"אנחנו רוצים להחזיר את התקווה למעצבים"

עומר דרור ביום האופנה הישראלי | צילום: מור צידון
עומר דרור ביום האופנה הישראלי | צילום: מור צידון

נטלי דדון, אסי בוזגלו, בן זיני ועוד סלבס ייקחו חלק בשבוע האופנה הישראלי וידגמנו בהתנדבות כדי לתמוך במעצבים ישראלים. ולמה המעצב אלון ליבנה ביטל את השתתפותו ברגע האחרון?

88 שיתופים | 132 צפיות

התגעגעתם לשבוע האופנה? אז הנה הוא חוזר. בערך. אל תתבלבלו, לא מדובר בשבוע האופנה תל אביב אותו מפיק מדי שנה מוטי רייפ, אלא בשבוע האופנה הישראלי לגברים אותו ייסדו יחד תהילה שמיר וטל בזנוס. ואם השמות מצלצלים לכם מוכרים, זה כי מדובר באותם המארגנים של יום האופנה הישראלי לגברים, בו לקחו חלק כוכבים כמו עומר חזן, טום אביב, עמית רהב, אסף גרניט ועוד רבים לפני כמעט חצי שנה. שבוע האופנה המדובר יערך בימים שני ושלישי, 17-16 בנובמבר, וגם הפעם יכלול טאלנטים כמו נטלי דדון, טהוניה רובל, מיכל אנסקי, דין מירושניקוב, מאור שוויצר, אושרי כהן, בן זיני, אלה איילון, אסי בוזגלו ועוד לצד רשימת מעצבים מכובדת לא פחות ביניהם: מעוז דהאן, Northernstar, דוד ששון, דורון אשכנזי, דרור קונטנטו, מאי משיח ועוד.

"יום האופנה הישראלי לגברים זכה להצלחה, הייתה התעניינות רחבה מאוד מצד הגברים בישראל והתקשורת, אז החלטנו להרחיב לשבוע שלם", מספרת שמיר. "ניסינו להביא משהו אחר. לשבוע האופנה שמפיק מוטי רייפ יש מוניטין ענק וכבודו במקומו מונח. אנחנו עושים משהו אחר. זה פתרון נקודתי שנועד לתת במה וחשיפה למעצבים ישראלים. מאיפה הגבר הישראלי רוכש? זארה ורשתות זולות, מה עם מעצבים ישראלים? כשאנחנו שוחחנו איתם הם אמרו לנו שהם מיואשים, שמעתי את הייאוש בקול שלהם", מוסיפה שמיר.

עומר חזן ביום האופנה הישראלי | צילום: מור צידון
עומר חזן ביום האופנה הישראלי | צילום: מור צידון

ואיך אפשר לקיים דבר כזה בתקופת הקורונה, בטח שאלתן? תחילה תאלצו לשכוח מהמראה של שורה ראשונה עמוסת סלבס ועיתונאי אופנה, כי הכל ייערך בצורה דיגיטלית, התצוגות ישודרו ברשתות החברתיות, וכדי לשמור על זהירות מקסימלית עם מינימום מפגשים בין אנשים על הסט, לכל טאלנט נקבעה שעת הגעה אחרת שבה הוא יצלם את חלקו בתצוגה ויפנה את מקומו למישהו אחר, ובסוף הכל יתחבר בעריכה לתצוגה אחת.

יש לציין גם שהכל נעשה בהתנדבות, כלומר אף אחד לא מקבל תשלום על השתתפותו. "הטאנלנטים משתפים פעולה כי הם מתגעגעים לבמה", מצהירה שמיר, "רואים פה את הישראלי היפה והערבות ההדדית. אנחנו רוצים להחזיר את התקווה למעצבים ולכולם. יש אנשי במה ותאורנים וכולם עובדים בהתנדבות. אם לא התקופה לא בטוח שזה היה יכול לקרות ולא בטוח שכולם היו מתנדבים. זה אירוע שעלותו מוערכת בכ-2.5 מיליון ש"ח ואני מקווה שזה יביא תקווה למעצבים הישראלים". 

ההצלחה של יום האופנה פתחה לכם את התיאבון?
"כשראינו את ההצלחה של יום האופנה הישראלי החלטנו לעשות שבוע אופנה. ראינו ששוב יש סגר, החנויות נסגרות ושוב יש ייאוש. כשמעצבים לא עובדים זה פוגע בכולנו, הבנו שאנחנו חייבים לעשות משהו גם אם זה בלי תקציב ואנחנו לא יכולים לשלם. האירוע מעורר יחסי ציבור ורצינו לעשות משהו עם יותר עניין ולא לעשות עוד הפעם את אותו הדבר, לכן החלטנו לעשות תצוגה אחת לנשים בשיתוף עמותת אחת מתשע, שפועלת להורדת גיל הממוגרפיה והעלאת המודעות לסרטן השד. בתצוגה ישתתפו המעצבים דרור קונטנטו, מאי משיח, שחר אבנט, עידן כהן, עידן לרוס ועוד. כל אחד מציג דגם אחד עם טאלנטית אחת".

לאן נעלם אלון ליבנה?

למרות הווייב החיובי ורוח ההתנדבות האירוע לא חף מדרמות. בפעם הקודמת, נזכיר, דניאל ליטמן וגפן ברקאי הגיעו לסט ולא הסכימו להיכנס בטענה כי ההנחיות לא נשמרו, למרות שנוכחים ביום הצילום סיפרו כי פינו את הסט במיוחד בשבילם. הפעם הסיפור קצת יותר מורכב: ימים בודדים אחרי ההכרזה על שבוע האופנה הישראלי לגברים, שצוין בה כי המעצב אלון ליבנה יקח חלק, נשלחת הודעה מטעמו של ליבנה כי המידע שגוי וכי הוא לא ישתתף. "מהשיח וההתנהלות הממושכת מול ליבנה ואנשיו אפשר היה להסיק בבירור את השתתפותו. הוא אף ביקש לקיים מיצג בלעדי בהשתתפות, בין השאר, נטע ברזילי, יעל רייך, וג'וי ריגר. כשבוע לפני האירוע החליט ליבנה לבשר למייסדי שבוע האופנה הישראלי על ביטול השתתפותו בשל 'אילוצים'", מספרת לנו שמיר, "דווקא אלון, שהוא אחד המובילים בארץ, היה צריך לשמש דוגמה ולסייע למעצבים יותר קטנים שלא בהכרח יש להם את החשיפה שלו. אנחנו מאוד מעריכים אותו ומאחלים לו הצלחה", היא מוסיפה.

מטעמו של אלון ליבנה נמסר: "עקב פרויקטים אחרים ואילוצי לו"ז, לא אוכל להשתתף בשבוע האופנה הקרוב. בהצלחה לכולם".

מנהלה של נטע ברזילי הופתע לגלות מאיתנו שהמיצג בו הייתה אמורה להשתתף בוטל.

אסף גרניט ביום האופנה הישראלי | צילום: מור צידון
אסף גרניט ביום האופנה הישראלי | צילום: מור צידון

שמענו שהיו הרבה מעצבים שלא רצו לקחת חלק, למה לדעתך?
"יש הרבה סיבות. אחת מהן היא הזמן. הרבה אמרו שאין להם מספיק זמן. בסוף יש פה מטרה טובה, מי שלא רוצה אני מכבדת אותו ומי שלא לקח חלק השנה ייקח חלק בשנה הבאה,
אנחנו צופים המשכיות".

זה לא עלול להתנגש עם שבוע האופנה של מוטי רייפ?
"אני מאמינה בקולגיאליות ויש מקום לכולם. אנחנו לא מנסים לתפוס את המשבצת הזו, כאן הפוקוס הוא על אופנת גברים וזה שונה לגמרי. לא יצא לי לשוחח עם מוטי, אני מעריכה את הפעילות שלו ויש רק מה ללמוד ממנו. אני רק בת 25 והוא עושה את זה כבר שנים רבות. מסקרן אותי לשמוע מה הוא חושב על שבוע האופנה הישראלי, אחרי ההצלחה אני אתקשר לשאול אותו".

 

תהילה שמיר מייסדת שבוע האופנה הישראלי | צילום: אילן סימן טוב
תהילה שמיר מייסדת שבוע האופנה הישראלי | צילום: אילן סימן טוב
טל בזנוס מייסד שבוע האופנה הישראלי | צילום: אופיר הראל
טל בזנוס מייסד שבוע האופנה הישראלי | צילום: אופיר הראל