הבשורה של שאנל לקיץ 2018: לייף אין פלסטיק

הדוגמנית קאיה גרבר מכבבת על המסלול של שאנל | צילום: GettyImages
הדוגמנית קאיה גרבר מכבבת על המסלול של שאנל | צילום: GettyImages

עם קרל לגרפלד כמעצב ראשי, סט שכמו נלקח מפארק היורה ואקססוריז מפלסטיק שיכבשו לכן את האינסטגרם - התצוגה של שאנל לקיץ 2018 סגרה את שבוע האופנה בפריז והוכיחה, שוב, שמדובר בהצגה הכי טובה בעיר

88 שיתופים | 132 צפיות

 

"בשבוע האופנה בניו יורק זה לא ככה", מלמלה אחת אחת האורחות בזמן שהיא נועצת עיניים משתאות בהפנינג הקולוסאלי שהתרחש מחוץ לגראנד פאלה הבוקר (שלישי). ואכן, מילים בקושי יכולות לתאר את המתרחש מסביב למה שנחשב כאירוע הנחשק והמבוקש ביותר בעיר האורות – התצוגה העונתית של שאנל. מאות שוטרים שפזורים בצמתים הסמוכים מנסים להשליט סדר בגדודי הסקרנים, צלמי הרחוב והפפרצי, בזמן ששורות של מכוניות בנטלי ורולס רויס פולטות אל הכניסה העצומה את הידועים והידועות ביותר מקרב תעשיית האופנה. לרגע אף נדמה, באור הסתיו הרך, כי פריז כולה מגויסת לטובת אחד מבתי האופנה האיקוניים ביותר שצמחו בה, סולחת לכל הכבישים הסגורים מסביב.

מה הופך את בית שאנל, שמציג ביום האחרון של שבוע האופנה לקיץ 2018, לכזה מעורר ציפייה? השילוש הקדוש. מצד אחד, מייסדת שזכתה למעמד מיתולוגי עוד בחייה; מצד שני, המעצב-סלב קארל לאגרפלד, שעומד בראש המותג מאז ראשית שנות ה-80; ומצד שלישי – תצוגות שהן לא פחות מהפקה של סרט תקופתי בתקציב הוליוודי.

אחרי שבשנה שעברה לאגרפלד שיגר חללית במסגרת התצוגה, הפעם הוא השאיר את ההתרחשות נטועה היטב בקרקע. לא כי התפאורה הייתה דלה. להפך – היא הייתה מורכבת מצוקי ענק ומפלים בגובה 15 מטרים לפחות, שרכים וצמחיה מטפסת, שכאילו ונלקחו מהפתיחה של פארק היורה. אפילו המסלול עליו צעדו הדוגמניות היה למעשה גשר מרחף עשוי עץ. אווירה של טיול אקזוטי באזור קו המשווה (ורסיסי המים שניתזו מהמפלים אף העשירו את האוויר בלחות, ברכה עבור אלה המתגעגעים לקיץ, וקללה עבור אלה שמתעבים את העונה החמה).

אווירה של טיול אקזוטי | צילום: GettyImages
אווירה של טיול אקזוטי | צילום: GettyImages
לא פחות מהפקה של סרט הוליוודי | צילום: שאנל – קארל לאגרפלד
לא פחות מהפקה של סרט הוליוודי | צילום: שאנל – קארל לאגרפלד

 

התצוגה נפתחה ונסגרה בלהיט הענק של ביורק Venus as a boy, וייתכן, בהתאם לאזכור של אלת היופי והאהבה, שהשאלה שהעסיקה את לאגרפלד הייתה איך יוצרים יופי עכשיו. התשובה, כך נדמה, היא עדיין באמצעות איזון בין עבר להווה. באופן הזה, הקולקציה אכן זיגזגה בין הבגדים הקלים ללבישה שקוקו שאנל ניסחה לפני כמאה שנים, לבין אלמנטים בומבסטיים יותר שלאגרפלד הכניס אל שאנל בשלושים השנים אחרונות, כולל שימוש בגוונים הנחשבים נשיים יותר (שחור כמעט ולא היה על המסלול) או צלליות מפוסלות וכריות כתפיים בנוסח האייטיז.

גוונים נשיים ומגבעת שאי אפשר בלעדיה | צילום: שאנל – קארל לאגרפלד
גוונים נשיים ומגבעת שאי אפשר בלעדיה | צילום: שאנל – קארל לאגרפלד
שילוב בין בגדים קלים ללבישה לבין אלמנטים בומבסטיים | צילום: שאנל – קארל לאגרפלד
שילוב בין בגדים קלים ללבישה לבין אלמנטים בומבסטיים | צילום: שאנל – קארל לאגרפלד

 

מיותר לציין שהקולקציה הזו גם תשביע היטב את המילניאלס ואת דור ה-Z. היא הייתה עמוסה עד להתפקע באביזרים שימצאו את דרכם במהרה לאינסטגרם, כמו פאוצ'ים שננעדו עד הזרוע או תיקי ענק שנשאו את לוגו בית האופנה. אבל כוכבי הרשת האמיתיים של התצוגה הזו צפויים להיות דווקא אקססוריז אחרים שנצפו על המסלול. כפי שהציור הפשוט על חזית ההזמנה לתצוגה רמז – איור בפחם של פרצופה של שאנל חבושה במגבעת אייקונית – הכובע הזה היה אחד האביזרים המשמעותיים ביותר בקולקציה. כמעט כל הדוגמניות חבשו אותו. רק שבמקום להיות עשוי לבד, הוא היה עשוי פלסטיק שקוף; פלסטיק ששימש גם עבור הנעליים, הכפפות ואפילו תיקי ים, שמהם השתלשלו סמלי הבית המפורסם. הרי מה יותר טוב בשביל סלפי מאביזר שאפשר גם לראות אותו אבל גם להיראות מבעדו?

שובם של הפאוצ'ים | צילום: GettyImages
שובם של הפאוצ'ים | צילום: GettyImages
קולקציה להיראות מבעדה | צילום: GettyImages
קולקציה להיראות מבעדה | צילום: GettyImages
קולקציה שתשביע את המילניאלס ואת דור ה-Z | צילום: שאנל – קארל לאגרפלד
קולקציה שתשביע את המילניאלס ואת דור ה-Z | צילום: שאנל – קארל לאגרפלד