6 הטרנדים הכי גדולים משבוע האופנה בפריז

התצוגות של קנזו, איזבל מארה ושאנל | צילום: Peter White/Getty Images ויח"צ
התצוגות של קנזו, איזבל מארה ושאנל | צילום: Peter White/Getty Images ויח"צ

בגדים שמזכירים כלובים, הרבה לבן, ורוד וכתום, פנים מכוסות וכובעים רחבי שוליים. זה מה שתלבשו בקיץ 2021

88 שיתופים | 132 צפיות

שבוע האופנה בפריז הסתיים בשבוע שעבר. כמו כל דבר השנה, זה שבוע אופנה שונה מהרגיל, וכמו בשבוע האופנה במילאנו גם המעצבים בעיר האורות נאלצו למצוא פתרונות יצירתיים כדי להציג את הקולקציות. מתוך מעל 60 בתי אופנה, רק 18 הציגו את הקולקציות מול קהל, ביניהם איזבל מארה, בלמן, קלואה וקנזו, שהציגו באוויר הפתוח, ואילו שאנל ודיור הציגו בחללים סגורים כאילו אין קורונה. השאר, ביניהם, ז'יבנשי, ריק אוונס, מיו מיו, בלנסיאגה ועוד, הסתפקו בפתרונות דיגיטליים. לואווה, סטלה מקרטני, מארין סר ודריס ואן נוטן הציגו את הקולקציות בסרטונים אומנותיים.

למרות המצב בארץ וחוסר הטיסות, שמחנו לראות גם פנים ישראליות מככבות בשבוע האופנה. חן יאני בתצוגה של קלואה, ליתאי מרכוס בתצוגה הדיגיטלית של בלנסיאגה, וצוף קפלי בקמפיין של ז'יבנשי, הקולקציה הראשונה של המעצב מתיו וויליאמס לבית האופנה.

View this post on Instagram

see the collection on givenchy.com

A post shared by GIVENCHY (@givenchyofficial) on

על המסלולים ניתן היה לראות ריבוי טרנדים. חלקם המשיכו מעונות קודמות, כמו האייטיז והכתפיים המוגבהות, שבלטו בתצוגות של בלמן; הטרנד המטאלי, שעשה קאמבק בתצוגות של איזבל מארה ואקנה סטודיו; טשטוש גבולות המגדר, שבלט בעיקר בתצוגה של לואי ויטון; וטרנד החיתוכים, עליו סיפרנו כבר שבלט גם העונה בקולקציות של הרמס, קנזו וז'יבנשי. אבל יש שישה טרנדים שבלטו כמעט בכל הקולקציות וסביר להניח שזה מה שכולנו נלבש בקיץ הבא.

כלובים

אחד הטרנדים הכי מעניינים בשבוע האופנה בפריז כולל אלמנטים של כליאה שהביאו איתן לא מעט קולקציות. כמונו, גם מעצבי האופנה היו כלואים בבתים בחודשים בהם עבדו על הקולקציות והרבה מהלוקים שהוצגו נתנו ביטוי לתחושה הזאת. אצל בית האופנה הרמס ניתן היה לראות על השמלות עוד שמלה עם חורים מרובעים, בלנסיאגה הציגו שמלה משרשראות כסף וז'יבנשי הביאו לקולקציה הרבה מנעולים.

View this post on Instagram

????

A post shared by GIVENCHY (@givenchyofficial) on

ורוד

אחד הצבעים שחזרו על עצמם הכי הרבה בקולקציות של המעצבים היה ורוד, אולי בגלל הציפיה לעתיד ורוד וימים שמחים יותר, אולי סמל של ילדות ותמימות והגעגועים לימים נטולי מגיפות. הצבע הוורוד קיבל ביטוי בהמון קולקציות, בחלקן היה זה ורוד פוקסיה צועק ובחלק ורוד קצת יותר בהיר, אך ללא ספק לא ניתן היה לפספס אותו.

התצוגה של איזבל מארה לקיץ 2021 | צילום: יח"צ
התצוגה של איזבל מארה לקיץ 2021 | צילום: יח"צ
התצוגה של בלמן לקיץ 2021 | צילום: Peter White/Getty Images
התצוגה של בלמן לקיץ 2021 | צילום: Peter White/Getty Images
התצוגה של שאנל לקיץ 2021 | צילום: יח"צ
התצוגה של שאנל לקיץ 2021 | צילום: יח"צ
התצוגה של דיור לקיץ 2021 | צילום: Estrop/Getty Images
התצוגה של דיור לקיץ 2021 | צילום: Estrop/Getty Images

כתום

הכתום היה גם צבע שחזר על עצמו הרבה, וניתן היה לראות לא מעט לוקים כתומים מכף רגל ועד ראש לצד שילובי הצבע הכתום בפריטים שונים.

View this post on Instagram

SPRING SUMMER 2021 #isseymiyake #SS21

A post shared by ISSEY MIYAKE (@isseymiyakeofficial) on

לבן

לבן גם הוא צבע שמאוד בלט בקולקציות קיץ 2021. ברוב קולקציות הקיץ שהוצגו במהלך השנים אפשר למצוא לבן, כי זה צבע קיצי שכיף ללבוש, הולך יפה עם שיזוף וגם יש הרבה חתונות בקיץ אז הרבה בתי אופנה רוצים לתת מענה לעניין הזה. לבן הוא מצד אחד רומנטי וכיפי אבל מצד שני גם מסמל כניעה ואבל בתרבויות מסוימות. אנחנו רוצות לקוות שמעצבי האופנה השתמשו בו כמשהו רומנטי, אבל יש מצב שזה דווקא מסמל הפעם אבל וכניעה.

התצוגה של איזבל מארה לקיץ 2021 | צילום: יח"צ
התצוגה של איזבל מארה לקיץ 2021 | צילום: יח"צ
התצוגה של שאנל לקיץ 2021 | צילום: יח"צ
התצוגה של שאנל לקיץ 2021 | צילום: יח"צ

 

View this post on Instagram

ในบรรดาแบรนด์ในบริษัทแฟชั่นยักษ์ใหญ่ LVMH ดูเหมือนว่า Givenchy จะเป็นหนึ่งในแบรนด์ที่มีการเปลี่ยนแปลงอยู่ตลอดเวลา และภายใน 4 ปีที่ผ่านมาเราก็ได้เห็นสามดีไซเนอร์มาดำรงตำแหน่งครีเอทีฟไดเรกเตอร์ ตั้งแต่ Riccardo Tisci ที่ลาออกเมื่อต้นปี 2017 หลังทำงานมา 12 ปี, Clare Waight Keller ที่สานต่อจากกลางปี 2017 จนถึงเดือนเมษายนปีนี้ และล่าสุดกับ Matthew Williams ดีไซเนอร์ชาวอเมริกันผู้ก่อตั้งแบรนด์ 1017 Alyx 19SM ที่เพิ่งเผยคอลเล็กชันแรกเมื่อคืนที่ผ่านมา . แม้จะน่าเสียดายที่คอลเล็กชัน Spring/Summer 2021 ของ Givenchy ทาง Matthew Williams ได้ปล่อยแค่ Lookbook ผ่าน Instagram Stories แทนที่จะทำเป็นแฟชั่นโชว์ ซึ่งสำหรับเราจะช่วยสะท้อนแนวคิดองค์ประกอบได้ดีกว่าเยอะ แต่ก็ต้องบอกว่าผลลัพธ์ถือว่าน่าสนใจเลยทีเดียว และทำให้เห็นชัดเจนว่าทางซีอีโอของแบรนด์ Renaud de Lesquen และบริษัท LVMH กำลังวางเกมที่จะให้ Givenchy กลับมากอบโกยรายได้จากแอ็กเซสซอรีเป็นหลัก โดยเฉพาะกับบรรดาชิ้นฮาร์ดแวร์ เช่น กุญแจ Padlock และโซ่โลโก้ตัว G ซึ่งก็เป็นความถนัดของ Matthew Williams มาเสมอตั้งแต่กับแบรนด์ของเขาเอง และต่อมา Kim Jones ก็ได้ชวนให้มาทำที่ Dior Men ซึ่งก็ขายได้ถล่มทลาย . ภาพ: Givenchy . #GivenchySS21 #TheStandardPOP #TheStandardCo #WhatCultureMeans

A post shared by THE STANDARD POP (@thestandardpop) on

פנים מכוסות

שני הטרנדים הבאים, הפנים המכוסות והכובעים, הם גם ככל הנראה המשך ישיר של הקורונה והצורך בריחוק חברתי ועטיית מסכות. בתי האופנה הקצינו את הצרכים האלה, קנזו הציגו כובעים רחבי שוליים המחוברים לבדים רומנטיים ונשפכים, מה שיצר ציניות מסוימת. בקמפיין של מרג'יאלה פני הדוגמניות היו מכוסות בד שקוף אדום ופאקו רבאן כיסו את פני הדוגמניות באלמנטים מנצנצים.

התצוגה של קנזו לקיץ 2021 | צילום: Peter White/Getty Images
התצוגה של קנזו לקיץ 2021 | צילום: Peter White/Getty Images

כובעים רחבי שוליים

התצוגה של קנזו לקיץ 2021 | צילום: Peter White/Getty Images
התצוגה של קנזו לקיץ 2021 | צילום: Peter White/Getty Images