רננה רז: "הקריצה של גדעון סער הייתה ממש סקסית בעיניי"

רננה רז | צילום: אביטל פלג
רננה רז | צילום: אביטל פלג

היא מפחדת מגזענות ובורות, לוקחת שיעורים לחיים מרבי נחמן מברסלב ואוהבת לפוצץ חצ'קונים ולהוציא שחורים, אבל מתברר שזאת לא הסטייה הכי גדולה שלה. רננה רז משיבה על השאלון שלנו

88 שיתופים | 132 צפיות

תעודת זהות בבקשה.
"אישה, אימא, תל אביבית, ישראלית, רקדנית, כוריאוגרפית, יוצרת. מזדהה עם כל ההגדרות, ויחד עם זאת חושבת שההוויה האמיתית שלי אינה אף אחת מהמילים האלו".

>> מה גורם לרננה רז להסיר את כל האיסורים?

מאיפה את?
"גדלתי בפתח תקווה עד גיל 14. כשהתקבלתי לתיכון תלמה ילין עברנו לגבעתיים ואז לתל-אביב. לא עברנו בגלל בית הספר, אבל זה בהחלט היה זרז למהלך שרצינו לעשות כבר זמן מה לפני. מאז אני בתל אביב ומאוד אוהבת לחיות בעיר הזאת".

איפה אנחנו תופסות אותך?
"עובדת קצת על המחשב לפני שיוצאת ללמד בסטודיו".

מה הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה?
"הבן שלי אמר לי 'את האימא הכי חמודה בעולם'".

מה הדבר שהכי מטריד אותך ברגע זה?
"איך מתרגמים את הרצון לשינוי חברתי לעשייה משמעותית. אחרי מחאת בלפור אני שמחה שקמה ממשלה חדשה בישראל, אבל עכשיו בעצם מתחילה העבודה האמיתית. המחנה הליברלי חייב לצאת למהלך עמוק, יסודי ומשמעותי לאורכה ולרוחבה של החברה הישראלית. רק דרך עשייה חינוכית, פוליטית ותרבותית ניתן יהיה לשרטט עתיד אחר למקום הזה".

מה הקללה האהובה עלייך?
"פאק. זה פשוט כיף להגיד. אני משתמשת בה כשמשהו משתבש. למזלי לא יוצא לי להגיד את זה הרבה לאחרונה".

מתי בכית בפעם האחרונה?
"בסרט 'נשמה' של פיקסאר. היה רגע יפהפה בסרט שפשוט גרם לי להרגיש מוצפת בהודיה ובאושר".

למי את מתגעגעת?
"לסבא וסבתא שלי. אני מתגעגעת להיות נכדה, לקפוץ אליהם הביתה, להתחבק, לאכול את האוכל שלהם, לדבר, להריח".

רננה רז | צילום: רפי דלויה
רננה רז | צילום: רפי דלויה

מי היא הסול מייט התרבותית שלך?
"כילדה אהבתי מאוד את הסדרה 'קשת בענן' בחינוכית. אפילו התחפשתי לקשת בכיתה ד', ועד היום אני יודעת לחקות את התנועה של קשת וענן כשהם מתעוררים – הם גילמו בובות אדם שמתעוררות לחיים כשלא רואים. כששלומית הגואל, שגילמה את הבובה קשת, אישרה את בקשת החברות שלי בפייסבוק התרגשתי ממש".

מה השריטה שלך?
"אני אוהבת לפוצץ חצ'קונים ולהוציא שחורים, וגם לראות אנשים אחרים עושים את זה".

מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?
"כשרצים ומגיעים לרמזור אין טעם להמשיך לרוץ במקום. זה מיותר. קיבלתי את העצה הזאת מגל פרידמן, השחקן, לא הספורטאי, שהוא חבר ומנטור, ואני מיישמת אותה בכל פעם כשאני רצה".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"ספרים וחוויות. בחוויות הכוונה לטיולים, הופעות, סרטים חופשות וכולי".

מי בעינייך האדם הכי סקסי בעולם?
"בן זוגי כמובן, ואחריו סולימאן מסוואדה. וגם אני חייבת להתוודות שהקריצה של גדעון סער במליאת הכנסת היתה ממש סקסית בעיניי".

מה הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"שהיצירה החדשה שלי, 'ההצגה הכי משעממת בעולם', תפגוש קהל במסגרת פסטיבל תל אביב דאנס במרכז סוזן דלל. ננה אריאל כתבה ספר בשם 'הספר הכי משעממם בעולם', קראתי והתלהבתי והחלטתי ליצור בעקבותיו את ההצגה. שעמום זה דבר שמעסיק ילדים ומבוגרים כאחד".

"מוציא אותי מדעתי שאנשים שאומרים 'סורי' במקום סליחה. אם מישהי/ו אומרים לי ׳סורי', אני מגיבה כמו סיינפלד. זה יכול להוריד לי ממש"

 

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"שאהיה יותר יעילה במטלות החיים היומיומיות – לבשל, לסדר, לארגן, לקנות".

על מה יש לך רגשות אשם?
"אני ממש משתדלת להיפטר מהדבר הזה שנקרא רגשות אשם. אין להם באמת תכלית. הם לא מניעים לפעולה, רק גורמים לך להתבוסס בצדקנות. אם יש משהו שאני מרגישה שטעיתי/זייפתי/לא התכוונתי, אני לוקחת עליו אחריות ובודקת איך אני יכולה לתקן".

מה מפחיד אותך?
"אלימות. גזענות. בורות".

מה חסר לך בחיים?
"רבי נחמן מברסלב אומר כששואלים אדם מה שלומו, והוא עונה 'רע', אומר לו הבורא: 'זה רע בעיניך?! אראה לך מה זה רע!'. אבל אם הוא עונה 'טוב', אומר לו הבורא: 'זה טוב בעיניך?! אראה לך מה זה טוב!' לא חסר לי כלום. טוב לי".

מהו הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"אני חושבת שדווקא הרגעים שבהם איבדתי עניין במה שאני עושה, היו רגעים מכוננים עבורי. הם גרמו לי לבחור מחדש, להבין ולדייק מה אני אוהבת במקצוע שלי ולגרום לי ליצור שוב מתוך אהבה ותשוקה. הקורונה ללא ספק הייתה רגע כזה".

מה יכול להוציא אותך מדעתך?
"אנשים שאומרים 'סורי' במקום סליחה. תמיד אני מרגישה שכשאומרים לי 'סורי', זה בדיוק ההפך מלקחת אחריות ולהתנצל. אם מישהי/ו אומרים לי ׳סורי', אני מגיבה כמו סיינפלד. זה יכול להוריד לי ממש".

רננה רז, 42, יוצרת, רקדנית, כוריאוגרפית ושחקנית. תעלה בבכורה את "ההצגה הכי משעממת בעולם", מופע מיוחד לילדים ולמשפחה, במסגרת פסטיבל תל אביב דאנס בסוזן דלל בתאריכים 3-15 באוגוסט