היא הורידה 72 קילו והפכה לדוגמנית, אבל גם לחסרת ביטחון

מתוך הסרט "חמש ילדות יפות"
מתוך הסרט "חמש ילדות יפות"

ההטרדות המיניות, היחס המחפצן ותחושת אובדן הזהות. אף אחד לא סיפר לרייצ'ל לאור על הצד המכוער של היופי, היא גילתה אותו בעצמה

88 שיתופים | 132 צפיות
כל הדברים שאף אחד לא מדבר עליהם – פרויקט מיוחד | איור: מיכל רוט
כל הדברים שאף אחד לא מדבר עליהם – פרויקט מיוחד | איור: מיכל רוט

הייתי נערה שמנה, הורדתי 72 קילו בעשור האחרון. היום אני לומדת קואוצ'ינג בדגש על התמחות בתזונה ואכילה רגשית. החלטתי ללמוד את זה כדי לטפל בעצמי ולהכיר בבעיות האמיתיות שלוכדות אותי ומונעות ממני להגיע למקום שלם. כי גם היום, במשקל גוף תקין וכשאני מתפרנסת מעצם היותי דוגמנית, אני עדיין לא שלמה. כי אף אחד לא אמר לי כמה היחס מהסביבה כלפי הולך להשתנות, ובמקום הזה אני מוצאת את עצמי נעלמת בתוך כל מי שאני.

אף אחד לא סיפר לי שבחורה שנראית טוב חווה הטרדות כמה פעמים ביום

אם הייתי רגילה להקרין את הפנים שלי כלפי חוץ, היום אני קודם כל חוץ ורק לאחר מכן פנים. אף אחד לא סיפר לי שבחורה שנראית טוב חווה הטרדות כמה פעמים ביום. כשהייתי במשקל 130 קילו תפסתי טרמפים ולא חלפה בי לרגע המחשבה שמישהו בכלל יחשוב על לגעת בי. אף אחד לא אמר לי שהיום אפחד לרדת לחניון של הקניון לבד.

רייצ'ל לאור, לפני ואחרי שרזתה | צילום באדיבות המצולמת
רייצ'ל לאור, לפני ואחרי שרזתה | צילום באדיבות המצולמת

אף אחד לא אמר לי שאנשים יכולים לשרוק ולזרוק הערות כל כך פוגעניות וחודרניות ושארגיש רק אובייקט. אף אחד לא אמר לי שכשאת משתנה, גם הסביבה והיחס משתנים ושם מגיע אובדן הזהות, חוסר היכולת לשפוט או למדוד נכון, חוסר פרופורציות ומודעות עצמית, כמו באותו רגע שנראיתי לעצמי שמנה אחרי שהורדתי 50 קילו. אלה דברים שלא ראיתי כשהייתי במשקל 130 קילו. ככל שהסרתי מעצמי את שכבות השומן כך הרגשתי חשופה יותר.

ככל שהסרתי מעצמי את שכבות השומן כך הרגשתי חשופה יותר

אף אחד לא אמר לי שבמקום לעלות, הביטחון שלי רק ילך ויקטן, ושפתאום, אותה ילדה שהייתה עושה סלטות בבריכה כדי שכולם יצחקו כשהמים משפריצים, תתבייש ללכת למסיבת בריכה. ההתעסקות סביב המראה היא בלתי פוסקת. ועל זה אף אחד לא מדבר.

>> למה לא אמרת לי: אף אחד לא סיפר לנעם פרוסט כמה תעשיית הדוגמנות תשנה אותה
>> למה לא אמרת לי: כל הדברים שלא מדברים עליהם – הפרויקט המלא