"את רוצה שיחמיאו לך על מראה העור ולא ישאלו באיזה מייקאפ השתמשת"

רייצ'ל הארדי, המאפרת הראשית של NARS | צילום: יח"צ
רייצ'ל הארדי, המאפרת הראשית של NARS | צילום: יח"צ

רייצ'ל הארדי, המאפרת הראשית באנגליה של מותג האיפור הבינלאומי NARS, מספרת מה השגיאה הגדולה של נשים באיפור ונותנת טיפ מנצח למריחת שפתון שנראה מושלם ומחזיק מעמד כל הלילה

88 שיתופים | 132 צפיות

בשביל המגה מאפרת ואומנית האיפור הבינלאומית, רייצ'ל הארדי, המאפרת הראשית באנגליה של מותג האיפור הבינלאומי NARS, איפור זה החיים, לא פחות. "נכון שבסוף זה איפור אבל בעיני איפור טוב, מעבר לזה שהוא משדרג את המראה, מבליט ומסתיר על פי הצורך, הוא אמנות. נכון שהגישות שונות, הטכניקות שונות, הטכנולוגיות אחרות, וגם ההשראות, אבל הריגוש זהה אצל כל המתאפרות". מספרת הארדי.

היא בת 36, רווקה, "אני רוצה ילדים, אבל קודם כל אני צריכה בעל נחמד, אני עובדת קשה מדי ולא מוצאת זמן למצוא אחד כזה". הבסיס שלה הוא לונדון ובתוקף תפקידה היא אחראית כבר 15 עונות על ניהול והובלה של האיפור בשלל תצוגות בשבועות האופנה בפריז, לונדון וניו יורק, שם היא עובדת עם חברות אופנה מובילות, והיא לא מחמיצה פרימיירות עולמיות וטקסי שטיח אדום. במהלך השנים איפרה דוגמניות ושחקניות רבות.

רייצ'ל הארדי, המאפרת הראשית של NARS | צילום: יח"צ
רייצ'ל הארדי, המאפרת הראשית של NARS | צילום: יח"צ

המומחיות הראשונית שלה היא יצירת מראות איפור מיוחדים ובעבודותיה ניתן לראות את הפילוסופיה מאחורי המותג אותה העניק לחברה פרנסואה נארס, המייסד והבעלים של החברה, יליד צרפת שחי בארה"ב, ומאפר מקצועי וצלם פורץ גבולות. היא הצטרפה אליו לפני תשע שנים אחרי שראתה עבודות שלו והתרשמה מהאג'נדה של החברה לאפשר לצרכניות לבטא את עצמן, ושקיבעה את מעמדה כאחת מחברות האיפור הנחשקות בעולם.

לישראל הגיעה הארדי לרגל השקת השפתון החדש של החברה POWERMATTE LIPSTIC "מדובר בשפתון מהפכני, בטכנולוגיה מתקדמת שמשיכה אחת בלבד שלו מספקת גוון עוצמתי שאינו נמרח בכלל ועמיד עד 10 שעות. שפתון שנשאר נותן סוג של כוח לשפתיים. מיד עם השקתו הוא הפך ללהיט בעולם", היא מספרת. מחיר השפתון בארץ יעמוד על 130 ש"ח והוא יימכר בחנות המותג בקניון רמת אביב, בגרנד קניון חיפה ובאתר נארס ישראל.

ליפסטיק של NARS. מחיר 130 ש"ח | צילום: יח"צ
ליפסטיק של NARS. מחיר 130 ש"ח | צילום: יח"צ

באשר אליה, מוצר החובה בתיק האיפור שהיא לא יכולה בלעדיו הוא הפריימר שמבהיר ונותן לדבריה את הגלואו, ולפעמים כדאי לחזור ולשים אותו אחרי שעתיים שלוש והעור שוב יחזור לזהור. אין לה בעיה עם טרנדים באיפור ועדיין היא ממליצה לכן לאמץ את הצבעים ואת הטקסטורות עם הרכיבים שמתאימים לכן ולא להתמקד במשהו טרנדי רק בגלל שהוא טרנדי. "לס איז מור", בעיניה, מתקיים רק כשמדובר בטיפוח העור, לא כשמדובר באיפור.

מה טרנד האיפור המוביל של שנת 2023?
"טרנדים באים תמיד במעגלים, הולכים ובאים ומי שנותנים את הטון הם מעצבי האופנה, כי יש קשר ישיר בין אופנה, מראות איפור וטרנדים באיפור. הם יקבעו אם ההשפעה תהיה מצרית כמו בשנות התשעים או הירואין שיק. בשנות התשעים הם השפיעו על טרנד האיפור הטבעי, בתחילת האלפיים המראה היה כבר יותר עשוי, עכשיו המייקאפ יותר ניטרלי, העיניים מעושנות ויש הרבה שימרים והיילייטרס. הגישה העכשווית מדברת על עור ריק, זוהר, נקי, טרי ונערי. שמימי ומבריק במידה, טבעי ולא כבד מדי, יצירת עומק וזוהר ושימור היופי הטבעי מבפנים. אחת ההשראות הבולטות היא של חופשות, כאילו היינו בשמש והטון הכתום-אדום מתכתב היטב עם המראה השזוף". 

ממתי ידעת שאיפור הוא העניין שלך בחיים?
"מהילדות המוקדמת והודות לסבתא שלי. היא הייתה אישה יפה ומאד מטופחת והייתה לוקחת אותי איתה לפארמים לבחור מוצרים. כשקצת גדלתי היא הפכה גם לחברה שלי, היא הייתה אישה חזקה ועוצמתית, שהנשיות שלה והמודעות ליופי לא היו על חשבון שום דבר ותמיד משחה שפתון אדום. בגיל 16 סיימתי את התיכון, למדתי במשך שנתיים איפור והתמכרתי. היא נפטרה לפני חמש שנים ונשארה השראה בשבילי"

מהם המוצרים האייקוניים של החברה?
"הקונסילר שלנו שהוא המוצר הכי נמכר בארצות הברית. וגם ההיילייטר, והסומק הנוזלי".

רייצ'ל הארדי, המאפרת הראשית של NARS | צילום: יח"צ
רייצ'ל הארדי, המאפרת הראשית של NARS | צילום: יח"צ

מנסיעותייך בעולם את רואה הבדל גדול בין סגנונות שונים של איפור של נשים בעולם?
"כן. לסושיאל מדיה, למזג האוויר ולאופי החיים יש השפעה על כך. במזרח הרחוק האיפור שונה כי גוון העור שם שונה, המייקאפ מאוד בהיר ונשים שמות שם הרבה אייליינר. בצפון אנגליה אפשר לראות הרבה ריסים בולטים, בישראל הנשים אוהבות לרוב מראה עור טבעי".  

נשים רבות טועות בבחירת המייקאפ בגלל חוסר הבנה של מה נכון להן, איך היית ממליצה להן לבחור?
"חשוב לדייק בבחירת הגוון ותת הגוון וגם לבחון את המרקם. את רוצה שיחמיאו לך על מראה העור ולא ישאלו באיזה מייקאפ השתמשת, כי מייקאפ אמור לגרום לעורך להיראות מושלם ומואר ולהיטמע בו, ולא שהמראה יהיה עם שכבה עבה והאיפור יראה כבד ומלאכותי. בזכות טכנולוגיות חדישות המייקאפ של היום יכול להיות קל משקל ונושם, ועדיין להעניק כיסוי ומראה זוהר לעור. בנארס יצרנו שאלון אישי מפורט שמטפל בכל דאגות העור שלנו ומבטיח את הצבע והפורמולה של המייקאפ האידיאליים לך".

מהי שגיאת האיפור הגדולה שנשים עושות?
"הן מדי שמרניות ופוחדות מצבעים. הן יכולות להיות שונות, להשתגע קצת ולהפתיע עם תוספת צבע לא צפויה". 

מבחינת המאפר מה בסוף קובע את הצלחת האיפור?
"כמובן שבשורה התחתונה היד המבצעת היא הקובעת אבל אני חושבת שבחיים אנחנו חייבים להיות גם נחמדים וצנועים, בגובה העיניים ובלי אגו. מאפר מקצוען יודע שזהו מקצוע שאתה אף פעם לא מפסיק ללמוד אותו וכל הזמן יכול לחדש".

מראה איפור של NARS | צילום: נטשה זליקר
מראה איפור של NARS | צילום: נטשה זליקר

איזה טיפים היית נותנת לאישה שאינה מומחית באיפור לשדרוג המראה?
"קודם כל, אל תצמדי מדי לחוקים, צרי את המראה שהוא הרמוני לך. השתמשי בפריימר כי הוא בעצם השלב שמקשר בין הטיפוח לאיפור ויגרום לאיפור להישאר רענן לאורך זמן. תזכרי שכשהעור נראה טוב גם האיפור יראה טוב. הכנה נכונה של העור תגרום לעור שלך להיראות רענן וזוהר. לגבי שפתונים: אני ממליצה על מריחת קונסילר לפני השפתון ולשים מעל טישו עם פודרה שיונח על השפתיים, הוא יגרום לכך שהמראה יישאר אחיד וללא כתמים או 'חורים' בצבע ולא יפגע בפיגמנט, השפתון יכול להישאר ככה גם כל הלילה. מהשפתון אפשר לקחת גם צבע לעיניים.

"ללוק מרענן לשפתיים חשוב להשתמש במוצרים לחותיים: הכיני את השפתיים על ידי מריחת שפתון לחות שיעצים את המראה הטבעי של השפתיים ויתקן את הטקסטורה ואז תוחם שפתיים שיעזור להגדיר את השפתיים ולהעצים את הפיגמנט. בשלב הסופי השתמשי בשפתון עמיד כדי שהמראה יישאר לאורך זמן ועדיין לא ייווצר מראה של שפתיים יבשות. בשימוש בסומק נוזלי, מומלץ לשים על כרית האגודל בחלק הפנימי של כף היד מעט סומק ולהניח כל כרית על לחי,  תופתעו כמה הסומק יצא בצורה מדויקת ומחמיאה". 

מי המוזות שלך?
"קריסטין מקנמי, דוגמנית של שנות התשעים בעלת מראה מוזר שקארל לגרפלד, ורסצה ובתי אופנה גדולים אהבו לעבוד איתה והיא צולמה על ידי הצלמים הגדולים של התקופה כמו ריצארד אבדון, סטיבן מייזל ופיטר לינדברג. וגם קייט מוס וסינדי קרופורד".  

יש לך חלום מקצועי?
"כן. הדרים פרוג'ט שלי הוא קמפיין איפור מאד גדול ל"ווג" ואם קים קרדשיאן מתקשרת- אני באה מיד".