רותם סלע: "אני מאמינה ללב שלך שזועק הצילו עכשיו"

רותם סלע | צילום: דודי חסון
רותם סלע | צילום: דודי חסון

רותם סלע צועקת די לתרבות האונס עם טקסט חד ומדויק שלא ישאיר אף אחד אדיש

88 שיתופים | 132 צפיות

זה ידוע שרותם סלע מלכה וכל פעם אנחנו שמחות מחדש לגלות עד כמה. כמה רגישות חוכמה ואיך היא תמיד יודעת להגיד את הדבר הנכון בצורה הכי יפה. בסוף השבוע האחרון אי אפשר היה להפסיק לחשוב על מקרה האונס הנוראי באילת, שבו על פי החשד 30 גברים אנסו נערה בת 16. אלפי מפגינים הציפו את הרחובות וזעקו די לתרבות האונס. סלע כעת מצטרפת למאבק עם טקסט כל כך חד ומדויק, שמעביר ביקורת נכונה וחשובה כלפי ההנהגה והחברה ונותן דוגמה אישית לעוקביה. לפעמים נראה לנו שהיא זאת שצריכה לנהל את המדינה. וכך היא כותבת:

"אני מאמינה לך.
לקח לי סופ"ש שלם לנסות להתאושש ממקרה האונס המזעזע באילת. אבל מה זה סופ"ש אל מול חיים שלמים.
ילדה בת 16 בחדר במלון לבד מול כל כך הרבה חיות אדם שהם הכל חוץ מגברים.
אני רוצה לכתוב כמה הסיפור הזה ספציפית הוא מזעזע ושובר לב (והוא כמובן כזה) אבל לצערי הרב הסיפור הנוראי הזה הוא חלק ממגמה עצובה שבה אישה היא "פחות". היא פחות חשובה. היא פחות מתוגמלת, היא פחות בכירה, היא פחות נדרשת בוועדת הקורונה הלאומית.
היא כן אגב 'יותר' במלא תחומים אחרים.
היא יותר נרצחת, היא יותר נאנסת, היא יותר מוחפצת ומושפלת, ואם תשאלו חלק גדול מהאוכלוסייה היא גם יותר אשמה. היא אשמה שפיתתה כדורגלנים שבגדו בנשים שלהם, היא גם אשמה ששתתה קצת יותר מדי בקפריסין, היא אשמה שהגיעה עם מכנסיים קצרים ומפתים לבית הספר ואשמה שהעלתה תמונה שלה בבגד ים לרשת.

>> לכל אירועי מחאת הנשים

זה הכל חלק מאותו הנרטיב, מאותו הלך רוח.
כמה פעמים ראיתם תמונה של בחורה באינסטגרם בבגד ים ואמרתם שהיא 'שרלילה שרוצה את זה' וכמה פעמים ראיתם גבר מצטלם עם בגד ים ואמרתם אותו הדבר?
כמה פעמים נתקלתם בעבודה בבחורה אסרטיבית וקראתם לה מאחורי הגב 'כלבה משוגעת' וכמה פעמים זה קרה לכם עם גבר באותה פוזיציה?

זה מתחיל מזה שאנחנו פחות ונגמר בזה שאנחנו יותר. פחות חשובות, יותר נפגעות.

הדרך עוד ארוכה אבל היא תוכל להשתפר ע"י חינוך והרתעה. שני דברים שלוקים בחסר במדינה עם ממשלה שלוקה בחסר. ובהיעדר שני אלו נשארה לנו הערבות הדדית. יש לנו האחד את השני.

לחנך, לדבר, להסביר, להקים קול צעקה. לתמוך אחת בשנייה ולהיתמך ע"י אחינו הגברים האמיתיים.
להגיד בקול גדול – אני מאמינה לך. לכל מילה. לכל אות. אני מאמינה לך שעברת זוועה. אני מאמינה לך שלא רצית. אני מאמינה ללב שלך שזועק הצילו עכשיו. ואני מחבקת אותך. גם אם לא פיזית, אני מחבקת אותך מרחוק.
אנחנו מאמינים לך.
אני מאמינה לך".

View this post on Instagram

אני מאמינה לך. לקח לי סופ"ש שלם לנסות להתאושש ממקרה האונס המזעזע באילת. אבל מה זה סופ"ש אל מול חיים שלמים. ילדה בת 16 בחדר במלון לבד מול כל כך הרבה חיות אדם שהם הכל חוץ מגברים. אני רוצה לכתוב כמה הסיפור הזה ספציפית הוא מזעזע ושובר לב (והוא כמובן כזה) אבל לצערי הרב הסיפור הנוראי הזה הוא חלק ממגמה עצובה שבה אישה היא "פחות". היא פחות חשובה. היא פחות מתוגמלת, היא פחות בכירה, היא פחות נדרשת בוועדת הקורונה הלאומית. היא כן אגב "יותר" במלא תחומים אחרים. היא יותר נרצחת, היא יותר נאנסת, היא יותר מוחפצת ומושפלת, ואם תשאלו חלק גדול מהאוכלוסייה היא גם יותר אשמה. היא אשמה שפיתתה כדורגלנים שבגדו בנשים שלהם, היא גם אשמה ששתתה קצת יותר מדי בקפריסין, היא אשמה שהגיעה עם מכנסיים קצרים ומפתים לבית הספר ואשמה שהעלתה תמונה שלה בבגד ים לרשת. זה הכל חלק מאותו הנרטיב, מאותו הלך רוח. כמה פעמים ראיתם תמונה של בחורה באינסטגרם בבגד ים ואמרתם שהיא "שרלילה שרוצה את זה" וכמה פעמים ראיתם גבר מצטלם עם בגד ים ואמרתם אותו הדבר? כמה פעמים נתקלתם בעבודה בבחורה אסרטיבית וקראתם לה מאחורי הגב "כלבה משוגעת" וכמה פעמים זה קרה לכם עם גבר באותה פוזיציה? זה מתחיל מזה שאנחנו פחות ונגמר בזה שאנחנו יותר. פחות חשובות, יותר נפגעות. הדרך עוד ארוכה אבל היא תוכל להשתפר ע"י חינוך והרתעה. שני דברים שלוקים בחסר במדינה עם ממשלה שלוקה בחסר. ובהיעדר שני אלו נשארה לנו הערבות הדדית. יש לנו האחד את השני. לחנך, לדבר, להסביר, להקים קול צעקה. לתמוך אחת בשנייה ולהיתמך ע"י אחינו הגברים האמיתיים. להגיד בקול גדול- אני מאמינה לך. לכל מילה. לכל אות. אני מאמינה לך שעברת זוועה. אני מאמינה לך שלא רצית. אני מאמינה ללב שלך שזועק הצילו עכשיו. ואני מחבקת אותך. גם אם לא פיזית, אני מחבקת אותך מרחוק. אנחנו מאמינים לך. אני מאמינה לך.

A post shared by Rotem Sela (@rotemsela1) on