רותם אלישע: איך תתמודדי עם תקיפה מינית?

רותם אלישע | צילום: ליה צ'סנוקוב
רותם אלישע | צילום: ליה צ'סנוקוב

לרגל יום האישה הבינלאומי ביקשנו מנשים מובילות בחברה הישראלית את עצת הזהב שלהן בדרך להצלחה, והפעם רותם אלישע למדה שחשוב להחזיר את השליטה בחיים

88 שיתופים | 132 צפיות

רותם אלישע, בזמם שהריאיון הזה התקיים היא הייתה בת 18.5, אז גרה ברמלה, והייתה בתהליכי קבלה לשירות לאומי. זה קרה שנה לאחר שיתפה באומץ רב ברשת בסיפור התקיפה המינית שעברה ובאטימות של הממסד והמשטרה שגרמה לה לפגוש בתוקף שוב ברחוב, גם אחרי שהתלוננה.

״יש הרבה דרכים להתמודד עם המצב הזה. אין דרך אחת נכונה. בתור התחלה, תני לעצמך זמן לעכל את הדברים. קשה להפנים שעברת אלימות מינית, זו סיטואציה שאף אחת לא רוצה להכיר ולכן צריך לקחת את הזמן לעבד את הפגיעה הזו. לי עזרה התמיכה של המשפחה והחברים, ובסופו של דבר גם העשייה החברתית. כל דרך היא נכונה, כי המצב הזה הוא לא נורמלי.

"אני בחרתי לפרסם את זה ברשת וזה החזיר לי את השליטה בחיים, כי באירוע כזה השליטה נלקחת ממך. הרשתות יכולות מאוד לעזור, גם מבחינת התמיכה שמתקבלת, וגם מבחינת העלאת המודעות:  את גם עוזרת לעצמך וגם לנשים אחרות. את מראה שלא צריך להסתתר מאחורי אות, שאנחנו לא צריכות להתבייש במה שקרה. הרבה פעמים נפגעות תקיפה מינית לוקחות על עצמן את האשמה והבושה במקום להבין שאין בושה, מי שפגע הוא שאמור להתבייש״.

מאיפה האומץ בגיל 17?

״זה בא ממקום של הרבה כאב, לא הרגשתי שיש לי ברירה. הרשויות לא נתנו לי תמיכה ועזרה, ולכן עשיתי את מה שעשיתי. את הסיפור האישי שלי זה לא יתקן – כל העוול שגרם לי הזלזול של הרשויות לא יתוקן, אבל זה יעזור לאחרות. שוחחתי עם חברות כנסת בנושא והייתי בדיונים בכנסת על זכויות נפגעי עבירה בוועדת חוק ומשפט, שעוסקת גם באלימות מינית. אני מנסה לעזור במה שאני יכולה לנשים אחרות״.

רותם אלישע | צילום: ליה צ'סנוקוב
רותם אלישע | צילום: ליה צ'סנוקוב

עדי סופר תאניאיך עוד ילד לא יעצור לך את הקריירה?
חנה רדואיך תתנהלי בעסק עם רוב גברי?
נינט טייב איך תיראי מלאת ביטחון כשאת מתה מפחד?
ג. יפית (יפית גרינברג)איך תגיעי לעצמאות כלכלית?
תום יער איך תלמדי לאהוב את הגוף שלך?
רותי ברודואיך תגרמי לעסק שלך להשאר מספר אחת?
איילת שקדאיך תשלבי משרה בכירה ואמהות מעורבת?
חנה אזולאי הספריאיך תגדלי ילדים פמיניסטים?
ד"ר רונית אלוניאיך תגיעי לאורגזמה לבד?
ליאת בירון איך תעזרי לנשים אחרות ותשני את העולם?

צילום: ליה צ'סנוקוב | איפור ושיער: מיכל קליין לעדה לזורגן