רותי ברודו: איך תגרמי לעסק שלך להשאר מספר אחת?

רותי ברודו | צילום: עומרי לוי ל־Artbook, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: חומי פולק, איפור: אליאב ממן ל־Artbook, שיער: קובי קלדרון, ז'קט, חולצה וג'ינס: אוסף פרטי
רותי ברודו | צילום: עומרי לוי ל־Artbook, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: חומי פולק, איפור: אליאב ממן ל־Artbook, שיער: קובי קלדרון, ז'קט, חולצה וג'ינס: אוסף פרטי

לרגל יום האישה הבינלאומי ביקשנו מנשים מובילות בחברה הישראלית את עצת הזהב שלהן בדרך להצלחה, והפעם רותי ברודו מקפידה לפתוח מקומות שחבריה יאהבו לאכול בהם

88 שיתופים | 132 צפיות

הטקסט פורסם לראשונה בפרויקט יום האישה ב-2016, בו ביקשנו את עצותיהן של נשים מעוררות השראה לגבי דילמות שונות שכל אישה נתקלת בהן בחייה. המסעדנית רותי ברודו, הסבירה איך לגרום לעסק שלך להוביל:

״זו שאלה שמעסיקה אותי – איך את נשארת רלוונטית, איך את מחזיקה מעמד במציאות הלא פשוטה הזו, ואיך מתמודדים עם תחרות. אני כבר לא ילדה, אני שואלת את עצמי אם יש לנו מה להגיד, אם אנחנו רלוונטים, כי אוכל זה עניין של אופנה. אחד מהדברים שמובילים אותנו בקבוצה (העסק הזה לא עומד רק עלי, אני הבעלים אבל אף פעם לא עשיתי שום דבר לבד), הוא להתאים את עצמנו לצרכים שלי כאישה, לצרכים שלנו כקבוצה. לחלק מהצוות יש ילדים, ואנחנו שואלים את עצמנו מתי יוצאים לבלות, האם יוצאים לבלות, כל השאלות האלה גורמות לנו להפוך את העסק לרלוונטי למי שאנחנו היום ולמה שתל אביב הופכת להיות – כי גם העיר מתבגרת. רגישות לסביבה גורמת לך לראות את הדברים בצורה יותר בהירה וברורה. לי אין ילדים אבל סביבי יש המון משפחות – אנשים שהתחילו אצלי בני 22 והיום בני 40 פלוס, כולם שינו פאזה והם צריכים דברים אחרים ואותם אני רואה, להם אני מנסה לתת תשובה בעסקים שלנו".

אז בעצם התשובה היא לגלות רגישות לצרכים המתפתחים שלך?
״זה, ולא לעמוד במקום בשום אופן. את כל הזמן צריכה לעשות פסיעות קדימה כדי להיות רלוונטית. לא נחים על זרי הדפנה״.

אז אין זמן לנוח?
״ממש ככה. זו עבודה שאת חיה אותה, עסק שמוציא ממך המון אנרגיות, כל הזמן יש מה לעשות ומה לחדש, העולם משתנה כל הזמן.
"כמובן שמאוד חשוב לאהוב את מה שאת עושה, זה עסק שאת חייבת לאהוב כי בסוף זה עסק שקשור באוכל והאכלה וירגישו תוך שנייה אם את לא עושה את זה מתוך אהבה אלא רק מתוך עניין כלכלי.
וכמו שאמרתי – לתת לעסק להתפתח איתך. אני לא אותו בן אדם שהייתי כשפתחתי את העסק, אז צריך לתת לעסק לנשום איתך. אלה עסקים שאני הקליינטית שלהם, הם מדברים אלי, ואם זו לא אני אלה האנשים שנמצאים סביבי. העסקים שאני עושה הם תמיד לאנשים שאני יודעת את הצרכים שלהם ואת האהבות שלהם״.

ומה לגבי לקיחת סיכונים?
״הגדילה ולקיחת הסיכונים הן מאוד מחושבות. זאת לא לקיחת סיכון של גבר. נשים הן הרבה יותר שקולות כלכלית, לא לוקחות סיכונים גדולים, אז העסק תמיד עשה את מה שהוא יכול היה להכיל כלכלית״.

רותי ברודו | צילום: ליה צ'סנוקוב
רותי ברודו | צילום: ליה צ'סנוקוב

עדי סופר תאניאיך עוד ילד לא יעצור לך את הקריירה?
חנה רדואיך תתנהלי בעסק עם רוב גברי?
נינט טייבאיך תיראי מלאת ביטחון כשאת מתה מפחד?
ג. יפית (יפית גרינברג) איך תגיעי לעצמאות כלכלית?
תום יעראיך תלמדי לאהוב את הגוף שלך?
איילת שקד איך תשלבי משרה בכירה ואמהות מעורבת?
רותם אלישעאיך תתמודדי עם תקיפה מינית?
חנה אזולאי הספריאיך תגדלי ילדים פמיניסטים?
ד"ר רונית אלוני איך תגיעי לאורגזמה לבד?
ליאת בירוןאיך תעזרי לנשים אחרות ותשני את העולם?

צילום: ליה צ'סנוקוב | איפור: נופר שבאם לעדה לזורגן