רוקדים עם כוכבים היא פורמט מטומטם בקטע טוב, עכשיו אפשר לשחרר את הדרמה

עדי אשכנזי ברוקדים עם כוכבים בקשת 12 . צילום מסך קשת 12
עדי אשכנזי ברוקדים עם כוכבים בקשת 12 . צילום מסך קשת 12

אלי אילדיס בהתקף חרדה חמוד, בר זומר הוכיחה שצריך פילטרים גם בחיים עצמם ויב"ז מושלמת. רוקדים עם כוכבים יצאה לדרך, אז בואו רק נזכור שמדובר בטאלנטים שמפזזים ולא באסירים בגולאג סובייטי

88 שיתופים | 132 צפיות

בשנת 2005 מדינת ישראל עדיין מנסה להתאושש מחשיפת פלחי הישבן של עופר שכטר וכבר מוצאת את עצמה בעיצומה של מגיפת ג'ינסים בגזרות נמוכות, לצד התפשטותם האקספוננציאלית של חריצי עכוז מבוישים בעיטורי חוטיני דקיק ואלבומים של רוני סופרסטאר כפרה עליה. בעולם, קים קרדשיאן היא עדיין רק הסיידקיק של פאריס הילטון, אין פייסבוק, אין אינסטגרם, אין חרדות. מקסימום פלאפון צביקה פיק.

בינתיים, בערוץ 2 הי"ד, הילה נחשון היא טאלנט מבעבע וקולגה של השחקן המוערך אבי קושניר, ויחד הם מנחים תוכנית ריקודים שעוד תוציא את אנה ארונוב מחיי אנונימיות. ובקיצור, רכבת הנוסטלגיה של דור ה-Z כבר ממזמן נטשה את התחנה והיא דוהרת בכל הכוח אל החידוש של "רוקדים עם כוכבים", שמשודרת בימים אלו בערוץ קשת 12. הודות למשבר הכלכלי החריף בעולם התרבות, הם אפילו הצליחו לגייס תמהיל יפה של של סלבס מסוג אייליסטים שזקוקים להשלמת הכנסה, לצד סתם נרקיסיסטים של רשתות חברתיות שזקוקים להשלמת תשומת לב.

אבל בדיוק כמו הקאמבק של תסרוקת קוצים, קשה שלא לשאול: למה? כאילו, למה מכל הפורמטים דווקא ריאליטי שנקבר יחד עם הקריירה של ג'ולייטה? למה זה טוב? מה השלב הבא? ח"כים מכהנים עם משכורת שמנמנה בתוכנית בישול? אה נכון, זה כבר היה. אז איחוד של סאבלימינל והצל? רימייקים לסדרות מקור של ערוץ 24? בואו לא נתעורר מאוחר מדי לפני שכולנו נפתח קהות חושים ונחזור לנעול נעלי שפיץ מחודדות מדי עם טוטאל לוק ג'ינס.

אך כיאה לאלמנטים מאוסים משנת 2005, הפרק הבומבסטי נפתח בנסיעה של לוסי איוב במכונית BMW לבנה וכישרון ההנחיה הממלכתי שלה שנוטה להסתייע בתמיכה בוטה של טלפרומפטר. באירוויזיון זה אחלה, אם כי בפורמט שנשען כולו על עקרונות תיאטרליים, דרושה הנחייה שלא פוחדת ללכלך שמלת מעצבים משונה. או לכל הפחות, שתהיה מסוגלת ללהטט בין פאנצ'ים. מצד שני, מדובר בערוץ 12 ולכן זה או היא או עוד סיבוב עם אסי ורותם. עזבו, כפרה על לוסי. תנו לי מלא מיס לוסי.

הקבוצה הראשונה שעלתה על הרחבה מורכבת מהזמר לירן דנינו, יב"ז, הספורטאי האולימפי אלכס שטילוב, הדוגמנית בר זומר, הקונדיטורית אסטלה מושקוביץ'-בלפר, השחקן משה אשכנזי, הסטנדאפיסטית עדי אשכנזי ומגיש חדשות הספורט הנרגש במיוחד – אלי אילדיס. לצדם, שולחן שופטים צפוי. ולא, אין לי כוח לנחמדות המוגזמת של רונה לי-שמעון או לרשעות המלאכותית של דוד דביר. אנה ארונוב ואלי מזרחי היחידים שעושים מה שנדרש מהם. שהוא כאמור – לתת ביקורת מקצועית ועניינית.

צוות השופטים והמנחה של רוקדים עם כוכבים. צילום: שי פרנקו
צוות השופטים והמנחה של רוקדים עם כוכבים. צילום: שי פרנקו

אז מה היה לנו שם? ריקוד מושלם של יב"ז. השנים חלפו ועדיין מדובר באישה עם חן מהפנט. שטילוב היה שובה לב וכישורי האקרובטיקה שלו בהחלט ממצבים אותו כמתמודד ראוי ובר זומר הוכיחה שלפעמים עדיף חוצץ של אינסטגרם מהחיים עצמם, אבל הרקדן שלצדה מבסוט שקיבל דוגמנית אז מי אני שאתמרמר. גם דנינו סיפק מנת מתח מיני שבטוח היה נעימה לצפייה כל עוד אינך טיילור מלכוב.

באופן כללי, "רוקדים עם כוכבים" הוא פורמט מטומטם ברמות. והכי בקטע טוב

יעל בר זוהר ברוקדים עם כוכבים. צילום מסך קשת 12
יעל בר זוהר ברוקדים עם כוכבים. צילום מסך קשת 12

מה עוד? אילדיס, חנוט בחליפת דמוי עור לא מאוד נושם ובשאיפותיה של רקדנית תחרותית במיוחד, מצוי בשיאו של התקף החרדה החמוד בעולם. גם ההומאז' המקרינג' למטריקס לא ממש עזר לו. אסטלה ננטשה ברגע האחרון על ידי השותף שחלה בקורונה וקינחה בכוריאוגרפיה בלתי אפשרית. מזל שאשכנזי הבת ואשכנזי הבן הביאו איתם מידה בריאה של פרופורציות, מודעות עצמית והומור. יחד ולחוד הם סיפקו ביצועים מעולים, אנרגיה משוחררת ולגמרי הקרינו החוצה את הכיף והטמטום שהולם את הפורמט הזה.

באופן כללי, "רוקדים עם כוכבים" הוא פורמט מטומטם ברמות. והכי בקטע טוב. היסודות שלו בנויים על אסופת מפורסמים מהז'אנר המתוקתק לעילא, שנשלפים מהפאסון ומתלבשים באאוטיפיטים שיותר מזכירים את כל מה שצביקה פיק זרק לפח מהארון שלו (ועדיין מנסה לתרום לביגודית). מדי שבוע הם מקבלים הזדמנות להשתטות קצת עם פאייטים וצעדי פסדובלה גמלוניים מבלי להיראות פתטיים מדי ואנחנו בתמורה מקבלים בידור לא מאתגר במיוחד. וככה זה עובד טוב. זה מצחיק ונחמד לסגור עם זה את היום. היה נחמד יותר לו נחסך מאיתנו כל הפאתוס והקשקושים על עבודה קשה ומפרכת כשבסך הכל מדובר בטאלנטים שמסכימים לפזז תמורת תשלום יפה – ולא באסירים בגולאג סובייטי.

זה בסך הכל ריאליטי טבול בנצנצים ומוזיקת פופ שצופים בו אנשים רגילים. כאלו שעובדים בעבודה סבירה ובשכר לא מספיק גבוה. שחררו מהדרמה, אף אחד לא הולך להקיז פה דם

כאילו באמת, זה בסך הכל ריאליטי טבול בנצנצים ומוזיקת פופ שצופים בו אנשים רגילים. כאלו שעובדים בעבודה סבירה ובשכר לא מספיק גבוה. שחררו מהדרמה, אף אחד לא הולך להקיז פה דם. תנו לנו להיות מטומטמים בשקט מול פרופסורית מוערכת שמנסה לעמוד בקצב הצ'ה צ'ה מבלי להתנצל. והכי חשוב – שיתחילו לתת לרקדנים המקצועיים שעושים את כל העבודה השחורה לכל הפחות – לשרבב חצי משפט אל תוך המיקרופון בסוף הנאמבר. האמת, בתור התחלה שינסו לכתוב את השם המלא שלהם בשקופית הפתיחה. בפעם האחרונה שזה קרה קיבלנו את אנה ארונוב. ושתוחזר התזמורת החיה עם הנגנים והפליטים של להקת עדן. זהו. אפשר להשאיר את הסניקרס של אסטלה בתמורה.

בפרק הבא: מעיין אדם ממשיכה לסרב לצאת לנו מהחיים, הקאמבק של סנדי בר יזכיר לנו כמה הזדקנו מאז הפרסומת של מילקי – והקריירה החדשה של פרופ' עדית מטות. זה לא מצחיק, תראו מה עשיתם לה.